ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

تفاوت هاست داخل و خارج از کشور

تفاوت هاست ایران و خارج از ایران از سوالات کاربران هنگام خرید هاست است در این مقاله به مقایسه امکانات و ویژگی های هاست ایرانی و خارجی می پردازیم.

0
03 فروردین 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

برای خرید هاست در کنار معیارهای خرید هاست مانند هاست لینوکس و ویندوز، نوع هارد، ترافیک و… با دو گزینه هاست ایران و خارج روبرو شده‌اید و ممکن است ندانید کدام  بهتر است.

منظور از هاست ایران هاست‌هایی است که دیتاسنترهای شرکت هاستینگ در داخل ایران است و دیتاسنتر خارجی معمولا در یکی از کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا وجود دارد. هاست ایران و خارج در مقایسه با هم چه مزیت و معایبی دارند؟ در ادامه به مقایسه هر دو هاست می‌پردازیم.

تفاوت هاست ایران و خارج

قبلا تمام هاست‌ها در خارج از کشور بود اما امروزه با پیشرفت‌های اخیر دیتاسنترهای زیادی در ایران راه اندازی شده‌اند و بسیاری از شرکت‌های میزبانی، انواع هاست از جمله هاست وردپرس، هاست لینوکس و…. ایران را به فروش می‌رسانند اما اینکه تفاوت هاست ایران و خارج از ایران چیست و چه قدر می‌تواند کیفیت سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد را با فاکتورهای مختلف بررسی می‌کنیم.

پینگ تایم یا سرعت

منظور از پینگ تایم(ping time) زمان لازم برای اتصال دو دستگاه در شبکه و ارسال و دریافت داده برحسب میلی‌ثانیه است هر قدر دو سیستم در فاصله کمتری باشند احتمال اینکه سرعت پینگ بالاتر باشد بیشتر می‌شود.

به عبارت دیگر در هاست‌های داخلی فاصله فیزیکی بین کاربران و سرورها کوتاه است، بنابراین زمان پاسخ دادن سرور به درخواست کاربران کمتر خواهد بود و این باعث کاهش پینگ تایم می‌شود.  هاست خارج از کشور بر روی سرورهای خارج از کشور قرار دارند در این صورت، فاصله فیزیکی بین کاربران و سرورها بیشتر است، بنابراین زمان پاسخ دادن سرور به درخواست کاربران بیشتر خواهد بود و این باعث افزایش پینگ تایم می‌شود.

اگر بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما داخل کشور هستند به دلیل فاصله کم بین سرور و کامپیوتر بازدیدکننده، سرعت بارگذاری اولیه سایت‌های میزبانی شده در هاست داخل کمتر از هاست خارج است و این انتقال داده سریعتر انجام می‌شود و میزان پینگ تایم کاهش می‌یابد. اگر سرعت برای شما مهم است، هاست پربازدید یک انتخاب جذاب است.

.اگر یک سایت وردپرس دارید در مقاله بهترین شرکت های هاستینگ به شما کمک می‌کنیم هاست وردپرس مناسب خود را انتخاب کنید.

میزان uptime یا در دسترس بودن

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید هاست میزان uptime یا در دسترس بودن است با این فرض که هر بار که کاربران به سایت شما سر می‌زنند سایت شما در دسترس نیست قطعا مجدد بر روی لینک شما کلیک نمی‌کنند یا هر بار که کرالرهای گوگل سایت شما را بررسی می‌کنند سایتتان در دسترس نباشد یک امتیاز منفی بزرگ برای سئو سایت شما به همراه دارد.

بسیاری از هاستینگ‌ها ادعا می‌کنند که آپتایم 99.999 دارند اما در عمل همیشگی نیست و هاستی با کمترین قطعی را انتخاب کنید در تفاوت هاست ایران و خارج از کشور از نظر آپتایم در شرایط ثابت عواملی مانند ویژگی‌های سرورها بر روی آپتایم سرورها تاثیرگذار است.

هر نوع هاست ایران یا خارج را که خریداری کرده‌اید حتما uptime را چک کنید و در صورتی که این مقدار کم است و مدام سایتتان از دسترس خارج می‌شود حتما هاستتان را تغییر دهید.

پهنای باند یا ترافیک ماهانه

اگر سری به هاستینگ‌های مختلف بزنید برای ترافیک مقدارهای مختلفی مانند 10،20، 30 گیگابایت و… ارائه می‌دهند و در صورتی که پهنای باند سایتتان دارای یک حجم مشخص باشد و نیاز به ترافیک بیشتر داشته باشید می‌توانید با درخواست از شرکت‌های هاستینگ ترافیک وردی‌تان را افزایش دهید البته بسیاری از هاستینگ ها دارای پهنای نامحدود هستند.

در مورد ترافیک ماهانه در هاست داخل و خارج کشور به شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب بستگی دارد و بر پهنای باند در مورد هر دو هاست تاثیری ندارد.

تاثیر هاست داخل و خارج بر روی سئو سایت

به یکی از معیارهای بسیار مهم در تفاوت هاست داخل و خارج رسیدیم و اینکه آیا لوکیشن هاست تاثیری که بر روی سئو سایت دارد یا خیر. کیفیت هاست قطعا تاثیر مستقیمی بر روی فاکتورهای مهم سئو مانند سرعت، آپتایم یا در دسترس بودن سایت و پرفورمنس دارد.

برای ربات‌های گوگل فرقی نمی کند که سایت شما بر روی هاست ایران باشد یا هاست آلمان و آمریکا یا هر کشور دیگر آیا در لحظه کرال سایت ربات‌های گوگل به سایت شما دسترسی دارند یا خیر؟ استفاده از یک CDN می‌تواند به شما برای افزایش سریع‌تر دسترسی کاربران به سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت و معمولا روی هاست ایران نمی توانید Cloudflare نصب کنید.

قیمت هاست ایران بهتر است یا خارج 

هاست‌های خارج از کشور به دلیل تاثیر قیمت دلار بالاتر از هاست ایران است و اگر قیمت هاست برای شما اهمیت دارد هاست‌های ایران با قیمت مناسب‌تری دارند.

امنیت هاست

برای ادارات دولتی و سازمان‌هایی که مرتبط به ارگان‌های دولتی هستند بهتر است هاست داخل ایران را برای محرمانگی داده‌ها خریداری کنید اما برای سایر وب سایت‌ها که اطلاعات مهمی ندارند می‌توانید از هاست خارج از کشور هم استفاده کنید.

فاکتورهای امنیت برای سایت بسیار زیاد است اما کیفیت هاست و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری که شرکت‌های هاستینگ برای امنیت سرور انجام داده‌اند بر روی امنیت بسیار تاثیرگذار است حتما در مقایسه هاست داخل و خارج کشور تنظیمات امنیتی شرکت‌های هاستینگ را بررسی کنید.

خطرات تحریم و قطعی اینترنت

بسیاری از کاربران هاست ایران را به خاطر خطرات تحریم ترجیح می‌دهند و نگران هستند در صورت تحریم اطلاعات سایتشان را از دست بدهند اما حتی اگر تحریمی ارائه شود معمولا راهی برای برای دور زدن این تحریم ها مانند رفع عدم دسترسی به سی پنل وجود دارد همچنین شرکت های هاستینگ و خودتان هم می‌توانید از سایتان بکاپ تهیه کنید.

یک مورد دیگر این است که آیا در صورت بروز قطعی اینترنت در داخل کشور هاست‌های داخلی بدون مشکل به کار خود ادامه می دهند یا هاست‌های خارج بدون مشکل به کار خود ادامه می دهند؟ باید گفت که زمانی که اینترنت داخلی قطع باشد نوع هاست شما تاثیری ندارد و تمام سایت‌ها از دسترس خارج می‌شوند.

معرفی هاست وردپرس راست چین

اگر به دنبال هاست پرسرعت وردپرس هستید، هاست وردپرس راست چین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هاست راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت بهینه شده برای سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و کاملا سازگار با محصولات راست چین است.
راست چین کلود با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، جدیدترین نسل سرورهای HPE، استفاده از رم‌های DDR4، سرویس امنیتی IMUNIFY360، بکاپ گیری منظم و راه اندازی سریع بعنوان یک شرکت هاستینگ قدرتمند ظاهر شده است، مهم‌ترین دلایل خرید هاست وردپرس راست چین عبارتند از:

  • استفاده از وب سرور لایت اسپید
  • استفاده از هاردهای پر سرعت NVME
  • استفاده از آخرین تکنولوژی سرور نسل 10 HPE

خرید هاست وردپرس راست چین

سایر نکته ها در انتخاب هاست ایران یا خارج

یک ابهامی وجود دارد و برخی کاربران تصور می‌کنند که هاست‌های ایران فقط برای دامنه  .ir  قابل استفاده است اما این طور نیست و روی هاست‌های ایران می‌توانید هر نوع هاستی را داشته باشید. همچنین هاست شما هر نوع که باشد کاربران در تمام نقاط جهان به سایت شما دسترسی خواهند داشت.

برخی افراد فکر می‌کنند که تفاوت هاست ایران و خارج بسیار قابل توجه است اما کیفیت سایت شما هم اهمیت زیادی دارد و اگر سایتتان مشکلاتی مانند کندی دارد فقط از هاست نیست و باید مشکلات تکنیکال سایتتان را بررسی کنید.

در تفاوت هاست ایران و هاست خارج از ایران، کیفیت هاست تحت تاثیر عوامل مختلفی است و فقط به لوکشین شما بستگی ندارد ممکن است یک هاست ایرانی با قیمت پایین بخرید اما کیفیت بالاتری از هاست خارجی با قیمت چندبرابری داشته باشد و شرکت هاستینگ خدمات ضعیفی ارائه می دهند.

به عنوان جمع بندی مواردی مانند حساسیت داده ها برای سایت های داخلی و قیمت پایین از مزایای هاست های داخلی است اما پینگ تایم، سرعت، امنیت، آپتایم بین دو نوع هاست تقریبا مشترک است.

انتخاب شما کدام است معیار و دلایلی که باعث می شود سراغ هاست خارج یا هاست داخل بروید کدام است و در مقایسه تفاوت هاست داخل و خارج کدام را انتخاب می کنید. برای خرید هاست ایران و اروپا و مقایسه پلنهای قیمتی از راست چین کلود بازدید کنید.

 

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

قیمت ها تقریبا به شرکت های ارائه دهنده هاستینگ بستگی دارد اما معمولا به خاطر قیمت دلار هاست های داخلی ارزانتر از هاست های خارج از کشور هستند.

اگر قصد خرید هاست داخل و خارج دارید هر دو هاست تقریبا ویژگی مشترکی دارند و به اولویت های شما در انتخاب هاست دارد اما هاست ایران دارای قیمت پایین و پینگ تایم کمتری است اما در هاست خارج امکان استفاده از سرویس هایی مانند کلودفلر وجود دارد و برای سئو مفید است

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.