ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
افزونه های chatgpt برای کروم
نقد و بررسی

11 افزونه‌ محبوب ChatGPT برای گوگل کروم

احتمالا پیش آمده که با ChatGPT کار کرده‌ و پاسخی که انتظار داشته‌اید را دریافت نکردید. اگر برای chatgpt به یک دستیار کاربردی نیاز دارید و می‌خواهید از این چت بات پاسخ دقیق‌تری بگیرید؛ بدون تایپ کردن با چت جی پی تی صحبت کنید، خلاصه مقاله را در وب بگیرید و مقالات تولید شده را به نوشتار انسان نزدیک کنید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

4
26 مرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

هوش مصنوعی از سال 2023 زندگی همه افراد را در هر زمینه‌ای متحول کرده است. ChatGPT یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی است که توسط مجموعه OpenAI ارایه شده و برای تولید متن مقاله، ایمیل، شعر، سناریوی سایت، اشکال زدایی از کد، داده کاوی، ترجمه، تولید داستان کوتاه و غیره به کار می‌رود.

مجموعه اکستنشن‌های کروم به شما کمک می‌کنند تا سریعتر به پاسخ خود در چت جی پی تی برسید؛ کاری که بسیاری از افراد حرفه‌ای انجام می دهند. در این مقاله چند تا از محبوب‌ترین افزونه ChatGPT برای کروم را به همراه عملکردشان معرفی می‌کنیم.

چرا باید از افرونه‌ ChatGPT برای کروم استفاده کنیم؟

چت جی پی تی محدودیت‌هایی دارد و برای اینکه بتوانید از امکانات این چت بات به طور کامل استفاده کنید باید اکستنشن‌های کروم را نصب بکنید. با این افزونه‌‎ها می‌توانید جستجوهای حرفه‌ای‌تری داشته باشید و متن بهینه‌تری تولید کنید.

معرفی 11 افزونه برتر ChatCPT برای گوگل کروم

برای دسترسی به امکانات ChatGPT فقط کافی است در چند مرحله ساده اکستنشن‌های کروم برای ChatGPT را نصب کنید. مراحل نصب این افزونه‎‌ها به صورت زیر است:

  • ابتدا در گوگل نام افزونه هوش مصنوعی کروم را سرچ کرده و روی اولین لینک در نتایج جستجو کلیک کنید.

جستجوی افزونه chatgpt برای گوگل کروم

  • صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید دکمه Add to Chrome را بزنید.

نصب افزونه کروم برای چت جی پی تی

  • در این مرحله باید از 3 نقطه‌ای که در سمت راست بالای مرورگر کروم وجود دارد، گزینه Extension را بزنید تا وارد بخش مدیریت اکستنشن‌ها شوید.

ورود به بخش مدیریت افزونه chatgpt برای کروم

  • در نهایت مطابق تصویر، افزودنی را از لیست پیدا کنید و آن را فعال کنید.

فعالسازی افزونه کروم برای ChatGPT

در ادامه لیست این افزونه‌ها را مشاهده کرده و عملکرد آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. افزونه WebChatGPT

درست است که پاسخ‌های چت جی پی تی شگفت انگیز و جالب هستند، اما بر اساس داده‌های قدیمی سال 2021 هستند. در واقع به اطلاعات به روز اینترنت دسترسی نداشته و اگر اطلاعاتی درباره سال 2022 بپرسید پاسخی برای آن ندارد. به این ترتیب نمی‌تواند داده‌ای را درباره اخبار، در اختیار شما قرار دهد. یکی از افزونه‌های ChatGPT برای گوگل کروم، WebChatGPT است که جستجوی آنلاین را در پاسخ به درخواست‌ها اضافه می‌کند تا جواب‌های دقیق‌تری به افراد ارائه کند.

بعد از نصب و فعالسازی این اکستنشن یک نوار در کنار کادر ورود دستورات ChatGPT مطابق تصویر زیر اضافه می‌شود که با فعالسازی Search the Web می‌توانید پارامترهای مربوط را تنظیم کرده و ناحیه جغرافیایی و زمان را برای پیدا کردن لینک‌ها مشخص کنید. این افزودنی نتایج گوگل را استخراج می‌کند:

  • در بخش result می‌توانید تعداد لینک‌ها را مشخص کنید.
  • در بخش any time تعیین کنید که داده‌ها را از چه تاریخی استخراج کند.
  • در بخش default prompt می‌توانید درخواست‌تان را طبق دستور خاص یا پیش فرض بدهید.

WebChatGPT؛ یکی از افزونه های chatgpt برای گوگل کروم

نکته: قبل از هر چیز باید در سایت چت جی پی تی ثبت‌نام کنید؛ برای ثبت‌نام و تولید محتوا با ChatGPT ابتدا اقدام به خرید شماره مجازی کرده و سپس در سایت ثبت نام کنید که فرایند ثبت نام در ChatGPT کمی زمانبر است.

اگر برای سایت وردپرسی خود نیاز به تولید محتوای سریع، ساخت تصاویر و غیره دارید، افزونه‌های وردپرسی چت جی پی تی انتخاب مناسبی هستند. یکی از آنها افزونه ChatGPT است که امکان تنظیمات پیشرفته مثل لحن و سبک نگارش را دارد؛ سایر افزونه‌های AI را در لینک زیر ببینید.

.با ابزارهای هوش مصنوعی، رو دست رقیبت بزن همین الان! 

۲. افزونه TweetGPT

این افزودنی کروم ChatGPT کمک می‌کند تا ChatGPT را با حساب کاربری توییتر ادغام کرده، توییت‌های هدفمندتر و حرفه‌ای‌تری را ایجاد کنید. با این افزونه، API چت جی پی تی به توییتر متصل شده و مکالمات طولانی را با افراد شروع کنید. فقط کافی است موضوع، زبان و لحن دلخواه را انتخاب کنید. با فعال کردن این افزودنی یک آیکن در زیر بخش توییت‌ها اضافه می‌شود که برای تولید پاسخ خودکار توییت‌ها به کار می‌رود.

نکته: دقت کنید همه متونی که تولید می‌شوند را بررسی کرده و در صورت نیاز اصلاح کنید.

یک پیشنهاد عالی!

اگه به دنبال صفر تا 100 تولید محتوا با ChatGpt هستی، ما برات لیست کاملی از پرامپت های ChatGpt  از کیورد ریسرچ تا نوشتن مقاله و چیدن تقویم محتوایی آماده کردیم.

مهندسی پرامپت ChatGpt 

 

۳. افزونه ChatGPT Prompt Genius

شاید اصطلاح مهندسی پرامپ را شنیده باشید؛ دستوراتی هستند که برای صحبت کردن با چت جی پی تی و دریافت پاسخ با کیفیت استفاده می‌شوند. با این افزودنی به دستورات متنوعی در زمینه کدنویسی، بازاریابی و موضوعات مختلف دسترسی دارید. شما می‌توانید با این افزونه ChatGPT برای کروم پاسخ‌ها را بر اساس مقالات دانشگاهی، کسب و کار، فیلمنامه، برنامه‌نویسی و غیره فیلتر کنید. برای استفاده از دستوراتی که قبلا از آنها استفاده کرده‌اید با این افزونه می‌توانید از کل چت‌های خود با ChatGPT یک خروجی با فرمت png ،pdf و HTML از روی مرورگر دریافت کرده و ذخیره کنید.

این افزودنی کمک می‌کند از تاریخچه چت خود استفاده کرده و پاسخ‌های بهتری تولید کنید. در واقع این افزونه چت بات ChatGPT می‌تواند دستوراتی که کاربران دیگر استفاده کرده‌اند را جمع آوری کند و پاسخ‌های مرتبط با این دستورات را در کنار هم قرار دهد تا درک بهتری از عملکرد هر دستور به دست آید. هر چه دستور وارد شده جزییات بیشتری داشته باشد نتایج دقیق‌تری نمایش می‌دهد.

به محض افزودن به کروم، محیط چت جی پی به صورت تصویر زیر نمایش داده می‌شود.

افزونه ChatGPT Prompt Genius یکی از افرونه‌های ChatGPT برای کروم

۴. افزودنی ChatGPT Writer

اگر حوصله پاسخ دادن به ایمیل‌های تکراری را ندارید، این افزونه به شما کمک می‌کند تا پاسخ‌های طولانی و حرفه‌ای ایجاد کنید. این افزودنی برای ایجاد ایمیل برای هر وبسایتی استفاده می‌شود. فقط کافی است وارد سایت OpenAI شده تا این برنامه برای شما پاسخ‌های جذاب و با کیفیتی تولید کند. این افرونه‌ ChatGPT برای گوگل کروم از همه زبان‌ها پشتیبانی کرده، با سرویس‌های ایمیل معتبر کار می‌کند و از جیمیل به شکل حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.

فقط کافی است افرونه‌ ChatGPT برای کروم را نصب و فعال کنید، تا به محض دریافت پاسخ ایمیل، همزمان کادری در محیط ایمیل باز شود و شما یک توضبحات کوتاه درباره پاسخ موردنظرتان بدهید تا متن ایمیل را تولید کند. سپس می‌توانید همانجا پاسخ را در بخش ریپلای ایمیل وارد کنید. 

5. اکستنشن  YouTube & Article Summary

این افزودنی کروم برای ChatGPT برای افرادی مناسب است که از یوتیوب زیاد استفاده کرده و در آن می‌چرخند. این افزونه یک خلاصه دقیق از ویدیو یوتیوب در سمت راست آن به شما ارائه می‌دهد. فقط کافی است روی دکمه خلاصه در کنار ویدیو کلیک کنید تا متن را به شما بدهد. این افزونه به شکل هوشمندی نکات کلیدی ویدیو را استخراج می‌کند و دیگر نیازی نیست شما ویدیو را کامل ببنید تا آن را درک کنید.

افزونه را نصب کرده و ویدیو یوتیوب را باز کنید؛ سپس کافی است از بخش 3 نقطه که در تصویر مشخص شده است show transcript را بزنید تا پنجره زیر باز شده و خلاصه ویدیو را به شما نمایش دهد.

YouTube & Article Summary؛ افزودنی کروم برای chatgpt

6. اکستنشن Talk to chatgpt

یکی از امکاناتی که مرورگر کروم به کاربران ارایه می‌دهد، قابلیت تبدیل صوت به متن است. کروم، افزونه talk to ChatGPT را برای این چت بات هوشمند ارایه داده تا شما بتوانید درخواست‌های خود را بدون تایپ کردن و به صورت صوتی ارسال کرده و با یک میکروفون با ChatGPT صحبت کنید. این اکستنشن گفتار را به متن تبدیل می‌کند و پاسخ‌های شنیداری تولید می‌کند.

فقط کافی است، افزونه Talk to ChatGPT را نصب کرده و وارد صفحه ChatGPT شوید. صفحه را یکبار رفرش کرده تا تنظیمات آن فعال شود. سپس می‌توانید شروع به صحبت کنید.

اکستنشن Talk to chatgpt؛ افزونه کروم برای chatgpt

7. افزونه ReaderGPT

ReaderGPT یکی دیگر از افزونه های ChatGPT برای گوگل کروم است که به سرعت یک خلاصه از محتوای صفحه وب، مقالات طولانی یا پست‌های وبلاگی را به شما می‌دهد.

8. افزونه AIPRM  برای گوگل کروم

با این افزونه نیازی نیست کل دستورات و Propmtهای ChatGPT را بدانید؛ زیرا رابط کاربری AIPRM یک مجموعه پرامپت مفید را به صورت دیداری در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزودنی مجموعه‌ای از دستورات را برای بهبود سئو سایت، مقاله نویسی و تولید محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد.

با کلیک روی اکستنشن در نوار مرورگر به سایت ChatGPT هدایت می‌شوید. برای استفاده از دستورات روی آنها کلیک کنید تا در نوار ظاهر شود. بعد از نصب اگر وارد ChatGPT شوید با صفحه زیر روبرو خواهید شد که مجموعه‌ای از promptها را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این افزودنی حتی می‌توانید استایل و لحن پاسخ ChatGPT را هم تعیین کنید.

افزونه AIPRM Y افزونه مرورگر وب برای استفاده از chatgpt

9. افزونه‌ eJOY English Movies

یکی از افزونه‌های کاربردی کروم است که کمک می‌کند تا همزمان دو زیرنویس در یوتیوب داشته باشید؛ تصور کنید دو زیر نویس فارسی و انگلیسی نتفلیکس و یوتیوب را به صورت همزمان مشاهده کنید. این مساله می‌تواند در یادگیری زبان به شما کمک کند. 

10. افزونه Chatgpt for Search Engine

افزونه مرورگر ChatGPT for Search Engines یکی از ابزارهای کروم برای چت جی پی تی است که می‌تواند پاسخ‌های مرتبط با ChatGPT را در کنار نتایج گوگل و DuckDuckGo به نمایش بگذارد. این افزونه از موتور بینگ هم پشتیبانی می‌کند.

عملکرد افرونه‌ ChatGPT برای گوگل کروم به این صورت است که پاسخ‌های ChatGPT در سمت راست نتایج جستجو در گوگل نمایش داده شده و از طریق یک پنجره بازشو دسترسی به چت جی پی تی فراهم می‌‌شود. این افزونه برای کوئری‌هایی مناسب است که انتهای آنها علامت سوال قرار می‌گیرد. 

عملکرد افزونه Chatgpt for Search Engine

 

11. افزونه Merlin برای کروم

با این افزونه شما می‌توانید از هر صفحه‌ وب، با چت بات ChatGPT به طور مستقیم در ارتباط باشید. فقط کافی است بخشی از متن را هایلایت کنید و کلیدهای ctrl+m را فشار دهید. ChatGPT در همان صفحه باز می‌شود دیگر نیازی به باز کردن آن در یک تب جداگانه نیست. این افزونه برای خلاصه کردن ویدیوهای یوتیوب، ایجاد پاسخ ایمیل و غیره کمک می‌کند.

افزونه های ChatGPT برای گوگل کروم به تازگی ارایه شده‌اند و هنوز تا تکامل راه زیادی دارند. این ابزارها تحول بزرگی را در بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده‌اند و استفاده از آنها باعث بهینه‌سازی کارها، افزایش بهره‌وری و کارایی می‌شود. شما برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید بهتر است از این ابزارها استفاده کنید.

اگر تجربه کار با این اکستنشن‌ها یا افرونه‌ ChatGPT برای کروم دیگری را دارید در دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

اکستنشن‌های کروم عمدتا کمک می‌کنند تا شما همزمان با اینکه پاسخ سوالات خود را در اینترنت جستجو می‌کنید پاسخ‌های هوش مصنوعی را هم در صفحه وب خود مشاهده کنید.

به علاوه می‌توانید قابلیت‌های متنوعی را به ChatGPT اضافه کنید. نوشتن خودکار ایمیل‌ها تا خلاصه کردن ویدیوها، از کاربردهای افزونه‌های کروم مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT هستند.

گوگل کروم با مجموعه افزونه‌هایی که ارائه می‌دهد، چت جی پی تی را به یک دستیار کاربردی تبدیل کرده است.

  • افزونه WebChatGPT
  • افزونه TweetGPT
  • افزونه ChatGPT Prompt Genius
  • افزودنی ChatGPT Writer
  • اکستنشن  YouTube & Article Summary
    و غیره
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
4 دیدگاه
رضا رستگار
رضا رستگار
28 بهمن 1402 12:46

در کنار افزونه های عالی که معرفی کردید. افزونه ChatGPT RTL Support (Farsi/Arabic) برای زبان فارسی در چت جی پی تی هم کاربردیه؛ از راست چین کردن متن فارسی و اضافه کردن فونت فارسی به صفحه👍🏻🌹
https://chromewebstore.google.com/detail/chatgpt-rtl-support-farsi/ljfnhokapbmbchbfpgdkedekmfeodoie?hl=en-GB

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
28 بهمن 1402 15:17

درود رضای عزیز
خوشحالم که براتون مفید بوده و ممنون از افزونه ای که معرفی کردید.

موفق باشید

آیا مفید بود ؟
wd_alirezafarid
wd_alirezafarid
16 مهر 1402 14:37

سلام و وقت بخیر
واقعا مقاله کامل و مفیدی بود ، متشکرم

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
17 مهر 1402 08:22

سلام و عرض ادب
دوست گرامی خوشحالم که این مقاله برای شما مفید بوده.
موفق باشید

آیا مفید بود ؟