ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

هاستینگ چیست؟

یکی از سوالات همیشگی کاربران در مورد مفهوم هاستینگ (Hosting) و میزبانی وب سایت (Web Hosting) است. بدین منظور در مقاله پیش رو اطلاعاتی در مورد میزبانی وب و اینکه هاستینگ چیست در اختیار شما همراهان قرار گرفته تا بوسیله آن اطلاعاتی در مورد فضای هاست کسب کرده و انتخاب بهتری داشته باشید.

0
03 مرداد 1397
آخرین بروزرسانی: 22 اسفند 1402

هاستینگ چیست؟ هاستینگ (میزبانی وب) خدمات ارائه فضای ذخیره سازی برای یک وب سایت یا برنامه در یک سرور در اینترنت است. در واقع سرویس میزبانی وب نوعی سرویس میزبانی اینترنتی است که به افراد و سازمان ها اجازه می دهد وب سایت خود را از طریق شبکه جهانی وب در دسترس قرار دهند. میزبان وب شرکتهایی هستند که فضایی را بر روی سرور و برای استفاده مشتریانی که آن را اجاره کرده اند، اختصاص می دهند.

میزبانی وب یکی از اجزای کلیدی هر وب سایت موفق است . انتخاب بهترین هاست برای نیازهای شما می تواند SEO شما را بهبود بخشد و فروش را افزایش دهد. انواع مختلفی از گزینه های میزبانی وردپرس مانند Free، Shared، VPS، Dedicated، و مدیریت میزبانی وردپرس وجود دارد. در این راهنما ما به شما کمک می کنیم بهترین میزبانی وردپرس برای وب سایت خود را انتخاب کنید.

میزبانی وب چگونه کار می کند ؟

میزبان های وب، شرکت هایی هستند که خدمات و فن آوری های خود را برای میزبانی وب سایت ها در اینترنت اجاره می دهند. هنگامی که شرکت میزبانی وب سایت شما را میزبانی می کند، کاربران می توانند با تایپ کردن آدرس وب شما (نام دامنه) در مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، کامپیوترشان به سرور متصل می شود که وبسایت شما را میزبانی می کند. سرور به نوبه خود در خدمت است تا فایل هایی را که در حافظه ی آن ذخیره می کنید، به بازدید کننده های وب سایت شما نمایش دهد.

چگونه یک میزبان وب مناسب انتخاب کنیم ؟

گزینه های مختلف میزبانی وب موجود است. برای دانستن اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است، سؤال زیر را از خودتان بپرسید:

هدف شما از راه اندازی وب سایت چیست؟ آیا هدف شما ایجاد یک وبلاگ است یا قصد ایجاد یک کسب و کار تجارت الکترونیک را دارید ؟ شاید شما نیاز به یک وب سایت خبری دارید! یا قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید که ویژگی‌هایی که برای هاست هر نوع سایت انتخاب می‌کنید با دیگری متفاوت است.

مهمترین عامل که باید در نظر بگیرید، “نیازهای شما” است. ارزیابی نیازهای شما قبل از خرید میزبانی شما می تواند از صرف هزینه های اضافی شما را نجات دهد.

پاسخ به این سوال به این دلیل مهم است که میزان ترافیک وب شما تعیین شود و مشخص شود زیرساخت های لازم برای میزبانی وب سایت شما چه قدر قوی باید باشد.
پاسخ های شما تعیین کننده ی موارد زیر خواهند بود :

  • فضای ذخیره سازی
  • Bandwidth یا همان پهنای باند
  • Control مهم است که شما root control سرور خود را دارید یا نه ؟
  • هزینه ها ، مشخص کردن این موضوع که شما چه هزینه ای را الان و یا در آینده باید بپردازید؟
.اگر لوکیشن هاست یکی از گزینه هایی است که کاربران هنگام انتخاب هاست باید توجه کنند در مقاله تفاوت هاست داخل و خارج مقایسه هر دو هاست را بخوانید.

از کجا بفهمیم که ارائه دهنده میزبانی وب با شما همکاری خواهند داشت یا نه ؟

با بررسی عملکرد و یا ادعاهای شرکت میزبانی وب در چهارچوب موارد زیر، پاسخگوی این سوال باشید :

  1. Uptime :
    آیا آنها حداقل 99٪ زمان آپدیت را تضمین می کنند؟ سرورهای آنها کجا هستند؟
  2.  سالهای فعالیت شرکت موردنظر  :
    یک راه برای تعیین اعتبار آنها
  3. مشتریان :
    کاربران و مشتریان آنها چقدر از آنها رضایت دارند
  4. بررسی ها و توصیه های آنلاین :
    این ها باید یک نمای واقعی از شهرت شرکت به شما بدهند
  5. پشتیبانی :
     آیا شرکت پشتیبانی 24  را با پرسنل آموزش دیده برای کمک به شما ارائه می دهد؟
    این بستگی زیادی به آشنایی شما با راه حلهای مختلف میزبانی دارد. اگر از روش نصب وردپرس، انتقال، امنیت، ذخیره سازی، پشتیبان گیری و بازگردانی سایت اطمینان دارید، نیاز به پشتیبانی کمتری دارید. اما حتی اگر شما همه چیز را می دانید، همیشه یک احتمال وجود دارد که همه چیز از بین برود و توصیه می شود که یک میزبان وب داشته باشید که در مورد پشتیبانی آن اطمینان داشته باشید.
  6. خدمات مرتبط :
    شرکت میزبانی وب را انتخاب کنید که خدمات مرتبط با وب سرویس مربوطه مانند خدمات امنیتی، ایمیل و خدمات پشتیبان را ارائه می دهد. داشتن این موارد یکجا، می تواند زمان هماهنگ سازی با ارائه دهندگان مختلف را کاهش دهد.
  7. BackUp & Recovery :
  1. اگر وب سایت شما هک شد و یا تمام اطلاعات خود را از دست دادید، شما باید قادر به بازگرداندن وب سایت خود به شکوه سابق خود باشید.

8.ذخیره سازی :

برخی از شرکت های میزبانی وب ذخیره سازی را بهبود می دهند تا به افزایش سرعت کمک کنند. پلاگین هایی نیز برای کمک به ذخیره سازی سمت سرویس گیرنده وجود دارد.

9. ویژگی های امنیتی

شاخص خوبی از امنیت آنها ، دیدن تعداد هک شدن می باشد که می توانید از آن بهره ببرید .

میزبانی وب یا همان Hosting

انواع هاستینگ چیست ؟

راه های متعددی برای میزبانی وب سایت شما وجود دارد:

  • هاست مدیریت شده (Managed Hosting)
  • میزبانی خوشه ای (Cluster Web Hosting)
  • فضای میزبانی سرور (Collocation Web Hosting)

هاست ها به دو دسته هاست های لینوکسی و هاست های ویندوزی تقسیم می شوند. اگر یک سایت وردپرس دارید نیاز به یک هاست لینوکس دارید.

معرفی هاست وردپرس راست چین

اگر به دنبال هاست پرسرعت وردپرس هستید، هاست وردپرس راست چین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هاست راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت بهینه شده برای سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و کاملا سازگار با محصولات راست چین است.
راست چین کلود با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، جدیدترین نسل سرورهای HPE، استفاده از رم‌های DDR4، سرویس امنیتی IMUNIFY360، بکاپ گیری منظم و راه اندازی سریع بعنوان یک شرکت هاستینگ قدرتمند ظاهر شده است، مهم‌ترین دلایل خرید هاست وردپرس راست چین عبارتند از:

  • استفاده از وب سرور لایت اسپید
  • استفاده از هاردهای پر سرعت NVME
  • استفاده از آخرین تکنولوژی سرور نسل 10 HPE

خرید هاست وردپرس راست چین

برنامه های ویندوز که نیاز به سرور ویندوز دارند:

  • ASP کلاسیک
  • ASP.NET
  • MSSQL (مایکروسافت SQL سرور)
  • MS Access (مایکروسافت دسترسی)
  • توسعه ویژوال بیسیک
  • C #
  • دسکتاپ از راه دور (سرور اختصاصی)

سرورهای اختصاصی ویندوز می توانند از برنامه های خاص ویندوز پشتیبانی کنند. برای بعضی از برنامه ها ممکن است مجوز خرید و نصب نرم افزار را در سرور اختصاصی ویندوز خود داشته باشید.

  • مایکروسافت Exchange (نیاز به مجوز و نصب)
  • مایکروسافت SharePoint (مستلزم مجوز و نصب)

برنامه هایی که نیاز به یک سرور مبتنی بر لینوکس دارند:

  • SSH
  • اسکریپت ها یا برنامه هایی که نیاز به ماژول های آپاچی خاص دارند

پانل های کنترل

سرورهای ویندوز و سرورهای لینوکس از پانل های کنترلی مختلف استفاده می کنند.

  • cPanel در تمام برنامه های میزبانی مبتنی بر لینوکس، مانند لینوکس به اشتراک گذاشته شده، نماینده فروش، VPS و سرور اختصاصی لینوکس در دسترس است.
  • WHM) Web Host Manager) در نمایندگی لینوکس، VPS و سرورهای اختصاصی موجود است.
  • Plesk در Windows Shared و Dedicated Servers در دسترس است.

تفاوت دیگر بین سرورهای لینوکس و ویندوز این است که فایلهای لینوکس حساس به حروف هستند، در حالی که فایلهای ویندوز نیستند.
برای مثال :

در سرور لینوکس، home.html و Home.html نام های مختلف هستند.

در یک سرور ویندوز، home.html، Home.html و HOME.HTML همگی یکسان هستند.

حتماً بخوانید انواع کنترل پنل هاست

امنیت سرور

اگر چه بسیاری از افراد لینوکس را امن تر از ویندوز می دانند، هر دو سیستم عامل به همان اندازه امن هستند. امنیت واقعا بستگی به نصب سرور و مدیران سرور دارد.

نکته: در هزینه سایت فروشگاهی هزینه هاست جدا محاسبه می شود.

شرایط مورد نیاز میزبانی وب وردپرس چیست؟

WordPress یکی از پرطرفدارترین و قدرتمند ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد. دارای امکانات متعدد برای طراحی و راه اندازی وب سایت های پویا است.برای استفاده از تمامی امکانات این سیستم مدیریت محتوا و عدم برخورد با مشکلات هنگام استفاده لازم است که سرویس میزبانی یا هاست شما کاملاً با این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سازگار باشد.هاست لینوکس کاملاً با این سیستم مدیریت محتوا سازگار است و تمامی امکانات مورد نیاز برای نصب و استفاده بدون مشکل از این سیستم را فراهم می کند.

WordPress یک اسکریپت بسیار سبک وزن است و تقریبا با همه شرکتهای میزبانی وب سازگار است. الزامات ساده وردپرس عبارتند از:

  • نسخه php 7 یا بیشتر
  • MySQL نسخه 5.6 یا بالاتر

سرعت، امنیت و قابلیت اطمینان بودن همه عوامل مهمی است که شما باید هنگام انتخاب میزبانی وردپرس خود در نظر بگیرید. و پیشنهاد ما برای هاستینگ Managed WordPress Hosting می باشد.

نکته مهم: برای طراحی سایت فروشگاهی می توانید از  هاست ووکامرس استفاده کنید.

پس هاست های لینوکسی با کنترل پنل cPanel، بهترین گزینه برای قالب های وردپرس هستند .

برای تعیین اینکه چه حجمی مناسب برای کسب و کار شماست باید مشخص کنید چه حجم محتوا و تصاویر و یا ویدئو را خواستارید که در وب سایت خود داشته باشید . حجم 500 مگا بایت به بالا برای قالب های وردپرس مناسبند .

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.