ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

سایت لینک چیست؟

سایت لینک گوگل فهرست های فرعی هستند که در نتایج گوگل به همراه لینک اصلی سایت ظاهر می شوند. بخصوص زمانی که یک برند خاصی را جستجو می کنید. از آنجایی که سایت لینک ها باعث راحتی کاربر برای پیدا کردن صفحه موردنظر می شود،نرخ کلیک را بالا می برند و به همین دلیل برای وبسایت ها بسیار ارزشمند هستند. در این مقاله با Sitelinks و نحوه ایجاد آن آشنا می شوید.

2
27 تیر 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

یکی از راه های افزایش نرخ کلیک Google Sitelinks است. بالا رفتن نرخ کلیک (CTR) قطعا بر سئوی سایت شما تاثیر مثبت خواهد داشت. سایت لینک های ارگانیک، سایت لینک های پولی و سایت لینک تک خطی انواع سایت لینکها هستند. ما در این مقاله درباره سایت لینک های ارگانیک صحبت می کنیم. حتماً در موارد مختلف با سایت لینک ها روبرو شده اید. تصویر زیر نمونه ای از آنهاست. 6 پیوند نمایش داده شده سایت لینک هستند.

سایت لینک چیست؟

هدف از سایت لینک ها کمک به کاربران برای پیمایش راحت تر در وب سایت شماست. زمانی که کاربر موضوعی را جستجو می کند لزوماً نمی خواهد صفحه اصلی را ببیند. در عوض، ممکن است علاقه مند باشد که مستقیماً به صفحه وبلاگ یا صفحه محصول خاصی برود.

سایت لینک ها با قرار دادن لینک های مهم در نتایج جستجو، یک مرحله از این فرآیند جستجو را حذف می کنند و کاربر زودتر به هدف مورد نظرش می رسد. بطور خلاصه:

✔️  سایت لینک ها کاربران را در کمترین زمان به بهترین نتیجه می رسانند.

سایت لینک ها برای هر وب سایت نمایش داده نمی شوند. اگر سایتی ناشناخته یا بهینه سازی نشده را جستجو کنید، احتمال زیادی وجود دارد که Google  سایت لینک ها را برای آن نشان ندهد.

به گفته  Google:

ما فقط وقتی سایت لینک هایی را در نتیجه نشان می دهیم که فکر کنیم برای کاربر مفید است. اگر ساختار سایت شما اجازه ندهد الگوریتم های ما لینک های سایت مناسب را پیدا کنند، یا فکر نکنیم سایت لینک های سایت شما با درخواست کاربر مرتبط باشد، ما آنها را نشان نمی دهیم.

طبق جمله بالا، به دو دلیل ممکن است Google سایت لینک های شما را نشان ندهد:

  1. ساختار سایت به الگوریتم های گوگل امکان یافتن لینک های سایت خوب را نمی دهد.
  2. لینک های سایت به درخواست کاربر مرتبط نیستند.

هر چند شما نمی توانید آنچه را که کاربران جستجو می کنند کنترل کنید، اما می توانید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که بتواند پیدا کردن سایت لینک را بهبود بخشد. سایت لینکها در وقت صرفه جویی می کنند و نتایج مرتبط را نمایش می دهند.

 چرا  سایت لینک ها مهم هستند؟

  1.  سایت لینک ها CTR (نرخ کلیک) را بهبود می بخشند.

علاوه بر رتبه بندی، CTR شما یکی از بزرگترین عوامل موفقیت در ایجاد ترافیک است. به طور متوسط، سه نتیجه اول در سایت لینک تقریباً 55٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد.

یک مطالعه موردی توسط PPC-Hero نشان داده که سایت لینک CTR را تقریباً 64٪  افزایش می دهد.

افزایش نرخ کلیک

choosearea
  1. سایت لینک ها اعتماد و اعتبار بیشتری ایجاد می کنند.

سایت لینکها یک معیار مهم برای اعتماد به یک وب سایت است. وقتی سایت لینک ها را در نتایج گوگل مشاهده می کنید، نشانه این است که گوگل به آن وب سایت اعتماد کافی دارد تا به آنها سایت لینک بدهد. اگر یک سایت مبهم و با رتبه بندی ضعیف جستجو کنید، به احتمال زیاد سایت لینکی از آن سایت مشاهده نمی کنید. بطور کلی از آنجا که Google متعهد است که بهترین تجربه ممکن را به کاربران خود ارائه دهد، نمی خواهد پیوند غیرقابل اعتمادی بالاتر از سایت های معتبر را نمایش دهد.

  1. لینک های سایت باعث افزایش آگاهی از برند و محصول شما می شوند.

سایت لینک ها معمولاً با در نظر گرفتن تعداد لینک های داخلی و خارجی موجود در صفحات وبسایتتان به مهمترین صفحات سایت (از دیدگاه گوگل) لینک می شوند. این باعث می شود سایت لینک راهی عالی برای آگاهی کاربران در مورد محصولات و خدمات شما و ارتقا سطح آگاهی از برند و حوزه کاری شما باشد.

  1. سایت لینک به کاربران امکان می دهد صفحات بیش تری را مرور کنند.

هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، به احتمال زیاد صفحه اصلی، صفحات محصول و خدمات را هم می ببینید. در کل ممکن است قبل از تصمیم به ترک سایت شما 4-5 صفحه از آن را بازدید کنند.

سایت لینک چیست؟

چگونه می توان سایت لینک Google را دریافت کرد؟

هیچ راهی مستقیم برای دریافت سایت لینک ها برای وب سایت شما وجود ندارد.

در این مورد چند نکته وجود دارد:

  • سایت لینک ها خودکار هستند.
  • Google به شما نمی گوید که چگونه سایت لینک ها را ظاهر می کند.
  • هیچ مرحله ثابتی وجود ندارد که بتوانید آنها را برای دریافت لینک های سایت در وب سایت خود دنبال کنید، اما می توانید روندی را دنبال کنید تا احتمال دریافت لینک های سایت را افزایش دهید.

روش های به دست آوردن سایت لینک:

  1. اطمینان حاصل کنید که نام وب سایت شما منحصر به فرد است.

اولین قدم برای دریافت لینک های سایت این است که مطمئن شوید از یک نام تجاری منحصر به فرد برای سایت خود استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما “شرکت بستنی سازی” نامیده شود، احتمالاً در صفحه اول نتیجه اول را نخواهد گرفت زیرا این نام بیش از حد عمومی است.

هزاران شرکت می توانند در سراسر دنیا بستنی تولید کنند. Google چگونه می تواند بفهمد کدام یک از آن ها وب سایت شماست؟ در عوض، اگر یک نام منحصر به فرد انتخاب کنید، رتبه بندی و دریافت سایت لینک ها بسیار آسان تر خواهد بود.

⚠️ برای دریافت سایت لینک لازم نیست نام تجاری خود را تغییر دهید. می توان با تلاش و با رشد برند از گوگل سایت لینک دریافت کنید. اما، اگر در مرحله انتخاب نام دامنه خود برای سایت تجاری تان هستید، به دنبال دامنه هایی با نام های منحصر به فرد، مرتبط و ممتاز باشید.

  1.  به وب سایت خود داده های ساخت یافته اضافه کنید.

داده های ساختار یافته به Google کمک می کند وب سایت شما را به طور موثرتری درک کند. می توانید در وب سایت خود کدی اضافه کنید که به Google می گوید کدام منو را برای سایت لینک ها در نظر بگیرید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه  Schema Pro را نصب کنید که همه این موارد را برای شما مدیریت می کند.

حتماً بخوانید اسکیما چیست
  1. اطمینان حاصل کنید که ساختار وب سایت شما کاملاً شفاف است.

وب سایت هایی که دارای سلسله مراتب و ساختار مشخص هستند، Google راحت تر آن ها را پیمایش می شوند. اگر Google نتواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند و موقعیت آنها را نسبت به یکدیگر درک کند، نمی تواند لینک های سایت را نشان دهد.

صفحه اصلی خود را به عنوان صفحه “ریشه” نگه دارید. این صفحه پربازدیدترین و نقطه آغازین بازدید کنندگان شماست. از این صفحه، به بازدیدکنندگان کمک کنید صفحات دیگر سایت شما را پیدا کنند.

✔️ساختار سایت شما باید منطقی، شهودی و سازمان یافته باشد.

به عنوان مثال ، اگر اسباب بازی می فروشید، می توانید مسیر خود را اینگونه سازماندهی کنید:

صفحه اصلی -> اسباب بازی های پسران -> سنین 12-14 سال-> بازی موردنظر.

به همین ترتیب ، اگر راهنماهای بازاریابی می فروشید، می توانید کارهایی مانند این را انجام دهید:

صفحه اصلی -> کتابهای الکترونیکی -> کتابهای بازاریابی محتوا -> “راهنمای مبتدیان برای بازاریابی محتوا”.

در عین حال، اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب سایت مانند صفحات تماس با ما، درباره ما، محصولات، سیاست حفظ حریم خصوصی و غیره… استاندارد باشند.

  1. در نتایج جستجو رتبه یک را برای برند خود بدست آوردید.

هیچ نتیجه دوم گوگلی سایت لینک گوگل را بدست نمی آورد. یک فایل sitemap.xml به حساب کنسول جستجوی گوگل خود اضافه کنید. نقشه سایت به Google کمک می کند تا سایت شما را بهتر جستجو کند. Google براساس اولویت و میزان ترافیکی که در صفحات خود دریافت می کنید، عمل می کند. اگر با نقشه سایت آشنایی ندارید مقاله “نقشه سایت چیست؟” را از دست ندهید.

فراموش نکنید که وب سایت خود را به حساب Google Search Console خود اضافه کنید. آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول را در مقاله “آموزش سرچ کنسول و نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل” را توضیح دادیم.

  1. لینک های داخلی ایجاد کنید.

لینک های داخلی به Google می گویند که مهمترین صفحات سایت شما چیست. به عنوان مثال، اگر شما مرتباً به یک صفحه محصول لینک دهید، Google می تواند آن را به عنوان سیگنالی برای درباره اهمیت آن صفحه در نظر بگیرد.

یکی از افزونه های ایجاد کننده لینک داخلی خودکار در پست و نوشته ها پلاگین Inline Related Posts pro است که به صورت هوشمند نوشته های مرتبط را درون متن جا می دهد.

  1. عناوین صفحه خود را بهینه کنید.

عنوان صفحه یکی از مهمترین عناصر SEO در صفحه وب سایت شماست. داشتن عنوان صفحه مناسب بسیار حیاتی است. Google برای ایجاد سایت لینک ها به این عناوین نگاه می کند. اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه، توضیح مختصری از خود صفحه است. این موارد باید منطقی و مطابق با انتظارات بازدید کننده باشد. مثلا نباید صفحه “درباره ما” را  “بهتر ما را بشناسید” نام گذاری کنید. این باعث گیج شدن Google می شود.

7. برند خود را معرفی کنید.

بالابردن آگاهی عموم از برند شما باید به عنوان یک فرایند ادامه دار وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که افراد به اندازه کافی کافی از وب سایت شما مطلع هستند. شما می خواهید یک وب سایت معتبر باشید و  مردم باید در مورد وب سایت شما اطلاعات داشته باشند. زیرا ما سایت را برای تعداد محدود افراد ایجاد نمی کنیم.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Rich Snippets Schema Markup، افزونه نشانه گذاری اسکیما
دسته بندی : افزونه سئو
990
فروش
76%
رضایت

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بدانید سایت لینک چیست؟ و چگونه عمل می کند. داشتن سایت لینک Google برای هر وب سایت اجباری نیست اما اگر بتوانید آن را دریافت کنید بسیار کارامد است. نکاتی را که در بالا ذکر شد دنبال کنید و بقیه را به Google بسپارید. سرانجام سایت لینک دریافت خواهید کرد. اگر در این مورد سوالی داشتید و یا نظری داشتید در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
zahraee5050
zahraee5050
08 اسفند 1401 16:59

سلام مطالبتون خوندم مفید بود .تشکر

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
09 اسفند 1401 13:15

سلام زهرای عزیز
خوشحالیم که براتون مفید بوده

آیا مفید بود ؟