ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزایش سرعت سایت
آموزش سئو

آموزش افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت تاثیر زیادی بر تجربه کاربری، فروش، ترافیک و رتبه بندی سایت و در نهایت سئوی سایت دارد، بطوریکه 79% از کاربران با تجربه کندی سایت از خرید آنلاین خودداری می‌کنند و هر 2 ثانیه تاخیر در بارگذاری 15 درصد نرخ پرش را کاهش می‌دهد. در این مقاله تصمیم داریم روش های افزایش سرعت سایت و فرایندهای بهینه سازی را به صورت جامع آموزش دهیم. همراه ما باشید.

0
28 بهمن 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

آیا می‌دانید هر چقدر سایت شما دیرتر بارگذاری شود، مشتریان بیشتری از دست می‌دهید؟ بر اساس آمار موجود، زمان بارگذاری 1-3 ثانیه نرخ پرش را تا 32% و زمان بارگذاری بین 1-5 ثانیه نرخ پرش را تا 90% افزایش می دهد، با افزایش نرخ پرش به مرور زمان مشتریان خود را از دست می‌دهید و فروشتان کم می‌شود. پس برای بهبود تجربه کاربری و افزایش فروش مهم‌ترین راه‌کارهای افزایش سرعت سایت را یاد بگیرید.

افزایش سرعت سایت چقدر مهم است؟

افزایش سرعت سایت بسیار مهم است و هر ثانیه آن اهمیت زیادی دارد. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط گوگل، نرخ پرش کاربران بر اساس مدت زمان بارگذاری سایت به صورت زیر است:

  • زمان بارگذاری سایت 3 ثانیه، افزایش نرخ پرش تا 32 درصد
  • زمان بارگذاری سایت 5 ثانیه، افزایش نرخ پرش تا 90 درصد
  • زمان بارگذاری سایت 6 ثانیه، افزایش نرخ پرش تا 106 درصد
  • زمان بارگذاری سایت 10 ثانیه، افزایش نرخ پرش تا 123 درصد

ضرورت آموزش افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت از مهم‌ترین مسائلی است که هر کسب‌وکار آنلاینی باید به آن توجه کند. شاید تا چند سال گذشته، سرعت سایت به این اندازه مهم نبود ولی در حال حاضر، به دلیل تاثیر مستقیم در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو، تجربه کاربری، فروش و… از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین نمی‌توانید افزایش سرعت سایت را تنها یک انتخاب بدانید، بلکه ضروری است و باید آن را بهینه کنید.

افزایش سرعت سایت یک مفهوم مشخص دارد؛ بارگذاری سایت در مدت زمان کمتر. هر چقدر سایت در زمان کمتری بارگذاری شود، سرعت آن بیشتر است. اما افزایش سرعت سایت وردپرسی چقدر مهم است و چطور می‌توان آن را انجام داد؟ در ادامه به بررسی این مسائل می‌پردازیم با تا اهمیت آن آشنا شوید.

آموزش افزایش سرعت سایت با 20 روش موثر

در این قسمت مهم‌ترین راه‌کارها برای افزایش سرعت در سال 2024 که می‌توانند تاثیر زیادی روی زمان بارگذاری سایت داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

قبل از اعمال هر تغییری از وب سایت خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید! برای آشنایی با نحوه تهیه ی نسخه ی پشتیبان از وب سایت می توانید از مقاله آموزش بک آپ گیری در DirectAdmin و cPanel کمک بگیرید.

آموزش افزایش سرعت سایت

1) بهینه‌سازی و فشرده کردن تصاویر

استفاده از تصاویر در سایت موجب درک بهتر کاربران از محتوا و افزایش تعامل می‌شود و محتوا را جذاب‌تر می‌کند، اما باید حواستان به حجم تصاویر باشد که باعث کند شدن سایت نشوند. بهینه سازی تصاویر یک راهکار عالی برای افزایش سرعت سایت است و حجم عکس‌ها را بدون افت کیفیت کم می‌کند

با کمک ابزارهای آنلاین نظیر tinypng می‌توانید به بهینه‌سازی تصاویر سایت کمک کنید، همچنین اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، پلاگین‌هایی نظیر Imagify به شما کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله «10 افزونه برتر بهینه سازی تصاویر» را بخوانید و یک پلاگین مناسب برای بهینه‌سازی تصاویر سایت خود انتخاب کنید.

. مهم‌ترین ابزارهای آنلاین برای کاهش حجم تصاویر:

  • TinyPNG
  • Kraken.io 
  • Compress JPEG
  • Imagecompressor

2) کاهش ریدایرکت‌ها

اگرچه بعضی از مواقع ریدایرکت یک اقدام ضروری در سایت ایت، اما تعداد خیلی زیاد Redirect باعث افزایش درخواست های اضافی HTTP و در نهایت منجر به کندی سایت می شود به همین دلیل بهتر است تغییر مسیر های بی استفاده ی سایتتان را پیدا کرده و آنها را حذف کنید. با اضافه کردن هر ریدایرکت به سایت، یک درخواست HTTP به سایت اضافه می‌کنید و زمان بارگذاری سایت بیشتر می‌شود. پس سعی کنید از ریدایرکت‌های غیرضروری یک صفحه خودداری کنید!

استفاده از افزونه‌های رایگان ریدایرکت هم مشکلاتی را در سایت ایجاد می کند. تابعی که این افزونه‌های وردپرس استفاده می‌کنند  wp_redirect است و این تابع نیاز دارد که کدها و منابع بیشتری را اجرا کند و در نهایت موجب کندی سایت می‌شود، پس بهتر است از افزونه های رابگان ریدایرکت هم استفاده نکنید.

3) انتخاب هاست مناسب و بهینه

انتخاب هاست مناسب برای میزبانی سایت، تاثیر زیادی در عملکرد و سرعت سایت شما دارد. هاست مناسب در بهینه سازی سایت تاثیر زیادی دارد و افزایش سرعت سایت وردپرسی تا حد زیادی به ارائه دهندگان میزبانی وب بستگی دارد. انتخاب نوع هاست هم بسیار مهم است، مثلا مناسب‌ترین هاست برای سایت‌های وردپرسی، هاست وردپرس است.

پروهاست راست چین

نکته: یک راه ساده برای استفاده بهینه از فضای هاست، استفاده از هاست جدا برای ویدئوها است. با این کار از آپلود ویدئوهای سنگین که موجب مصرف ترافیک و پهنای باند می شود، جلوگیری می‌کنید. همچنین بهتر است به جای سرویس‌های اشتراکی، از سرویس‌هایی که منابع اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید. در سرویس‌های اشتراکی، تعداد زیادی سایت میزبانی می‌شود و این مسئله روی سرعت سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.

4) کش کردن صفحات سایت

به زبان خیلی ساده کش شدن سایت، به معنی داشتن یک کپی از سایت در مرورگر است. هر زمان که کاربری از مرورگر خود موضوعی را سرچ کند، یک درخواست برای سایت مقصد ارسال می‌شود تا داده هایش را ارسال کند، این فرایند درخواست و ارسال زمانبر است. با فعال سازی کش سایت، تمامی اطلاعات مانند تصاویر، متن‌ها، کدهای CSS، HTML و… بر روی مرورگر کاربری که برای اولین بار به سایت مراجعه کرده، ذخیره می‌شوند و اگر دوباره به وب سایت مراجعه کند مجددا این داده ها از سرور اصلی دانلود نمی‌شوند و داده‌های دخیره شده به نمایش گذاشته می‌شوند، بطور کلی فعالسازی کش موجب افزایش سرعت سایت وردپرسی و بهبود تجربه کاربری می‌شود.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌های کش به شما کمک می‌کنند. در مقاله «بهترین افزونه های کش کدامند؟» بهترین افزونه‌هایی که در این زمینه به شما کمک می‌کنند را بررسی کرده‌ایم.

5) ایجاد تاخیر در بارگذاری فایل‌ها

هر سایت از تعداد زیادی فایل CSS و جاوا اسکریپت تشکیل شده است. یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت، بارگذاری غیر هم‌زمان فایل‌ها است؛ یعنی به ترتیب و یکی پس از دیگری بارگذاری شود. برای مثال اگر مرورگر با یک اسکریپت روبرو شود، ابتدا آن را بارگذاری می‌کند و سپس به سراغ بارگذاری عناصر دیگر می‌رود.

اگر سایت وردپرسی دارید، افزونه‌های مختلفی نظیر Autoptimize به شما کمک می‌کند. البته ممکن است افزونه‌های فعلی سایت هم این قابلیت را داشته باشند! مثلاً اگر از WP Rocket روی سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، این قابلیت را دارد و نیازی به نصب افزونه مجزا نیست.

6) فشرده سازی CSS، JavaScript و HTML

بهینه‌سازی و فشرده کردن کدهای سایت می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت بارگذاری آن داشته باشد. بنابراین بهتر است فایل‌های CSS، JavaScript و HTML را فشرده‌تر و کوچک‌تر کنید. ترکیب فایل‌ها می‌تواند راه‌کار مناسبی برای فشرده کردن کدهای سایت باشد؛ چرا که کدنویسی سایت فشرده و در نتیجه حجم صفحات سایت کمتر می‌شود.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، یک خبر خوب برای شما داریم! با کمک افزونه Autoptimize می‌توانید به فشرده کردن کدهای سایت خود بپردازید. البته بسیاری از قالب‌های حرفه‌ای این قابلیت را در پنل تنظیمات قرار داده‌اند و نیازی به استفاده از افزونه جانبی ندارید.

7) آپدیت ورژن Php

به روز بودن نسخه php روی افزایش سرعت سایت تاثیر زیادی دارد، به دلیل اینکه در هر آپدیت ورژن php اشکالات نسخه قبلی رفع میشود و سخت افزار و الگوریتم‌ها قوی‌تر می شوند. البته قبل از ارتقا باید از سازگاری قالب و افزونه ها با نسخه جدید مطمئن شوید.

طبق گزارشات تاثیر تغییر نسخه php بر افزایش سرعت سایت:

  • افزایش 2 برابر سرعت با ارتقا از PHP 5.6 به PHP 7.0
  • 10% افزایش سرعت با ارتقا از PHP 7.0 به PHP 7.4
  • 5% افزایش سرعت با ارتقا PHP 7.4 به PHP 8.0

آموزش افزایش سرعت سایت؛ آپدیت ورژن Php

8) استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)

Content Delivery Network یا به اختصار CDN به معنی شبکه‌ی توزیع محتوا می‌باشد. CDN شبکه‌ای متصل به تمام سرورهایی است که در سرتاسر دنیا پخش شده‌اند. با استفاده از CDN تمام اطلاعات سایت شما از قبیل JavaScripts، فایل‌های CSS، تصاویر و… روی این سرورها ذخیره می‌شوند. هنگامی که یک کاربر وارد سایت می شود محتوای مورد نظر از نزدیک‌ترین سرور برای کاربر ارسال می‌شود، این کار موجب کاهش لودینگ تایم و افزایش سرعت سایت می‌شود و تجربه کاربری بهتری ارایه می‌دهد.

9) حذف پلاگین‌های غیرضروری

افزونه‌ها از مهم‌ترین اجزای هر سایتی هستند که امکانات زیادی را به سایت اضافه می‌کنند. اما وجود افزونه‌های نصب شده‌ی زیاد باعث سنگینی سایت می‌شود و سرعت آن را کند می‌کند! اگر افزونه‌هایی روی سایت دارید که از آن استفاده نمی‌کنیدبهتر است آن را حذف کنید و به بهینه‌سازی سرعت سایت کمک کنید. همچنین بروزرسانی افزونه‌ها هم می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت سایت داشته باشد.

یک نکته مهم! استفاده از افزونه‌های قدیمی نه تنها سرعت سایت را کاهش می‌دهد، بلکه خطر امنیتی دارد. پس همیشه قالب و افزونه‌های سایتتان را در کنار هسته وردپرس بروزرسانی کنید.

10) کاهش درخواست‌های HTTP سایت

هر چقدر تعداد درخواست‌های مرورگر از سرور بیشتر باشد، سرعت بارگذاری صفحه کمتر است. با استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت تعداد درخواست‌های HTTP را بررسی کنید. اگر زیاد است، آن را کاهش دهید. راه‌های زیادی برای آن وجود دارد:

  • فشرده‌سازی فایل‌ها
  • کاهش تعداد لینک فهرست و فوتر
  • کاهش لینک‌های داخلی محتوا
  • و…

با استفاده از این راهکارها می‌توانید  به افزایش سرعت سایت وردپرسی کمک کنید.

11) محدود کردن استفاده از اسکریپت‌های خارجی

برخی کاربران اسکریپت‌های خارجی زیادی روی سایت خود استفاده می‌کنند! مانند استفاده از چند آمارگیر مختلف روی سایت. این اقدام روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. سعی کنید استفاده از اسکریپت‌های خارجی را محدود کنید و در هر مورد، تنها به یک اسکریپت قانع باشید. مثلاً تنها از یک آمارگیر دقیق استفاده کنید و بقیه آمارگیرها را از سایت حذف کنید.

12) استفاده از قالب و افزونه بهینه

یکی دیگر از روش های موثر در آموزش افزایش سرعت سایت استفاده از قالب و افزونه بهینه است، استفاده از قالب‌های غیراستاندارد که به صورت بهینه کدنویسی نشده‌اند، سرعت سایت را کاهش می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید سرعت سایت شما بیشتر باشد، از قالب بهینه استفاده کنید.

افزونه‌ها هم به همین صورت هستند و نباید از افزونه‌های نامعتبر و غیراستاندارد استفاده کنید. معمولاً شرکت‌های معتبر، قالب و افزونه‌هایی با کدنویسی تمیز و استاندارد ارائه می‌دهند که بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.

13) بهینه‌سازی پایگاه داده

پایگاه داده قلب تپنده هر سایتی است و تمام محتوا و اطلاعات موجود در سایت، از اطلاعات کاربران، پست های وبلاگ، محصولات، تنظیمات قالب و افزونه‌ها گرفته تا رونویسی محتوا در پایگاه داده ذخیره می‌شود.

اگر مدت زمان زیادی است که از وردپرس استفاده می کنید، احتمالا اطلاعات بی فایده زیادی در پایگاه داده از قبیل post revisions، نظرات اسپم، سطل زباله، متا داده های منقضی شده و غیره وجود دارد. این داده‌ها اندازه پایگاه داده وردپرس را افزایش می دهند. با افزونه هایی مانند WP-OptimizeWP DBManagerWP Clean Up Optimizer  و WP-Sweep  می توانید بهینه سازی دیتابیس را انجام دهید تمیز کردن این اطلاعات ناخواسته به طور قابل توجهی حجم database را کاهش می دهد، که باعث می شود پشتیبان گیری سریع تر، بازگرداندن ساده‌تر و در نتیجه به بهبود عملکرد پایگاه داده و افزایش سرعت سایت منجر می‌شود.

بهینه‌سازی پایگاه داده برای افزایش سرعت سایت

در تصویر بالا لیست داده‌هایی که حذف شده‌اند ولی هنوز در دیتابیس وجود دارند را مشاهده می‌کنید.

توجه: برای بهینه سازی پایگاه داده باید دقت بسیار داشته باشید چون ممکن است با دستکاری پایگاه داده اطلاعات مهمی را از دست بدهید.

14) کاهش DNSها

هر چقدر تعداد دامنه‌های بخش‌های سایت شما بیشتر باشد، تعداد DNSها هم بیشتر است. هر دی ان اس برای بارگذاری 20 تا 120 میلی ثانیه زمان نیاز دارد. بنابراین سعی کنید به‌جای استفاده از دامنه‌های مختلف (نظیر ساب‌دامنه‌ها) از ساب‌فولدرها استفاده کنید. برای مثال بهتر است به جای آدرس blog.Domain.ir، از آدرس Domain.ir/blog استفاده کنید.

15) عدم استفاده از Expires و Cache-Control در هدر

در هر سایت دو نوع اطلاعات وجود دارد؛ اطلاعات ثابت و اطلاعاتی که تغییر می‌کنند. برای بخشی از سایت که اطلاعات آن ثابت است، از قابلیت Cache-Control و برای بخشی از سایت که اطلاعات آن تغییر می‌کند از قابلیت Expires به همراه تاریخ انقضای آن استفاده کنید، با انجام این کار می توانید سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید.

16) استفاده از قابلیت G-Zip

حذف فضاهاو کاراکترهای غیر ضروری یکی دیگر از روش‌های آموزش افزایش سرعت سایت است، این قابلیت فشرده سازی Gzip  است که با حذف فضاهای غیر ضروری، حجم فایل‌ها و داده‌های یک وب‌سایت را کاهش می‌دهد و موجب بهبود سرعت بارگذاری سایت می‌شود. در واقع GZIP یک فرمت فایل و نرم افزار کاربردی است که رشته کدهای مشابه را در فایل‌های متنی مکان یابی می‌کند، سپس آنها را به طور موقت برای ایجاد فایل های کوچکتر جایگزین می‌کند در نتیجه سرعت انتقال در شبکه سریعتر است.

روش‌های فعال سازی Gzip compression:

  • از طریق پشتیبانی هاست
  • کدی را در فایل .htaccess بگذارید (کد به نوع سرور بستگی دارد)
  • استفاده از پلاگین‌هایی مانند:
    • افزونه WP Rocket
    • افزونه W3 Total Cache WP Super Cache
    • افزونه Check and Enable GZIP Compression

17) کنترل فعالیت‌های پس‌زمینه

یکی از مسائلی که روی سرعت سایت تاثیر دارد و کمتر به ذهن کاربران می‌رسد، فعالیت‌های پس‌زمینه است. برخی از برنامه‌ها با کمک cron jobs در سایت ایجاد می‌شود و در زمان مشخص، کاری خاصی را انجام می‌دهد. این موضوع روی سرعت سایت تاثیر زیادی دارد. بهتر است از آن‌ها کمتر استفاده کنید! اگر هم ضروری است، زمان آن را روی ساعاتی که کاربران کمتر از سایت بازدید می‌کنند و ترافیک کمتر است، تنظیم کنید.

18) هاست جدا برای ویدئو و پادکست‌ها

استفاده از پادکست و ویدئو تاثیر مثبت زیادی روی سئو و تجربه کاربری سایت دارد، البته به شرط آن که استفاده از آن‌ها روی سرعت سایت تاثیر منفی نگذارد. اگر فایل‌های آن را روی هاستی که سایت‌تان روی آن میزبان می‌شود آپلود کنید، منجر به کاهش سرعت سایت می‌شود. بنابراین بهتر است از هاست دیگری برای آپلود فایل استفاده کنید و در نهایت آن را روی سایت خود نمایش دهید.

19) استفاده از قابلیت Lazy Load

lazy load نام قابلیتی کاربردی است که به افزایش سرعت سایت هم کمک می‌کند و برای سایت هایی با تعداد بالای عکس بسیار مناسبند. با فعال کردن این قابلیت در سایت، هر بخش از صفحه که توسط کاربران رؤیت شود عناصر آن بخش هم در همان لحظه بارگذاری می‌شوند. استفاده از این قابلیت تاثیر خوبی روی سرعت سایت و در نهایت بهبود تجربه کاربری سایت دارد.

استفاده از قابلیت Lazy Load برای افزایش سرعت سایت

20) اطمینان از از موبایل فرندلی بودن سایت

سایت‌های موبایل فرندلی یا سازگار با موبایل برای گوگل و کاربران جذاب هستند، زیرا اندازه دکمه، فاصله آنها و سایز نوشته ها در گوشی مناسب خواندن و لمس کردن هستند، بنابراین تجربه کاربری خوبی را رقم می‌زنند. با ابزار Mobile Friendly Test امکان بررسی نمایش صحیح سایت در دستگاه‌های موبایل وجود دارد. اگر نسخه دسکتاپ سایت‌تان بدون مشکل است ولی در نسخه موبایل مشکلاتی وجود دارد، روی رتبه و فروش سایت شما تاثیر می‌گذارد و رتبه سایتتان را کاهش می‌دهد.

اگر تخصص کافی برای انجام تعدادی از روش های گفته شده را ندارید، نگران نباشید! ما در دوره افزایش سرعت سایت همه تکنیک ها را به صورت کاملا عملی و پروژه محور آموزش می دهیم.

چگونه سرعت سایت را اندازه‌گیری کنیم؟

اکنون که با مهم‌ترین روش‌های آموزش افزایش سرعت سایت آشنا شدید، احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که چطور سرعت سایت را اندازه‌گیری کنیم؟ با کمک ابزارهای تست سرعت سایت در دسکتاپ، موبایل، مرورگرها و موقعیت‌های جغرافیایی مختلف می توانید سرعت سایت را بسنجید و گزارش کاملی از مشکلات سایت مشاهده کنید.

ابزارهای بررسی سرعت سایت

ابزارهای بررسی سرعت، سایت را در محیط و شرایط خاصی بررسی می‌کنند. هر ابزار فاکتورهای خاص خود را دارد که البته گزارش نهایی ابزارهای مختلف تفاوت زیادی با هم ندارند و تفاوت جرئی هم بخاطر فاکتورهایی است که هر ابزار درنظر می‌گیرد. ابزارها به دو صورت سایت شما را آنالیز می‌کنند:

  • آنالیز واقعی: گزارش واضحی از عملکرد سایت شما بر اساس شرایط واقعی کاربر ارائه می‌شود.
  • آنالیز آزمایشگاهی: گزارش عملکرد سایت شما بر اساس شرایط کنترل‌شده و آزمایشگاهی ارائه می‌شود. این نوع آنالیز برای رفع ایرادات سایت مناسب است، نه بهبود سرعت سایت برای کاربران واقعی.

3 ابزار پرطرفدار بررسی سرعت سایت را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • ابزار Google PageSpeed Insights

ابزار Google PageSpeed Insights یکی ابزارهای کاربردی گوگل است که سایت شما را آنالیز می‌کند و سرعت آن را می‌سنجد. برای استفاده از این ابزار، کافی است آدرس صفحه خود را وارد کنید. گوگل گزارش کامل به همراه راه‌کارهای بهبود هر پارامتر ارائه می‌کند که بسیار مفید است. بنابراین در کمتر از چند دقیقه می‌توانید گزارش تمام صفحات مهم سایت خود را دریافت کنید.

ابزار Google PageSpeed Insights تست سرعت سایت

  • ابزار GTmetrix

ابزار GTmetrix یکی دیگر از بهترین ابزارهای بررسی سرعت سایت است. با کمک آن می‌توانید سروری که قرار است سایت شما را بررسی کند را انتخاب کنید. این قابلیت زمانی استفاده می‌شود که شما در یک کشور خاص هستید و سایتی برای کشورهای دیگر طراحی می‌کنید. در این صورت می‌توانید موقعیت کشور موردنظر را برای تست سایت خود انتخاب کنید و بررسی کنید که سایت شما برای کاربران آن کشور چقدر سریع است.

برای استفاده از این ابزار، کافی است وارد سایت GTmetrix.com شوید، سپس آدرس سایت خود را وارد کرده و بر روی Test Your Site کلیک کنید. سپس منتظر دریافت گزارش نهایی سایت خود بمانید. این ابزار گزارش کاملی از سایت شما ارائه می‌کند که عبارتند از:

  • امتیاز ساختار کلی سایت
  • امتیار عملکرد کلی سایت
  • نمودار گرافیکی سرعت سایت
  • امتیاز Core Web Vitals (معیارهای تاثیرگذار روی تجربه کاربری)

در نهایت، توصیه‌های بهبود عملکرد هر بخش ارائه می‌شود. با کمک این توصیه‌ها می‌توانید هر بخش از سایت را به راحتی بهینه‌سازی کنید و حداکثر سرعت سایت را برای کاربران خود ارائه کنید.

  • ابزار WebPage Test

اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید، ابزار WebPage Test گزینه خوبی است. با کمک این ابزار، می‌توانید زمان بارگذاری سایت را بر اساس شرایط مختلف بررسی کنید. برای مثال می‌توانید موقعیت جغرافیایی، مرورگر مورد استفاده، نوع اینترنت، نوع اتصال و… را مشخص کنید.

گزارشی که این سایت ارایه می‌دهد شامل:

  • نموداری برای نمایش نحوه بارگذاری عناصر مختلف سایت
  • داده‌های مربوط به FCP، TTFB و زمان بارگذاری نهایی

در نهایت می‌توانید گزارش را دانلود کنید و سایت خود را بر اساس داده‌های دریافتی بهینه‌سازی کنید.

مهم‌ترین پارامترهای افزایش سرعت سایت

برای بهینه‌سازی سرعت سایت باید پارامترهای مختلفی را بهینه‌سازی کنید. در میان پارامترهای مختلف، برخی تاثیر بیشتری روی سرعت سایت دارند. 3 مورد از مهم‌ترین پارامترهایی که روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر زیادی دارند عبارتند از:

  • پارامتر LCP: این پارامتر مخفف Largest Contentful Paint و زمان بارگذاری بزرگ‌ترین عنصر یک صفحه را اندازه‌گیری می‌کند.
  • پارامتر FID: این پارامتر مخفف First Input Delay است و سرعت پاسخ یک صفحه به کاربران را اندازه‌گیری می‌کند.
  • پارامتر CLS: این پارامتر مخفف Cumulative Layout Shift است و تغییرات ناگهانی عناصر مختلف سایت را اندازه‌گیری می‌کند.

در این مقاله به آموزش افزایش سرعت سایت پرداختیم و سعی کردیم یک آموزش جامع ارایه دهیم. خوشحال می شویم تجربه های خود را درباره افزایش سرعت سایت با کاربران ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.