ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

https و تاثیر ssl در سئو سایت

استفاده از https و گواهی ssl یا Secure Sockets Layer در سئو سایت شما و بهبود رتبه گوگل، بسیار مؤثر است. علاوه بر آن، قدرت بالایی، در ایجاد اعتماد بین کاربران دارد. در این مطلب در مورد تاثیر ssl بر سئو سایت صحبت می کنیم.

0
24 شهریور 1397
آخرین بروزرسانی: 22 اسفند 1402

خرید آنلاین بسیار فراگیر شده. و افراد در مورد پرداخت های آنلاین دانش خود را افزایش می دهند. یکی از نکات که مورد توجه افراد، همین مسأله داشتن HTTPS است. افراد گواهی ssl سایت ها را با نوار سبز رنگ، در آدرس بار مرورگر، می شناسند.

HTTPS یا  پروتکل امن انتقال اَبَر متن، در واقع پروتکل توسعه یافته http بوده و برای انتقال داده های محرمانه در اینترنت مرسوم است. در واقع، https پروتکل امنیتی است که داده ها را به صورت رمز گزاری شده بین سرور وب و مرورگر در ارتباطات آنلاین کنترل می کند. اغلب این علامت را در سایت های فروشگاهی یا هر سایتی که نیاز به پرداخت آنلاین دارد می بینیم. به صورتی که اطلاعات کارت بانکی شما را محافظت می کند. همچنین زمانی که در سایت ثبت نام می کنیم، برای حفاظت از اطلاعات شخصی این پروتکل نیاز است.

تاثیر SSL در سئو را نمی توان نادیده گرفت زیرا به آن تحت عنوان یکی از مهمترین موارد چک لیست تکنیکال سئو پرداخته شده است.

حتماً بخوانید انواع گواهینامه SSL

اگر به زبان ساده، بخواهیم بیان کنیم، گواهینامه SSL  رمز گذاری دقیق داده ها را برای پروتکل https انجام میدهد.  چنانچه هکری وارد اتصالات سایت شما شد، کد ها را می تواند ببیند. اما بجز یک سری کاراکترهای بی معنی و بی نظم دیتای دیگری مشاهده نمی کند.
گواهی ssl

تأثیر SSL بر سئو

در جولای سال 2018، گوگل کروم و سایر مرورگرها غیر امن بودن سایت ها را نمایش دادند. یعنی هر سایتی که از ssl استفاده نکند، به صورت “Not Secure” نمایش می دهند. پیش از این هم گوگل یکی از فاکتورهای سئو را استفاده از HTTPs و SSL اعلام کرده بود. پس حتی اگر سایت شما پرداختی هم نداشته باشد، وجود این گواهی، به کاربر حس اعتماد می دهد. علاوه بر این تاثیر SSL تنها به اعتماد سازی خلاصه سازی نمی شود. در ادامه سایر تاثیرات تکنیکال را مشاهده کنید.

1: تاثیر گواهی SSL و HTTPS بر سرعت سایت

سرعت https نسبت به http بیشتر است. همانطور که در تصویر زیر می بینید تعداد ریکوست ها در پروتکل https به طرز چشمگیری کاهش داشته است. بر اساس آماری که توسط موزیلا و شرکت Load Impact منتشر شد، 50 تا 70 درصد سایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند سرعت و عملکرد بهتری نسبت به قبل از استفاده از پروتکل https داشتند.

تاثیر گواهی SSL و HTTPS بر سرعت سایت

گوگل سرعت را یکی از پارامترهای مهم در بررسی و رتبه بندی خود در نظر گرفته است. علاوه براین بر تجربه کاربری و کاهش بانس ریت تاثیر دارد.  همانطور که رد تصویر زیر مشاهده می کنید آمار وب سایت های استفاده کننده از ssl صعودی است و بیشترین تعداد وب سایت ها با آدرس https در امریکاست.

علاوه براین مت کاتز یکی از مدیران گوگل نیز استفاده زا پروتکل امن ssl را توصیه کرده است.

ابزارهای تست سرعت سایت را بشناسید.

نوار قرمز “امن نبودن” برای هر مشتری زنگ خطر است. اما در سئو چه اثری دارد؟ اگر سایت شما این معیار مهم گوگل را نداشته باشد، با خطر افت جایگاه و رتبه در نتایج گوگل روبروست. در یک کلام گوگل ترجیح می دهد، سایت امن به کاربر معرفی کند.

راه حل کاملا واضح است یک گواهی امنیتی را در دامنه وبسایت خود نصب کنید و وبسایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

استفاده از HTTPS

 

چگونگی فعال کردن https در ایران

در این زمینه شرکت های فراوانی در حال کار هستند. اغلب شرکت های هاستینگ، گواهی ssl نیز به فروش می رسانند. که با مراجعه به هر کدام می توانید اطلاعات دقیق تر کسب کنید. همچنین برخی سایت ها به صورت تخصصی در زمینه خرید گواهی نامه های گوناگون فعالیت می کنند. پیشنهاد ما جستجو عبارت “خرید ssl” در گوگل است. به علاوه یکی از روش های فعالسازی گواهینامه سایت، فعالسازی SSL در کلودفلر است.

نکته: توجه داشته باشید که شما برای تک تک صفحات نیاز به گواهینامه SSL جداگانه ندارید. اگر شما از زیر دامنه Sub-Domain ها مانند mail.website.com یا login.website.com استفاده می کنید، به یک Wildcard certificate احتیج دارید. اما تا جایی که شما از SSL برای کل وب سایت استفاده کنید مشکلی از این بابت ندارید.

لینک هایی که برای شما آورده شده را بررسی و در سریع ترین زمان ممکن HTPPS را روی سایت خود فعال کنید. تا علاوه بر جلب اعتماد مخاطبان، رتبه گوگل خود را هم از دست ندهید.

حتماً بخوانید بهترین SSL رایگان
سعید بیگی
سعید بیگی
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.