ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

اضافه کردن دسته جمعی محصولات از طریق اکسل

تا بحال برای شما پیش آمده که محصولات بسیار زیادی برای وارد کردن در سایت داشته باشید؟ در این مواقع حتما به دنبال سریع ترین راه برای اضافه کردن دسته جمعی محصولات هستید. در این مقاله به آسانترین روش ممکن می توانید هر تعداد محصول را وارد سایت کنید. همراه ما باشید.

20
15 دی 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

اگر شما مدیر سایت باشید حتما با دغدغه اضافه کردن دسته جمعی محصولات و یا انتقال محصولات ووکامرس از یک سایت به سایت دیگر مواجه شده اید. برای اینکه بتوانید تعداد زیادی محصول (مثلا 3000 محصول) را وارد سایت کنید دو راه دارید:

  • یک راه وارد کردن تکی محصولات است که راه درستی نیست چون بسیار زمانبر و کسل کننده است. اگر بخواهید این کار را برون سپاری کنید و به ازای وارد کردن هر محصول 5000 تومان پرداخت کنید برای 3000 محصول مبلغی حدود (!) 15000000 باید پرداخت کنید که واقعا به صرفه نیست.
  • راه بسیار ساده استفاده از افزونه هایی است که این امکان را فراهم می کنند که اضافه کردن دسته جمعی محصولات از طریق اکسل را سریعا انجام دهید.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که با استفاده از این آموزش می توانید علاوه بر url محصولات، توضیحات، خلاصه، عنوان وقیمت همه تصاویر ( شاخص و گالری) را هم در یک مرحله وارد کنید.

مراحل اضافه کردن محصولات از طریق اکسل

در این قسمت مراحل افزودن گروهی محصولات در ووکامرس از طریق فایل excel را آموزش می دهیم می دهیم:

✔️آماده کردن فایل اکسل محصولات

اگر لیست کامل محصولات را دارید بهتر است برای سادگی کار ابتدا آن ها را در یک فایل اکسل مرتب کنید، این مرتب سازی باعث می شود که به سادگی تمام محصولات درون ریزی شوند.

کافیست یک فایل اکسل مانند زیر بر اساس ستون های مختلف که شامل اطلاعات محصول (عنوان، خلاصه، url و …) شماست ایجاد کنید.

مراحل اضافه کردن محصولات از طریق اکسل

نکات مهمی که در اضافه کردن دسته جمعی محصولات از طریق اکسل باید در نظر بگیرید:

⭐محصولات را بر اساس شناسه یا ID مرتب کنید. مثلا برای 100 محصول شناسه از 1001 تا 1100 بگذارید با این کار به سادگی می توانید محصولات را مرتب کنید و در مرحله ساخت URL و شناسه تصاویر هم این ID ها باعث سادگی کار شما می شود و به راحتی می توانید آن ها را بسازید.

⭐در ستون های بعد هم که عنوان یا title محصولات، خلاصه، توضیحات و قیمت را وارد کنید.

⭐در ستون permalink باید url های محصولات را قرار دهید. در ابتدا باید ساختار url های سایت را مشاهده کنید و بر اساس آن و با قرار دادن شناسه ها آن ها را ایجاد کنید. (برای راحتی وارد کردن این ستون به نکاتی که در ویدئو گفته می شود توجه کنید)

⭐قسمت مهم بعدی ستون تصویر شاخص img و ستون های تصاویر گالری img1 و img2 است. ابتدا باید تمام تصاویر سایت را منطبق با شناسه ها نام گذاری کنید( مثلا برای محصول با شناسه 1001 نام تصویر هم همان 1001 و تصاویر گالری 1_1001 و 2_1001 قرار دهید) و سپس همه آن ها وارد رسانه وردپرس کنید (پیشخوان وردپرس> رسانه> افزودن جدید). حالا برای قرار دادن لینک تصاویر در اکل باید وارد سایت شوید و ساختار لینک یکی از محصولات را کپی کنید و سپس شناسه عکس را قرار دهید. (برای راحتی وارد کردن این ستون ها  به نکاتی که در ویدئو گفته می شود توجه کنید).

✔️نصب افزونه آل ایمپورت برای اضافه کردن محصولات از طریق اکسل

تا به اینجا فایل اکسل محصولات خود را مرتب کرده اید و نوبت وارد کردن محصولات از طریق اکسل به سایت است، این کار با استفاده از افزونه آل ایمپورت در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WP All Import Pro، درون ریزی فایل CSV و XML
دسته بندی : افزونه کاربردی
1066
فروش
81%
رضایت

⭐برای نصب افزونه وارد پیشخوان وردپرس > افزونه ها> افزودن جدید شوید و افزونه را نصب و فعال کنید.

⭐در این مرحله اضافه کردن دسته جمعی محصولات از طریق اکسل وارد افزونه آل ایمپورت شوید و دورن ریزی جدید(1) را بزنید. سپس فایل مورد نظر را از طریق دکمه آپلود وارد کنید(2). در قسمت (3) محصولات ووکامرس را انتخاب کنید و سپس به مرحله 2 بروید.

نصب افزونه آل ایمپورت برای اضافه کردن محصولات از طریق اکسل

⭐در مرحله دوم شما می توانید فایل درون ریزی را بازبینی کنید. در این قسمت می توانید انتخاب کنید که فقط id محصول یا عنوان و … درون ریزی شود ولی با توجه به اینکه شما قصد دارید کلیه اطلاعات را وارد کنید روی تب node قرار دهید و سپس به مرحله 3 بروید.

درون ریزی محصولات از طریق افزونه آل ایمپورت

⭐در مرحله سوم اضافه کردن دسته جمعی محصولات از طریق اکسل همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید ستون سمت چپ برای اطلاعات محصولات شماست و ستون سمت راست قسمت هایی است که باید آن ها را با شورتکد های ستون سمت چپ پر کنید. برای مثال در قسمت عنوان و توضیحات باید  شورتکدها در قسمت مورد نظر درگج و دراپ کنید. برای سایر قسمت ها مانند قیمت و تصاویر و… هم به همین گونه عمل کنید.

اضافه کردن محصولت از طریق افزونه آل ایمپورت

نکته: در این مرحله می توانید انتخاب دسته بندی در تب تاکسنومی و دسته بندی انجام دهید و سپس به مرحله بعد بروید.

⭐در مرحله 4 هم شورتکد url های سایت را وارد کنید و وارد گام بعدی شوید، برای شما صفحه ای نمایش داده می شود که جزییات فایل درون ریزی را نمایش می دهد اگر مورد تایید شماست روی دکمه درون ریزی و اجرا بزنید.

فایل شما به راحتی درون ریزی شد و  توانستید افزودن گروهی محصولات در ووکامرس از طریق اکسل را انجام دهید اکنون می توانید وارد تب محصولات شوید و آن ها را مشاهده کنید.

انتقال محصولات ووکامرس از یک سایت به سایت دیگر

اگر شما سایتی دارید که به هر دلیلی مجبور هستید اطلاعات آن را به سایت دیگر انتقال دهید می توانید با استفاده از افزونه آل اکسپورت ابتدا از محصولات وکامرس خود خروجی بگیرید و سپس در سایت مقصد با استفاده از افزونه |آل ایمپورت انتقال محصولات ووکامرس از یک سایت به سایت دیگر را سریعا انجام دهید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WooCommerce Advanced Bulk Edit، ویرایش گروهی محصولات ووکامرس
دسته بندی : افزونه فروشگاهی
2575
فروش
86%
رضایت
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
20 دیدگاه
goodarzi_100
goodarzi_100
14 اسفند 1402 11:38

سلام ممنون از آموزش خوبتون
من تمام مراحل رو می رم و در آخر permalink رو هم وارد میکنم ولی دکمه ادامه رو هر چی کلیک می کنم جلو نمیره.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
14 اسفند 1402 14:38

سلام وقت بخیر
خوشحالیم که براتون مفید بوده
مشکل احتمالا از خود افزونه اس یا مشکل از اینترنتنون
اگر رفع نشد حتما به طراح تیکت بزنید

آیا مفید بود ؟
aliehsani2
aliehsani2
18 بهمن 1402 13:03

سلام چطور فقط قیمت محصولات رو اپدیت کنم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
23 بهمن 1402 08:23

سلام علی عزیز
شما کافیه تو یه شیت اکسل شناسه محصولات داخل سایت را در یک ستون و قیمت جدیدشون رو هم در در ستون روبه رو وارد کنید و از طریق افزونه آل ایمپورت فقط قسمت مربوط به قیمت محصولات را انتخاب و فایل را درون ریزی کنید.

آیا مفید بود ؟
شرکت رایانه آرایه آبتین برمند
شرکت رایانه آرایه آبتین برمند
10 بهمن 1402 21:07

سلام وممنون از آموزش جامع شما
من همه مراحل رو طبق آموزش پیش میرم اما متاسفانه permalink و دسته بندی محصول رو نمیشناسه و خودش محصول رو در "بدون دسته بندی" و عنوان محصول را برای url در نظر میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
11 بهمن 1402 10:40

سلام دوست عزیز، من دقیقا متوجه مشکل شما نمیشم چون نمیدونم ممکن هست کدوم مرحله را درست انجام نداده باشید
اما بطورکلی برای permalink ها شما باید permalink های خودتون را به صورت دستی وارد اکسل کنید و برای دسته بندی هم دسته بندی های موجود تو سایت را انتخاب کنید.
اگر مراحل را کامل و دقیق مثل ویدئو انجام بدید براتون مشکلی پیش نمیاد

آیا مفید بود ؟
fazel998
fazel998
12 آبان 1402 22:51

سلام خسته نباشید
برای اضافه کردن کاربران از فایل اکسل به سایت افزونه ای سراغ دارید؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
13 آبان 1402 19:40

سلام دوست عزیز
همین افزونه آل ایمپورت می تونه این کار را براتون انجام بده کافیه ادداانش را فعال کنید اگر احیانا اددان در پکیج نبود به طراح تیکت بزنید تا براتون ارسال کنن.
هم چنین می تونید از افزونه رایگان Import Export WordPress Users استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟
saramp
saramp
10 مهر 1402 10:45

چطور میشه محصولات را از هاست کپی کرد برای انتقال به هاست دیگر؟؟
دامین در دسترس نیست، فقط هاست وجود دارد.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 مهر 1402 16:12

سلام شما می تونید از افزونه داپلیکیتور استفاده کنید
این آموزش هم به شما کمک می کنه:
https://www.rtl-theme.com/blog/how-to-move-wordpress-to-a-new-host/

آیا مفید بود ؟
aliteymuri
aliteymuri
09 مهر 1402 16:06

سلام، لطف می‌کنید درباره add-on که فرمودید باید از طراح سایت دریافت کنیم بیشتر توضیح بدید؟ اگر در سایت راست چین مطلبی در این مورد هست لطفا لینک بدید.
با تشکر

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
09 مهر 1402 16:30

سلام و عرض ادب
احتمالا اددان ها در پکیج باشند، ولی اگر نبود به طراح تیکت بزنید تا اددان ها را براتون ارسال کنند

آیا مفید بود ؟
alirezamahdi87
alirezamahdi87
22 مرداد 1402 11:14

سلام وقتتون بخیر
یه سوال داشتم در مورد افزونه ، من برای ثبت لپ تاپ می خوام و اینکه لپتاپ نزدیک 30 عدد ویژگی داره و محتوای زیادی داره ، موارد سئو داره ، این افزونه چقدر میتونه کمک کنه بهم ، میشه لظف کنید یه توضیحی بدین

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
23 مرداد 1402 07:56

سلام علیرضای عزیز
شما می تونید با استفاده از این افزونه تمام ویژگی های مورد نظرتون را برای سایتتون درون ریزی کنید.

آیا مفید بود ؟
Soheil Parvazi
Soheil Parvazi
22 تیر 1402 21:51

درود بر شما؛ ضمن تشکر از آموزش خوب شما؛
لطفا بفرمایید برای edd چطور می شود این راهکار را پیاده کرد.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
25 تیر 1402 14:33

سلام سهیل عزیز
خوشحالیم که براتون مفید بوده آموزش
برای ایمپورت و اکسپورت توی edd می تونید از افزونه wpsheeteditor استفاده کنید

آیا مفید بود ؟
mersad1116
mersad1116
20 بهمن 1401 00:13

سلام امکانش هست راجب نحوه اضافه کردن محصول متغییر با قیمت های متفاوت در این افزونه رو توضیح بدید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
20 بهمن 1401 10:04

سلام دوست عزیز
شما می تونید از قسمت مربوط به محصول اون را روی حالت متغیر قرار بدید و سایر روش هاش مثل همین فراینده.

آیا مفید بود ؟
rahmani1925
rahmani1925
08 تیر 1402 09:01

سلام
منظور از محصول متغیر چیست؟

آیا مفید بود ؟
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
10 تیر 1402 08:23

سلام دوست عزیز
محصول متغیر محصولیه که ویژگی های مختلف داره مثلا رنگ ها و قیمت های مختلف. شما می تونید سری به مقاله انواع محصولات فیزیکی و دانلودی در ووکامرس بزنید و توضیحات مربوط به محصول متغیر رو بخونید.

آیا مفید بود ؟