ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

اسکیما چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد

انواع مختلف اسکیما شامل مقاله، ویدئو، بردکرامب، دستور آشپزی، سوالات متداول، مشاغل و سازمان ها و … است. استفاده از اسکیما در سایت باعث می شود که اطلاعات صفحه شما به گوگل معرفی شود و تا حد زیادی می تواند در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد. وقتی می خواهیم کتابی بخریم و موضوع کتاب، قیمت کتاب، تعداد صفحات، تعداد فصل ها را بدانیم با داشتن این اطلاعات انتخاب برای ما آسان تر می شود. شما هم با قرار دادن اسکیما در سایتتان اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحات به گوگل می دهید و  باعث می شود در نتایج مرتبط بهتر ظاهر شوید.

2
22 فروردین 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

اسکیما چیست؟

بررسی ها نشان داده اند که Schema markup می تواند تاثیر زیادی بر بهبود سئو داشته باشد. با این وجود تنها 30% از صفحات موجود از اسکیما استفاده می کنند. در حقیقت میلیون ها وب سایت هنوز هستند که از نشانه گذاری اسکیما بی بهره اند. بنابراین اگر بتوانید هرچه سریعتر اسکیما به سایتان اضافه کنید شاهد نتایج شگفت انگیزی در تغییرات رتبه بندی خواهید بود.

این یک فرصت بسیار خوب برای صاحبان وب سایت است اما در ابتدا بیایید ببینیم تعریف و مفهوم اسکیما (Schema) چیست:

داده های ساختار یافته ای است که برای اهداف مختلفی نشانه گذاری شده اند تا اطلاعات اضافی تری را در اختیار موتور های جستجو و کاربران قرار دهند. به این داده های ساختار یافته طرح واره نیز گفته می شود. نشانه گذاری اسکیما «Schema Markup» روشی برای شناساندن نوع محتوای سایت به موتورهای جستجو است. از جمله اسکیماهای معروف ستاره دار کردن مطالب و سوالات متداول است.

اسکیما چیست؟

schema.org چیست؟

در سال 2011 وب سایت Schema.org همکاری خود را با موتورهای جستجوی قدرتمندی نظیر گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس آغاز کرد و وظیفۀ یکپارچه‌ سازی ساختار داده‌ های موجود در اینترنت را بر عهده گرفت. این وب سایت حاوی دستورالعمل هایی برای درج کدهای اسکمیا به وب سایت است.

استفاد از کدهای اسکیما موجب می شود تا کاربر پس از جستجو و مشاهده وب سایت شما به عنوان یکی از وب سایت های برتر، توضیحات و توصیفات موجود را مطالعه کرده و تصمیم بگیرد که وارد وب سایت شما شود. در بخش درج اسکیما با کدهای JSON-LD در مورد این وب سایت اطلاعات بیشتری بدست می آورید.

انواع اسکیما و داده های ساختار یافته

انواع  مختلفی از محتوا وجود دارد در نتیجه داده های ساختار یافته و کدهای اسکیما نیز انواع مختلفی دارند، دقت داشته باشید که به محتواهای مختلف اطلاعات اضافی بسیاری می تواند اضافه شود. در ادامه برخی از متداول ترین داده های ساختار یافته و اسکیما ذکر شده است.

  • داده های ساختار یافته و اسکیما مقالات
  • داده های ساختار یافته و اسکیما نقد و بررسی
  • داده های ساختار یافته و اسکیما فیلم ها
  • داده های ساختار یافته و اسکیما مناسبت ها
  • داده های ساختار یافته و اسکیما قیمت
  • داده های ساختار یافته و اسکیما محصولات
  • داده های ساختار یافته و اسکیما مشاغل و سازمان ها
  • داده های ساختار یافته و اسکیما رستوران ها
  • داده های ساختار یافته و اسکیما سوالات متداول (FAQ)

اسکیما اطلاعات سازمان و شرکت

همانطور که از نام این نوع اسکیما مشخص است، برای معرفی یک شرکت، نام رسمی آن، لوگو، مکان شرکت و اطلاعات تماس مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکیما اطلاعات سازمان و شرکت

توجه داشته باشید که هر نوع اسکیمایی که برای محتوای خود در نظر می گیرد، باید به موضوع مورد نظر نزدیک بوده و همخوانی داشته باشد تا بتواند به داده شما اطلاعات مرتبطی را اضافه کند. مثلا هنگامی که شما برند اپل را در گوگل سرچ نمایید، می توانید اطلاعات مفیدی درباره این برند و سازمان نظیر لوگوی شرکت، دفتر مرکزی و پروفایل های اجتماعی آن کسب نمایید.

اسکیما اشخاص

هنگامی که نام شخص معروفی را در گوگل جستجو می نمایید، مشخصات فردی شخص شامل نام، تاریخ تولد، آدرس، تحصیلات و اعضای خانواده برای شما نمایش داده خواهند شد. برای نمایش این اطلاعات از اسکیما اشخاص استفاده شده است.

اسکیما اشخاص

اسکیما کسب و کار های محلی

در زمان درج بهره گیری از اسکیما تجارت محلی اطلاعاتی از قبیل آدرس شرکت، ساعات کار، منو، اطلاعات تماس و آنچه که مربوط به یک سازمان محلی است، نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب به مشتریان محلی این امکان داده می شود که راحت تر محل استقرار شرکت را پیدا نمایند.

اسکیما کسب و کار های محلی

اسکیما محصولات و پیشنهادات

این نوع از اسکیما زمانی کاربرد دارند که قصد فروش محصولات و یا ارائه خدماتی را داشته باشید. توجه داشته باشید که در اسکیما محصولات، ذکر نام محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است این در حالی است که برای پیشنهاد استفاده از یک سرویس و خدمات، هزینه ارائه و قیمت ارز از درجه بالاتری برخوردار خواهند بود.

اسکیما محصولات

اسکیما بردکرامپ

بهره گیری از اسکیما بردکرامب نیز می تواند در کاهش نرخ پرش موثر بوده که اطلاعاتی درباره پیوندها و لینک ها در اختیار کاربران قرار می دهد که این پیوندها کاربر را به صفحه فعلی منتهی می سازند.

breadcrumbs

اسکیما مقالات

برای انتشار مقالات، اخبار و یا پست های وبلاگ از این نوع اسکیما بهره گرفته می شود. استفاده از اسکیما مقالات، درک موضوع مطالب را برای موتورهای جستجو آسان می سازد.

اسکیما article

اسکیما ویدئو

از آنجایی که بررسی محتواهای ویدیویی برای خزنده های گوگل دشوار است، بهره گیری از VideoObject می تواند تا حد زیادی در بهبود سئو تاثیر گذار باشد.

اسکیما video

choosearea

در صورتی که محتوای صفحه شما، هر نوع محتوای دیگری به غیر از موارد نام برده شده باشد، می توانید متناسب با محتوای خود اسکیمای مربوط آن را شناسایی کرده و استفاده نمایید.  در ادامه مقاله به تاثیر اسکیما بر سئو سایت می پردازیم.

طی مطالعات و بررسی های انجام شده مشخص شد که وب سایت هایی که از اسکیما استفاده می نمایند، به طور متوسط و میانگین در 4 رتبه بالاتر نسبت به سایر وب سایت ها قرار می گیرند.

اگرچه نمی توان تنها تاثیر اسکیما بر سئو سایت را دلیلی بر رتبه گیری این وب سایت ها دانست اما استفاده از این کدنویسی ها قطعا بی تاثیر نیز نخواهد بود. نمودار زیر میزان ورودی ارگانیک یک وب سایت دقیقا بعد از استفاده از اسکیما را نشان می دهد.

آمار اسکیما

رشد چشمگیر ورودی های این سایت به سادگی نشان از تاثیر گذاری مستقیم اسکیما را دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، میزان ورودی ای که به واسطه داده های ساختار یافته مختلف این وب سایت دریافت شده است به وضوح قابل مشاهده است.

رشد وب سایت به وسلیه استفاده از اسکیما

choosearea

بهترین روش های درج کدهای اسکیما چیست؟

برای افزودن اسکیما به سایت در ابتدا لازم است تا با انواع کدنویسی داده های ساختار یافته آشنا شوید. در حال حاضر 3 نوع استاندارد کدنویسی برای افزودن اسکیما به وب سایت وجود دارد که مورد تایید گوگل نیز قرار گرفته است.

  • RDFa

RDFa مخفف کلمه Resource Description Framework in Attributes است و یکی از انواع کدنویسی برای افزودن اسکیما به سایت می باشد. این نوع کد این امکان را دارد تا در هر جای کد HTML سایت اضافه و پیاده سازی شود، به همین دلیل در طی سال ها تلاش، تغییراتی در این روش کدگذاری انجام شد که از پیچیدگی این روش کم کند.

RDFa

  • Microdata

پس از اینکه استفاده از RDFa دشواری هایی برای کاربران به وجود آورد، Schema.org تصمیم گرفت که راه دیگری برای افزودن اسکیما به سایت به کاربران پیشنهاد دهد و از استاندارد Microdata به دلیل پیچیدگی و دشواری نسبتا کمتر از RDFa رونمایی کند.

اگرچه از میکرودیتا نیز می توان مثل RDFa در کل کد HTML استفاده نمود، اما این نوع کدگذاری بیشتر در تگ <body> مورد استفاده قرار می گیرد. تصویر زیر همان اسکیمای مثال قبلی اما با استاندارد میکرو دیتا است.

Microdata افزودن اسکیما به سایت

  • JSON-LD

JSON-LD مخفف JavaScript Object Notation for Linked Data است و بیشتر مورد استفاده توسعه دهندگان وب سایت ها قرار می گیرد. دلیل استفاده از این نوع استاندارد این است که تمامی نشانه گذاری اسکیما به جای پخش شدن در کل کد HTML، در برچسب <script> کد HTML قرار می گیرند.

همین امر موجب شده که نه تنها Schema.org بلکه گوگل نیز به علت افزایش دقت و نظم در این نوع کدگذاری، JSON-LD را برای افزودن اسکیما به سایت تایید نمایند. علاوه بر این مورد، برخلاف دو استاندارد قبلی، این استاندارد برای گوگل نیز قادر درک است و گوگل می تواند آن را خوانده و بررسی نماید. در واقع این استاندارد روش پیشنهاد شده برای داده های ساختار یافته است. تصویر زیر اسکیمای نمونه اما با استاندارد JSON-LD است!

JSON-LD

تاثیر اسکیما بر سئو سایت

نتایج غنی یا ریچ اسنیپ ها که به واسطه استفاده از داده های ساختار یافته یا اسکیما ایجاد می شوند می توانند از طرق مختلف موجب بهبود رتبه بندی های گوگل و بهبود سئو سایت گردند.

a)    افزایش بازدید وب سایت و نرخ کلیک

همانطور که ذکر شد افزودن اسکیما به سایت می تواند در بهبود و تقویت اسنیپت ها نقش زیادی داشته باشد. بطور مثال در شکل زیر، کاربر با مشاهده تعداد ستاره ها و امتیاز، از بالا بودن کیفیت محتوای صفحه مطلع شده و با کلیک بر روی آن به داخل صفحه هدایت می شود و موجب بهبود نرخ کلیک می شود.

افزایش بازدید وب سایت و نرخ کلیک

بنابراین اسنیپت های غنی تر می توانند با ظاهر برجسته تری در جستجوی کلمات کلیدی ظاهر شوند. هرچه که اسنیپت وب سایت شما پربارتر باشد و اطلاعات بیشتری به کاربر منتقل نماید، با بازخورد بهتری مواجه خواهید شد چرا که کاربر متوجه وجود محتوای مورد نظر در وب سایت شما شده و بر روی آن کلیک خواهد کرد. از همین رو Schema Markup به سادگی موجب افزایش نرخ کلیک و در نتیجه موجب بهبود سئو خواهد شد.

حتماً بخوانید چک لیست جامع سئو

b)    کمک به موتورهای جستجو به هنگام بررسی وب سایت

افزودن اسکیما به سایت موجب می شود تا موتورهای جستجو و خزنده ها بتوانند راحت تر موضوع محتوای موجود را درک نمایند. در حقیقت شما با استفاده از این ابزار به موتورهای جستجو بیان می کنید که چه چیزی در صفحات شما وجود دارد. این نشانه گذاری اسکیما برای وب سایت های تجاری و فروشگاه های اینترنتی بسیار مفید می باشند چرا که با کمک آنها می توانید اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار دهید.

افزودن اسکیما به سایت کمک به موتورهای جستجو به هنگام بررسی وب سایت

c)    بهبود تجربه کاربری

در اختیار گذاشتن اطلاعات اضافی به کاربران این امکان را می دهد که آگاهانه تصمیم گرفته و با ورود به وب سایت شما به دنبال رفع نیاز خود باشند. به این ترتیب می توانید با کمک اسکیما بازدید خود را افزایش داده، تبلیغات و فروش خود را گسترش دهید و یک تجربه کاربری خوب برای کاربران به وجود آورید.

بهبود تجربه کاربری

 افزودن اسکیما به سایت بدون افزونه

اولین قدم برای اضافه کردن داده های ساختار یافته به سایت ایجاد اسکیما بر اساس یکی از استاندارد های موجود است (پیشنهاد راست چین استفاده از افزونه های ایجاد اسکیما با استاندارد JSON-LD است). اما اگر قصد ندارید از افزونه استفاده کنید شاید ادامه این مطلب برای شما جذاب باشد.

دقت داشته باشید که برای افزودن اسکیما به سایت با کدنویسی در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید توصیه می شود که از یک توسعه دهنده وب سایت کمک بخواهید.

  1. به وب سایت Google’s Structured Data Markup Helper مراجعه کنید

 

چطور بدون افزونه اسکیما بسازیم؟

2. نوع داده ساختار یافته و محتوای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

همانطور که مشخص است، چندین نوع داده و انواع محتوا برای انتخاب موجود می باشند. در این مثال ایجاد اسکیما و داده ساختار یافته برای مقالات مورد بررسی قرار می گیرد. پس از انتخاب نوع اسکیما آدرس صفحه یا کد های خود را وارد نمایید.

انتخاب نوع اسکیما و آدرس

پس از وارد کردن URL یا کد HTML، صفحه در ابزار نشانه گذاری لود شده و تگ گذاری آغاز می شود. به این ترتیب صفحه وب سایت وارد شده در قسمت سمت چپ و داده ها در سمت راست نمایش داده خواهند شد.

نمایش سایت در ادیتور اسکیما

3. عناصر مورد نظر را برای نشانه گذاری انتخاب نمایید.

همانطور که ذکر شد در این مثال علامت گذاری یک مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا برای اضافه کردن اسکیما مرتبط با نام مقاله، قسمت عنوان این مقاله را هایلایت می نماییم و در پایان نیز گزینه نام را از راهنمای ابزار انتخاب می کنیم تا در علامت گذاری وارد شود.

انتخاب تگ های اسکیما

هنگامی که گزینه نام انتخاب شد، ابزار آن را به Data Items اضافه می نماید.

اسکیما چیست؟

4. به افزودن داده ها برای علامت گذاری ادامه دهید.

از لیست داده ها، هر آنچه که مورد نیاز است هایلایت شود را انتخاب کرده و به لیست نشانه گذاری اضافه نمایید. توجه داشته باشید که ممکن است این امکان را نداشته باشید تا تمامی موارد را به لیست اضافه کنید از این رو تنها موارد مورد نیاز و مهم را اضافه کنید.

پس از اتمام این مرحله زیر بر روی گزینه ایجاد کلیک کنید تا کد های خروجی را به راحتی دریافت کنید.

ایجاد اسکیما بدون کد نویسی

در نهایت شما قادر به مشاهده کد صفحه سایت خود به همراه میکرو دیتا ها در نقاط مناسب خواهید بود. در این مرحله شما می توانید نوع استاندارد کد نویسی را نیز مشخص نمایید، به همین سادگی بدون هیچ تخصصی شما یک اسکیما و داده ساختار یافته ایجاد کردید و اکنون تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که این قطعه کد را به وب سایت خود اضافه کنید.

انتخاب نوع اسکیما تولید شده

پس از زدن گزینه Finish به شما این امکان داده می شود که کد اسکیمای خود را تست کنید.

تست و بررسی اسکیما

 روش های اضافه کردن اسکیما به وب سایت

بسیاری از افراد از قرار دادن و استفاده از کدهای اسکیما در سایت خود هراس دارند و گمان می کنند که نمی توانند از پس این کار برآیند. این در حالی است که با درک اصول اولیه و قدم به قدمِ نشانه گذاری اسکیما، می توانید به راحتی این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید و از مزایای آن ها بهره ببرید.

1.      اضافه کردن مستقیم اسکیما به قالب سایت

در این روش کد اسکیمای ایجاد شده را باید در قالب خود قرار دهید،  برای قرار دادن کد در هدر سایت این کد ها معمولا در هدر سایت و در تگ اسکریپت قرار خواهند گرفت. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید توصیه می شود که از یک توسعه دهنده وب سایت کمک بخواهید.

2.     اضافه کردن اسکیما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا و پلاگین ها

بهره گیری از افزونه ها یکی از بهترین و راحت ترین روش های موجود برای نشانه گذاری اسکیما صفحات می باشد اما به دلیل اینکه تعداد افزونه هایی که این کار را انجام می دهند زیاد است، ممکن است عده ای دچار ابهام شوند. به همین دلیل  3 مورد از بهترین افزونه هایی که می توانید به کمک آن ها به وب سایت خود اسکیما اضافه کنید را در ادامه معرفی می کنیم.

توجه داشته باشید که هیچ افزونه و پلاگینی وجود ندارد که بتواند تمام کارها را همزمان برای شما انجام دهد. بنابراین برای استفاده از گزینه های پیشرفته تر نیاز به ترکیب متدهای مختلف است. لازم به ذکر است که ترکیب متدها به معنای استفاده همزمان از 2 یا 3 افزونه نیست بلکه بهره گیری از الگوها، قالب ها و یا کدهای دستی در یک صفحه به طور مستقیم و سایر روش ها می باشد.

افزودن اسکیما به سایت در اکثر سایت ها توسط خود شما با استفاده از روش اول بدون افزونه انجام خواهد شد اما اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس بهره می برید، افزونه های زیر بدون استفاده از کدنویسی، می توانند اسکیمای مورد نظر شما را تولید نمایند.

  • افزونه سئو نشانه گذاری محتوا Schema Pro

یکی از برترین افزونه ها در زمینه نشانه گذاری داده های ساختار یافته، Schema Pro است. این افزونه با ایجاد نشانه گذاری، موجب می شود تا بتوانید اسنیپت های غنی تولید کرده و از این طریق سئو وب سایت خود را افزایش دهید. نشانه گذاری انواع محتوا از قبیل پروفایل، ویدئو، محصولات، سوالات متداول و غیره به وسیله این افزونه ممکن خواهد بود.

اسکیما کتاب

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه schema pro پلاگین اسکیما و نشانه گذاری محتوا
دسته بندی : افزونه سئو
1536
فروش
84%
رضایت
  • افزونه اسکیما سوالات متداول Faq Schema

افزونه Faq Schema از دیگر افزونه های موجود برای ایجاد اسکیما سوالات متداول می باشد. این افزونه تنها اسکیما سوالات متداول را ایجاد و اضافه می نماید از همین رو نسبت به سایر افزونه هایی که انواع اسکیما اضافه می نمایند، سبک تر خواهد بود.

از قابلیت های این افزونه می توان به اضافه کردن سوالات متداول به نوشته ها، دسته بندی ها و برچسب های سفارشی، محصولات، جابجایی سوالات در بین ردیف ها و غیره اشاره نمود.

اسکیما سوالات متداول

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه FAQ Schema | افزونه سوالات متداول گوگل
دسته بندی : افزونه سئو
903
فروش
78%
رضایت
  • افزونه سئو رنک مث پرو

اگر به دنبال افزونه ای با پیشرفته ترین ژنراتور اسکیما هستید، قطعا افزونه رنک مث پرو پیشنهاد می گردد. تعداد قابلیت ها و امکانات افزونه Rank Math Pro نسبت به افزونه سئو یواست با سال ها سابقه و تجربه نیز بیشتر بوده و عملکرد فوق العاده ای در زمینه افزودن اسکیما به سایت و داده های ساختار یافته از خود نشان داده است.

تنظیمات اسکیما با افزونه رنک مث به راحتی قابل انجام است در هر صفحه و مطلبی که قرار دارید یک اسکیما ایجاد نمایید. کافی است در تنظیمات رنک مث صفحه مورد نظر گزینه اسکیما را انتخاب کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث پرو، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
12815
فروش
90%
رضایت

اسکیما رنک مث پرو

سپس می توانید به راحتی اسکیمای موجود را ویرایش کنید، یا اگر قصد دارید اسکیمای جدیدی اضافه کنید از گزینه مربوطه کمک بگیرید، توجه داشته باشید که در نسخه رایگان این افزونه فقط برای هر صفحه می توان از یک اسکیما استفاده کرد.

ادیت اسکیما در رنک مث پرو

ویرایش اسکیما در افزونه رنک مث پرو

 

در صورتی که اگر نسخه پیشرفته و اورجینال این افزونه را با لایسنس رسمی راست چین دریافت کنید بدون محدودیت می توانید اسکیما های متعددی ایجاد نمایید. به عنوان مثال یک صفحه می تواند هم اسکیمای سوالات متداول، هم اسکیمای امتیاز و هم قیمت داشته باشد. هیچ محدودیتی در نسخه پیشرفته وجود ندارد.

انواع اسکیما در رنک مث پرو

اگر نمی خواهید از اسکیما ساز خودکار رنک مث پرو استفاده کنید، در همین صفحه قسمت اسکیمای شخصی سازی شده نیز وجود دارد که به راحتی می توانید کد های اسکیما تولید شده توسط خود را به آن اضافه کنید. همانطور که می بینید هیچ محدودیتی برای پیشرفت سایت شما وجود ندارد.

اسکیمای اختصاصی در رنک مث پرو

ابزارهای تست کد اسکیما

برای تست کدهاس اسکیمای ایجاد شده می توانید به سادگی از یکی از ابزارهای گوگل با نام structured data testing tool استفاده کنید. کافی است آدرس صفحه ای که داده های ساختاری اضافه کردید را وارد کنید و دکمه اینتر را فشار دهید. این ابزار کاربردی در صورت وجود خطا به سادگی شما را از آن مطلع می کند. در تصویر زیر بعد از تست کدهای اسکمای درج شده در صفحه، لیست خطاها را در انتهای بخش “FinancialService” می توانید مشاهده کنید.

ابزار تست اسکیما گوگل

یک مثال دیگر از تست اسکیما: در صفحه اول این سایت آدرس صفحه معتبر در راست چین را برای تست وارد کردیم.

چطور کد اسکیما را تست کنیم؟

پس از شروع تست کافی است کمی صبر کنید تا تمامی داده های ساختار یافته مربوط به کد ها یا صفحه به شما نشان داده شود. همانطور که در تصویر زیر می بینید این صفحه دارای 4 نوع نشانه گذاری اسکیما است.

تست اسکیما

برای بررسی جزئی هر کدام از اسکیما ها کافی است روی گزینه مورد نظر کلیک کنید تا اطلاعات کامل تر به شما نمایش داده شود. خوبی این ابزار این است که هر مشکلی در اسکیمای سایت شما وجود داشته باشد اعلام خواهد کرد. همانطور که می بینید خوشبختانه اسکیما های تولید شده توسط راست چین معتبر و بدون مشکل هستند.

تست اسکیما راست چین

وب سایت دوم و بروزی که توسط گوگل جهت تست داده های ساختار یافته مورد استفاده قرار می گیرد، پلتفرم Rich results test tool است. همانطور که از نام این ابزار پیداست، بر روی نتایج غنی و پربار تمرکز دارد. دقیقا مطابق روش قبلی در این سایت نیز می توانید کد ها یا آدرس صفحه خود را وارد کرده و بررسی نمایید.

تست اسکیما با ریچ ریزالت

تنها تفاوت این ابزار با ابزار قبلی این است که این امکان به شما داده شده است تا دستگاه متفاوتی را برای تست و بررسی انتخاب کنید، شما می توانید انتخاب نمایید که این تست بر روی تلفن همراه انجام گیرد یا دسکتاپ!

rich results test tool

آنالیز تاثیر اسکیما در گوگل سرچ کنسول

پس از اضافه کردن اسکیما به وب سایت خود طبیعتا مشتاق خواهید بود تا از نتایج به دست آمده با خبر شوید! برای اینکار زمانی که وارد Google Search Console شدید، می توانید انواع مختلف نشانه گذاری هایی که در نتایج جستجو از سایت شما دیده شده است را مشاهده کنید.

آنالیز تاثیر اسکیما در گوگل سرچ کنسول

برای انتخاب و رهگیری نتایج کافی است بر روی اسکیمای مورد نظر کلیک نمایید و مشاهده کنید که کدام یک از صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل با این اسکیما مشاهده می شود و چه آماری به دنبال داشته است!

آنالیز تاثیر اسکیما در گوگل سرچ کنسول

در صورتی که در زمان انتشار صفحه خود، علامت گذاری داده های ساختار یافته و اسکیما را انجام داده باشید در این مرحله با مشکلی مواجه نخواهید شد و نتایج به خوبی نمایش داده خواهند شد. اگر بعد از ایندکس شدن صفحه خود اسکیما را به آن اضافه کرده اید حتما آدرس صفحه را در گوگل سرچ کنسول وارد کرده و گزینه کراول مجدد را انتخاب کنید تا به زودی اسکیمای شما به نتایج سرچ گوگل اضافه شود.

آنالیز تاثیر افزودن اسکیما به سایت در گوگل سرچ کنسول

توجه داشته باشید که برخی از اسکیما ها دارای ویژگی های متعددی هستند که در صورت عدم وجود آنها ممکن است در این بخش با خطا مواجه شوید. در بیشتر موارد می توان از این خطاها چشم پوشی نمود.

همان طور که در مقاله دیدید اضافه کردن اسکیما به سایت کار دشواری نیست، از روش های مختلف گفته شده یکی را انتخاب کنید و هر چه زودتر سایتتان را غنی تر کنید و در نتایج بهتر ظاهر شوید.

 

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
BaranDesign
BaranDesign
25 فروردین 1400 23:37

ممنون از مقاله خوب و کاربدی اتون
میشه تفاوت دیتا استراکچر و اسکیما را بگید

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
26 فروردین 1400 09:00

استراکچر دیتا یا داده های ساختار یافته روشی برای توصیف ‌اجزای محتوای سایت شماست که باعث می‌شود برای موتورهای جستجو درک اجزای وب سایت شما آسان شود. اسکیما هم نوعی استراکچر دیتاست که به وسیله آن این اجزا را مشخص می کنید.

آیا مفید بود ؟