ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

بهترین شغل های 10 سال آینده

سرعت تغییرات جهان به قدری بالا رفته است که همیشه اسم مشاغل جدید می شنویم. حالا سوالی که پیش می آید این است که در بین مشاغل که وجود دارند، شغل های آینده دار در ایران کدام هستند؟ بهترین شغلی که می توانیم انتخاب کنیم تا به درآمد بالا برسیم چیست؟ ما در این مقاله به معرفی مهم ترین مشاغل می پردازیم. همراه ما باشید.

0
12 خرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 16 اسفند 1402

شاید اگر چند سال پیش به ما می گفتند که برای خرید هیچ یک از وسایل مورد نیاز روز مره تان از غذا گرفته تا لباس نیازی نیست از خانه خارج شوید و فقط کافیست هرچیزی را که می خواهید اینترنتی سفارش دهید و دم منزل شما به تحویل داده شود نمی توانستیم این موضوع را به درستی درک کنیم و می گفتیم مگر امکان دارد؟ کاری که دیجی کالا برای مان بسیار راحت کرده است. بوم مدل کسب و کار دیجی کالا یک راهنمای جامع از دلایل موفقیت دیجی کالا است.

یا همین اسنپ! که به راحتی شما را از هر مبدایی به هر مقصدی می رساند.

شاید این ها الان برای ما اتفاقات معمولی باشند ولی اگر 10 سال پیش از شما می پرسیدند بهترین شغل های 10 سال آینده ایران کدام است به راحتی نمی توانستیم این موارد را پیش بینی کنیم.

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

حالا در این مقاله قصد داریم بهترین شغل های 10 سال آینده ایران معرفی بپردازیم:

🧠هوش مصنوعی جانشین شغل های تکراری و ساده !

با شنیدن هوش مصنوعی چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟

شاید اولین چیزی که با شنیدن هوش مصنوعی در ذهن شما تداعی میشود، روبات های هوشمند هستند. ربات هایی که گفته می شود در آینده نقش بسیار پر رنگی در زندگی روز مره خواهند داشت و یکی از بهترین شغل های 10 سال آینده است.

در واقع هوش مصنوعی “نرم افزار ها یا الگوریتم هایی است که  سعی می کنند هوش انسان را روی ماشین ها پیاده سازی کنند”. همین موضوع باعث می شود ماشین ها فعالیت هایی که برای انسان ها تکراری و یا سخت است انجام دهند. پیش بینی شده مشاغلی مانند کارمندان بانک و بیمه، کارگران ساختمان، حمل و نقل عمومی و کشاورزی با وجود هوش مصنوعی حذف شوند.

هوش مصنوعی شاخه های زیادی مانند ماشین لرنینگ، روباتیک، شبکه های عصبی و و الگوریتم ژنتیک و … دارد و در ایران هم روند صعودی خوبی دارد و از آن استقبال زیادی می شود، طبق پیش بینی ها جز پولساز ترین مساغل آینده ایران است. اگر به این حوزه علاقه مند هستید می توانید در مشاغلی مانند:

  • طراحی و ساخت ابزارهای هوشمند
  • برنامه نویس
  • طراحی ربات ها
  • مدیر شبکه
  • طراح و تحلیل گر نرم افزار
  • متخصص هوش مصنوعی
  • و…

فعالیت کنید.

📶اینترنت اشیا، رویای شهر هوشمند!

دنیای اینترنت آنقدر بزرگ است که هر چیزی می تواند به آن وصل شود از گوشی و لپ تاپ هایمان گرفته تا یخچال و اجاق گاز و کلیه وسایل خانه و  یا کل اشیا درون شهری!

اینترنت اشیا در حوزه های بسیار زیادی نفوذ کرده است مثلا در حوزه سلامتی، دستگاه های نظارت بر عادات خواب و تغذیه وجود دارند. در خانه ها مدیریت انرژی و تعدیل دمای خانه ها و انجام امور خانه، در سیستم شهری اینترنت اشیا منجر به هوشمند شدن ساختمان ها و پارکینگ ها و کارخانجات و بیمارستان ها می شود.

شاید الان کمی دور از ذهن باشد ولی مطمئنا روزی تمام این امکانات برای انسان ها عادی به حساب می آید.

در ایران بستر کمتری برای رشد اینترنت اشیا نسبت به سایر کشور وجود داشته است اما  هم اکنون هم شرکت ها و استارت آپ های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند،پس قطعا یکی از بهترین شغل های 10 سال آینده ایران اینترنت اشیا است.

مهم ترین مشاغل 10 سال آینده ایران

 

🖥️ مشاغل اینترنتی، شغل های آینده دار نوپا ولی پولساز!

شاید از نظر خیلی از افراد اینترنت فقط جنبه سرگرمی دارد و نمی توان از آن کسب درآمد کرد. 

ولی امروزه از دل همین اینترنت شغل های آینده دار ایجاد شدند که درآمد بسیار بالایی دارند، مدل های کسب و کار اینترنتی به شما در انتخاب نوع کسب و کار اینترنتی کمک می کنند. ما در ادامه به معرفی پولسازترین و بهترین شغل های 10 سال آینده در حوزه اینترنت می پردازیم و به شما کمک می کنیم به بیشترین کسب در آمد اینترنتی برسید:

✔️دیجیتال مارکتر

به فردی که بازاریابی دیجیتال انجام دهد دیجیتال مارکتر می گوییم. حالا کار دیجیتال مارکتر دقیقا چیست؟ این فرد با کمک ابزارهای دیجیتال یعنی بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ و انواع تبلیغات و با بهترین روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی سعی در فروش بیشتر و بهتر محصولات دارد. شغل های آینده دار مربوط به دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • مدیر مارکتینگ
  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریاب های شبکه های اجتماعی

✔️سئو

بدون شک یکی از جذاب ترین و در عین حال پر چالش ترین شغل اینترنتی سئو است.

شما خرید هر محصولی را در گوگل سرچ کنید بدون شک دیجی کالا را در نتایج اول مشاهده می کنید، این قدرت سئو عالی سایت دیجی کالاست. بطور کلی سئو تلاش برای بهینه سازی سایت مطابق الگوریتم های موتورهای جستجو و هم چنین بهینه سازی برای کاربران است. با زیاد شدن رقابت سایت ها در فروش قطعا تقاضاها برای سئو افزایش پیدا می کند و تمام سایت ها برای اینکه از رقبای خود عقب نمانند به سمت سئو می آیند.

✔️طراحی سایت

شاید اگر شرایط بیماری کرونا پیش نمی آمد ضرورت طراحی سایت تا به این اندازه مشخص نمیشد. بعد از کرونا به علت تعطیلی بازارها مردم به سوی خرید های اینترنتی روی آوردند و همین موضوع موجب شد تا بسیاری از فروشگاه ها به فکر راه اندازی سایت باشند. بطور کلی مردم دوست دارند به راحتی همه خرید های خود را انجام دهند از خرید سوپر مارکتی و میوه گرفته تا رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما. بنابراین اگر علاقه مند به کد نویسی و طراحی سایت هستید باید بدانید که در این حوزه موفق خواهید شد.

✔️تولید محتوا

این روزها تب بازار تولید محتوا بسیار بالاست. اگر در اطراف شما کسی در حوزه مارکتینگ و سئو فعالیت می کند احتمالا بارها جمله CONTENT IS KING را از او شنیده اید. بقا و قدرتمندی دنیای وب وابسته به محتوایی است که در آن قرار میگیرد. پس قدرت محتوای خوب را دست کم نگیرید و مطمین باشید که با تولید محتوای عالی تا زمانی که وب وجود دارد شما هم می توانید فعالیت کنید و در آمد بالا کسب کنید.

✔️طراحی اپلیکیشن

گوشی های موبایل که در دست همه وجود دارد نشان دهنده روند رو به رو رشد برای اپلیکیشن های موبایلی است. مثال ساده این موضوع این است: شما ترجیح می دهید غذا را از طریق سایت اسنپ فود سفارش دهید یا از طریق اپلیکیشن؟

شما می توانید با برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایلی بسیار موفق شوید ویک شغل آینده دار داشته باشید.

📈کارشناس داده از جدیدترین شغل های آینده دار

دنیای امروز پر از داده و اطلاعات است، در آینده نیاز به کارشناسان داده برای جمع آوری صحیح داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها و در نهایت، رسیدن به تصمیم گیری درست برای شرکت ها و سازمان ها است. بطور کلی وظایفی که یک کارشناس داده دارد تشخیص منابع داده ها و دسته بندی صحیح این اطلاعات و مقایسه و تجزیه و تحلیل دیتا و ارایه گزارش دقیق می باشد.

🏨توریسم و گردشگریبهترین شغل های 10 سال آینده ایران، توریسم و گردشگری

طبق پیش بینی ها صنعت توریسم و گردشگری در ایران بین سال های 2022 تا 2032 با نرخ متوسط سالانه 5.8 درصد رشد می کند و از میانگین درصد جهان پیشی می گیرد. هم چنین پیش بینی میشود طی 10 سال آینده 77 میلیون شغل در سرتا سر دنیا ایجاد شود و همین موضوع باعث می شود ایران بخاطر ظرفیت بالای گردشگری به یکی از بهترین کشور ها در زمینه مشاغل گردشگری تبدیل شود.

👩‍⚕️پرستاری سالمندان

بخواهیم یا نخواهیم جمعیت جهان رو به پیری می رود و طبق گزارش سازمان ملل انتظار می‌رود جمعیت سالمندان جهان در سال 2050 دو برابر شود و به 1.5 میلیارد نفر برسد. یک شغل آینده دار در ایران راه اندازی سایت های پرستاری از سالمندان است، شما می توانید خدمات مختلف بهداشتی و درمانی و تفریحی به سالمندان ارایه دهید.

🔗متخصص بلاکچین

یکی از مهارت های بسیار جدید که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و حتما جز بهترین شغل های 10 سال آینده ایران است متخصص شدن در حوزه بلاک چین است. طبق گزارشات تقاضا برای متخصصان بلاکچین از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ نزدیک به ۶۰ برابر شده است و این نشان دهنده رشد آتی در این حوزه است. این تکنولوژی برای بسیاری از مشکلات راه حل های امنیتی ارایه کرده است. پیش بینی می شود در صنایع مختلف مانند بانکداری و بهداشت و درمان و انتخابات و اینترنت اشیا و… متخصصان بلاک چین بسیار کار آمد هستند.

ایده های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده پولساز در ایران

ایران بازار بکری برای ایده هایی است که در خارج از کشور عملی می شوند کافیست یک نیاز سنجی از بازار داشته باشید و با پاسخ به نیازهای برآورده نشده در ایران، کسب و کارتان را راه اندازی کنیئ.  مثلا اسنپ نمونه ایرانی UBER است و مهم ترین دلیل موفقیت آن نسبت به تپسی اجرای یک ایده اجرا نشده در ایران است.

شما هم می توانید از ایده هایی که درایران هنوز اجرا نشدند کمک بگیرید و کسب و کار اینترنتی خود را راه بیاندازید. خیلی از این ایده ها  بهترین راه های کسب درآمد با موبایل هستند. در ادامه مهم ترین مشاغلی و ایده های کسب و کار اینترنتی که منجربه بهترین شغل های 10 سال آینده می شوند را معرفی می کنیم:

اجاره لباس و خدمات مد و پوشاک: امروز دنیای مد و پوشاک بیش از هر زمان دیگری برای مردم اهمیت پیدا کرده است. شما می توانید با زدن سایت کرایه لباس دست دوم یا واسطه گری لباس های دست دوم به فروش یا اجاره بگذارید

اجاره بدنه ماشین: حتما روی اتوبوس های حمل و نقل شهری انواع تبلیغات را دیده اید. شما هم می توانید سایتی راه اندازی کنید که افرادی که تمایل دارند بدنه ماشین خود را برای نوشتن تبلیغات اجاره دهند.

خدمات سرگرمی به سالمندان: امروزه به دلیل مشغله های فراوان فرزندان ممکن است فرصت سر زدن به پدر و مادر های خود را نداشته باشند اما بخواهند به روش دیگری آن ها را از تنهایی در بیاورند. بنابراین شما با داشتن این کسب و کار می توانید برای سالمندان چه در خانه خود چه محیط بیرون خدمات سرگرمی ایجاد کنید.

خرید و فروش محصولات گیمینگ: گیمر ها علاقه زیادی به وسایل خود دارندو همواره به دنبال خرید محصولات گیمینگ با قیمت مناسب هستد. با داشتن سایت خرید و فروش محصولات گیمینگ هم می توانید محصولات نو به کاربران بفروشید و همشغل های آینده دار ایران، آموزش مهارت به کودکان امکان فروش محصولات دسته دوم بین گیمر ها را فراهم کنید.

آموزش مهارت به کودکان: مشغله کار در دنیای امروزی باعث شده است که پدر و مادر ها زمان کمتری برایفرزندان خود داشته باشند و نتوانند آن طور که می خواهند روی مهارت های کودکان خود کارکنند. شما می توانید با کمک روانشناسان یک مجموعه آموزش مهارت هایی چون افزایش اعتماد به نفس، خود باوری و فن بیان و… را به کودکان بیاموزید.

اپلیکیشن کاربردی برای خشک‌شویی لباس: برای خیلی از افراد داشتن لباس های همیشه تمیز و اتو شده بسیار مهم است و ممکن است خودشان فرصت این کار را نداشته باشند. بنابراین حتما از این ایده استقبال می کنند که لباس کثیف خود را تحویل دهند و چند ساعت بعد لباس تمیز و مرتب خود را دریافت کنند.

خدمات مشاوره و مدیریت پول نقد و دارایی: خیلی از افراد ممکن است ندانند که باد با سرمایه خود چه کنند و یا روی چه چیز هایی سرمایه گذاری کنند و وقت تحقیق برای این موضوع را ندارند. اگر سایت هایی وجود داشته باشد که به کاربران درباره بهترین روش های سرمایه گذاری و بازارهای مالی مشاوره درست بدهد قطعا از استقبال زیادی بهره مند می شود.

در این مقاله به معرفی بهترین شغل های 10 سال آینده ایران پرداختیم. امیدواریم شما هم مسیر شغلی مورد علاقه خود را پیدا کنید و به بهترین جایگاه شغلی برسید.

 

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.