ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
اسکیمای faq
آموزش افزونه‌ها

افزودن سوالات متداول در رنک مث (اسکیمای faq)

افزودن اسکیما به سایت باعث بهبود تجربه کاربری، افزایش کلیک و بهتر درک شدن سایت برای کاربر و موتورهای جستجو است. افزودن اسکیمای سوالات متداول در سایت های وردپرسی استفاده از افزونه رنک مث بهترین راهکار است. در این مقاله با نحوه افزودن اسکیمای FAQ از طریق رنک مث همراه ما باشید.

0
16 خرداد 1403
آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1403

اسکیمای سوالات متداول (FAQ) یک نوع اسکیما است و به شما کمک می کند تا سوالات متداول و پاسخ های آنها را در صفحه نمایش گوگل (serp) نمایش دهید. استفاده از این اسکیما فواید زیادی برای سئو و تجربه کاربری (UX) سایت دارد. شما با استفاده از کدنویسی و افزونه وردپرس مانند رنک مث به سادگی می‌توانید این طرحواره را به سایت خود اضافه کنید.

مزایای استفاده از اسکیمای FAQ

مهم‌ترین مزایای استفاده از اسکیمای سوالات متداول در سایت عبارتند از:

  • افزایش نرخ کلیک (CTR):

نمایش سوالات متداول و پاسخ‌شان در نتایج جستجو باعث افزایش جذابیت نتایج برای کاربران می‌شود و آنها را ترغیب به کلیک می‌کند. طبق تحقیقات استفاده از اسکیمای FAQ نرخ کلیک را تا 35 درصد افزایش می‌دهد.

  • بهبود تجربه کاربری:

اسکیمای FAQ موجب دسترسی سریعتر و آسانتر کاربران به اطلاعات مورد نیاز خود می‌شوند و افزایش رضایت کاربر و کاهش نرخ پرش (bounce rate) را به دنبال دارد.

  • رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو:

گوگل و سایر موتورهای جستجو از اسکیمای سوالات متداول برای درک بهتر محتوای وب سایت شما استفاده می کنند، استفاده شما از این اسکیما موجب بهبود رتبه بندی سایت در نتایج جستجو کمک کند.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
13290
فروش
90%
رضایت

نحوه افزودن اسکیمای سوالات متداول در رنک مث

یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن اسکیمای سوالات متداول استفاده از افزونه رنک مث است. برای این کار کافیست بعد نصب افزونه رنک مث از قسمت rank math seo ویرایشگر کلاسیک برگه یا نوشته خود وارد قسمت طرحواره شوید.

نحوه افزودن اسکیمای سوالات متداول در رنک مث:

سپس برای افزودن اسکیمای FAQ روی تولید schema بزنید، در پنجره باز شده روی FAQ کلیک کنید.

افزودن اسکیمای FAQ در رنک مثحالا می توانید سوالات متداول خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

  • قسمت NAME: یک نام برای سوالات متداول وارد کنید
  • قسمت SHORTCODE: می‌توانید از Schema Block در ویرایشگر بلوک استفاده کنید یا آن را در محتوا کپی و جایگذاری کنید. این کد کوتاه فقط در این صفحه کار می کند.

با افزودن گروهی املاک لیست سوالات برای شما باز می شود که می توانید هر تعداد را وارد کنید ودر نهایت دکمه ذخیره پست را بزنید.

تنظیمات FAQ ر رنک مث
در این مقاله نحوه اضافه کردن اسکیما با افزونه رنک مث را آموزش دادیم. شما تجربه استفاده از این اسکیما را دارید؟ برای دیدن تنظیمات سایر اسکیماها سری به مقاله تنظیمات اسکیما در افزونه رنک مث بزنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.