ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
هاست ووکامرس چیست و بهترین اارئه کننده هاست ووکامرس
مجموعه مقالات وردپرس

هاست ووکامرس چیست و چه تفاوتی با سایر هاست ها دارد؟

ووکامرس (woocommerce) به عنوان بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس نیازمند منابع بیشتر، حافظه و سیستم پردازشی بالایی است از این جهت شرکت های هاستینگ یک سرویس جدید با نام هاست ووکامرس را برای فروشگاه اینترنتی بهینه کرده تا نیازهای آن را تامین کند. در این مقاله به بررسی هاست ووکامرس و امکانات و ویژگی هایی که باید داشته باشند می پردازیم.

1
02 تیر 1400
آخرین بروزرسانی: 06 فروردین 1403

هاستینگ فضایی است که تمام فایل های وبسایت شما در آن قرار می گیرد. از آنجایی که وبسایت ها میزان ترافیک یکسانی ندارند انتخاب مناسب هاست برای آن وب سایت موضوع مهمی است. هاست ووکامرس سرعت فروشگاه اینترنتی شما را بهبود می دهد و در نهایت این سرعت بالا تجربه کاربری را بهبود می دهد. اگر بدنبال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید در ادامه با هاست ووکامرس آشنا شوید.

انواع هاست

اولین قدم در طراحی سایت فروشگاهی انتخاب هاست است، در این بخش با انواع هاست آشنا شوید.

هاست ها انواع مختلفی دارند:

  • هاست اشتراکی (Shared Hosting):

در هاست اشتراکی از یک سرور برای میزبانی چند وب سایت استفاده می شود، اگر سایت ها به تنظیمات پیشرفته و پهنای باند بالا نیاز نداشته باشند یک هاست اشتراکی برای آن ها مناسب و مقرون بصرفه است. هاست اشتراکی شامل هاست لینوکس و هاست ویندوز می شود.

هاست لینوکس:

هاست لینوکس به انواع مختلفی شامل هاست وردپرس (دارای امکانات ویژه مختص وردپرس)، هاست ووکامرس (بهینه سازی شده برای فروشگاه اینترنتی ووکامرس)، هاست لینوکس اولترا (هاست حرفه ای با کیفیت، سرعت و امنیت بالا) و هاست دانلود (مناسب حجم فایل دانلود بالا) دسته بندی می شود.

  • سرور اختصاصی (Dedicated):

برای وب سایت هایی که ترافیک بالایی دارند و به منابع زیاد نیاز دارند مناسب است. سرور اختصاصی مانند گرفتن یک تاکسی دربست برای رسیدن به مسیر است!

  • هاست ابری:

در این نوع هاست همیشه چند سرور در حال میزبانی هستند و اگر سرور اصلی از کار بیفتد بقیه سرورها وارد عمل می شوند. هاست ابری ووکامرس می تواند برای شما یک وبسایت پایدار ایجاد کند.

حتماً بخوانید هاست چیست؟

هاست ووکامرس چیست؟

هاست ووکامرس یک هاست است که به صورت اختصاصی برای فروشگاه اینترنتی طراحی شده با افزونه ووکامرس بهینه شده است. هاست ووکامرس به شما این امکان را می دهد تا بتوانید روی رشد تجاری خود تمرکز کنید. به این دلیل که شما به منابع بیشتر، گواهی SSL و بستر پشتیبانی WooCommerce همچنین سرورهای با سرعت بالا و امکان افزایش مقیاس با پیشرفت فروشگاه نیاز خواهید داشت. اما برای یک فروشگاه آنلاین مناسب نیست. فروشگاه اینترنتی به یک هاست مدیریت شده با پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارد. هرچند برای هاست اختصاصی ووکامرس هزینه بیشتری می پردازید ولی با ویژگی هایی که دارد برای شما سود آور خواهد بود.

برای خرید هاست باید از میزان ترافیک خود اطلاع داشته باشید. میزبانان وب در هاست اشتراکی، بر روی یک سرور صدها سایت دیگر را در کنار سایت شما قرار می دهند، پس برای یک وب سایت کوچک با تعداد بازدیدکنندگان محدود مشکلی پیش نخواهد آمد. در اینصورت اگر محتوای ویدئویی یا تصویری زیادی هم نداشته باشید، ترافیک ماهانه 10 تا 20 گیگ برای شما کافیست اما یک هاست اشتراکی معمولی گزینه خوبی برای فروشگاه ساز ووکامرس نیست.

⚠️ پیشنهاد می کنیم که از هاست رایگان ووکامرس استفاده نکنید چون ممکن است با بدافزارها یا تبلیغات بیش از حد در سایت خود روبرو شوید.

ویژگی های هاست ووکامرس چیست؟

ایمنی، به روز بودن، پهنای باند و سرعت بالا از ویژگی های هاست ووکامرس است. موارد زیر را می توان از ویژگی های دیگر هاست ووکامرس دانست:

  • کانفیگ ویژه سرورهای هاست لینوکس
  • سیستم های Caching
  • سیستم های پردازشی قوی
  • اختصاص منابع بالا برای هر سایت
  • کانفیگ تخصصی PHP و دیتابیس MySQL به همراه نصب ماژول ها و اکستنشن های ضروری PHP
  • استفاده از سخت افزارهای قدرتمند
  • بکاپ گیری روزانه
  • راه اندازی رایگان و ساده
  • شبکه تحویل محتوا ( CDN )
  • گواهینامه های SSL
  • سرورهای سریع و قابلیت افزایش مقیاس با رشد فروشگاه
  • نصب ماژول های SOAP و CURL برای اتصال به وب سرویس شاپرک و افزونه های درگاه های پرداخت ایرانی

نیازمندی های حداقلی هاست ووکامرس 

  • حداقل فضای دیسک 32 مگابایت
  •  قابل اجرا روی سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس Nginx و یا Apache
  • PHP 7.2 یا بالاتر (PHP 7.0 در 3 دسامبر 2018 پایان یافت)
  • MySQL نسخه 5.6 یا بالاتر
  • MariaDB نسخه 10.0 یا بالاتر
  • محدودیت حافظه 128 مگابایت یا بالاتر
  • پشتیبانی از HTTPS (یک گواهی SSL)

نکته: WooCommerce 2.5 با وردپرس 4.1+ و WooCommerce 2.6 با وردپرس 4.4+ سازگار است.

 

هاست ووکامرس چیست؟ معروفی امکانات بهترین هاست ووکامرس

تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس چیست؟

هاست وردپرس یک هاست لینوکسی است که سرورهای هاست آن برای میزبانی وردپرس بهینه شده اند. علاوه بر این امکان نصب وردپرس و برخی قالب ها و افزونه ها فراهم شده و حتی امکان بروز رسانی وردپرس وجود دارد. به همین دلیل برای یک سایت وردپرسی، هیچگاه یک هاست اشتراکی معمولی را پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است که از هاست وردپرس استفاده شود. شما می توانید برای فروشگاه های کوچک کم بازدید از فضای هاست وردپرس استفاده کنید اما اگر بیشتر از صد مشتری دارید به هاست ووکامرس با دسترسی به منابع بیشتر نیاز دارید. در اینصورت است که با خیال آسوده می توانید فروشگاه خود را اداره کنید.
ووکامرس به سرعت بالاتری نسبت به یک سایت وردپرسی نیاز دارد و هاست ووکامرس اختصاصا عملکرد بهتری برای فروشگاه اینترنتی شما ایجاد می کند. در یک کلام می توان گفت یک هاست WooCommerce قابلیت هایی که در هاست وردپرس ندارید را به شما ارئه می دهد. در صورت نیاز شما می توانید منابع (مثل Ram, Cpu و…) هاست ووکامرس را افزایش دهید یا قسمتی از پروسس های وب سایت خود را به سرورهای دیگر انتقال دهید.

در کل اگر سایت وردپرسی دارید بهتر است از هاست وردپرس استفاده کنید تا سایت شما عملکرد بهتری داشته باشد. در مقاله بهترین شرکت هاستینگ ایران مجموعه‌ای هاستینگ‌های معتبر را از نظر میزان حافظه، حجم، پهنای باند، پشتیبانی و غیره با هم مقایسه شده‌اند تا شما یک هاست معتبر انتخاب کنید.

معرفی هاست وردپرس راست چین

اگر به دنبال هاست پرسرعت وردپرس هستید، هاست وردپرس راست چین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هاست راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت بهینه شده برای سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و کاملا سازگار با محصولات راست چین است.
راست چین کلود با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، جدیدترین نسل سرورهای HPE، استفاده از رم‌های DDR4، سرویس امنیتی IMUNIFY360، بکاپ گیری منظم و راه اندازی سریع بعنوان یک شرکت هاستینگ قدرتمند ظاهر شده است، مهم‌ترین دلایل خرید هاست وردپرس راست چین عبارتند از:

      • استفاده از وب سرور لایت اسپید
      • استفاده از هاردهای پر سرعت NVME
      • استفاده از آخرین تکنولوژی سرور نسل 10 HPE

خرید هاست وردپرس راست چین

کدام هاست ووکامرس 

شرکت های ارائه دهنده هاست در کنار هاست لینوکس و هاست وردپرس هاست ووکامرس را هم ارائه می دهند نسبت به نسبت به سایز فروشگاه و می توانید یکی از پلن ها را خریداری کنید و با توجه به سایز فروشگاهتان می توانید بهترین هاست ووکامرس را تهییه کنید؛ اما قبل از خرید از پشتیبانی هاست مطمئن شوید تا در صورتی که مشکلات احتمالی پیش بیاید به سرعت برای شما برطرف شود.

کدام هاستینگ مناسب خرید هاست ووکامرس چیست؟

باتوجه به مواردی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، گزینه‌هایی که درباره‌ی انتخاب سرویس میزبانی وب باید به آن‌ها توجه کنیم شامل ۴ دسته‌ی اصلی هستند: سرعت، امنیت، پشتیبانی مناسب و زیرساخت‌های قدرتمند. علاوه براین، رضایت مشتریان و نسبت هزینه به خدمات هاستینگ نیز از مواردی است که در انتخاب میزبانی مناسب برای سایت فروشگاهی تاثیرگذارند.

در بررسی که روی هاستینگ‌های سطح کشور بر اساس معیارهای گفته شده انجام شد، در حال حاضر برخی شرکت‌های هاستینگ نظیر لیموهاست خدمات ویژه‌ای در زمینه میزبانی سایت فروشگاهی ارائه می کنند. پشتیبانی تخصصی ۲۴ ساعته، سرعت بالا، رضایت مشتریان، بهینه‌سازی ویژه سایت فروشگاهی و… خرید هاست ووکامرس لیموهاست را به یکی از منطقی‌ترین گزینه‌ها تبدیل کرده است. چرا که این سرویس می‌تواند تمام فاکتورهای موردنیاز یک وب‌سایت فروشگاهی را (باز هم تاکید می کنم در حال حاضر) پوشش بدهد.

از آنجایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس خودبخود به منابع بیشتر ی نسبت به دیگر سیستم های مدیریت محتوا نیاز دارد، اگر از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس استفاده می کنید نیازمند یک هاست فروشگاهی هستید. هاست اختصاصی ووکامرس با تامین منابع لازم خیال شما را از داشتن یک فروشگاه اینترنتی پرسرعت آسوده می کند. کافیست پس از خرید دامنه تنظیمات DNS دامنه خود را به میزبات ووکامرس دهید و از آن استفاده کنید. امیدارو در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما در مورد اینکه هاست ووکامرس چیست پاسخ داده باشیم.  آیا تابحال از هاست وردپرس یا هاست ووکامرس استفاده کرده اید؟ شما کدام نوع هاست را ترجیح می دهید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

هاست ووکامرس باید دارای امکاناتی مانند قابلیت افزایش مقیاس با رشد فروشگاه و کانفیگ ویژه سرورهای هاست لینوکس سیستم های Caching و سیستم های پردازشی قوی برخوردار باشد و مانند تمامی هاست ها دارای گواهینامه های SSL معتبر هم باشد.

هاست وردپرس یک هاست لینوکسی است که برای نصب وردپرس بهینه شده و امکان نصب برخی قالب ها و افزونه های وردپرس را دارد. هاست ووکامرس سرعت بالاتری دارد و قابلیت هایی که در هاست وردپرس ندارید به هاست ووکامرس اضافه شده و در صورت نیاز می توانید منابعی مثل Ram, Cpu  هاست ووکامرس را افزایش دهید یا قسمتی از پروسس های وب سایت خود را به سرورهای دیگر انتقال دهید.

هاست ووکامرس برای سایت های فروشگاهی ساخته شده با ووکامرس بهینه شده و دارای امکاناتی مانند سیستم های پردازشی قوی، اختصاص منابع بالا برای هر سایت و سرعت بالاست.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
1 دیدگاه
behradfarshchi
behradfarshchi
26 بهمن 1400 14:30

ممنون واقعا عالی و مفید بود

آیا مفید بود ؟
1