ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

معرفی بهترین اکستنشن های کروم برای سئو

اگر در حوزه‌ سئو مشغول به کار هستید، مطمئنا به دنبال ابزارهایی هستید که کار شما را برای تحلیل سایتتان راحت می کند به خصوص استفاده از اکستنشن گوگل کروم مجموعه‌ گسترده‌ای از ابزارهای سئو را در اختیارتان قرار می‌دهد که فقط با یک کلیک می توانید وضعیت سئو سایت خودتان یا رقبا را بررسی کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین اکستنشن کروم برای سئو را معرفی کنیم.

4
28 اردیبهشت 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

در دنیای دیجیتال که رقابت بسیار زیاد شده سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یک مورد حیاتی برای رشد سایت‌ها و افزایش فروش است؛ هر قدر لینک سایت شما در نتایج بالاتری قرار بگیرید شانس کلیک بر روی لینک شما افزایش می‌یابد.

سئو مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌ها برای بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو است. ابزارهای مختلفی برای بررسی سئو سایت وجود دارد، از جمله این ابزارهای می‌توان به اکستنشن های کروم برای سئو اشاره کرد. Chrom مرورگر پرطرفداری است که توسط 2.6 میلیارد کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود؛ پس می‌توان به داده‌های جمع آوری شده توسط کروم استناد کرد و با اکستنش‌های سئو کروم کارهایی مانند بررسی سرعت سایت، لینک‌های خارجی، تراکم کلمات کلیدی، کیورد ریسرچ و… را با یک کلیک انجام داد.

با ما همراه باشید تا 16 تا از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو سایت را معرفی کنیم.

بهترین اکستنشن کروم برای سئو

اکستنش‌هایی که در ادامه معرفی می کنید اغلب رایگان هستند و  مزیتی که دارند به راحتی از طریق مروگر در دسترس هستند و نیاز نیست برای یک تست کوچک به سراغ برنامه‌های دیگر بروید و در لحظه می‌توانید چک کنید:

1-  اکستنشن کروم برای سئو GrowthBar

افزونه GrowthBar یک اکستنشن سئو است که اطلاعات کلیدی را درباره رقبا، کلمات کلیدی، ترافیک و سئوی صفحات رقبا را می‌دهد. این اطلاعات شامل رتبه سایت، ترافیک ماهانه، تعداد بک‌لینک‌ها، کلمات کلیدی مرتبط با صفحه را می‌دهد

به سادگی با تایپ کلمه‌ کلیدی در جستجوی مرورگر خود، افزونه‌ GrowthBar مجموعه‌ای از اطلاعات سئو برای بهبود رتبه‌بندی جستجو در اختیارتان قرار می‌دهد. GrowthBar دارای 2 میلیارد کیورد است که بر پایه هوش مصنوعی است و به شما در رسیدن به یک استراتژی کامل برای سئو سایت کمک می کند.

این اکستنشن سئو دارای دو نسخه رایگان و پولی است که نسخه را رایگان به مدت 5 روز قابل استفاده است.

افزونه های کروم برای سئو

2- اکستنشن سئو BuzzSumo

افزونه BuzzSumo یک اکستنش رایگان است کارهایی مانند بررسی پرفورمنس سایت، پیدا کردن بهترین محتوا در حوزه خودتان،قابلیت ردیابی میزان اشتراک گذاری محتواها، پیدا کردن محتواهای مرتبط در فیسبوک، توئیتر، پینترست و ردیت را به شما می‌دهد.

برای نمایش این آمارها، صفحه موردنظرتان را باز کنید و روی آیکون افزونه‌ BuzzSumo کلیک کنید. از این افزونه کروم برای سئو نه تنها برای آنالیز پست‌ های خودتان استفاده، بلکه برای بررسی پست‌های رقبایتان هم وجود دارد.

BuzzSumo یکی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو سایت

3- اکستنشن MozBar

یکی از معروف‌ترین و بهترین اکستنشن کروم برای سئو که همیشه در لیست ابزارهای سئو قرار می گیرد، افزونه MozBar است. این اکستنشن کروم آمار بک‌لینک‌های یک صفحه، وضعیت فالو و نوفالو بودن لینک‌ها، Page Authority و Domain Authority هر سایت یا صفحه را در سرپ می‌دهد و می‌توانید جزئیات این اطلاعات را ببینید و در یک فایل CSV دانلود کنید.

این اکستنش رایگان است و اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری در مورد بک لینک خودتان و رقبا به دست آورید، نسخه پولی سایت مازپرو را خریداری کنید.

معرفی moz bar fvhd بهترین اکستنشن کروم برای سئو

4- اکستنشن LightHouse

افزونه LightHouse یک اکستنشن کروم برای سئو است که توسط گوگل طراحی شده و کیفیت، سرعت و عملکرد سایت را بررسی می‌کند و توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد وبسایت‌ در حالت موبایل و دسکتاپ ارائه می‌دهد.

از Google Lighthouse در کنار Lighthouse CI این امکان را می دهند که تغییرات سایت خود را با گذشت زمان بررسی کنید و عملکردتان را ارزیابی کنید.

5- افزونه SEO meta in 1 CLICK

افزونه SEO Meta in 1 Click یکی دیگر از بهترین اکستنشن های کروم برای سئو است که تمام متا تگ‌ها، طول عناوین و توضیحات، تعداد تصاویر بدون Alt را یک صفحه را با یک کلیک در اختیار شما قرار می‌دهد. این اکستنشن سئو رایگان است و بدون محدودیت می توانید استفاده کنید.

افزونه SEO meta in 1 CLICK

6- اکستنشن SEO Minion

اکستنشن رایگان SEO Minion یکی دیگر از بهترین اکستنشن کروم برای سئو است که برای چک کردن لینک‌های شکسته، بررسی سئو داخلی، هایلایت کردن لینک های داخلی و خارجی صفحه، وضعیت کدهای HTML و DOM، پیش‌نمایش سایت در نتایج گوگل کاربرد دارد.

بررسی کدهای HTML و DOM با بهترین اکستنشن های کروم برای سئو

7- اکستنشن SEOquake

SEOQuake توسط Semrush طراحی شده است، اطلاعاتی مانند بک‌لینک‌ها، ترافیک سایت و نمایش ads، ممیزی سئو سایت، بررسی سئو داخلی، میزان تراکم کلمات در یک صفحه، گزارش لینک‌های داخلی، صفحات ایندکس شده، سن دامنه و رتبه‌ی الکسا را فراهم می‌کند.

8- اکستنشن سئو Mangools

یکی از بهترین اکستنشن های کروم برای سئو که نامش برای سئوکاران آشناست، افزونه Mangools است. این افزونه Domain Authority و Page Authority، رتبه الکسا، لینک‌های خارجی، میزان سرچ کلمات در ماه، تخمین تعداد بازدید سایت، تخمین میزان سختی کلمات کلیدی، بررسی وضعیت بک‌لینک‌ها، نمایش سایت در موتورهای جستجو، لینک‌های شکسته، سرعت سایت، بررسی متا و متا دیسکرپیشن و کلی امکانات دیگر را را دارد.

نسخه رایگان این ابزار اطلاعات و بررسی هایی که در بالا گفتیم را در تعداد محدود نشان می دهد و  برای به دست آوردن آنالیز کامل سایت می توانید نسخه پولی را خریداری کنید.

افزونه‌ی  Mangools اکستنشن کروم برای سئو

9- اکستنشن سئو Nightwatch

اکستنشن Nightwatch یک اکستنشن رایگان کروم برای سئو است که برای ردیابی رتبه سایت  و بررسی رتبه سایت در موتورهای جستجو کاربرد دارد.

10-اکستنشن سئو website broken link and 404 error checker

اطلاع از لینک های شکسته و 404 یکی از موارد مهم در سئو سایت است که با نصب این اکستنش website broken link and 404 error checker به راحتی قابل مشاهده هستند.

11- اکستنشن سئو Serpstat

Serpstat یک اکستنشن سئو کروم با امکانات کامل مانند پیدا کردن، پیگیری رتبه، آنالیز بک‌لینک، ممیزی سایت است. با این افزونه‌ رایگان آنالیز وبسایت با یک کلیک ممکن می‌ شود. با این اکستنشن کروم برای سئو، پارامترهای سئوی آن پیج، آنالیز صفحه و آنالیز دامنه سایت، میزان ترافیک، 10 کلمه‌ی کلیدی برتر، متاتگ‌ها و … را نشان می‌دهد.

برخی از این گزارش‌ها نیازی به ثبت‌نام ندارند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، نصب افزونه در مرورگر خود و آغاز آنالیز سایت است.

بهترین اکستنشن های کروم برای سئو با گزارش گیری از رتبه ها

12- اکستنشن سئو  LinkMiner

اکستنشن سئو  LinkMiner لینک‌های شکسته را بررسی می‌کند  و تعداد لینک های داخلی و خارجی برای یک صفحه را نمایش می‌دهد و می‌توانید لینک‌ها را در یک فایل CSV ذخیره کنید.

13- اکستنشن کروم برای سئو WooRank

اکستنشن کروم WooRank امکان ایجاد گزارش سئوی کامل برای هر وبسایتی را فراهم می‌کند. وقتی روی آیکون اکستنشن WooRank کلیک کنید مواردی مانند تخمین ترافیک، لینک‌های خارجی، عنوان و توضیحات متا، کلمات کلیدی متا، سرعت سایت، موبایل فرندلی بودن، پیدا کردن کلمات کلیدی و بسیاری موارد دیگر را نمایش می‌دهد.

14- نوار ابزار سئوی Ahrefs

Ahref SEO toolbar یک اکستنشن سئو کروم برای بررسی لینک شکسته، وضعیت ریدایرکت، متاتگ‌ها، ردیابی رتبه‌ها، بررسی سئو داخلی، وضعیت ایندکس و کرال، لینک‌های خارجی،  وضعیت ریدایرکت‌ها، سئو داخلی برای هر وبسایتی است.

ahrefs ;d hc بهترین اکستنشن های کروم برای سئو

15- اکستنش Redirect Path

اکستنش Redirect Path یکی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو سایت است که وضعیت ریدایرکت‌های 301، 302، 404 و 500 را بررسی می کند. با توجه به اهمیت وضعیت ریدایرکت‌ها به عنوان یک متخصص سئو توصیه این اکستنشن را نصب داشته باشید.

معرفی Redirect Path

16- اکستنشن سئو Link Grabber

اگر یک صفحه تعداد زیادی لینک دارید و نیاز به باز کردن و بررسی لینک ها هستید با این افزونه می‌توانید تمام لینک ها در یک صفحه را در تب جدیدی ببینید.

بهترین اکستنشن های کروم برای سئو Link Grabber

در دنیای رقابتی آنلاین امروز، سئو برای موفقیت وبسایت‌ها اهمیت زیادی دارد و با استفاده از ابزارهایی مانند اکستنشن کروم برای سئو در زمان کوتاهی می توانید وضعیت قسمت‌های مختلف سئو سایت را بررسی کنید. همانطور که در بالا گفتیم بسیاری از این افزونه های رایگان هستد و بدون بستن مرورگر و رفتن سراغ ابزارهای دیگر می‌توانند وضعیت سئو و عملکرد سایتتان را بررسی کنید.


اگر در ابتدای مسیر یادگیری سئو هستید در آموزش سئو وردپرس صفر تا 100 سئو سایت وردپرس و نکات مهم سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را به صورت عملی ببیند.
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
4 دیدگاه
gisomed
gisomed
03 بهمن 1402 09:48

سلام وقت بخیر
محتواهای داخل ابزارک تب ،توسط گوگل ایندکس میشود ؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
03 بهمن 1402 13:18

سلام بله ایندکس می شوند

آیا مفید بود ؟
pourya_mb
pourya_mb
23 بهمن 1401 23:35

با سلام و تشکر از مقاله مفیدتون
من افزونه سئو فارسی kwrank هم توصیه می کنم. برای آنالیز رایگان سئو صفحات سایت گزینه مناسبی هست.
https://chrome.google.com/webstore/detail/kwrank/nnihokkideclbjconjpkjmlebcfllghl?hl=fa
با تشکر

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
24 بهمن 1401 20:51

سلام ممنون از شما

آیا مفید بود ؟