ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
آموزش افزونه‌ها

آموزش افزونه داپلیکیتور و ساخت بسته نصبی در 5 دقیقه

اگر یک سایت دارید، در بازه های مختلف زمانی حتما نیاز به تهیه نسخه بک آپ دارید یا مجبور به انتقال سایت وردپرس به هاست جدید هستید. برای این کار می توانید یک بسته نسب آسان را با استفاده از افزونه داپلیکیتور ایجاد کنید و به راحتی سایتتان را انتقال دهید با آموزش افزونه داپلیکیتور و نحوه ساخت بسته نصب آسان با اپلیکیتور همراه ما باشید.

2
13 بهمن 1399
آخرین بروزرسانی: 09 تیر 1403

فرقی نمی‌کند که یک مبتدی در وردپرس باشید یا یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای، افزونه داپلیکیتور ابزاری ضروری برای شماست. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا به سادگی از سایت وردپرس یک خود نسخه پشتیبان تهیه و در صورت نیاز آن را بازیابی کنید. با Duplicator، جابجایی سایت شما به سادگی قابل انجام است! این روش به شما این امکان را می دهد بدون دردسر سایت خود را منتقل کنید.

در این مقاله از راست چین، به سراغ آموزش افزونه داپلیکیتور می‌رویم و تمام امکانات و کاربردهای آن را بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید تا ببینیم Duplicator چه کمکی به شما در مدیریت سایتتان می‌کند.

ساخت بسته نصبی در 5 دقیقه با افزونه Duplicator 

در ابتدا آموزش افزونه Duplicator بهتر است از کاربردهای افزونه داپلیکیتور شروع کنیم:

کاربردهای افزونه داپلیکیتور

بطور خلاصه با استفاده از افزونه داپلیکیتور می‌توانید:

  • یک وب سایت را به میزبان، دامنه یا سایت جدید منتقل کنید.
  • یک نسخه پشتیبان از یک وب سایت بگیرید.
  • پشتیبان‌گیری را در مکان‌های ذخیره‌سازی ابری راه دور ذخیره کنید.
  • پشتیبان گیری از سایت را خودکار کنید.
  • بسته نصب آسان ایجاد کنید.
  • انتقال سایت از لوکال هاست به هاست و بالعکس انجام دهید.
  • آدرس سایت یا نصب پروتکل https تغییر دهید.

آموزش ساخت بسته نصب آسان در افزونه داپلیکیتور

می خواهید سایت خود را از لوکال هاست به هاست اصلی منتقل کنید یا آن را به سایتی دیگر جابجا کنید؟ دیگر نگران نباشید! با استفاده از یک بسته نصبی، می توانید این کار را به سادگی انجام دهید.یک بسته نصبی فایلی با فرمت Zip است که شامل تمام محتویات سایت شما، از جمله افزونه ها، قالب ها و هسته وردپرس می باشد. با استفاده از این بسته، می توانید به سرعت و به آسانی سایت خود را در هر مکانی که می خواهید راه اندازی کنید.

برای نصب و راه اندازی این افزونه ابتدا فایل افزونه Duplicator را از مخزن وردپرس دانلود کنید. سپس به مسیر افزونه‌ها > افزودن بروید. سپس در بالای سمت راست صفحه روی “بارگذاری افزونه” بزنید.

choosearea

  • سپس روی Choose file بزنید و فایل زیپ افزونه بک آپ وردپرس را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب فایل و بارگذاری آن، روی “هم اکنون نصب کن” بزنید.
  • در صورتی که این پیام برایتان نمایش داده شود، افزونه با موفقیت نصب شده است. با زدن دکمه فعال کردن افزونه، آن را فعال کنید.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه داپلیکیتور، پلاگین Duplicator به همراه ویدیو آموزشی
دسته بندی : افزونه بکاپ وردپرس
1861
فروش
84%
رضایت

آموزش افزونه duplicator به صورت تصویری

پس از نصب و فعالسازی این افزونه بکاپ به مسیر Duplicate> Pakages رفته و روی دکمه Create New بزنید.

ساخت بسته آسان با افزونه داپلیکیتور

پکیج‌ها در واقع همان بسته های نصب آسان هستند و شامل فایل های سایتتان می شود. در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب نام برای پکیج‌ها است سپس روی Next کلیک کنید.

مراحل ساخت بسته نصب آسان با آموزش افزونه duplicator

ممکن است در این مرحله یک، دو و یا شاید تعداد بیشتری ارور نمایش داده شود که این تعداد بستگی به نوع هاست و سایز وبسایتتان دارد. اگر با این ارورها مواجه شدید، تیک Yes را بزنید سپس روی دکمه Build کلیک کنید تا پروسه ادامه پیدا کند.

مراحل ساخت بسته نصب آسان در آموزش افزونه duplicator

بعد از چند لحظه بسته نصب آسان سایت شما ساخته می شود که شامل دو فایل بسته نصب آسان و فایل آرشیو است.

آموزش افزونه duplicator مرحله آخر دانلود بسته نصب ایجاد شده

اکنون باید هر دو فایل را دانلود و ذخیرذه نمایید، برای گرفتن یک نسخه پشتیبان از سایت راه‌های زیادی وجود دارد که اگر از پنل مدیریت هاست Cpanel استفاده می‌کنید، پیشنهاد میکنم سری به مقاله گرفتن بکاپ در cpanel بزنید.

چرا ساخت بک آپ از سایت اهمیت دارد؟

تهیه یک نسخه پشتیبان از سایت بسیار ضروری است. در مواردی ممکن است یک اشتباه سهوی یا آلودگی زحمات دوساله شما را به باد بدهد. بنابراین با ساخت یک بسته نصبی از سایت در فواصل زمانی می توانید آن را بیمه کنید.

  • زمانی که می‌خواهید تغییرات بزرگی در سایت ایجاد کنید

وقتی قصد تغییر بزرگی روی سایت خود دارید، می‌توانید این تغییرات را ابتدا روی بک آپ سایت خود اعمال کنید و بعد از این که تمام مشکلات را برطرف کردید، آن تغییرات را روی سایت اصلی انجام دهید مانند زمانی که قصد تغییر قالب با بسته نصب آسان را دارید.

  • هنگامی که می‌خواهید هاست سایت را عوض کنید

در صورتی که قصد تغییر هاست سایتتان را دارید، می‌توانید با بک آپ کردن و بدون هیچ مشکلی آن را روی هاست جدید قرار دهید.

  • تغییر نام دامنه

هنگام تغییر نام دامنه هم پیشنهاد می شود از سایتتان یک بک آپ تهیه کنید تا در مواقع ضروری داشته باشید.

همانطور که در این آموزش دیدیم، Duplicator یک افزونه فوق‌العاده مفید و کاربردی برای وردپرس است که به شما امکان می‌دهد از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، آن را جابجا کنید و در صورت نیاز آن را بازیابی کنید؛ از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم موفق باشید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 4 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم. یادت باشه اگر امید داشته باشی هیچ وقت دیر نیست.
سوالات متداول

ترجیحا نسخه پرو، چون قابلیت‌های بهتری برای بکاپ در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Duplicator روشی ساده و قابل اعتماد برای انتقال یا مهاجرت سایت وردپرس شما ارائه می دهد. این افزونه استفاده آسانی دارد و حتی برای کاربران مبتدی نیز مناسب است.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
2 دیدگاه
دناتم
دناتم
23 آذر 1401 13:50

با سلام و وقت بخیر .
من با بکاپ مشکلی ندارم .
ولی وقتی که میخوام اجراش کنم هیچ یوزرنیم و پسورد ازم نمیخواد .
میخواهم وقتی که بکاپ رو نصب میکنم یه کاربر جدید ساخته بشه ممنون میشم این مورد رو هم راهنمایی کنید . !

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 آذر 1401 15:20

سلام
برای اینکه پسورد و نام کاربری جدید ایجاد کنید هنگام نصب در مرحله دوم حالت basic را انتخاب کنید

آیا مفید بود ؟