ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
افزونه های بهبود سرعت سایت وردپرسی
مجموعه مقالات وردپرس

بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس کدام است؟

اگر در حال توسعه سایت باشید یکی از بزرگترین دغدغه‌های شما افزایش سرعت سایت و یافتن بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس می‌باشد.خب این یک امر طبیعی است که به دنبال افزایش سرعت سایتتان باشید؛ زیرا آمار ها نشان می‌دهد 47 درصد از کاربران حوصله این را ندارند که بیشتر از سه ثانیه منتظر بمانند تا صفحه سایت شما باز شود. صفحه را میبندند و سراغ رقبا شما میروند.

0
06 مهر 1399
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403

برای بهبود سرعت سایت وردپرس افزونه های پولی و رایگان زیادی هستند که اگر بخواهید همه آن ها را امتحان کنید قطعا زمان زیادی از شما میگیرد و اگر تازه کار باشید کار طاقت فرسایی می شود. پس بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس کدام است؟ بهترین وجود ندارد در این مقاله به معرفی بهترین افزونه افزایش سرعت سایت پرداخته و ویژگی های آنها را برای بهبود سرعت سایت بررسی می کنیم. بعد از آن شما می توانید بهترین افزونه افزایش سرعت را با توجه به شرایط سایت خود انتخاب کنید.

عوامل موثر در سرعت وردپرس

عوامل موثر بر روی افزایش سرعت وردپرس عبارتند از:

  • تعداد پلاگین‌های سمت کاربر
  • قالب استفاده شده
  • کش سایت و هاست
  • موقعیت مکانی سرور سایت
  • میزان تصاویر و ویدیوهای استفاده شده در صفحه

نکته: اگر سرعت پیشخوان و وب سایت وردپرسی شما افت داشته می توانید تنظیمات “به ووکامرس برای بهبود با اجازه رهگیری کمک کنید” و “نمایش پیشنهادات در ووکامرس” را غیر فعال کنید. 

همه‌ این عوامل قابل بهبود و بهینه سازی می‌باشند. در ادامه مقاله بهترین افزونه افزایش سرعت سایت را با مقایسه تجربه تخصصی و تجربه شخصی مشخص میکنیم. بهینه سازی سرعت یک سایت بر فاکتور Core Web Vital  که توسط گوگل ارائه شده است تاثیر می گذارد و باعث بهبود رتبه سایت شما می شود.

بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

در این بخش به بررسی بهترین افزونه های افزایش سرعت می پردازیم که شامل افزونه wp rocket، افزونه دراگونایزر، افزونه Clearfy pro، افزونه lazy load، افزونه Breeze، افزونه w3 total cache، افزونه wp super cache، افزونه wp fastest cache و افزونه Hummingbird pro هستند.

1. افزونه wp rocket

افزونه wp rocket تنها پلاگین کاملا پولی هست که برای استفاده از آن در یک سایت باید ماهانه 49 دلار بپردازید! این افزونه علاوه بر اینکه از CDN پشتیبانی میکند یکپارچگی مستقیمی با Cloud flare دارد. رابط کاربری این افزونه کاملا قابل فهم و درک می‌باشد و کاربرمبتدی به سادگی میتواند از آن استفاده کند. این افزونه شامل قابلیت Lazy loading می‌باشد که شما را از نصب افزونه مجزا برای این قابلیت بی‌نیاز می‌کند. به شدت هوشمند است و جزو بهترین افزونه‌ افزایش سرعت وردپرس می‌باشد.

امکانات افزونه wp rocket بهترین افزونه‌ افزایش سرعت سایت

دانلود افزونه راکت

امکانات افزونه wp rocket

امکانات افزونه راکت را ادامه مشاهده می کنید.

  1. بهینه سازی تصاویر و تنظیمات پیش بارگذاری
  2. Gzip
  3. CDN
  4. ادغام فایل های کوچک Js و css در فایل بزرگتر
  5. رابط کاربری ساده
  6. کاملا هوشمند برای درک ویرایش مطلب
  7. کاملا هوشمند برای درک صفحه های ووکامرس
  8. Gzip به صورت خودکار فعال می‌شود.
  9. تنها عیب این افزونه غیر رایگان بودن آن است.

توجه:  اگر به دنبال آموزش ویدئویی برای بهبود سرعت سایت هستید، دوره افزایش سرعت سایت را مشاهده کنید.

2. افزونه دراگونایزر

افزونه افزایش سرعت دراگونایزر با غیرفعال کردن اسکریپت های غیر قابل استفاده در سایت شما به بهینه سازی آن کمک می کند. به این ترتیب تعداد درخواست های HTTP سایت شما را کاهش می دهد. افزونه Dragonizer یک محصول ایرانی است که با بهینه سازی پایگاه داده و JS و CSS همزمان بهینه سازی و افزایش سرعت را برای سایت شما به همراه دارد.

امکانات افزونه دراگونایزر

دانلود افزونه دراگونایزر

3. افزونه Clearfy pro

یکی دیگر از افزونه های بهبود سرعت سایت افزونه کلیرفای است که با استفاده از آن می توانید وب سایت خود را بهینه کنید. این افزونه برای افزایش سرعت، امنیت و بهبود سئو سایت وردپرسی انتخاب مناسبی است. این افزونه که نسبت به قابلیت هایش یک پلاگین سبک محسوب می شود امکانات زیر را ارائه می دهد.

  • بهینه سازی فایل های JS، CSS و HTML
  • سیستم caching
  • حذف اسکریپت های غیر ضروری
  • بهینه سازی فونت ها و مپ ها
  • بهبود امنیت سایت 
  • درون ریزی و برون ریزی تنظیمات
  • تعریف تنظیمات سفارشی برای بهینه سازی هر صفحه 
  • پنهان کردن اعلان های مزاحم در پیشخوان
  • و بسیاری امکانات دیگر.

امکانات افزونه  Clearfy pro

دانلود افزونه Clearfy pro

4. افزونه lazy load

افزونه lazy load  برای بهبود بارگزاری تصاویر مورد علاقه کاربران قرار گرفته است. یک سایت هنگام ورود کاربر به سایت تمامی تصاویر و پلاگین های موجود در سایت شما را حتی اگر بلا استفاده در آن صفحه باشند لود می‌کند.

مثلا اگر شما صفحه محصول را باز کنید هم زمان با باز کردن صفحه تمامی تصاویر محصولات شروع به لود شدن می‌کنند و تا پایان دانلود این تصاویر صفحه به کاربر نشان داده نمی‌شود.

این مشکل راه حلی دارد آن هم نصب افزونه‌ی لیزی لود می‌باشد. نحوه‌ی کار این افزونه به این صورت است که فقط تصاویری را که آن لحظه در دید کاربر می‌باشد بارگزاری کرده و با هربار اسکرول (scroll) تصاویر بیشتر بارگزاری میشود. این افزونه بیش از 100 هزار نصب فعال دارد.

دانلود افزونه lazy load

 

5. افزونه Breeze

یکی از قابلیت‌های این افزونه انجام شبکه های CDN یا همان شبکه های توزیع محتوا می باشد. در واقع برای درک بهتر این موضوع در نظر بگیرید شما مخاطبانتان در کشورهای ایران عربستان و هند می باشند و هاستی که شما خریداری کرده اید هاست آلمان باشد و مکان سرور شما آلمان قرار داشته باشد. هنگامی که شخصی از یکی این کشورهای مخاطب وارد سایت شما بشود اطلاعات باید از آلمان برای مثلا ایران فرستاده شود و این فاصله باعث کاهش سرعت بارگزاری اطلاعات میشود و همین سرعت سایت شما را کاهش میدهد.

ولی CDN فایل ها را در نقطه های مختلف قرار می‌دهد و وقتی کابر وارد سایت شد از نزدیک‌ترین مکان آن را دانلود میکند و به کاربر نمایش می‌دهد. این پلاگین از سیستم Varnish نیز پشتیبانی میکند. وارنیش یک سیستم caching برای وب سرور است و در مقابل سرور آپاچی قرار میگیرد و باعث افزایش سرعت سایت روی هاست می شود. برای همین سر و کاری که با هاست شما دارد برای نصب این پلاگین باید با پشتیبان هاست خود تماس بگیرید و با او مشورت نمایید.

افزونه سرعت وردپرس Breeze

دانلود افزونه Breeze

6. افزونه w3 Total cache

یک افزونه رایگان که نسخه پرمیوم هم دارد. جزو سه پلاگین با بیشترین نصب فعال می‌باشد. این افزونه بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. تنظیمات زیاد و بسیار تخصصی این پلاگین افزایش سرعت وردپرس باعث شده تا کاربران معمولی و تازه کار بعد از نصب آن دچار گیجی و سردرگمی بشوند و در نهایت نتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر پشتیبانی از CDN از روش فشرده سازی Gzip نیز استفاده میکند. Gzip نوعی فشرده سازی است که میتواند تا 70 درصد حجم سایت وردپرسی شما را کاهش بدهد. همین موجب افزایش سرعت بارگزاری سایت وردپرس شما میگردد. در صورتی که روی کاربری این پلاگین کار شده بود میتوانست بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس باشد. 

امکانات افزونه w3 Total cache

این افزونه امکانات زیر را دارد.

  1. page cache
  2. object cache
  3. Gzip
  4. CDN
  5. کش مرورگر
  6. کش دیتا بیس
  7. برخی از امکانات رایگان

معایب افزونه 

معایت افزونه عبارتند از:

  1. تنظیمات پیچیده و تخصصی که اگر همه آن‌ها فعال نشوند بهینه سازی کاملی نخواهد داشت.
  2. نیاز به فعال سازی قابلیت کش بعد از نصب پلاگین
  3. نیاز به پاک کردن کش بعد از ویرایش مطلب (در صورتی که زیاد مطالب را ویرایش میکنید یا از پیش نویس ها استفاده میکنید میتواند به شدت آزار دهنده باشد.)
  4. برگه های ووکامرس و  فروشگاه ها باید دستی وارد لیست شوند.

بهترین افزونه سرعت وردپرس ( w3 total cache )

دانلود افزونه W3 Total Cache

برای اینکه نحوه کش صفحات سایت خود را یاد بگیرید و بهبود چشم گیری در سرعت سایت خود مشاهده کنید آموزش افزونه W3 Total Cache را ببینید تا با تنظیمات این افزونه قدرتمند آشنا شوید.

7. پلاگین wp super cache

این پلاگین هم جزئی از سه پلاگین پر نصب اول می‌باشد و یک میلیون نصب فعال دارد. پلاگینی است که اکثر کمپانی‌های هاست به شما پیشنهاد می‌کنند. پیچیدگی آن متوسط و کمی سخت برای کاربرانی هست که با کد نویسی و موضوعات تخصصی آشنایی ندارند. اما باز هم نسبت به پلاگین W3 Total cache قابل استفاده تر برای کاربران تازه کار و مبتدی است. علاوه بر CDN از کش preload پیشرفته نیز پشتیبانی می‌کند. کش preload به صورت خودکار برای صفحات پیش از فراخوانی آن‌ها کش می‌سازد. این افزونه با توجه به رایگان بودنش محبوبیت خوبی دارد. این افزونه برای وب سرور انجین ایکس (nginx) یا همان آپاچی (Apache) مناسب است. 

امکانات افزونه wp super cache

امکانات افزونه را در ادامه مشاهده می کنید.

  1. کش preload
  2. Gzip
  3. CDN
  4. ادغام فایل های کوچک Js و css در فایل بزرگتر
  5. کاملا رایگان
  6. رابط نسبتا ساده

معایب افزونه

معایب این افزونه به صورت زیر است:

  1. نیاز به پاک کردن کش بعد از ویرایش مطلب (در صورتی که زیاد مطالب را ویرایش میکنید یا از پیش نویس ها استفاده میکنید میتواند به شدت آزار دهنده باشد.)
  2. برگه های ووکامرس و  فروشگاه ها باید دستی وارد لیست صفحات cache نشدن شوند.
  3. نیاز به فعال سازی قابلیت کش بعد از نصب
  4. اگر کاربری login کرده باشد از قابلیت کش بهره مند نمیشود.

افزونه افزایش سرعت WP Super Cache

دانلود افزونه wp super cache

8. افزونه WP Fastest Cache Premuim

افزونه wp fastest cache premium نیز یکی دیگر از افزونه های بهینه سازی و کش است و رابط کاربری مناسبی برای هر فردی چه تازه کار و چه حرفه ای دارد.این افزونه از Gzip و CDN پشتیبانی میکند. علاوه بر این‌ها فایل های کوچک js و css را در فایلی بزرگتر ادغام میکند و بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. برای کاهش حجم دیتابیس و بهینه سازی آن می توانید هر قسمت از دیتابیس را که بخواهید پاکسازی کنید. 

امکانات افزونه WP Fastest Cache Premuim

این افزونه افزایش سرعت امکانات زیر را دارد.

  1. Gzip
  2. CDN
  3. ادغام فایل های کوچک Js و css در فایل بزرگتر
  4. برخی از امکانات رایگان
  5. رابط کاربری ساده

معایب افزونه

معایب افزونه به شرح زیر است:

  1. نیاز به فعال سازی قابلیت کش بعد از نصب پلاگین
  2. پولی بودن امکانات اصلی
  3. نیاز به پاک کردن کش بعد از ویرایش مطلب (در صورتی که زیاد مطالب را ویرایش میکنید یا از پیش نویس ها استفاده میکنید میتواند به شدت آزار دهنده باشد.)
  4. برگه های ووکامرس و فروشگاه ها باید دستی وارد لیست صفحات cache نشدن شوند.

امکانات افزونه wp fastest cache

دانلود افزونه wp fastest cache premium

9. افزونه Hummingbird pro 

افزونه Hummingbird pro یا مرغ مگس خوار بهترین افزونه بهینه سازی سرعت سایت وردپرس با بیشترین آمار فروش جهانی می باشد. این افزونه با استفاده از قابلیت تست عملکرد و بررسی و آنالیز سایت وردپرس شما، پیشنهاد هایی را جهت بهینه سازی سایت ارائه می دهد.
تست عملکرد، فشرده سازی و بهینه سازی صفحات، فشرده سازی کدها و منابع، فشرده سازی Gzip، کش صفحات، کش مرورگر، کش rss، کش گراواتار، پشتیبانی از CloudFlare، پشتیبانی از CDN و گزارش عملکرد از جمله مهم ترین اقداماتی است که توسط افزونه مرغ مگس خوار انجام می شود.
تفاوت اصلی Hummingbird با سایر افزونه های افزایش سرعت این است که Hummingbird نه تنها سایت شما را سریعتر می کند، بلکه به شما در بهتر کردن امتیازتان در Google PageSpeed Insights کمک می کند.

امکانات افزونه Hummingbird pro 

دانلود افزونه Hummingbird pro

در مقاله مقایسه Hummingbird Pro و Rocket ما این دو افزونه محبوب بهینه ساز را بررسی کرده ایم و می توانید ویژگی های بیشتری از این افزونه را مطالعه کنید.

10- افزونه لایت اسپید

اگر از وب سرور لایت اسپید استفاده می کنید، یکی دیگر از افزونه های عالی برای بهینه سازی سایت افزونه لایت اسپید کش بوده که کاملا رایگان است. برای کار کردن و نحوه تنظیم کردن این افزونه در در سایت به مقاله آموزش افزونه لایت اسپید مراجعه کنید.

11- افزونه بهینه ساز دیتابیس هیرو

از آنجایی که دیتابیس تاثیر زیادی بر روی سرعت سایت دارد با افزونه هیرو می توانید موارد مختلف بهینه سازی دیتابیس را انجام دهید افزونه هیرو یک محصول ایرانی است و موارد مختلفی مانند پاکسازی، ویرایش، تعمیر و پاکسازی دیتابیس را انجام دهید و با داشتن یک دیتابیس تمیز سرعت سایتتان را بالا ببرید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه بهینه سازی دیتابیس هیرو
دسته بندی : افزونه بهینه سازی
40
فروش
76%
رضایت

ابزارهای تست سرعت 

3 ابزار زیر مثالهایی برای ابزارهای تست سرعت هستند.

  • google page speed In sights
  • Web page Test
  • GTmetrix

به جز این موارد ابزارهای تست سرعت دیگری نیز وجود دارند. 

نتایج تست افزونه‌های افزاش سرعت

از افزونه های بالا به خاطر کارایی کم و تعداد نصب کم (محبوبیت کمتر نسبت به بقیه) دو تا افزونه Lazy load  و Breeze را کنار میگذاریم و به سراغ بقیه‌ی افزونه‌ها برای تست سرعت می‌رویم. برای آزمایش هر پلاگین به نوبت آن‌ها را با شرایط یکسان روی سایتی که فروشگاه ساز ووکامرس نیز فعال بود امتحان کردیم و با استفاده از ابزارهای آنلاین تست سرعت زیر سرعت آن ها را پنج بار آزمایش کردیم در انتها میانگین سرعت به دست آمده هرکدام را برای شما آورده ایم.

برای اطمینان از موارد امنیتی بهتر است از افزونه های رایگان یا نال شده استفاده نکنید زیرا ممکن است ارائه دهنده در آنها باگ امنیتی و کد مخرب قرار داده باشد و این مساله باعث دسترسی به سایت شما شود. از بین افزونه ها محبوبترین آنها را انتخاب کردیم تا به مقایسه آنها برای انتخاب بهترین افزونه افزایش سرعت سایت بپردازیم.

  • میانیگن سرعت به دست آمده بدون پلاگین افزایش سرعت 6.19 ثانیه
  • میانگین سرعت دست آمده با پلاگین Wp super cache  عدد 4.01  ثانیه
  • میانگین سرعت به دست آمده با استفاده از بهینه ساز Wp rocket عدد 4.13 ثانیه
  • میانگین سرعت به دست آمده با افزونه Wp fastest cache عدد 4.77 ثانیه
  • میانگین سرعت به دست آمده با پلاگین W3 total cache عدد 5.03 ثانیه

با توجه به نتایج باید برویم امکانات و سهولت استفاده از چهار پلاگین بالا را همراه با معایب و مزایای استفاده بسنجیم. این در حالی است که با توجه به آمار از نظر افزایش سرعت سایت، پلاگین wp super کش بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس می‌باشد.

مقایسه 4 افزونه سرعت پرطرفدار

در جدول زیر امکانات 5 افزونه را مقایسه کرده ایم. 

فاکتور/ افزونه Gzip ادغام فایل های js و css CDN رابط کاربری ساده رایگان سازگار با ووکامرس کش
افزونه wp rocket
افزونه دراگونایزر
افزونه wp super cache
افزونه مرغ مگس خوار
افزونه W3 total cache

بعد از دیدن نتایج تست سرعت و همچنین مزایا و معایب هر پلاگین میتوان با قطعیت و جرأت گفت که پلاگین بهینه ساز راکت یکی از بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس می‌باشد. زیرا مثلا پلاگین wp super با اینکه سرعت مناسبی به سایت شما می دهد اما با ووکامرس سازگار نیست. با توجه به بودجه، سرور و نوع سایت خود می توانید افزونه مرودنظر را انتخاب کنید. 

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.