ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

آموزش سئو ویدئو در یوتیوب

اگر شما جز افرادی هستید که به دنبال افزایش بازدید ویدئو های خود در YouTube هستید، ابتدا باید ویدئو های خود را سئو کنید، یوتیوب هم مانند گوگل فاکتورهای برای رتبه بندی ویدئو های خود دارد. در این مقاله روش های سئو یوتیوب را مطالعه کنید.

2
24 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

یوتیوب (YouTube) دومین پلتفرم محبوب جهان بعد از گوگل برای اشتراک ویدئو است. طبق آخرین آمارها این شبکه اجتماعی حدود 2 میلیارد و 290 میلیون کاربر در سر تا سر جهان دارد، به این معنی که 42 درصد کاربران اینترنت جهان از یوتیوب استفاده می کنند، افرداد زیادی به دنبال راه های کسب درآمد از یوتیوب هستند و با ساخت یک کانال و انتشار ویدئو به درآمد بالایی می رسند اما شرط آن این است که در نتایج جستجو ویدئو ظاهر شوید بنابراین سئو یوتیوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا از یوتیوب استفاده کنیم؟

مهم ترین دلایلی که باعث می شود ویدئوهای خود را در YouTube اشتراک گذاری کنید؛ مخاطبان گسترده، افزایش ترافیک سایت، نرخ تبدیل بالاتر محتواهای ویدئویی، کسب درآمد دلاری است.

این بین هستند افرادی که فقط برای گذراندن اوقات فراقت و یا دیدن آموزش های ویدئویی از یوتیوب استفاده می کنند. این دسته از افراد باید بدانند علیرغم بسیاری از محدودیت های یوتیوب، دانلود ویدیو از یوتیوب هم میسر است. به راحتی می توانند ویدئو های مورد نظرشان را دانلود کنند و همیشه به آن ها دسترسی داشته باشند.

حالا که دلایل اشتراک گذاری ویدئو ها در YouTube را می دانید، باید به سئو ویدئو توجه کنید تا ویدئو های شما در اقیانوس پر از ویدئوی یوتیوب غرق نشود و بازدید بیشتری داشته باشید. اگر شما به دنبال افزایش ترافیک سایت و افزایش بازدید ویدئو های خود در یوتیوب و بهبود سئو یوتیوب هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

سئو ویدئو در یوتیوب

مراحل سئو ویدئو در یوتیوب

سئو ویدئو در YouTube شامل مراحلی است که در ادامه توضیح می دهیم:

ریسرچ کلمه کلیدی

همیشه قدم اول برای سئو تحقیق کلمات کلیدی است. شما تا زمانی که ندانید کاربران چه می خواهند و به دنبال چه چیزی می گردند نمی توانید به سئوی سایت خود کمک کنید. برای سئو یوتیوب هم در ابتدا به سراغ تحقیق کلمه کلیدی بروید.

  • ساده ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی سرچ کلید واژه مورد نظرتان در قسمت سرچ باکس یوتیوب است. با انجام این کار می توانید تمام پیشنهاد های یوتیوب را مشاهده کنید چون این ریسرچ ها محبوب ترین و پرسرچ ترین کلمات یوتیوب هستند.
  • هم چنین می توانید به محبوب ترین ویدئو ها حوزه کاری خود مراجعه کنید و ببینید رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند.
  • بهتر است از کلمات کلیدی خود لیست تهیه کنید و درباره انتخاب کلمات کلیدی مناسب تصمیم گیری کنید. در ابتدا می توانید از کلمات کم رقابت تر شرو ع کنید.
  • مرحله بعد سرچ کردن کلمات در گوگل است، به این دلیل که اگر ویدئوی شما در گوگل هم رتبه بگیرد بازدید شما چند برابر می شود. به این موضوع توجه کنید که گوگل بیشتر به ویدئو هایی رتبه می دهد که آموزشی و نقد و بررسی و طنز باشند.

عنوان جذاب برای ویدئو

همانطور که عنوان یا title محتوا را برای گوگل بهینه سازی می کنید، برای ویدئو های یوتیوب هم انجام دهید. انتخاب عنوان مهم ترین قسمت برای سئوی ویدئو در یوتیوب است چون اولین چیزی که کاربر می بیند عنوان است، پس حتما به جذابیت عنوانی که انتخاب می کنید و نیازی که کاربران به دنبال آن هستند توجه کنید. قطعا می دانید که نوشتن عنوان مناسب باعث افزایش کلیک روی ویدئو می شود و نرخ تبدیل را بالا می برد.

توجه کنید که:

  •  عنوان بیشتر از 5 کلمه نباشد.
  • از کلمات قدرتمند مانند فوق العاده و بهترین استفاده کنید.
  • از کلمه کلیدی حتما استفاده کنید.

مراحل سئو ویدئو در یوتیوب

دیسکریپشن جذاب 

یکی دیگر از مراحل سئو یوتیوب توضیحاتی است که درباره ویدئو می نویسید و باید بسیار جذاب باشند، چون کپشن هم مانند عنوان باعث افزایش نرخ کلیک و در نهایت افزایش بازدید از ویدئو می شود. یوتیوب 250 کلمه برای نوشتن کپشن در نظر گرفته است.

توجه کنید که:

  • کلمه کلیدی را در ابتدای توضیحات قرار دهید.
  • حدود 2 الی 3 بار کلمه کلیدی را تکرار کنید.
  • در توضیحات انواع راه های ارتباطی خود را بیاورید.

با انجام این کارها به ربات های یوتیوب این امکان را می دهید که در کوتاه ترین زمان ممکن متوجه کلمه کلیدی شما شوند و ویدئوی شما در لیست نتایج قرار دهند.

 بهینه سازی برچسب ها

برچسب گذاری یا تگ یکی از ویژگی های seo ویدئو در YouTube است. برچسب گذاری روشی است که کلمات کلیدی خود را وارد میکنید تا از این طریق بازدید بیشتری داشته باشید. در انتخاب برچسب ها باید توجه کنید که بیشترین ارتباط را با موضوع ویدئوی شما داشته باشند، هم چنین از ترکیب چند واژه که شامل کلمه کلیدی است استفاده کنید و از تگ های رقبا را هم غافل نشوید.

برچسب گذاری یک فرصت عالی برای نوشتن کلمات lsi مرتبط به کلمات کلیدی است. در ضمن بیشتر از 10 تا 12 تگ استفاده نکنید.

بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از راه های افزایش نرخ تبدیل استفاده از تصاویر thumbnail است، بهینه سازی تصاویر منجر به افزایش کلیک روی ویدئو است.

توجه کنید که:

  • فرمت  JPG ،BMP یا PNG باشد
  • رزولوشن 1280×720 باشد.
  • حتما مرتبط با موضوع ویدئو باشد.

بهینه سازی تصاویر

اضافه کردن زیر نویس ویدئو

یکی از تصمیمات هوشمندانه برای سئو یوتیوب اضافه کردن زیر نویس یا Closed Caption (CC) است. با این کار می توانید کلمات کلیدی را در متن زیر نویس تکرار کنید. هم چنین این موضوع منجر به بهبود تجربه کاربری می شود.

افزایش بازدید ویدئو 

برای اینکه بتوانید بازدید کنندگان خود را افزایش دهید باید تمام اقداماتی که منجر به افزایش بازدید ویدئوی شما می شود، انجام دهید. بازدید بیشتر ویدئو این پیام را برای یوتیوب دارد که ویدئوی شما محبوب است و کاربران از آن استقبال می کنند بنابراین در سئو یوتیوب اثر زیادی دارد.

اقداماتی که باعث افزایش بازدید ویدئو می شوند: 

  • در هنگام ضبط ویدئو از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  •  در ویدئو به بازدید کنندگان همان چیزی را ارایه دهید که دقیقا به دنبال آن هستند.
  • سعی کنید در ویدئوها چیزی بگویید که کمتر کسی به آن پرداخته است.
  • محتوای خسته کننده نباشد و طول مناسبی داشته باشد.
  • حتما در انتهای ویدئو از کاربران بخواهید که نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
  •  ویدئو در در شبکه های اجتماعی دیگر باز نشر دهید.
  • لینک ویدئو را در فروم ها به اشتراک بگذارید.
  • یک پلی لیست برای ویدئو خود ایجاد کنید؛ یعنی 4 یا 5 ویدئوی مرتبط را در یک پلی لیست قرار دهید.
  • به کانال YouTube خود توجه کنید که کاملا حرفه ای به نظر برسد.
  • ویدئو را در وبلاگ سایت قرار دهید.

در این مقاله به بررسی روش سئو یوتیوب پرداختیم. از آنجایی که کسب درآمد از یوتیوب یکی از روش هایی است که افراد زیادی از آن به عنوان یک روش درآمدی استفاده کنند بنابراین اهمیت قرار گرفتن ویدئوها در نتایج اول اهمیت زیادی دارد.امیدواریم با انجام این اقدامات ویدئو های خود را در YouTube به بهترین شکل سئو کنید و به بازدید بالایی برسید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
فاطمه کاظمی زاده
فاطمه کاظمی زاده
28 فروردین 1401 16:41

شاید یکی از ترفندهای افزایش بازدید ویدیو این باشه که
شخصی که تولید محتوا میکنه، برای ویدیو، زیرنویس هم قرار بده تا اون محتوا با زبان دیگری هم بازدید کننده داشته باشه.

نه برای هر محتوایی ولی محتوای آموزشیه خیلی خاص میتونه از این راه بازدید بگیره

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
29 فروردین 1401 09:18

سلام دوست عزیز. بله قطعا این راه هم می تونه به افزایش بازدید کننده کمک کنه. ممنونم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

آیا مفید بود ؟