ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

حتما شما هم دیده اید که در نتایج سرچ گوگل، زیر بعضی از لینک ها ستاره هایی قرار دارد که به نوعی بیانگر کیفیت بالای محتوای آن لینک هستند. این ستاره ها ریچ اسنیپت یا همان Rich Snippet نام دارند. اسنیپت ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها همین ستاره دار کردن مطالب در گوگل می باشد. هدف از طراحی اسنیپت ها، دادن اطلاعات بیشتر و دقیق تر به کاربر گوگل است تا زودتر به جواب مورد نظرش برسد.

0
10 آذر 1399
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

وقتی کاربر در نتایج سرچ خود می بیند که بعضی از لینک ها با این ستاره ها از دیگر لینک ها متمایز شده اند، به آن لینک ها توجه بیشتری می کند. این امر باعث می شود تا سایت هایی که از اسنیپت های معتبر استفاده می کنند به طور متوسط بازدید بیشتری نیز دریافت نمایند. در ادامه این مطلب بررسی می کنیم که چگونه می توانید مطالب سایت وردپرس خود را با چند افزونه ساده در گوگل ستاره دار کنید.

اگر می خواهید سایت وردپرس شما در نتایج گوگل به چشم بیاید، استفاده از ریچ اسنیپت ها یکی از راهکار های موثر برای شما است.

مزایای ستاره دار کردن مطالب وردپرس

امروزه فرقی ندارد که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند و درباره چه موضوعاتی محتوا تولید می کند، در هر حال حداقل ده ها سایت دیگر وجود دارند که مطالبی مشابه مطالب شما می نویسند و در نتایج سرچ گوگل در کنار سایت شما نمایش داده می شوند. با این شرایط شما باید از هر فرصتی برای سبقت گرفتن از سایت های رقیب و جلب نظر مخاطب استفاده کنید. یکی از این فرصت ها، استفاده از ریچ اسنیپت ستاره دار می باشد.

در حالت عادی سایت شما در نتایج سرچ گوگل اطلاعات ثابتی را به کاربر می رساند. این اطلاعات شامل لینک صفحه، تیتر مطلب و خلاصه ای چند خطی از مطلب مورد نظر است که به آن توضیحات متا گفته می شود.

ریچ اسنیپت ها علاوه بر این اطلاعات که بین همه ی سایت ها مشترک است، می توانند اطلاعات اضافه و دقیق تری را نیز به کاربر بدهند که باعث می شود به مطلب شما بیش از سایر مطالب اعتماد کند و برای ورود به سایت شما ترغیب شود.

به عنوان مثال این اطلاعات اضافه می تواند شامل نشان دادن مسیر دقیق مطلب مورد نظر و دسته بندی که برای آن در سایت خود در نظر گرفته اید باشد. همچنین ریچ اسنیپت ها باعث می شوند تا وقتی مطالب شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به اشتراک گذاشته می شوند، در تایم لاین فیس بوک لینک مطلب شما همراه با جزئیات بیشتری مانند نام نویسنده، تاریخ انتشار و غیره نمایش داده شود.

ما در این مطلب راجع به ریچ اسنیپت های نقد و بررسی و یا همان ستاره دار کردن مطالب در سرچ گوگل صحبت خواهیم کرد. همان طور که می دانید سیستم امتیاز دهی پنج ستاره ای گوگل تنها محدود به محصولات فروشگاهی نمی شود.

شما می توانید تقریبا برای هر محتوایی که در سایت خود تولید می کنید یک سیستم امتیازدهی در نظر بگیرید تا کاربران با دادن امتیاز به آن مطلب، باعث شوند لینک صفحه مورد نظر در گوگل با ستاره هایی که کاربران به آن دادند نمایش داده شود.

ستاره دار کردن مطالب در گوگل به آسانی

البته نکته ای که قبل از شروع باید بدانید این است که الگوریتم گوگل برای نمایش دادن ستاره ها در نتایج جست و جو بسیار پیچیده و حتی گاهی غیر قابل پیشبینی است. به عبارت دیگر گاهی ممکن است شما همه ی اقدامات لازم برای ستاره دار کردن مطالب خود را انجام دهید اما باز هم در نتایج جست و جو کنار لینک شما ستاره ای نمایش داده نشود. دلیل این امر قوانین سفت و سخت گوگل برای تایید اعتبار نظرسنجی های این چنینی است.

گوگل با دقت بررسی می کند تا مطمئن شود روند نظرسنجی و کسب ستاره برای محتوای مورد نظر کاملا طبیعی و بدون تقلب پیش رفته است. ضمن آن که رعایت اصول سئو و استفاده درست از کلمات کلیدی نیز برای اعتبار سنجی امتیاز دهی مطالب بسیار اهمیت دارد.

نکته مهم دیگر این است که شما باید نظرسنجی را برای هر صفحه به طور مجزا و مخصوص به محتوای آن صفحه برگزار کنید. یک اشتباه رایج این است که افراد در همان صفحه اصلی وب سایت وردپرس خود نظرسنجی ستاره ای قرار می دهند. این نظرسنجی معمولا با هدف امتیاز دادن به کل وب سایت به عنوان یک واحد کلی انجام می شود که کار اشتباهی است. چرا که گوگل آن را بی اعتبار می داند.

 

بنابراین اگر می خواهید مطالب شما در گوگل با ستاره های زرد و جذاب نشان داده شوند، باید همه این اصول را رعایت کنید و منتظر بمانید تا گوگل ستاره های صفحه شما را تایید و سپس در نتایج سرچ نمایش دهد. گاهی این روند تا چند هفته طول می کشد.

حالا که در مورد اهمیت و مزایای استفاده از ریچ اسنیپت های نقد و بررسی یا همان ستاره دار کردن مطالب در گوگل می دانیم، وقت آن است که نحوه اضافه کردن ستاره به لینک مطالب را نیز بررسی کنیم. اصولا دو راه برای ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل وجود دارد.

یکی استفاده از افزونه اسکیما مارک آپ یا همان افزونه های وردپرس است و دیگری اضافه کردن ستاره ها به شکل دستی و با استفاده از کد نویسی. راه دوم یعنی استفاده از کدنویسی برای ستاره دار کردن مطالب وردپرس، حتی برای افراد حرفه ای در این حوزه نیز دشوار است و نیاز به صرف وقت نسبتا زیادی دارد. به همین دلیل ما در این مطلب تنها به راه دیگر یعنی ستاره دار کردن مطالب وردپرس با استفاده از پلاگین (افزونه) می پردازیم. در ادامه 5افزونه قرار دادن ستاره برای مطالب گوگل را معرفی می کنیم.

5 تا از بهترین افزونه های ستاره دار کردن مطالب وردپرس

خوشبختانه امروزه برای  اسکیما ستاره دار کردن مطالب وردپرس یا همان اضافه کردن ریچ اسنیپت نقد و بررسی به صفحات سایت، پلاگین های زیادی وجود دارد. این افزونه ها به شما امکان می دهند تا بدون تحمل سختی های کد نویسی، به راحتی همه ی مراحل لازم برای ستاره دار کردن مطالب را انجام دهید و از فواید آن بهره مند شوید. در ادامه کاربردی ترین افزونه ها در این زمینه را معرفی می کنیم و نحوه ی کار با آن ها را توضیح می دهیم.

1. ستاره دار کردن مطالب وردپرس با پلاگین WP Review Pro

یکی از بهترین و پر استفاده ترین افزونه ها برای اضافه کردن سیستم نظرسنجی و امتیازدهی در وردپرس افزونه WP Review Pro می باشد.

این افزونه به شما امکان می دهد که از فرم نظرسنجی روی بدنه سایت و یا به شکل یک ویجت استفاده کنید. از مزیت های مهم این افزونه این است که طراحی آن کاملا بهینه است به طوری که به هیچ وجه باعث افت سرعت سایت شما نخواهد شد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Stellar، افزونه امتیاز ستاره ای
دسته بندی : افزونه کاربردی
17
فروش
91%
رضایت

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

یکی از قابلیت های جذاب افزونه WP Review Pro این است که طوری طراحی شده تا نظرات مثبت و امتیازات بالا را در اولویت قرار دهد و آن ها را بالاتر از سایر نظرات نشان دهد. این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان با ذهنیتی مثبت کامنت ها و نظرات را بخوانند چرا که همیشه اولین برخورد کاربر مهم ترین برخورد است. وقتی کاربر در همان ابتدا با نظرات مثبت مواجه شود، نظرات منفی که بعدا احتمالا می بیند اثر کمتری بر او می گذارند.

کار با این افزونه بسیار راحت است و شما می توانید از قالب های مختلف نظرسنجی برای محتوا های خود استفاده کنید از جمله آن:

  1. امکاناتی هایی مانند لایک و دیسلایک
  2. پاسخ به این سوال که آیا مطلب مورد نظر مفید بود یا نه
  3. و از همه مهم تر استفاده از ستاره های پنج گانه.
  4. این پلاگین به خوبی با دیگر پلتفرم ها مانند فیسبوک، گوگل و یلپ سازگاری دارد و نظرات ثبت شده در سایت را به این پلتفرم ها نیز انتقال می دهد.

در نتیجه بعد از نصب این پلاگین و بعد از آن که کاربران نظرات خود را ثبت کردند،‌ ستاره های زرد رنگ کنار لینک سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده خواهند شد.

2. ستاره در سرچ گوگل با پلاگین Crowdsignal Polls & Ratings

بعد از نصب و فعالسازی پلاگین Crowdsignal Polls & Ratings شما قادر خواهید بود تا از مسیر داشبورد سایت وردپرس خود، نظرسنجی و امتیاز دهی ها را در صفحات مختلف سایت خود مدیریت کنید. شما می توانید با استفاده از ۲۰ قالب متفاوت که در این پلاگین قرار داده شدند، نظرسنجی های مختلف را برای هر کدام از صفحات سایت خود ایجاد نمایید.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس با پلاگین Crowdsignal Polls & Ratings

 

این پلاگین دست شما را برای طراحی هرگونه نظرسنجی و سیستم امتیاز دهی باز گذاشته است از جمله امکانات این افزونه ریچ اسنیپت:

 

  1.  شما می توانید برای نظرسنجی های خود محدودیت زمانی بگذارید
  2. می توانید سیستم چند پاسخی و یا امتیاز دهی ستاره ای را انتخاب کنید
  3. می توانید انتخاب کنید که نتایج نظرسنجی ها برای بازدیدکنندگان قابل نمایش باشد یا نه
  4. قابلیت وارد کردن نظرسنجی به کامنت ها در صفحات مختلف سایت
  5. با استفاده از ویجت پلاگین Crowdsignal Polls & Ratings می توانید در نوار کناری سایت خود، مطالب و صفحاتی را که بیشترین امتیاز ها را از کاربران دریافت کرده اند به نمایش بگذارید

قابلیت آنالیز این افزونه نیز بسیار کاربردی است و به شما به عنوان مدیر سایت، پر امتیاز ترین پست ها، صفحات و کامنت ها را در یک روز، یک هفته و یک ماه نشان می دهد.

3. پلاگین Schema – All In One Schema Rich Snippets

بعد از نصب و فعال سازی پلاگین All In One Schema.org Rich Snippets به داشبورد سایت وردپرس خود رفته و برای ستاره دار کردن مطلب یا محصول از منوی کناری روی گزینه ریچ اسنیپت مانند عکس زیر کلیک کنید:

نصب و فعال سازی پلاگین All In One Schema.org Rich Snippets 

ستاره دار کردن مطالب وردپرس با پلاگین Schema – All In One Schema Rich Snippets

می بینید که می توانید محتوا های سایت خود را با استفاده از این پلاگین در این دسته بندی ها وارد کنید:

  •   بررسی
  •   رویداد ها
  •   اشخاص
  •   محصول
  •   دستور پخت
  •   نرم افزار
  •   ویدئو
  •   مقاله

کلیک روی هر کدام از این دسته بندی ها به شما نشان خواهد داد که می توانید محتوا های دلخواه خود را در چه زمینه هایی قرار دهید. این محتوا می تواند هر چیزی باشد که شما به عنوان مدیر یک سایت وردپرس تولید می کنید.

حالا قادر خواهید بود تا هر کدام از پست های جدید و یا پست های قبلی خود در سایت را در دسته بندی های ارائه شده توسط این پلاگین قرار دهید. برای این کار، در بخش ادیتور پست های وردپرس در قسمت پایینی یک باکس جدید را می بینید که روی آن Configure Rich Snippet درج شده است. مانند تصویر زیر شما در این باکس می توانید نوع پست خود را انتخاب نمایید:

تنظیمات افزونه اسنیپت ریچ

بعد از انتخاب دسته بندی مورد نظر، پلاگین به شما فرمی را نشان می دهد که برای نمایش ریچ اسنیپت باید آن را پر نمایید. برای مثال، در تصویر زیر بعد از انتخاب دسته بندی مقاله پلاگین از شما این اطلاعات را می خواهد: نام مقاله، نویسنده، چکیده، عکس مقاله

فرم مرتبط با افزونه ریپ اسنیپت

شما می توانید مطالب خود را در هر کدام از دسته بندی های ذکر شده قرار دهید و فرم مربوط به آن را پر کنید. استفاده از این پلاگین باعث می شود تا گوگل علاوه بر ستاره های مورد نظر، اطلاعات بیشتر و دقیق تری را نیز به کاربران ارائه دهد که در نهایت باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد بود.

 

4. افزونه ووکامرس YITH Advanced Reviews

اگر در سایت وردپرس خود با استفاده از پلاگین ووکامرس یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده اید، استفاده از پلاگین YITH Advanced Reviews را به شما توصیه می کنیم. این پلاگین به طور مطلوب با فروشگاه ووکامرسی سازگاری دارد و با کمک آن به سایت خود یک بخش نظرسنجی بسیار کاربردی و قوی را اضافه خواهید کرد. این پلاگین به سادگی ستاره دار کردن مطلب را برای شما امکانپذیر می کند.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس

از مزیت های این پلاگین می شود به قابلیت کنترل و مدیریت دیدگاه ها اشاره کرد. شما به عنوان صاحب سایت می توانید با استفاده از گزینه های مختلف نظرات ثبت شده را مدیریت کنید. به عنوان مثال می توانید کاربران را برای ثبت رای و نظر مجبور به ثبت نام نمایید و یا نظرات مشکوک و اسپم را حذف نمایید. همچنین می توانید قبل از انتشار نظرات و نمره ها در سایت، آن ها را به صورت دستی بازبینی نمایید.

5. ستاره دار کردن مطالب وردپرس با افزونه WP Business Reviews

یکی دیگر از پلاگین های کاربردی در زمینه ستاره دار کردن مطالب وردپرس، پلاگین WP Business Reviews است. این پلاگین اطلاعات و بازخورد ها را از منابعی مانند یلپ، فیسبوک و گوگل گردآوری می کند و در هر قسمت از وب سایت که بخواهید نمایش می دهد.

این پلاگین با قالب های وردپرس مختلفی سازگاری دارد و همچنین شما می توانید با سلیقه خود رنگ بکراند آن را عوض کنید و یا حتی بدون رنگ و به شکل نامرئی روی صفحات سایت قرار دهید.

.بهترین و پر فروش ترین افزونه درج ستاره در نتایج گوگل را مشاهده کنید. افزونه اسکیما  
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.