ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش پاک کردن حافظه کش وردپرس

مرورگر وب، سرور میزبان و یا افزونه وردپرس نصب شده هر یک به تنهایی می توانند محتوای پنهانی را ذخیره نمایند که این محتوا می تواند مانع مشاهده تغییراتی شود که شما در سایت خود اعمال می کنید. برای رفع این مشکل، اولین اقدام پاک کردن حافظه کش وردپرس می باشد.

2
02 آذر 1399
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

اینکه چطور کش وردپرس را خالی کنیم یکی از سوالاتی است که ذهن کاربران را به خود جلب کرده است. در این مقاله از راست چین، به آموزش روش های مختلف حذف کردن کش وردپرس می پردازیم. اما در ابتدا باید بدانید که حافظه کش چیست و چه زمانی نیاز به پاک کردن آن می باشد؟

دلیل پاک کردن حافظه کش چیست؟

حافظه کش یک نسخه ثابت از وب سایت شما را ذخیره می نماید. این عمل موجب می شود تا از اجرای اسکریپت های سنگین PHP عبور کرده و سرعت وب سایت شما را بهبود می بخشد.

انواع مختلفی از روش های ذخیره سازی موجود است. از محبوب ترین روش های ذخیره سازی می توان به افزونه راکت و WP Super Cache  وافزونه لایت اسپید کش اشاره نمود.

نکته: جهت دیدن نحوه تنظیمات افزونه لایت اسپید به مقاله آموزش افزونه لایت اسپید مراجعه کنید.

این افزونه ها یک رابط کاربری آسان برای کنترل موارد ذخیره سازی شده، زمان انقضا محتوای حافظه کش و پاک کردن حافظه پنهان در صورت تمایل ارائه می دهند.

البته شما با استفاده از هاست وردپرس مدیریت شده WP Engine که از راه حل های ذخیره سازی مخصوص خود استفاده می کندنیاز به نصب یک افزونه caching نخواهید بود.

در صورتی که از سرویس CDN مانند MaxCDN استفاده می کنید، این سرویس ها میتوانند نسخه های ذخیره شده محتوای ثابت را در اختیار شما قرار دهند.

برخی از برنامه های وب نظیر Sucuri و CloudFlare که برای افزایش امنیت وردپرس مورد استفاده قرار می گیرند، حافظه پنهانی را اختصاص داده که در جهت سرعت بخشیدن به وب سایت شما و کاهش زمان خرابی موثر می باشند.

علاوه بر این موارد برخی از مرورگرها نیز نسخه های حافظه کش صفحات باز شده را در رایانه شما ذخیره می نمایند.

دلیل پاک کردن حافظه کش وردپرس چیست؟

در صورتی که شما دارای یک وب سایت وردپرسی با تعداد زیادی بازدیدکنندهستید، حافظه پنهان کمک می کند تا زمان بارگذاری سایت شما کاهش یابد بنابراین در این مورد بسیار کارآمد بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اما در برخی از مواقع ممکن است متوجه شوید که تغییرات ایجاد شده در صفحه وردپرس شما از داشبورد مدیریت، بلافاصله برای کاربران در قسمت انتهایی سایت نشان داده نمی شود.

دلیل این امر آن است که وردپرس همچنان نسخه ذخیره شده پست ها و صفحات شما را نشان میدهد. به این ترتیب برای مشاهده تغییرات انجام شده، نیاز به پاک کردن حافظه کش می باشد.

 روش های پاک کردن حافظه کش سایت وردپرس

روش های مختلفی برای خالی کردن حافظه کش وردپرس وجود دارد. برخی از این روش ها با کمک هاست، برخی دیگر به وسیله افزونه ها برخی نیز به روش های ساده ای انجام می شوند.

معرفی ابزارهای جذاب:   کش یکی از راه های افزایش سرعت سایت است. اگر بدنبال بهترین افزونه های سرعت هستید مقاله راست چین را از دست ندهید. علاوه بر این بهترین ابزارهای تست سرعت را ببینید.

 

  1. خالی کردن حافظه کش مرورگر

برای اینکه بتوانید به تغییرات اعمال شده در وب سایت وردپرسی خود دسترسی داشته باشید، نیاز است تا در ابتدا حافظه پنهان مرورگر خود را پاک نمایید.

اکثر مرورگرهای وب محتواهای ثابتی از تصاویر، صفحه های سبک و یا جاوا اسکریپت ذخیره می نمایند. این عمل ذخیره سازی موجب می شود تا در جستجوهای بعدی شما دسترسی سریعتری به این صفحات داشته باشید.

در برخی از مواقع ممکن است وب سایتی دچار تغییراتی شود اما مرورگر وب به این موضوع آگاه نباشد. در این صورت با فراخوانی مجدد این وب سایت، به جای بارگیری وب سایت جدید، به بارگیری ورژن قدیمی صفحه مورد نظر که در حافظه پنهان دستگاه شما وجود دارد، می پردازد.

در زیر به پاک کردن حافظه پنهان مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس پرداخته شده است.

  • گوگل کروم

برای شروع در قسمت سمت چپ بالای صفحه، یک آیکون با نماد 3 نقطه وجود دارد. بر روی آن کلیک کرده تا لیستی برای شما باز شود. پس از باز شدن لیست، بر روی منوی More Tools و پس از آن Clear Browsing Data کلیک نمایید.

پاک کردن حافظه کش مرورگر کروم

با کلیک بر روی این گزینه پنجره ای باز شو نمایش داده می شود تا که می توانید در آن محتوای خود را انتخاب کرده و آن را حذف نمایید. لازم به ذکر است که برای پاک کردن حافظه کش مرورگر حتما باید گزینه cached images and files علامت زده باشد.

برای اتمام این فرایند تنها کافی است تا بر روی Clear browsing data کلیک کرده تا حافظه پنهان مرورگر شما پاک شود.

پاک کردن حافظه کش مرورگر گوگل کروم

 

  • فایرفاکس

فایرفاکس یکی دیگر از مرورگرهای قدرتمند بوده که کاربران زیادی دارد. اگر شما نیز از فایرفاکس استفاده می کنید، برای پاک کردن حافظه کش این مرورگر باید مراحل زیر را طی نمایید.

ابتدا وارد Options و سپس وارد Privacy شوید. سپس روی دکمه تنظیمات در زیر عنوان History کلیک نمایید. به این ترتیب می توانید به سادگی حافظه مرورگر فایرفاکس خود را خالی کنید.

پاک کردن حافظه کش موزیلا فایرفاکس

شما با موفقیت حافظه کش مرورگر خود را پاک نمودید. اکنون به وب سایت وردپرسی خود مراجعه کرده تا شاهد تغییرات باشید. اما در صورتی که همچنان مشکل وب سایت شما رفع نشده، به سایر روش های پاک کردن حافظه کش وردپرس توجه داشته باشید.

  1. پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق افزونه

اگر شما نیز از افزونه های کش وردپرس استفاده می نمایید، باید حافظه پنهان آن را پاک نمایید. اکثر افزونه های کش قابلیت پاک کردن حافظه پنهان از طریق صفحه تنظیمات افزونه را دارا می باشند و اگر به دنبال افزونه ای رایگان برای پاک کردن حافظه کش وردپرس هستیدف به شما پیشنهاد میکنم که مقاله بهترین افزونه های رایگان وردپرس را مطالعه کنید.

  • پاک کردن حافظه کش در افزونه قدرتمند موشک وردپرس WP Rocket

از موشک وردپرس می توان به عنوان یکی از بهترین افزونه های ذخیره حافظه پنهان وردپرس یاد نمود. از جمله ویژگی های مثبت این پلاگین این است که حافظه پنهان وردپرس شما را به صورت پیشگیرانه در پس زمینه ایجاد می کند. در این صورت همواره یک نسخه ذخیره شده به کاربران نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر این مورد، پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق این افزونه بسیار ساده و راحت می باشد. برای پاک کردن حافظه پنهان تنها کافی است تا با وارد شدن به صفحات Settings، بر روی آیکون WP Rocket کلیک کرده تا گزینه Clear Cache برای شما به نمایش درآید. بر روی این گزینه کلیک نمایید.

 موشک وردپرس بهترین افزونه ذخیره حافظه پنهان وردپرس

  • پاک کردن حافظه کش در WP Super Cache

از دیگر افزونه هایی که در زمینه حذف حافظه کش وردپرس فعالیت دارد، می توان به WP Super Cache اشاره نمود. پاک کردن حافظه پنهان در این افزونه نیز بسیار راحت می باشد.

به این منظور به قسمت Settings رفته و در صفحه باز شده بر روی WP Super Cache کلیک می نماییم و در نهایت در صفحه باز شده بر Delete Cache کلیک نمایید.

همپنین بخوانید: آموزش کار با افزونه WP Super Cache

پاک کردن حافظه کش در WP Super Cache

  • پاک کردن حافظه کش در WP Fastest Cache

یکی از بهترین و قدرتمند ترین افزونه های مدیریت کش در وردپرس، افزونه سریعترین کش یا همان فستست کش است، برای اینکه در این افزونه بتوانید قابلیت های مدیریت کش را داشته باشید حتما باید از نسخه پرمیوم افزونه Fastest Cache استفاده کنید که توسط راست چین با قیمتی فوق العاده ارائه شده است.

پاک کردن حافظه کش در WP Fastest Cache

Computer
  • پاک کردن حافظه کش در W3 Total Cache

به غیر از WP Rocket و WP Super Cache افزونه دیگری تحت عنوان W3 Total Cache به جهت پاک کردن حافظه کش وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد.

پس وارد شدن به صفحه Performance و سپس Dashboard، بر روی empty all caches کلیک نمایید.

پاک کردن حافظه کش در W3 Total Cache

تا اینجا موارد ذکر شده تنها به کمک افزونه های وردپرس امکان پذیر بود. در ادامه به روش های پاک کردن حافظه کش وردپرس بدون بهره گیری از پلاگین ها اشاره شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین افزونه های کش وردپرس می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

بهترین افزونه های کش کدامند؟  

  1. حذف کش وردپرس در WP Engine

WP Engine یک ارائه دهنده هاست وردپرس مدیریت شده است. آنها راه حل caching خود را اجرا می کنند، در این صورت مشتریان آنها نیازی به نصب پلاگین caching نخواهند داشت.

برای پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق WP Engine باید وارد نوار مدیریت شده و بر روی WP Engine کلیک نمایید. سپس در تنظیمات General بر روی purge all caches کلیک کرده تا تمامی موارد ذخیره حذف شوند.

پاک کردن حافظه کش وردپرس در WP Engine

  1. حذف حافظه پنهان در Bluehost

Bluehost یکی از بهترین شرکت های میزبان وردپرس می باشد. این شرکت یک راه حل ذخیره سازی را ارائه داده که با استفاده از آن بلافاصله عملکرد و سرعت وب سایت را ارتقا می دهد.

برای پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق Bluehost کافی است به قسمت مدیریت خود وارد شده و بر روی دکمه Caching در نوار مدیریت کلیک نمایید. با کلیک بر روی Caching، Purge All قابل مشاهده خواهد بود. بر روی Purge All کلیک کرده تا موارد اضافی پاک شوند.

حذف حافظه پنهان در Bluehost

  1. حذف حافظه پنهان از طریق SiteGround

SiteGround یکی دیگر از ارائه دهندگان میزبان وردپرس پیشرو بوده که از لحاظ افزایش سرعت و ارتقا وب سایت بسیار معروف می باشند. تعداد زیادی از دارندگان وب سایت برای افزایش سرعت وب سایت های خود از SiteGround استفاده می نمایند.

برای پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق SiteGround دو روش موجود می باشد. شما علاوه بر پاک کردن حافظه پنهان خود از طریق صفحه کنترل حساب میزبانی، می توانید از طریق مدیریت وردپرس نیز در این زمینه اقدام نمایید.

6. پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق داشبورد هاست

برای پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق داشبورد هاست لازم است تا در ابتدا وارد Speed و سپس Caching که در قسمت پایینی صفحه ابزار قرار دارد، شوید.

پس از ورود به این بخش وارد قسمت Dynamic cache شده و بر روی نماد منو در کنار نام دامنه خود کلیک کرده و سپس گزینه Flush cache را انتخاب نمایید.

پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق داشبورد هاست

7. پاک کردن کش وردپرس از طریق مدیریت ادمین

برای استفاده از این روش باید به نحوه نصب و راه اندازی افزونه ها در وردپرس آگاه باشید. شما می توانید با نصب افزونه SG Optimizer به سادگی نسبت به حذف کردن حافظه کش وردپرس خود اقدام نمایید.

پس از اینکه از فعال سازی افزونه خود مطمئن شدید، یک گزینه تحت عنوان Purge SG Cache به نوار ابزار وردپرس شما افزوده می گردد. بر روی این گزینه کلیک کرده تا تمامی صفحات باز شده پاک شوند.

پاک کردن حافظه کش وردپرس از طریق مدیریت ادمین

8. پاک کردن کش در Sucuri

در صورتی شما نیز برای افزایش امنیت و محافظت از وب سایت وردپرسی خود از فایروال وردپرس نظیر Sucuri استفاده می نمایید، باید بدانید که این فایروال ها لایه ذخیره سازی خود را دارند.

در قسمت مدیریت منو پس از Sucuri به قسمت WAF وارد شوید. سپس بر روی Clear Cache کلیک تا حافظه پنهان پاک شود.

پاک کردن حافظه پنهان در Sucuri

 

بررسی سوالات کاربران درباره پاک کردن حافظه کش وردپرس

در این قسمت به بررسی بیشترین سوالات کاربران در زمینه حافظه کش وردپرس پرداخته شده است. در صورتی که پاسخ سوال خود را در مطالب فوق نیافتید، می توانید در این قسمت به جستجو بپردازید.

  • تفاوت مابین افزونه caching و CDN چیست؟

افزونه Caching نوعی افزونه و پلاگین بوده که در جهت کاهش درخواست های پایگاه داده و سرعت بخشیدن به وب سایت شما، نسخه HTML وب سایت شما را ذخیره می نماید.

این در حالی است که CDN ها فایل های مختلف وب سایت شما را نظیر تصاویر، Javascript و CSS را ذخیره کرده که در جهت بهبود سرعت سایت و استفاده از پهنای باند کمتر مفید می باشند.

  • آیا باید علاوه بر CDN استفاده از افزونه caching نیز الزامی می باشد؟

پاسخ به این سوال منفی است. استفاده از هر دو عنصر لزومی ندارد اما در صورتی که خواستار لود و بارگذاری وب سایت با بالاترین سرعت می باشید، استفاده از هر دو عامل بسیار کارآمد خواهد بود.

  • چه چیز موجب می شود تا WPCacheOn نسبت به سایر افزونه های وردپرس بهتر کار نماید؟

WPCacheOn دارای چندین عملکرد کاربردی به صورت همزمان می باشد. WPCacheOn علاوه بر بارگذاری جاوا اسکریپت به کوچک سازی کد HTML، الحاق و در نهایت کاهش حجم فایل های CSS و جاوا اسکریپت می پردازد.

این در حالی است که پیکربندی WPCacheOn بسیار ساده بود و در عین سادگی نتایج خوبی ارائه می دهد.

  • آیا WPCacheOn با نمونه های چند سایته (multisite) وردپرس سازگار است؟

بله این افزونه با نمونه های چند سایته وردپرس نیز سازگار بوده و شما می توانید آن را در هر وب سایت نصب کرده و یا آن را برای تمامی وب سایت ها از طریق وب سایت اصلی فعال نمایید.

  • آیا پلاگین می تواند حافظه پنهان صفحات یا پست های خاص را هنگام بروزرسانی پاک کند؟

پاسخ این سوال مثبت است. در واقع این ویژگی از قبل به طور خودکار اتفاق می افتد.

 

در این مقاله به بررسی انواع روش های پاک کردن حافظه کش وردپرس به طرق مختلف نظیر بهره گیری از پلاگین ها، حذف کش از Sucuri، WP Engine و SiteGround پرداخته شد.

همانطور که میدانید پاک کردن حافظه کش وردپرس می تواند تاثیر زیادی در سرعت بارگیری وب سایت شما داشته باشد. بنابراین در صورتی که با چنین مشکلی روبرو هستید، سریعا مشکل را برطرف کرده کاربران با ورود به وب سایت شما با مشکل روبرو نگردند.

امید است تا با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه حذف و پاک کردن کش به شما کاربر گرامی منتقل شده باشد.

بهترین قالب های دیجی کالا را مشاهده کنید
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
mehdi95
mehdi95
08 فروردین 1401 12:58

سلام وقت بخیر حافظه فایل wp-content/cache/min/1
رو هم میشه با افزونه wp rocket پاک کرد؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
11 فروردین 1401 09:33

بله. توی این مسیر فایل های کش قرار میگیره
برای مثال، راکت، فایل های css رو در مسیر زیر کش میکنه:
rocket/wp-content/cache/min/1/name-site/rocket/wp-content/themes/name-theme/rtl.css
با پاک سازی کش، تمام فایل هایی که در این دایرکتوری کش شده، پاک میشن و از اول بر اساس محتوایی که وجود داره ساخته میشن

آیا مفید بود ؟