ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آپدیت دستی افزونه وردپرس

ساده ترین کار در وردپرس بروزرسانی قالب یا افزونه است. کافی است بر روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید و کار تمام می شود. اما اگر افزونه وردپرس یا قالب فارسی شده باشد چطور؟ اینبار ماجرا کمی متفاوت است. با کلیک برروی بروز رسانی خودکار نسخه انگلیسی قالب و افزونه جایگزین شده و کار شما را تا به اینجا چندبرابر می کند. راهی که ما در آموزش بروزرسانی دستی افزونه وردپرس پیشنهاد می دهیم نصب دستی افزونه وردپرس و قالب از طریق FTP یا هاست و جایگزین کردن فایل های قدیمی با جدید است. این مطمئن ترین راه است.

10
01 بهمن 1398
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

بسیاری از اشکالات و باگ های نرم افزاری افزونه ها توسط کاربران به طراح گزارش می شود و در نسخه بروزرسانی پلاگین ها شاهد رفع مشکلات یا اضافه شدن امکانات آنها هستیم. بنابراین به محض اپدیت افزونه شما هم بروزرسانی را انجام دهید. مساله مهم دیگر برا بروز نگه داشتن سایت تان، آپدیت وردپرس به صورت منظم است.

آپدیت کردن افزونه از طریق هاست

  • فایل بروز شده افزونه را از پنل کاربری خود در راست چین دانلود کنید.
  • اکنون فایل فشرده افزونه را در هاست خود آپلود کنید. برای اینکار بوسیله یوزر و پسوردی که ارائه دهنده هاست برای شما ایمیل کرده، وارد هاست خود شوید.
  • پوشه افزونه را از مسیر زیر باز کنید.

file manager-> public_html ->wp-content  -> plugins

  • پوشه افزونه را تغییر نام داده و انتهای نام آن یک old اضافه کنید.
  • نسخه اپدیت فایل افزونه را آپلود کنید. در پایین پنل هاست بر روی upload files to current directory کلیک کنید. در پنجره باز شده فایل فشرده را بارگزاری کرده و بر روی دکمه upload کلیک کنید.

آپلود فایل زیپ افزونه برای آپدیت

نکته: در هاست سی پنل دکمه upload بالای پنل هاست وجود دارد و عملکرد کاملا مشابهی دارد.

  • پوشه مورد نطر را از حالت فشرده خارج کنید. برای اینکار کافی است برروی لینک extrace کلیک کنید (در هاست سی پنل کافی است راست کلیک کرده تا به گزینه extrace دسترسی داشته باشید).

اکسترس کردن فایل زیپ افزونه آپدیت شده

  • کار شما در هاست تمام شده. به پیشخوان وردپرس برگردید.
  • از پیشخوان وردپرس> افزونه ها> افزونه های نصب شده را انتخاب کنید و افزونه مورد نظر را فعال کنید.

شما توانستید نصب دستی افزونه وردپرس را انجام دهید.

نکته: درصورتیکه بعد از بروزرسانی افزونه تداخلی در سایت شما پیش آمد، می توانید دوباره افزونه را از پیشخوان غیرفعال کرده و در هاست پوشه افزونه جدید را حذف و پوشه قبلی را تغییر نام دهید (old انتهای نام افزونه را پاک کنید). دوباره به پیشخوان برگشته و افزونه را فعال کنید. نسخه قبلی افزونه برای شما فعال می شود. دلیل اینکه تغییر نام را انجام میدهیم این است که گاهی نسخه بروز شده یک افزونه با نسخه قالب، ورژن php یا وردپرسی که اپدیت نشده ناسازگار است و بلاجبار باید به نسخه قبلی افزونه برگردیم. پس بهتر است یک بکاپ از نسخه فعلی داشته باشیم.

نکته: برای آپدیت افزونه از طریق Ftp کافی است، یکی از نرم افزارهای FTP مانند filezilla را دانلود کرده و با یوزر و پسورد اکانت ftp که شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار داده یا خودتان ایجاد کردید، فایل های قالب را در مسیر پلاگین ها جایگزین کنید. تمامی مراحل مشابه آپلود در هاست است.

نکته: افزونه های وردپرسی که بر روی قالب اورجینال نصب شده اند را می توانید با خیال راحت آپدیت کنید. اما در مورد نصب افزونه سفارشی باید دقت بیشتری کرد و قبل از بروزرسانی بهتر است یک نسخه پشتیبان از سایت تهیه کنید. هر چند در بسیاری از موارد در صورت مشاهده ناسازگاری می توانید، افزونه را غیر فعال کرده و به نسخه قل از آن بازگردید.

راه حلی که پیشنهاد شد مطمئن ترین راه است و به دفعات متعدد از آن استفاده کرده ایم و تا بحال مشکلی پیش نیامده است. اما باز هم برای جلوگیری از بهم ریختگی در سایت می توانید، قبل از بروزرسانی به ساخت نسخه بک آپ از سایت وردپرسی خود اقدام کنید.

اگر مشکلی در آپدیت و نصب دستی افزونه وردپرس برخورده اید با ما درمیان بگذارید. در اسرع وقت پاسخ شما را ارسال می کنیم.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
10 دیدگاه
F.R
F.R
22 آبان 1402 10:29

سلام.چرا نمی توانم حساب کاربری ایجاد کنم در افزونه نصب شدهakismetکه اینکه دسترسی به کدapi بدهد. و از طرفی نمی توانم هرزنامه را سایت خود حذف کنم.

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
22 آبان 1402 10:45

سلام دوست عزیز
متاسفانه برای فعال‌سازی افزونه Akismet باید در سایت مربوطه عضو بشید و برای دریافت پلن‌های آن هم هزینه پرداخت کنید تا API رو بتونید دریافت کنید. اما برای حذف میتونید از هاستتون وارد public_html/wp-content/plugins بشید و پوشه askimate رو حذف کنید.

آیا مفید بود ؟
ifarzam
ifarzam
16 مرداد 1402 10:37

با سلام و خسته نباشید
سوال من این هست که:
اگر ما یک افزونه ی پرو را خریداری کنیم و اون رو روی سایتمون فعال کنیم. بعد از اینکه آپدیت جدیدی برای اون اومد، اگر مجددا فایل آپدیت شده را از داشبورد وردپرس و قسمت افزودن پلاگین آپلود کنیم. آیا فایل های تنظیمات آن باقی می ماند و یا همه تنظیمات با توجه به اینکه افزونه رو دوباره داریم آپلود می کنیم به حالت دیفالت و اصطلاحا تنظیمات کارخانه بر می گردد؟
مثال: رنک مث پرو را خریدیم. نصب کردیم. بعد از 3 ماه آپدیت اومد و در این حالت باید چه کاری انجام دهیم که فقط آپدیت اعمال شود و تنظیمات به هم نخورد؟

ممنون و اگر ممکنه این موضوع را برای من روشن کنید.

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
16 مرداد 1402 15:54

سلام دوست عزیز
تمام تنظیمات باقی می مونن براتون.
یک نکته رو خدمتتون عرض کنم؛ اگر افزونه ای حذف بشه و تمام جداول اون از دیتابیس پاک بشه، تنظیمات اون افزونه از دست رفته و با نصب افزونه مجددا باید تنظیمات رو انجام بدید. پس در حالتی که افزونه هنوز نصب هست، نگران از دست رفتن تنظیمات نباشید مگر اینکه وارد فاز پیکربندی بشه.

آیا مفید بود ؟
aliazad
aliazad
06 فروردین 1402 11:33

ببخشید، کی اسم پوشه رو به اولد تغییر داده بودیم که دوباره برگردیم و اولد رو پاک کنیم؟ کی افزونه رو غیر فعال کردیم که دوباره فعالش کنیم؟ ناقص نیست این آموزش؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
06 فروردین 1402 12:45

سلام علی عزیز
ممنون از اینکه این نکته رو یاداوری کردین، اضافه شد.
در مرحله چهارم، قبل از بارگزاری نسخه اپدیت شده افزونه می تونید تغییر نام رو انجام بدید تا در صورت بروز مشکل نسخه قبلی افزونه رو داشته باشین. زمانی که پوشه تغییر نام پیدا میکنه خودش اتوماتیک غیر فعال میشه.
اگر تغییر نام افزونه رو انجام ندین و افزونه بروز رو جایگزین کنید، باز هم باید از پیشخوان فعالسازی رو انجام بدین.
دلیل اینکه تغییر نام رو انجام میدیم اینه که گاهی نسخه بروز شده یک افزونه ممکنه با نسخه قالب، ورژن php یا وردپرسی که اپدیت نشده ناسازگار باشه و مجبور بشیم نسخه قبلی افزونه رو مجددا استفاده کنیم.

آیا مفید بود ؟
boxt
boxt
22 اردیبهشت 1400 14:40

سلام برای آپدیت افزونه روولوشن اسلایدر که با خود قالب ارائه شده، باید مجددا افزونه رو از سایت بخرم؟ یعنی کلا همه افزونه هایی که روی خود قالب هستن برای آپدیت شدن باید خریداری بشن؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
24 اردیبهشت 1400 18:56

سلام دوست عزیز
به صورت کلی اگر افزونه پریمیوم همراه قالب ارائه شده، در کنار فایل های اپدیت می تونید از پوشه plugin که به صورت جدا ارائه شده افزونه های مورد نظر رو دانلود و بروز رسانی کنید.. اگر نسخه رایگان افزونه هست که در صورت تمایل به مهاجرت به نسخه پولی می تونید اون رو از راست چین تهیه کنید.

آیا مفید بود ؟
boxt
boxt
06 اردیبهشت 1400 15:47

سلام.خود ورد پرس رو چطوری آپدیت کنیم؟اصل اونه

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
07 اردیبهشت 1400 14:31

سلام روز بخیر
می تونید از لینک آموزش آپدیت وردپرس در مقاله نصب وردپرس استفاده کنید. اینکار به سادگی از طریق پیشخوان و کلیک روی دکمه هم اکنون بروزرسانی نمائید اینکار انجام میشه.

آیا مفید بود ؟