ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

اصول و نحوه برچسب گذاری در سایت وردپرس

برچسب یا tag در وردپرس یکی از ابزارهایی است که برای گروه بندی پست یا محصولاتی با ویژگی مشابه استفاده می شوند. با ایجاد تگ در وردپرس هم بازدیدکنندگان راحت تر به مطالب شما دسترسی پیدا می کنند هم به موتورهای جستجو کمک می کنید تا صفحات وب سایت شما را راحت تر ایندکس کنند در این مقاله به نحوه ایجاد برچسب در ورپرس و اصول برچسب گذاری در سایت وردپرس میپردازیم.

8
15 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

برچسب یا tages نوعی دسته بندی برای مرتب کردن محتوای سایت است اما شاید در ابتدا برایتان این سوال پیش بیاید که زمانی که در سایتمان دسته بندی داریم چرا سراغ برچسب ها برویم؟ در این مقاله در مورد برچسب گذاری و اصول مهم در انتخاب برچسب ها در وردپرس توضیح می دهیم در ویدئو زیر با یک مثال تفاوت دسته و برچسب و نحوه ایجاد آن ها را توضیح می دهیم.

با ایجاد تگ در وردپرس به صورت اصولی محتوای سایت وردپرس را راحت تر سازماندهی می کنید و موجب نظم در سایتان می شود. این کار هم برای خودتان مفید است و بهتر می توانید محتوای مورد نظرتان را مدیریت کنید و هم به کاربران کمک می کند تا بهتر مطالب مورد نظرشان را پیدا کنند، اما مزیت دیگر استفاده از tag تاثیر مثبت در سئو و ایندکس بهتر سایت شما توسط موتورهای جستجو است.

نحوه ایجاد برچسب در وردپرس

تگ یا برچسب ها را می توانید برای مقالات یا محصولات ایجاد کنید برای ایجاد ایجاد تگ در وردپرس از قسمت نوشته ها>برچسب را انتخاب کنید و برای محصولات هم از قسمت محصولات>برچسب ها را اتنخاب کنید.

ایجاد برچسب در وردپرس

حالا وارد صفحه ساحت تگ می شوید کافیست یک عنوان و یک نامک برای تگ انتخاب کنید.

ساخت تگ در وردپرس صفحه ایجاد تگ

تفاوت دسته و برچسب

دسته ها موضوعات کلی سایت شما را شامل می شوند و برچسب ها شامل موضوعات جزئی می شوند که دارای نقاط اشتراک هستند مثلا دسته بندی شما برای یک سایت اسباب بازی ماشین، دوچرخه، کامیون و… است و تگ می تواند اسباب بازی چوبی باشد با ایجاد این تگ می توانید اسباب بازی های چوبی از دسته های مختلف را به این تگ اضافه کنید.

یا یک مثال دیگر اسباب بازی کودکان 2-5 سال که میتوانید با ایجاد یک تگ دسترسی کاربران به مجموعه ای از محصولات با این ویژگی را آسان تر کنید.

تگ ها شانس رتبه گرفتن را دارند و چون دقیقا انتخاب کاربران است می توانند برای شما پول ساز باشند.

نکات مهم در انتخاب برچسب 

هنگام ایجاد برچسب ها موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • موجود بودن مفهوم برچسب در محتوا

شما نباید برچسب ها را خارج از حیطه موضوعی و محتوا بسازید؛ برچسب ها باید از کلمات یا عبارات موجود و مرتبط با محتوا باشند. وقتی کاربری کلمه ای را جستجو می کند طبیعتا در محتوا به دنبال آن کلمه یا مفهوم است. به همین دلیل توصیه می کنیم ابتدا تحقیق کاملی در مورد کلمات کلیدی مرتبط با محتوا انجام دهید و مفاهیم مرتبط با تگ ها را در محتوایتان به کار ببرید. به عنوان مثال اگر در مورد کفش های ورزشی نایک صحبت می کنید برچسب های مربوطه باید در مورد کفش ورزشی یا برند آن باشد.

  • کوتاه بودن برچسب

از برچسب های کوتاه استفاده کنید و سعی کنید برچسب از دو یا سه کلمه بیشتر نشود. استفاده از کلمات بلند در تگ ها برای سئو مفید نیست.

  • تکراری نبودن برچسب ها

بهتر زمانی که دسته ها را از قبل ایجاد می کنید یک لیست از برچسب های پرکاربرد را از قبل تعریف کنیدو در محتواهای مرتبط از آنها استفاده کنید.و قبل از ایجاد تگ جدید بررسی کنید دسته یا تگ مشابه وجود نداشته باشد استفاده بیش از حد از تگ ها نه تنها مفید بلکه هم کاربر و هم گوگل را گیج خواهد کرد.

 اگر به تازگی کار با وردپرس را شروع کرده اید مقاله جامع وردپرس چیست؟ را از دست ندهید.

اشتباهات رایج در ایجاد تگ در وردپرس

برچسب ها در عین حال که می توانند مفید باشند می توانند مضرهم باشند! در ادامه با مهمترین اشتباهات در برچسب گذاری آشنا شوید:

  • استفاده از تگ های مشابه در یک محتوا

یکی از اشتباهات رایج در ایجاد تگ در وردپرس، استفاده از دو تگ مشابه اما با جمله بندی متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از برچسب ” امکانات زیاد قالب” و ” قالب با امکانات زیاد” کاملا اشتباه است یا قالب موبایل ووکامرس، پوسته نمایش موبایل ووکامرس!

نکته: کلمه قالب وردپرس، پوسته وردپرس را سرچ کنید. گوگل مانند شما متوجه مترادف کلمات می شود. 

  • تشابه بین نام برچسب و نام دسته

بسیاری از کاربران نیز نام دسته را به عنوان برچسب در صفحه درج می کنند. به عنوان مثال اگر صفحه شما از دسته “سئو” بود، از تگ سئو دیگر استفاده نکنید. این یک فاجعه برای انتخاب نام تگ است!

  • برچسب طولانی

به عنوان مثال استفاده از تگ “بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” صحیح نیست و برچسب شما نباید اینقدر طولانی باشد. سعی کنید حداکثر از 3 کلمه به عنوان برچسب استفاده کنید، مثلا “بهینه سازی سایت” یا “سئو سایت” می تواند انتخاب خوبی باشد.

  • استفاده زیاد از برچسب ها

برخی از کاربران تصور می کنند هر چه برچسب بیشتری در محتوا یا محصول استفاده کنند باعث می شود کاربران بیشتری محتوا یا محصول را پیدا کنند که این ذهنیت نیز اشتباه است. استفاده زیاد از برچسب کاملا اثر معکوس دارد و ارزش صفحه را کاهش می دهد.

در گذشته سایت های زیادی را مشاهده کردیم که به دلیل استفاده بیش از حد برچسب در محتواهای خود و به خصوص برچسب هایی که امکان استفاده از آن در محتوای دیگری وجود ندارد، توسط به روزرسانی الگوریتم پاندای گوگل ضربه خوردند.

هنگام استفاده از برچسب ها دقت کنید که نباید برچسب های زیادی را به یک پست اضافه کنید زیرا ارزش صفحات را بین برچسب های بی ارزش تقسیم می کنید. از برچسب هایی استفاده کنید که احتمال دارد بتوانید مجموعه ای از نوشته یا محصولات با ویژگی متشرک را در آن تگ اضافه کنید.

امیدوارم این مقاله در مورد برچسب ها در وردپرس برایتان مفید باشد و با رعایت نکات گفته شده برچسب های درستی را برای سایتتان انتخاب کنید. اگر سوالی در مورد اصول برچسب گذاری در سایت دارید در قسمت کامنت ها بپرسید.

اگر قصد دارید تعداد بالای محصول (مثلا دو هزار !) را بر اساس دسته یا برچسب وارد سایت کنید کافیست به مقاله اضافه کردن دسته جمعی محصولات از طریق اکسل سر بزنید تا در کمترین زمان ممکن هر تعداد محصول را درونریزی کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای ایجاد تگ در وردپرس از پیشخوان وردپرس قسمت نوشته ها یا محصولات برچسب را انتخاب کنید.

تگ وردپرس یکی از ابزارهای پیش فرضی است که می توانید از آن برای دسته بندی پست های وردپرس خود استفاده کنید. هر پست می‌تواند حاوی چندین برچسب باشد و بازدیدکنندگان می‌توانند روی یک برچسب کلیک کنند تا پست‌های مشابهی را پیدا کنند که همان برچسب را دارند.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
8 دیدگاه
mojtaba69
mojtaba69
26 اسفند 1402 15:11

سلام ممنون من می خواهم کادر مربوط به برچسب ها از داخل صفحه محصول غیر قابل نمایش و حذف کنم، مشکلی پیش نماید؟؟؟
چون هنوز کل برچسب ها حذف نکردم

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
26 اسفند 1402 15:31

سلام
علت این کار چیه؟
توصیه میشه که حذف نکنید

آیا مفید بود ؟
mojtaba69
mojtaba69
04 اسفند 1402 14:05

سلام خسته نباشین. ممنون بابت مقاله خوبتون. من ابتدای تشکیل سایتم برای هر محصولم 15 تا 20 تگ گذاشتم و الان فهمیدم که خیلی زیاد و بی فایده بودم. میخواستم حالا خیلی کم شون کنم. بهترین راه برای این کار چیه و همچنین سایت من سایت فروش طرح لایه باز ، من مثلا در محصولاتم در (کارت ویزیت کافی نت 10 تا برچسب گذاشتم) و این برچسب ها داخل 5 تا محصول تکرار شده و میخواستم بدونم این تکرار برچسب ها در چند محصول مشکلی پیش میاد؟
نصفی از این تگ ها در بخش Discovered – currently not indexed در سرچ کنسول سایتم اومد و باید با اینها چی کار کنم ؟ ایندکس کنم یا خیر. ممنون میشم راهنماییم کنین

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
05 اسفند 1402 08:45

سلام
فقط تگ های مفید و مواردی که ورودی دارند و مفید هستند را نگه دارید و بقیه موارد را ریردایرکت کنید بر روی دسته اصلی یا تگی که نگه می دارید. تگ هایی که کاربردی و مفید نیستند را 410 کنید

آیا مفید بود ؟
Milad Yavari
Milad Yavari
11 دی 1401 11:26

آیا یبرچسب به بهبود رتبه مقالات کمک می کنند؟ من ی سایت حوزه دیجیتال مارکتینگ دارم که دسته بندی سئوف محتوا، مارکتنیگ را برای مقالاتم ایجاد کردم الان می تونم برای مقالاتم همین تگ ها را ایجاد کنم

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
11 دی 1401 11:38

سلام خیر اینکه صرفا برچسب ها یبرای مقالاتتون دارید نیازی به ایجاد برچسب نیست و اصلا تاثیری نداره. برچسب برای دسته بندی مطالب هست و شانس گرفتن رتبه را دارند ولی وقتی دسته را دارید نیازی نیست برچسب مشابه دسته بزنید

آیا مفید بود ؟
مینو
مینو
10 دی 1401 22:09

چرا بعضی سایت ها 10-15 تا برچسب می زنن؟ این اشکال داره

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
11 دی 1401 11:42

دوست عزیز همان طور که در مقاله گفتیم نیاز به ایجاد تعداد زیاد برچسب نیست و این کار اشتباه است

آیا مفید بود ؟