ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
بهترین اکستنشن های کاربردی کروم
نقد و بررسی

10 مورد از بهترین اکستنشن های کاربردی کروم

اکستنشن های کروم باعث افزایش کارایی و افزودن قابلیت‌های جدید به مرورگر می‌شوند که کاربران با قابلیت‌های اضافه شده می‌توانند سرعت یا امنیت مرورگر خود را بالا ببرند.

0
19 اردیبهشت 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

گوگل کروم یک مرورگر شگفت‌انگیز است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از ویژگی‌های آن استفاده کنند، قدرت واقعی کروم داشتن کتابخانه بزرگی از افزونه‌ها است که امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین اکستنشن های کاربردی کروم را معرفی کنیم که می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد شما داشته باشند اما قبل از آن باید ابتدا بدانیم اکستنشن کروم چیست که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

اکستنشن Extensions کروم چیست؟

اکستنشن‌ های کروم برنامه‌های کوچکی هستند که برای مرورگر کروم طراحی شده‌اند و به کاربران این اجازه را می‌دهند تا قابلیت‌های جدید به مرورگر خود اضافه کنند. این افزونه یا اکستنشن‌ها می‌توانند:

  1. از مختصات مکانی شما استفاده کنند.
  2. اطلاعات مرورگر شما را دریافت کنند.
  3. صفحات وب را ترجمه کنند.
  4. تبلیغات را مسدود کنند.
  5. همچنین از کلمات عبور شما محافظت کنند.
  6. و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را به مرورگر اضافه کنند.

اکستنشن کروم چیست

تعدادی از اکستنشن‌های کروم هستند که برزای افزودن امکانات حرفه‌ای‌تر به چت بات ChatGPT استفاده می‌شوند تا شما پاسخ‌های دقیق‌تری را زا این هوش مصنوعی بگیرید. برای مشاهده لیست کامل آنها،  افزونه‌های ChatGPT برای کروم را ببینید.

بهترین اکستنشن های کاربردی کروم

هر کاربر ممکن است به دلایل مختلفی به دنبال اکستنشن مناسبی باشد و اکستنشن‌ های کروم بر اساس عملکردی که دارند باهم متفاوت هستند در ادامه چند نمونه از بهترین اکستنشن‌ های کروم را که پرطرف دار هستند معرفی می‌کنیم:

بهترین اکستنشن vpn کروم

در کروم اکستنشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن ها برای دور زدن فیلترینگ استفاده کنید که در ادامه به برخی از این موارد می‌پردازیم:

  • اکستنشن Hola VPN

همانطور که میدانید vpn یکی از کاربردی‌ترین ابزار ما ایرانی‌ها است که کاربران با استفاده از vpn می‌توانند از سایت‌هایی همچون سایت یوتیوب و سایر سایت های فیلتر شده دیدن کنند، شما با نصب این اکستنشن دیگر لازم نیست برای vpn هزینه‌ای کنید زیرا به صورت کاملاً رایگان می‌توانید اکستنشن مورد نظرتان را از کتابخانه کروم دانلود و نصب کنید.

  • اکستنشن Setup VPN

setup vpn یک افزونه مرورگر است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت رایگان و سریع از VPN (شبکه خصوصی مجازی) استفاده کنند. با استفاده از این اکستنشن، کاربران می‌توانند از IP آنلاین خود پنهان شوند و ارتباطات خود را مخفی کنند.

استفاده از این افزونه رایگان است و طبق آموزشی که در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم می‌توانید آن را نصب و فعال کنید.

بهترین اکستنشن SEO

کروم دارای اکستنشن هایی است که کاربران با استفاده از آن ها می‌توانند سئو سایت خود را بررسی کنند که در ادامه به 2 مورد از این اکستنشن ها می‌پردازیم:

  • اکستنشن MozBar

یکی دیگر از معروف‌ترین افزونه‌های کروم MozBar است، با استفاده از این اکستنشن می‌توانید اطلاعاتی همچون تعداد لینک‌های گرفته شده برای سایتتان را بررسی کنید، با توجه به اطلاعات ارزشمندی که این افزونه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، یکی از بهترین افزونه برای بررسی بک لینک سایت رقبا محسوب می‌شود.

  • اکستنشن Serpstat

Serpstat یک ابزار سئو آنلاین می‌باشد که برای کاربران کروم طراحی شده است، این افزونه این امکان را به کاربران می‌دهد تا با سرعت پارامتر‌هایی on page seo، آنالیز صفحه و آنالیز دامنه سایت را بررسی کنید. علاوه بر این، افزونه Serpstat به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی به دیتای رقبا و کلمات کلیدی مرتبط با صفحات خود دسترسی پیدا کنند و از طریق این داده‌ها بهینه‌سازی صفحات وب خود را انجام دهند.

در مقاله بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو می توانید لیست 16 تایی از این اکستنش‌ها را ببینید.

  •  اکستنشن Google Translate

پلتفرم ترجمه متن به تمام زبان‌های زنده یکی از ابزار‌های گوگل است که به راحتی می‌توانید از این اکستنشن برای ترجمه از زبانی به زبان دیگر استفاده کنید، با نصب افزونه گوگل ترنسلیت دیگر نیاز نیست برای ترجمه کردن یک متن وارد سایت گوگل ترجمه شوید، افزونه گوگل ترنسلیت یکی از افزونه‌های پر کاربرد گوگل کروم است که باید برای ترجمه کردن یک متن آن را دانلود و نصب کنید.

  • اکستنشن Awesome Screenshot

Awesome Screenshot یکی دیگر از افزونه‌های پر کاربرد کروم است که می‌توانید برای اسکرین شات کل صفحه از این افزونه استفاده کنید، همانطور که می‌دانید اسکرین شات پیش‌فرض کروم نمی‌تواند از تمام یک صفحه اسکرین شات بگیرد به همین دلیل با افزونه‌هایی همچون افزونه Awesome Screenshot می‌توانید از یک بخش یا تمام یک صفحه اسکرین بگیرید.

  • اکستنشن Loom

اکستنشن Loom به کاربران این را امکان می‌دهد تا ویدئو‌های صفحه خود را با اندازه و مدت زمان دلخواه ضبط کنند، این اکستنشن به برای افرادی که برای کار یا آموزش به دنبال راهکار‌های آسان و سریع برای ضبط ویدیو هستند مفید است، با استفاده از این اکستنشن می‌توانید به طور خودکار ویدئو‌های خود را در فرمت‌های مختلف مانند MP4 و GIF ذخیره و در سرویس‌هایی مانند Google Drive، Dropbox و… به اشتراک بگذارید.

.

اگر دوست دارید سایت خود را در نتایج بالای گوگل ببینید باید ابتدا سئو را به صورت کامل یاد بگیرید که برای یادگیری پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله آموزش رایگان سئو بزنید.
  • اکستنشن Speedtest by Ookla

Speedtest by Ookla یکی از محبوب‌ترین ابزار‌ها برای تست سرعت اینترنت است که به صورت یک افزونه یا اکستنشن روی مرورگر کروم نصب می‌شود این افزونه این امکان را به کاربران می‌دهد تا سرعت اینترنت خود را در زمان واقعی‌اندازی‌گیری کنند.

بعد از نصب این اکستنشن، کاربران با یک کلیک روی آیکون این افزونه می‌توانند تست سرعت اینترنت انجام دهند. این اکستنشن برای افرادی که به دنبال ابزاری سریع برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت هستند، بسیار مناسب است.

  •  اکستنشن LastPass

اکستنشن LastPass یک ابزار مدیریت رمز عبور برای مرورگرهایی مانند گوگل کروم است با استفاده از این افزونه کاربران می‌توانند رمزهای عبور خود را در یک مکان مرکزی ذخیره کنند و با استفاده از یک رمز عبور اصلی، به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

با استفاده از LastPass، کاربران می‌توانند رمزهای عبور پیچیده و مطمئنی برای سایت‌های مختلف بسازند و دیگر نیازی به حفظ رمزهای عبور در کامپیوتر یا دفترچه یادداشت ندارند.

  • اکستنشن ChatGPT

قطعاً می‌دانید ChatGPT چیست و اخیراً چقدر نزد کاربران محبوب شده است،ChatGPT یک هوش مصنوعی است که می‌توان برای تولید محتوا از آن استفاده کرد این هوش مصنوعی به قدری جذاب است که اکستنشن آن نیز برای کروم طراحی شده است، اکستنشن ChatGPT که بر روی کروم نصب می‌شود پاسخ‌های خودکار برای سؤالات شما ایجاد می‌کند.

.

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید پیشنهاد می‌کنم با افزونه وردپرس ChatGPT بدون دغدغه و نگرانی به تولید محتوا بپردازید.

با نصب این افزونه، می‌توانید با تایپ سؤال خود، پاسخ‌هایی از ChatGPT دریافت کنید. این افزونه می‌تواند در مواردی از جمله ترجمه متون، پاسخ به سؤالات تحصیلی و یا سایر سؤالات پرتکرار کمک زیادی کند. به علاوه، این افزونه قابلیت گفتار به متن را نیز دارد، به طوری که شما می‌توانید سؤال خود را به صورت صوتی وارد کرده و پاسخ‌های مرتبط با آن را دریافت کنید.

آموزش نصب اکستنشن کروم

  • اکنون که با اکستنشن های کاربردی کروم آشنا شدید بهتر است به نصب و فعال‌سازی آن بپردازیم که برای این کار باید ابتدا:
  • باید وارد تنظیمات مرورگر خود شده و گزینه اکستنشن (Extensions) را بزنید.
  • انتخاب گزینه Extensionsاکنون روی منوی ۳ خط در سمت چپ کلیک کنید.
  • انتخاب 3 خط از سمت چپسپس در این مرحله باید وارد کتابخانه کروم شده و گزینه Open chrome web store را بزنید.
  • انتخاب گزینه Open chrome web storeدر این صفحه افزونه مورد نظر را انتخاب و گزینه Add to chrome را انتخاب کنید.
  • انتخاب گزینه Add to chrome برای دانلود افزونه مورد نظراین گونه می‌توانید افزونه مورد نظرتان را روی کروم نصب نمایید.

اکستنشن‌های کروم می‌توانند برای بهبود کارایی و تجربه کاربری شما در مرورگر کروم بسیار مفید باشند و با نصب افزونه‌های مناسب، می‌توانید از قابلیت‌های بیشتر و عملکرد بهتر مرورگر کروم استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم ۸ مورد از اکستنشن های کاربردی کروم را معرفی کنیم که به راحتی می‌توانید آن‌ها را دانلود و سپس نصب کنید.

از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، پیشنهاد می‌کنم از صفحه افزونه چیست دیدن کنید تا اطلاعات خوبی در مورد افزونه‌های وردپرس هم کسب کنید همچنین اگر درمورد اکستنشن های کاربردی کروم سؤال یا نظری دارید، حتمن کامنت بذارید. این کار به ما کمک می‌کنه تا محتوای بهتری تولید کنیم.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

بله؛ شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان کلیه اکستنشن‌‌های گوگل کروم را دانلود و نصب کنید.

اکثر اکستنشن‌های کروم ایمن هستند، اما در برخی موارد ممکن است اکستنشن‌ها باعث مشکلات امنیتی شوند. بنابراین، بهتر است از منابع معتبر و فروشگاه رسمی اکستنشن‌ کروم برای دانلود و نصب استفاده کنید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.