ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس

در این مقاله به روش های رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس پرداختیم. با این روش ها مشکل حذف شدن دکمه ها و سفید شدن صفحه ادیتور را حل کنید.

2
14 مهر 1400
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

ایجاد نوشته در وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است و به صورت روزانه یا فتگی نیاز به انتشار پست دارید اگر هنگام کار با ویرایشگر کلاسیک وردپرس با خطاهایی روبرو شده باشید. برای مثال دکمه های قالب بندی در ابتدای ویرایشگر ناپدید شده باشد. مشکل دیگر اینکه متنی که در داخل ویرایشگر می نویسید همرنگ پس زمینه باشد و این مساله باعث شود که متن خوانا نباشد. برای رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس 5 مرحله ای که در این مقاله آوردیم را به ترتیب انجام دهید.

توجه کنید که قبل از آن بهتر است از سایت خود یک نسخه بک آپ تهیه کنید.

گام اول: پاک کردن کش مرورگر

وقتی در ویرایشگر کلاسیک دکمه ها حذف یا متن ویرایشگر سفید می شود اولین احتمالی که وجود دارد مشکل کش مرورگر یا ویرایشگر کلاسیک است. برای رفع مشکل ویرایشگر متن وردپرس ابتدا این مرحله را انجام دهید. پاک کردن کش مرورگر باعث می شود که مرورگر نسخه جدیدی از ویرایشگر تان را بارگذاری کند. برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود بروید.

گام دوم: غیر فعال کردن همه افزونه های وردپرس

ممکن است یکی از افزونه هایتان باعث به وجود آمدن مشکل ادیتور وردپرس شده باشد. بنابراین می توانید یکی یکی همه افزونه ها را به جز ویرایشگر کلاسیک غیرفعال کنید. سپس بررسی کنید مشکل برطرف شده است یا خیر. در صورت عدم رفع آن یکی یکی افزونه ها را فعال کنید و چک کنید کدام افزونه مشکل ایجاد کرده است. سپس یا آپدیت افزونه ها را بررسی کنید یا افزونه را جایگزین کنید. چنانچه هم افزونه برای شما اهمیت زیادی ندارد می توانید آن را غیرفعال کنید.

گام سوم: جایگزینی فولدر TinyMCE برای رفع مشکل ویرایشگر متن وردپرس

نسخه وردپرس فعلی را از داخل پیشخوان ورددپرس مشاهده و سپس نسخه فعلی را دانلود کنید. بعد از آن فایل زیپ وردپرس را باز کرده و پوشه TinyMCE را در آدرس wp includes/js/tinymce قرار دهید. با این روش عموما مشکلات به وجود آمده برطرف می شود.

گام چهارم: تغییر فایل wp-config.php

اگر با گام های قبلی مشکل ادیتور وردپرس شما حل نشد باید فایل wp-config.php خود را ویرایش کنید. این فایل را از پوشه اصلی وردپرس باز کنید و کد زیر را بعد از تگ <p> در آن قرار دهید. سپس فایل را ذخیره کنید.

;define(‘CONCATENATE_SCRIPTS’,false)

تغییر فایل wp-config.php برای رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس

گام پنجم: نصب افزونه Advanced Editor Tools برای رفع مشکل ادیتور وردپرس

افزونه Advanced Editor Tools که قبلا با نام TinyMCE Advanced شناخته شده است، یک افزونه رایگان و همان اسکریپت TinyMCE است که ویژگی های اضافه تری را دارد. بعد از نصب افزونه، سایت وردپرس خود را رفرش کنید و چک کنید که دکمه هایی که قبلا وجود داشت اکنون وجود دارد یا خیر.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور (دانلود افزونه المنتور Elementor Pro)
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
18549
فروش
88%
رضایت

در این مقاله 5 گام رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس شرح داده شد. امیدوارم با طی کردن این گام ها بتوانید مشکل ادیتور وردپرس خودتان را رفع کنید. ویرایشگرهای دیگری مانند المنتور  و افزونه ویژوال کامپوزر وجود دارند که منعطف، دارای المان های متنوع، قابلیت مشاهده تغییر در لحظه، امکان کشیدن و رها کردن المان ها و … هستند. شما به راحتی می توانید صفحات جذابی را ایجاد کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
hosey
hosey
22 اردیبهشت 1402 11:42

سلام وقت بخیر خسته نباشید من یه مشکلی دارم امیدوارم که بتونید کمک کنید

من چند روزی هست اصلا ویرایشگر کلاسیک برام قباز نمیشه نه میتونم نوشته های قبلی رو ویرایش کنم نه میتونم نوشته جدیدی بنویسم تموم کارهایی که اینجا گفته شده به علاوه غیر فعال کردن دونه دونه افزونه ها انجام دادم بازم درست نمیشه . وقتی نوشته باز میکنم اصلا ویرایشگر لود نمیشه که بتونم چیزی بنویسم و وقتی تغییر میدم به ویرایشگر بلوک درست میشه

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
23 اردیبهشت 1402 09:12

سلام وقت بخیر
کار دیگه ای که میتونید انجام بدید اینه که پوسته فعلی را غیرفعال و تم پیش فرض را فعال کنید. ممکنه ناسازگاری با پوسته فعلی باشه.
میتونید افزونه TinyMCE Advanced plugin را هم نصب و فعال کنید و چک کنید که آیا ویریاشگر برای شما لود می شود یا خیر.
اگر بازم حل نشد باید بررسی بشه که مشکل کجاست.

آیا مفید بود ؟