ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

سئوی محصولات فروشگاهی

در این مقاله با گام هایی که نیاز است برای سئو صفحه محصول خود بردارید آشنا می شوید. سئو محصولات فروشگاهی برای یک سایت فروش اینترنتی حیاتی است و باعث افزایش درآمد شما می شود.

8
24 آبان 1400
آخرین بروزرسانی: 21 فروردین 1403

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، بخش مهم محتوای شما محصولات تان هستند. همانطور که می دانید بهینه سازی موتور جست و جو یک روش بازاریابی است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش درآمد سایت فروشگاهی تان سئو صفحه محصولات است. برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در صفحات محصول بالا ببرید و در نتیجه نرخ CTR را افزایش دهید باید صفحه محصول را بر اساس استانداردهای سئو بهینه کنید. بیشتر افرادی که می خواهند اینترنتی خرید کنند از گوگل برای جست و جوی محصول مورد نظر شان استفاده می کنند. بنابراین سئو کمک می کند که سرچ ارگانیک صفحه محصولتان افزایش یابد. در این مقاله به آموزش سئو محصولات فروشگاهی برای افزایش ترافیک ورودی از گوگل که همان رتبه و نمایش در صفحه اول نتایج است می پردازیم.

چرا باید محصولات خود را سئو کنیم؟

با توجه به اینکه 44% افرادی که اینترنتی خرید می کنند برای شروع از سرچ گوگل شما را پیدا کرده و 75% آنها نیز تنها صفحه اول را مشاهده می کنند، برای ماندن در دنیای پر رقابت فروش اینترنتی، باید صفحات محصول خود را سئو کنید. با این کار صفحه اول فروشگاهتان برای نمایش در نتایج گوگل بهینه می شود و با سرچ کاربر صفحه محصول شما در صفحه SERP رتبه می گیرد و از این طریق ورودی بگیرید و درآمد خود را افزایش دهید.

سئو صفحه محصول یک برنامه بهینه سازی استراتژیک است که مقداری با سئوی مقالات متفاوت است در حالی که هر دو اهمیت دارند و بهبود رتبه صفحات مقاله شما بر روی صفحات محصول شما نیز تاثیر دارد. کاربران بیش از قبل به دنبال جست و جوی محصول موردنظرشان در صفحات گوگل هستند. آنها همیشه به دنبال محصول بهتر با کیفیت بالاتر هستند و رقیبان شما را نیز رصد می کنند. بهینه سازی صفحه محصول برای گوگل باعث بهبود سئو سایت شما می شود.

نکته: وقتی یک محصول رتبه می گیرد یعنی به خوبی سئو شده است اما نکات دیگی نیز برای حفظ جایگاه محصول نیاز هستند. برای مثال محصول باید جزء محصولات پرطرفدار باشد که اگر کاربر در نتایج آن را دید بر روی آن کلیک کنید.

در سئو صفحه محصول چه چیزهایی اهمیت دارد؟

برای سئوی صفحات محصول به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارید. بنابراین به باید به نکات زیر توجه کنید.

✔️ قصد و هدف کاربران را از جست و جو بدانید.

✔️ دقت کنید که صفحه محصول یک تجربه کاربری عالی رقم بزند تا فروش و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

✔️ صفحه محصول هم باید کاربر پسند باشد و هم از نظر موتورهای جست و جو بهینه باشد.

✔️ شما باید بین یک محتوای جذاب و بهینه سازی محتوا تعادل برقرار کنید.

✔️ سئوی تصاویر از اهمیت بالایی برخوردار است برای تصاویر محصولات Alt قرار دهید

✔️ روی صفحات دسته محصول خود نیز کار کنید. زمانی که کاربر جزئیات خاصی از یک محصول مدنظر نداشته باشد و دسته محصول را سرچ کند، اگر دسته در صفحه اول SERP نشان داده شود و کاربر بر روی آن کلیک کند صفحات محصولتان نیز تقویت شود.

✔️ بسته به نوع محصولتان (فایل یا محصول فیزیکی) تا حدی محصول را برای نمایش به کاربر ارائه دهید.

می توانید سوالات زیر را برای خود مطرح کنید.

✔️ نیاز کاربر به این محصول چیست و چه مشکلی از او حل می کند؟

✔️ محصول در چه دسته ای قرار دارد؟

آموزش سئوی محصولات فروشگاهی

با اجرای مراحل زیر صفحه محصول را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید و رتبه و سئو وردپرس خود را بهبود بدهید.

1- استراتژی تحقیق کلمات کلیدی

مهمترین چیز در بهینه سازی صفحه محصول کلمات کلیدی است. برای انتخاب کلمات کلیدی همیشه هدف و قصد کاربر (intent) را در نظر بگیرید. به ارتباط بین مفاهیم و مفهوم جملات و عبارات تان تمرکز کنید. از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) خودداری کنید. صفحات محصول شما باید روی ترغیب کاربر به خرید تمرکز کنند. مثلا در مقالات هدفتان ارائه آموزش است ولی در محصول هدف این است که بتوانید بفروشید.

✔️ استفاده از ابزارها

برای تحقیق کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای موجود استفاده کنید. ابزارهای متنوعی مانند KWFinder، Keywordtool و گوگل ترند که برای جست و جوی کلمات کلیدی استفاده می شوند را می توانید در مقاله معرفی ابزارهای کاربردی انتخاب کلمات کلیدی مشاهده کنید. با این ابزارها می توانید تمامی کلمات همسایگی کلمه کلیدی اصلی خود را نیز پیدا کنید. بنابراین می فهمید که کاربران بیشتر از چه کلیدواژه هایی برای جست و جوی محصول شما استفاده می کنند. گوگل ترند امکان مقایسه و میزان ترند بودن یک کلمه کلیدی را فراهم می کند. برای مثال اگر گوشی سامسونگ A32 را سرچ بزنید نتایج زیر در گوگل ترند به شما نمایش می دهد.

استفاده از گوگل ترند برای سئو صفحه محصول

قطعا یکی از اقدامت مهم در سئوی سایت فروشگاهی استفاده از کوئری ها در سرچ کنسول و آنالیتیکس است اگر هنوز این ابزار کاربردی را نصب نکرده اید حتما نصب سرچ کنسول و  نصب گوگل آنالیتیکس از این داده های کاربردی استفاده کنید.

choosearea

✔️ پیشنهادات گوگل و رقبا

برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی پر تکرار را پیدا کنید کلمه مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید. نتایجی که در صفحه اول به شما نشان می دهد کلمات پر تکراری است که رقبای شما استفاده کرده اند و برای آن رتبه گرفته اند.

در زمان جست و جوی کلمه کلیدی گوگل به شما پیشنهاداتی را به شکل تصویر زیر می دهد.

پیشنهادات گوگل برای سئو محصولات فروشگاهی

 

بعد از اینکه کلمه را سرچ گرفتید در انتهای نتایج جست و جو نیز می توانید کلمات پرتکرار که با عبارت یا یک مفهوم ارتباط معنایی دارند (به این کلمات LSI گفته می شود) را  ببینید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

LSI ها برای سئو سایت

2- بهینه سازی عنوان و متا محصول (Meta Description) 

برای اینکه بتوانید در نتایج گوگل جذاب ظاهر شوید باید دو مورد را رعایت کنید؛ نوشتن عنوان سئوی مناسب و متای جذاب. این عناوین باید برای شما جنبه بازاریابی داشته باشند و برای مثال از واژه هایی مثل محدود، رایگان، ارزان و غیره متناسب با محصولی که به فروش می رسانید استفاده کنید. منظور از همان عنوان سئو، تیتری است که در صفحه SERP گوگل نشان داده می شود و باید کاربر را برای کلیک کردن بر روی آن جذب کند. این عنوان باید سئو شده یعنی شامل کلمه کلیدی و شامل جزئیات و ویژگی های محصول مانند برند و نام محصول، مدل آن و غیره باشد.

توصیف متا (Meta Description) توضیحاتی است که در صفحه نتایج جست و جو در زیر عنوان به شما نشان می دهد. متا نیز باید کاربرد محصول یا وجه تمایز آن را طوری به کاربر نشان دهد که به جذب او کمک کند. این توضیح باید برای هر محصول یکتا باشد. بهینه سازی عنوان و متا نقش کلیدی در سئو صفحه محصولات دارد. در افزونه یواست سئو به راحی می توانید عنوان سئو و توضیحات متا را اضافه کنید و کلمات کلیدی مورد نظرتان را قرر دهیدد.

3- استفاده اسکیمای صفحات یا نشانه گذاری و امتیازدهی

اسکیما کدهای نشانه گذاری هستند که باعث می شوند محتوای شما توسط گوگل بهتر درک شود و جزئیات کاملی از محصول به موتور های جست و جو می دهد. اگر با آن آشنا نیستید مقاله اسکیما چیست را مطالعه کنید. با اضافه کردن اسکیما به صفحه محصول نظرات کاربران، امتیاز محصول و غیره در صفحه جست و جو به کاربر نمایش داده می شود. که برای جذب بهتر مخاطب از آنها استفاده می کنید. وقتی محصول شما در نتایج جست و جو به صورت متمایز به کاربران نمایش داده شود و امتیاز محصول را مشاهده کنند با اعتماد بیشتری روی صفحه کلیک می کنند و احتمال خرید نیز بیشتر می شود. پیشنهاد می کنم برای تمایز از رقبای خود و بهبود سئو صفحه محصولات، حتما از اسکیما استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه های سئو برای اضافه کردن اسکیما، افزونه رنک مث است.

اسکیما برای سئو محصولات فروشگاهی

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Rich Snippets Schema Markup، افزونه نشانه گذاری اسکیما
دسته بندی : افزونه سئو
990
فروش
76%
رضایت

4- استفاده از FAQ

اینکه شما یک محتوای با کیفیت تولید کنید اهمیت زیادی دارد. اگر محتوای شما مفید نباشد ممکن است مشتری شما از صفحه محصول خارج شود این مساله منجر به بالا رفتن نرخ پرش (Bounce Rate) شما می شود و نتیجه آن کاهش رتبه صفحه شما است. استفاده از سوالات متداول و پرتکرار باعث می شود که به جای خارج شدن از صفحه شما پاسخ سوالات خود را پیدا کند و در همان صفحه بماند. این مساله احتمال خرید مشتری را افزایش می دهد. این سوالات هم در نتایج گوگل نمایش داده می شوند و هم در انتهای صفحه و برای بهتر شدن سئو محصولات فروشگاهی ضروری هستند.

FAQ و تاثیر آن بر سئو صفحه محصول

choosearea

5- استفاده از توضیحات یکتا 

برای بهبود صفحه محصول شما باید در توضیحاتی که در صفحه محصول قرار می دهید دقت کنید و برای همه محصولات یک دسته توضیح یکسان به کار نبرید؛ برای مثال دسته گوشی موبایل سامسونگ. توضیحات صفحه همه محصولات باید یکتا و منحصر به فرد باشد. شما می توانید از توضیحات سایت اورجینال محصول استفاده کنید اما دقت کنید که ترجمه متن آن صفحه را عینا کپی نکنید. صفحه را بازنویسی کنید و هر صفحه یک یا دو جمله داشته باشد که آن صفحه را از بقیه صفحات آن دسته متمایز می کند.

6- به کارگیری مدیا آبجکت های جذاب (ویدیو و تصویر)

از مشکلاتی که فروش اینتنرنتی دارد این است که کاربر نمی تواند محصول را لمس کند. قرار دادن تصاویر بیشتر از محصول اعتماد کاربر را برای خرید جلب می کند. این مساله برای ویدیو هم صدق می کند. قرار دادن یک ویدیوی با کیفیت باعث می شود مشتری با خیال راحت تری خرید کند. تصاویر و ویدیو های شما باید خصوصیات زیر را داشته باشند. این گزینه یکی از موارد مهم در چک لیست سئو محصولات فروشگاهی است.

✔️ Alt و توضیحات تصویر را درج کنید و سعی کنید برای این کار از کلمات کلیدی استفاده کنید.

✔️ تصاویر یکتا استفاده کنید.

✔️ سایز تصاویر با سایز سایت شما سازگاری داشته باشد.

✔️ قرار دادن گالری تصویر و تعداد تصاویر بیشتر از محصول کاربر را تشویق به ماندگاری در صفحه (Dwell Time) می کند.

✔️ حجم تصاویر را کاهش دهید چون در سرعت لود صفحه شما تاثیر دارد.

7- کاهش زمان لود صفحات

صفحات سایت شما باید برای موبایل بهینه باشند. لود سریع تر صفحه شما باعث تجربه کاربری بهتری می شود و نرخ پرش صفحه را کاهش می دهد. پیشنهاد می کنم دوره افزایش سرعت سایت را برای بهبود سرعت سایت خود ببینید. دقت کنید که اگر شما سرعت صفحه اصلی را کاهش دهید در سرعت صفحات محصول هم تاثیر می گذارد.

8- بخش ارسال کامنت

گوگل مانند یک انسان بسیار هوشمند عمل می کند و باید صفحه شما را مورد اعتماد ارزیابی کند تا به آن رتبه بدهد. یکی از مواردی که گوگل با الگوریتم هایی که دارد متوجه می شود وجود بخش پرسش و پاسخ و نظرات در صفحه محصول است. گوگل با مشاهده این بخش صفحه شما را معتبر ارزیابی می کند. بخش نظرات به صورت غیر مستقیم نیز در افزایش رتبه تاثیر دارد وقتی کاربر با بخش نظرات تعامل و ارتباط برقرار کند زمان ماندگاری کاربر یا Dwell Time صفحه شما را افزایش می دهد. وجود کامنت ها در سئو صفحه محصولات یک آپشن ضروری است.

9- استفاده از برد کرامب

لینک هایی هستند که مسیر پیمایش کاربر در سایت را نشان می دهند. آنها تجربه کاربری خوبی را به بازدیدکنندگان می دهند و باعث ایجاد یک لینکدهی داخلی قوی می شوند. اگر می خواهید درباره برد کرامب بیشتر بدانید، مقاله بردکرامب چیست و چه تاثیری بر سئو دارد را مطالعه کنید.

10- لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی صفحات سایت شما را به یکدیگر مرتبط می کند و تاثیر زیادی بر سئو صفحه محصول دارد. می پرسید چرا؟ زمانی که شما از صفحه محصول به صفحات مختلف سایت خود لینک بدهید گوگل صفحه شما را مهم و معتبر ارزیابی می کند این مساله در رتبه سایت و صفحه شما تاثیر گذار است. به علاوه لینک دهی داخلی باعث کلیک کاربر روی لینک و ورود به صفحات دیگر شما می شود و این مساله باعث ماندگاری کاربر در سایت شما می شود که به طور غیر مستقیم روی سئوی شما تاثیر دارد، پس از آن در سئوی محصول خود غافل نشوید. برای مثال در صفحه محصول حتما باید به دسته اصلی یا مادر آن لینک بدهید.

11- لینک دهی خارجی

در بعضی موارد می توانید برای سئوی محصولتان به سایت های معتبر لینک بدهید. این مساله اعتبار سایت شما را هم بالا می برد.

12- دسته بندی و ساختار مناسب

دسته بندی مطالب و به خصوص محصولات در سایت های فروشگاهی اهمیت بسیاری دارد. دسترسی به صفحات محصول باید راحت و کابر پسند باشد تا کاربر را تشویق به خرید کند. ساختار نامناسب باعث هدر رفتن تلاش شما در سئو می شود. پیچیدگی بیش از حد و فاصله زیاد صفحات از صفحه اصلی تجربه کاربری بدی را در پی دارد.

13- بهینه سازی URL محصول

ساختار لینک یا URL ای که برای صفحات محصول تعریف می کنید بر روی سئو محصولات فروشگاهی شما موثر است. لینک های شما باید جذاب و کوتاه باشند. برای هر محصول بهتر است نام محصول در لینک استفاده شود. برای مثال واژه دسته یا category را از داخل لینک خود حذف کنید. مثلا برای لینک www.digikala.com/category-snacks که دسته بندی تنقلات در سایت دیجی کالا است اگر بخواهیم محصولی از این دسته انتخاب کنیم لینک محصول را بدون دسته می آوریم تا ازبزرگ شدن لینک جلوگیری کنیم.

3 نکته کلیدی برای سئوی محصول در موارد خاص

بعد از اینکه با نکاتی درباره سئو محصولات فروشگاهی آشنا شدید 3 نکته کلیدی را نیز باید بدانید.

1- استفاده از neighbour content ها پیرامون کلمات کلیدی

neighbor content یا کلمات همسایه به کلماتی گفته می شود که دارای ارتباط معنایی با کلمات کلیدی باشند و باید آنها را در مجاورت این کلمات به کار ببرید. البته می توان این مفهوم را گسترش داد. نیبر کانکت می تواند به موارد زیر هم گفته شود:

1-کلمات کلیدی که در مجاورت تصاویر یا مدیا آبجکت های ما استفاده می شوند.

2- کلماتی که در مجاورت انکر تکست هایمان استفاده می کنیم و باعث می شود آنها را تقویت کنیم. برای مثال گوشی سامسونگ یک انکر تکست است و کلمه خرید یک neighbor content برای آن حساب می شود.

2- تقویت دسته محصول؛ بهبود سئو صفحه محصولات

بعضی مواقع کلمات کلیدی برای محصول شما بسیار پر رقابت هستند و جایگاه گرفتن با آن کلمات کلیدی مشکل است. به علاوه ممکن است کلمات کلیدی شما نزدیک به هم باشند و تمایز آنها کم باشد. یک روش این است که برای اینکه بتوانید ارتباط بین مفاهیم را در صفحه خود تقویت کنید از کلمات کلیدی مترادف یک دیگر استفاده کنید. دقت کنید استفاده از کلمات کلیدی مترادف و مفاهیمی که با هم ارتباط معنایی دارند از نظر گوگل امتیاز مثبت برای صفحه شما است.

روش دوم تقویت دسته محصول است. اگر شما روی محتوای دسته محصول کار کنید می توانید به صورت غیر مستقیم و با ورودی گرفتن از دسته محصول صفحه محصول اصلی را تقویت کنید و رتبه آن را در گوگل افزایش دهید. یکی از کارهایی که برای تقویت دسته محصول می توان انجام داد تازه سازی محتوای صفحه آن است.

برای طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید از قالب ووکامرس راست چین استفاده کنید. این قالب‌ها با داشتن دموهای فروشگاه لباس، لوازم پزشکی، لوازم دیجیتال، قطعات خودرو، لوازم آرایش امکان طراحی هر نوع سایت فروشگاهی را به شما می‌دهند.

3- استفاده از برچسب اپن گراف (open graph)

برای نمایش حرفه ای و جذاب تر محصولتان در شبکه های مجازی مانند فیسبوک، تلگرام و ایستاگرام می توانید از تگ اپن گراف استفاده کنید.این تگ به شما اجازه می دهد اطلاعات بهینه ای از صفحه محصول خود به شبکه های اجتماعی ارائه دهید. این برچسب ها تاثیر مستقیم روی سئوی محصول ندارند ولی با افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل باعث می شوند که ترافیک بیشتری برای سایت شما تولید شود. با برچسب های اپن گراف می توان ویزگی های مهم محصولات مانند تصاویر و قیمت آنها را نشانه گذاری کرد. برای مثال متا تگ og برای عنوان محتوا استفاده می شود.

<meta property="og:title" content="Your eye-catching title here" />

تصویر زیر یک نمونه تگ اپن گراف در سایت دیجی کالا است.

برچسب اپن گراف در سئو محصولات فروشگاهی

در این مقاله به توضیح گام هایی که برای سئوی محصولات نیاز است پرداختیم. درباره اهمیت سئو صفحه محصول توضیح دادیم و در انتها نیز نکاتی کلیدی را توضیح دادیم. بهینه سازی یک صفحه برای موتورهای جست و جو باعث بهبود سئو سایت شما می شود. منتظر شنیدن نظرات شما در دیدگاه ها هستیم.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
8 دیدگاه
keyvan1414
keyvan1414
21 مهر 1401 10:04

سلام مجدد
خانم حیدری ممنون از پاسختون
امکان پاسخ به همون دیدگاه نبود و دیدگاه جدیدی ایجاد کردم
منظور بنده برای سئو دوره آموزشی هست و محصول فیزیکی نیست یعنی کلمه کلیدی شاید دوره آموزشی فلان باشه بازم با همون سبک سئو دسته بندی باید جلو بریم؟
ممنونم

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
21 مهر 1401 10:58

سلام
دوست گرامی شما باید طبق استاندارد سئو محصول فیزیکی پیش برید و هیج فرقی با محصول فیزیکی نداره. به همون ترتیب باید لینک به دسته مادر و غیره را ایجاد کنید. میتونید سایت های رقیب را بررسی کنید و عملکرد اون ها را ببینید.

آیا مفید بود ؟
keyvan1414
keyvan1414
18 مهر 1401 09:30

سلام و خسته نباشید
اگر در سایتی محصولات مشابه داشته باشیم مثلا قالب های اینستاگرام که خب یک محصول مثلا قالب اینستاگرام پیج موبایل یکی دیگ پیج لب تاپ و به همین صورت باشه باید از کلمه کلیدی مشابه و تگ کنونیکال استفاده کنیم یا کلمه کلیدی غیر مشابه؟
ممنون میشم پاسخ بدین

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
18 مهر 1401 12:21

سلام وقت شما بخیر
کیوان عزیز برای سئو محصولاتتون دقیقا باید هرکدام را با همین عبارت لانگ تیل برای مثال قالب اینستاگرام پیج موبایل، سئو کنید و بقیه محصولات را هم به همین ترتیب. هر کدام باید کلمه کلیدی مربوط به خودشان را داشته باشند. احتیاجی به تگ کنونیکال نیست.
موفق باشید

آیا مفید بود ؟
keyvan1414
keyvan1414
19 مهر 1401 10:39

ممنونم لطف کردین
فقط یک سوال دیگه اگر بخوایم محصول یا محصولات خاصی رو سئو کنیم چطور؟یعنی اولویت سئو فقط دسته بندی نباشه و بخوایم محصول خاص رو سئو کنیم

آیا مفید بود ؟
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
20 مهر 1401 09:13

سلام دوست عزیز
* ببینید بر اساس قصد و نیت کاربر از جستجو "آیا برای کیورد مورد نظرتون بدنبال نمایش یک لیست از محصولات (دسته بندی) هست یا تک محصول."
* اگر بدنبال تک محصول هست که می تونید با اضافه کردن جزئیات بیشتر که در بالا اشاره شد دقیقا محصولات مختلف را هدف قرار بدید. در غیر اینصورت تمرکزتون روی دسته بندی باشه چون اگر (به زور لینکسازی و ...) رتبه هم بگیرید نرخ خروج کاربر از صفحه باعث میشه به هدفتون که فروش هست نرسید.
* با سرچ کردن میتونید رقبا و هدف کاربر رو پیدا کنید.
اگر توضیح دقیق تری برای محصول و دسته دارید بفرمائید جزئی تر راهنمایی کنم.

آیا مفید بود ؟
samanesfahani
samanesfahani
28 دی 1400 11:12

سلام
یه سوال در مورد مکان نوشتن کلمه کلیدی داشتم
الان من کلمه کلیدیم مثلا موبایل تاشو هست.
توی وردپرس صفحه محصول کما باید کلمه کلیدمو استفاده کنم
باید برای محصولم متن بنویسم و توی متن از کلمه کلیدی استفاده کنم و یا توی برچسب ها کلمه کلیدی رو بنویسم؟
من افزونه رنگ مث هم دارم
تا الان توی قسمت کلمه کلیدی رنگ مث مینوشتم

لطفا راهنمایی کنید کلمه کلیدی رو کجا باید بنویسم.
این مطمئنم سوال خیلی از دوستانه.
لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
30 دی 1400 09:05

سلام دوست عزیز
شما برای رتبه گرفتن توی این کلمه کلیدی باید آن را به عنوان تگ ایجاد کنید و این تگ را برای همه محصولاتی که این ویژگی را دارند اضافه کنید. به علاوه در متن محصول هم این تگ رو بیارید. در صفحه تگ هم آن را به عنوان کلمه کلیدی در عنوان، متا، هدینگ ها و متن صفحه به کار ببرید و صفحه تگ رو سئو کنید.

آیا مفید بود ؟