ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
طراحی سایت با هوش مصنوعی
نقد و بررسی

طراحی سایت با هوش مصنوعی (هوش مصنوعی المنتور)

نسل امروز خوش شانس است که در عصر هوش مصنوعی زندگی می‌کند زیرا با ابزارهای AI کارهای خود را راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهد. حتما درباره طراحی سایت با هوش مصنوعی در چند دقیقه! و ابزارهای آن شنیده‌اید. اما این ابزارها چقدر برای طراحی یک سایت انعطاف‌پذیر هستند و امکان طراحی یک سایت واقعی با آن‌ها وجود دارد؟ در این مقاله تعدادی از این ابزارها را معرفی کرده و به این سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

0
13 مهر 1402
آخرین بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1403

شاید شما هم مثل ما حجم زیادی از تبلیغات طراحی سایت با هوش مصنوعی را دیده باشید. “به صورت رایگان سایت خودت را داشته باش!” اما آیا واقعا ابزارهای رایگان به این سهولت در دسترس ما هستند و محدودیتی ندارند؟ یا می‌توانیم به این ابزارها بعنوان یک راه‌حل کامل برای ورود به دنیای کسب و کار آنلاین نگاه کنیم؟

هوش مصنوعی فقط به عنوان یک ابزار تولید محتوا برای طراحی سایت به کار می‌رود و هنوز به ابزاری برای طراحی کامل سایت تبدیل نشده است؛ از طرفی ابزارهای طراحی سایت با هوش مصنوعی محدودیت زیادی برای زبان فارسی و کاربران ایرانی دارند. در ویدیوی زیر نحوه طراحی سایت با افزونه هوش مصنوعی AI Assisstant که با نام دستیار هوش مصنوعی المنتور نیز شناخته می‌شود را توضیح می‌دهیم. این افزونه برای تولید محتوا، تصویر و کد HTML استفاده می‌شود و بعد از معرفی ابزارهای طراحی سایت با هوش مصنوعی، به معایب این ابزارها اشاره می‌کنیم.

معروف ترین ابزارهای طراحی سایت با هوش مصنوعی

نتیجه طراحی سایت با ابزارهای سایت ساز را در ویدئوی بالا دیدیم. چالش نداشتن فونت، محدودیت در توسعه امکانات و قیمت دلاری پلن‌های توسعه یافته و راست چین بودن آنها مهمترین مشکل سایت سازهای برپایه هوش مصنوعی است. اما هوش مصنوعی در حوزه برنامه نویسی و توسعه وب میتواند بسیار کاربردی‌تر از اینها باشد.

در این بخش قصد داریم ابزارهای هوش مصنوعی حرفه‌ای‌تر را به تفکیک کاربرد حوزه معرفی کنیم، به طوریکه مالکان کسب و کار، طراحان و توسعه دهنگان وب، بازاریاب‌ها و نویسندگان محتوا می‌توانند برای طراحی و توسعه سایت ار آنها استفاده کنند.

ابزارهای مهم برای طراحی سایت با هوش مصنوعی

1. Domainwheel؛ ابزار تولید نام دامنه با هوش مصنوعی

پیدا کردن نام دامنه دغدغه بسیاری از افراد است. یکی از سایت‌هایی که به شما ایده‌های متنوعی درباره نام دامنه می‌دهد، دامین ویل است. بعد از ورود به سایت Domainwheel کلمه‌ای که دوست دارید در نام دامنه شما وجود داشته باشد را وارد کرده تا با کمک هوش مصنوعی، چندین نام‌ دامنه کوتاه به شما پیشنهاد داده شود.

توجه: اگر به دنبال تولید محتوای متنی و کدنویسی با هوش مصنوعی هستید، هوش مصنوعی گوگل بهترین گزینه برای شماست.

2. Wix ADS؛ بهترین ابزار ساخت سایت با هوش مصنوعی

با Wix می‌توانید بدون هر نوع دانش کدنویسی، وب سایت خود را طراحی کنید. برای طراحی سایت با سایت‌ساز Wix فقط کافی است با حساب کاربری گوگل خود در این سایت نام‌نویسی کنید. این ابزار معمولا برای طراحی سایت حرفه‌ای نمی‌تواند استفاده شود، اما فرصت خوبی برای طراحی سایت شخصی و رزومه به انگلیسی است. علاوه بر این در Wix:

  • در طراحی سایت با هوش مصنوعی از طریق Wix، می‌توانید یک سایت پورتفولیو، فروشگاهی، بلاگ، مشاوره و شرکتی در زمینه تکنولوژی طراحی کنید و با پاسخ به سوالاتی درباره استایل و امکانات موردنیاز یک قالب آماده تحویل بگیرید (البته استایل جذابی را نمی توانید داشته باشید).
  • می‌توانید امکانات متنوعی مانند صفحات محصول، رزرو وقت، فروش بلیط، موزیک، به اشتراک‌گذاری ویدیوها، پلن‌های اشتراک ویژه، منو رستوران و غیره را  اضافه کرده و سایت حرفه‌ای‌تری طراحی کنید. هر چند محدودیت فروش ریالی، حمل و نقل و … همچنان برای شما وجود دارد.
  • در Wix می‌توانید طرح صفحه اصلی خود را انتخاب کنید و سپس صفحات درباره ما، تماس با ما، سوالات متداول را به سایت اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید برای نوشته‌ها تگ متا دیسکریپسن، عنوان سئو و غیره قرار دهید تا آنها را سئو کنید.

نکات مهم در استفاده از Wix

  • در پلن رایگان، امکان استفاده از دامنه اختصاصی وجود ندارد.
  • این ابزار هوشمند برای طراحی سایت مشاغل کوچک انگلیسی زبان مناسب است.
  • اشتراک آن از 16 دلار در ماه شروع می‌شود.
  • برای ثبت دامنه جدید در این ابزار باید هزینه سالیانه به دلار پرداخت کنید که مبلغ کمی نیست.
طراحی لوگو یکی از الزامات راه‌اندازی سایت و شناسایی برند خود به مخاطبان است، ابزارهای طراحی لوگو با هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا در کمتر از چند دقیقه و بدون هزینه یک لوگو طراحی کنید.

اگر سایت وردپرسی دارید، افزونه‌های هوش مصنوعی ChatGPT، برای تولید انواع محتوای متنی و تصویری در کوتاه‌ترین زمان به شما کمک می‌کنند؛ بدون اینکه نیاز به استخدام چندین نیروی انسانی داشته باشید. یکی از این افزونه‌ها، دستیار هوش مصنوعی المنتور است که در ویدیو نحوه کار با آن را مشاهده کردید.

تولید انواع محتوا با Ai Assistant

3. 10web؛ طراحی سایت با قالب‌های آماده هوش مصنوعی

10web یکی از ابزارهای AI است که برای ساخت وبسایت با هوش مصنوعی و مدیریت محتوا دو راهکار اساسی به شما ارائه می‌دهد:

  • وب سایت را با AI به یک سایت وردپرسی تبدیل کنید.

در اولین راهکار کمک می‌کند تا هر صفحه وب را به یک قالب وردپرس تبدیل کنید. با جستجو در اینترنت صفحه مورد علاقه خود را پیدا کنید و url آن را در سایت 10web کپی کنید؛ سپس هوش مصنوعی صفحه موردنظر را بررسی و استایل‌ها را استخراج می‌کند. شما می‌توانید طرح‌های ایجاد شده را ویرایش کرده و طرح‌های سفارشی بسازید.

هر صفحه جدیدی که ایجاد کنید از طرح اولیه ارث‌بری می‌کند. البته سایت 10web ویجت‌های آماده‌ای هم دارد که می‌توانید آنها را به کار ببرید و باز هم سفارشی سازی بیشتری انجام دهید. در نهایت و پس از اتمام طراحی، یک فایل فشرده و پکیج در اختیارتان قرار می‌گیرد که همان قالب سایت است که در وردپرس نصب می‌شود.

  با سامانه شاهکار هویت کاربران قبل از خرید یا هنگام ثبت نام در سایت وردپرس را با تطبیق کدملی با شماره موبایل را انجام دهید.

سامانه شاهکار 

  • یک سایت جدید با AI ایجاد کنید.

دومین راهکار مشابه ابزار هوش مصنوعی Wix است که یک وب سایت در دامنه 10WEN می‌سازد. مشابه بالا ابزارها و یجت‌های بیشتری در اختیار شما قرار داده می‌شود تا بتوانید صفحات سایت خود را بچینید.

نکات مهم در استفاده از 10web

  • استفاده از امکانات این سایت با پرداخت هزینه دلاری و فقط با کارت اعتباری و پی پال امکان‌پذیر است.
  • برای گسترش و توسعه سایت با محدودیت روبرو هستید.
  • با این ابزار امکان طراحی سایت فروشگاهی بدون افزونه‌های جانبی وجود ندارد.
  • مناسب سایت‌های ساده و انگلیسی زبان است.

طراحی سایت با قالب های آماده هوش مصنوعی 10web

 4. GitHub Copilot؛ کدنویسی با استفاده هوش مصنوعی

Copilot یکی از ابزارهای کدنویسی با استفاده هوش مصنوعی و ارائه شده توسط شرکت Github است. برخی گمان می‌کنند که این ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی قاتل برنامه‌نویس‌ها است. اما این ابزار را می‌توان یک دستیار کاربردی و یکی از بهترین سازنده‌های وب سایت هوش مصنوعی برای کمک به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان است. این ابزار از OpenAI Codex استفاده کرده و دستورهای نوشتاری را به کدهای برنامه‌نویسی تبدیل می‌کند.

این سایت که یک هوش مصنوعی برای برنامه نویسی است، زبان طبیعی را به کد تبدیل کرده و در حال حاضر همه برنامه‌نویسان Github می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما باید اشتراک ماهیانه 10 دلار پرداخت کنند. این دستیار هوش مصنوعی مثل یک ابزار روی IDE هایی مثل ویژوال استادیو نصب می‌شود و برای تکمیل کدها به کمک توسعه دهندگان می‌آید. این ابزار هوش مصنوعی با اسکن‌ و مشاهده الگوهای میان کدها، یاد می‌گیرد.

نکات مهم در استفاده از GitHub Copilot

  • گاهی اوقات کدهای نادرست یا ناکارآمد تولید می‌کند که نیاز به بازبینی دستی است.
  • هنوز به عنوان یک ابزار کامل و مورد اعتماد در دنیای برنامه‌نویس‌ها شناخته نشده است.

GitHub Copilot؛ کدنویسی و طراحی سایت با هوش مصنوعی

 5. Zyro؛ یک ابزار رایگان برای طراحی سایت با هوش مصنوعی

یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای طراحی سایت، Zyro است که تقریبا مانند wix عمل می‌کند. در این سایت شما ابتدا حوزه کاری (مثل فروشگاهی، شرکتی و غیره) را مشخص می‌کنید سپس هوش مصنوعی شروع به ساختن نسخه اولیه سایتتان می‌کند. بعد از آن شما می توانید ویرایش المان‌های صفحه اصلی سایت را انجام دهید و صفخات جدید را به سایت اضافه کنید. با این ابزار می‌توانید:

  • هدر، فوتر، فاو آیکن و لوگوی سایت را ویرایش کنید.
  •  سایتتان را سئو فرندلی کنید.
  • تصویر، ویدیو و المان‌های اضافه مثل وبلاگ به سایتتان اضافه کنید.
  • به سایتتان فروشگاه اضافه کنید.
  • نام دامنه که نشان‌دهنده بیزینس شماست را انتخاب کنید (بعنوان یک ساب دامنه از Zyro).

طراحی سایت با هوش مصنوعی Zyro

ابزارهای دیگری که برای طراحی سایت با هوش مصنوعی به کار می‌روند عبارتند از kleap ،hocoos ،uizard pineapplebuilder که عملکرد آنها مشابه سایت Wix است.

6. ابزار Canva؛ ابزار هوش مصنوعی همه کاره

Canva یک ابزار طراحی گرافیکی است که علاوه بر طراحی انواع تصویر و اینفوگرافی، امکان راه‌اندازی سایت را هم به شما می‌دهد. با ورود به سایت Canva و جستجوی کلمه Website، به مجموعه‌ای از قالب‌های آماده سایت دسترسی دارید که بر اساس فیلتر، امکان انتخاب پلن رایگان یا پرمیوم را می‌دهند. قالب‌های پرمیوم برای 30 روز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند، در صورتیکه تمایل داشتید میتوانید برای استفاده دائم هزینه سالیانه آنرا پرداخت کنید.

بعد از انتخاب تم، متن‌ها و تصاویر را تغییر دهید. حتی می‌توانید پالت رنگی برند خودتان را با المان‌هایی مانند فونت‌ها، نمادها و تصاویر مطابقت دهید. در هنگام انتشار سایت باید دامنه خود را به 3 روش ثبت کنید: یک دامنه رایگان انتخاب کنید، از یک دامنه موجود استفاده کنید و از سازنده وبسایت Canva دامنه تهیه کنید که هزینه آن دلاری است. این ابزار به اندازه wix قدرتمند نیست ولی یکی زا ابزارهای مفید برای طراحی سایت با هوش مصنوعی است.

آموزش صفـر تا 100 تولید محتوا با هوش مصنوعی 

دنیای تولید محتوا با هوش مصنوعی، دنیایی دیگر است!

دوره تولید محتوا با هوش مصنوعی 

نکات مهم در استفاده از Canva

  • در بخش بلاگ ضعیف است و محدودیت‌ پرداخت، حمل و نقل و سفارشی سازی را در کنار قابلیت توسعه دارد.
  • پلن‌های آن از 13 دلار پرداخت ماهیانه شروع می‌شود.

طراحی سایت با هوش مصنوعی Canva

بعد از طراحی سایت با هوش مصنوعی نوبت قرار دادن محتوا در سایت می‌رسد؛ با استفاده از ابزارهای آنلاین می‌توانید برای سایت خود تولید محتوا کنید.

آیا ابزارهای AI می‌توانند جایگزین طراحان سایت شوند؟

در حال حاضر پاسخ قطعا خیر است؛ زیرا این سایت‌ها یک راه حل مستقل برای طراحی سایت محسوب نمی‌شوند و خلاقیت و درکی از کاربران سایت ندارند. البته امکان دارد در آینده ابزارهای هوش مصنوعی اجرای طرح‌ها را به عهده بگیرند و انسان به عنوان یک ناظر طرح‌ها را بررسی و ویرایش کند. شما به عنوان طراح سایت بهتر است به جای اینکه این ابزارها را یک تهدید در نظر بگیرند، آنها را بعنوان یک فرصت برای طراحی بهتر ببینید و بعنوان یک ایده به آنها نگاه کنید.

با این حال، ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی نمی‌تواند کارهای یک توسعه‌دهنده وب را انجام دهد. در عوض، توسعه‌دهندگان می‌توانند از هوش مصنوعی برای انجام کارهای روتین و صرفه‌جویی در زمان استفاده کنند.

⚠️ پرامپت زبان ارتباط موثر انسان با هوش مصنوعی است که به صورت دستورات از پیش آماده در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای آشنایی با این دستورات و تولید محتوای بهینه مقاله مهندسی پرامپت را ببینید.

معایب طراحی سایت با هوش مصنوعی و ابزارهای آماده

خروجی ساخت سایت طراحی شده با ابزارهای هوش مصنوعی، یک سایت تعاملی بدون تلاش زیاد و دخالت انسان است که تا حدی تجربه کاربری خوبی را به مخاطب ارائه می‌دهد، اما مشکلات بزرگی (به خصوص برای ما فارسی زبانان) دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • این ابزارها عدم پشتیبانی از RTL و راست چین‌سازی المان‌های داخل سایت را دارند.
  • ابزارهای هوش مصنوعی اپن سورس نیستند و شما امکان تغییرات اساسی را از طریق دستکاری کدها نخواهید داشت.
  • یکی دیگر از مشکلات سایت‌سازهای هوش مصنوعی عدم پشتیبانی از SSL و شبکه‌های تولید محتوای CDN است.
  • مالیکت سایت‌های هوش مصنوعی از خودتان نیست؛ به مدیریت فایل‌ها و هاست دسترسی ندارید.
  • برای  سفارشی‌سازی سایت و امکانات بیشتر با ابزار طراحی سایت AI محدودیت دارید.
  • ممکن است بعد از مدتی سایت شما رشد کند، تعداد کاربران آن بیشتر شده و قصد ارتقا داشته باشید با ابزار هوش مصنوعی با مشکل مواجه خواهید شد.
  • با وجود محدودیت‌هایی که دارند رایگان نیستند و باید برای استفاده کامل از امکانات باید هزینه ماهیانه به صورت دلاری پرداخت کنید.
  • نسخه‌های رایگان این سایت‌سازها عموما تبلیغات فراوانی دارند.
  • ابزارهای ویرایش تصاویر به خوبی فتوشاپ امکان سفارشی‌سازی ندارند.
  • برای تولید محتوا یا تصویر با این ابزارها باید از سایر ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید؛ ابزارهای طراحی سایت با هوش مصنوعی امکان تولید محتوا را ندارند.
  • برای استفاده از فونت فارسی محدودیت دارید.
  • ابزارهای طراحی سایت با هوش مصنوعی امکانات محدودی را برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو در اختیار شما قرار می‌دهند؛ مانند توضیحات متا، عنوان سئو و غیره، ولی به صورت حرفه‌ای کاری از دست آنها برنمی‌آید.

وردپرس؛ یک راهکار حرفه‌ای برای طراحی سایت

پلتفرم وردپرس مشکلات ابزارهای هوش مصنوعی را ندارد و شما به خوبی می‌توانید با قالب‌ها و افزونه‌های وردپرسی یک سایت حرفه‌ای طراحی کنید. اگر به دنبال آموزش طراحی سایت با وردپرس هستید بهتر است اینستاگرام راست چین را دنبال کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

ابزارهای زیر در حوزه های مختلف طراحی سایت با هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند.

  • ساخت سایت با هوش مصنوعی wix، Canva
  • ساخت سایت با هوش مصنوعی المنتور
  • پیشنهاد نام دامنه با domainwheel
  • طراحی لوگو
  • کدنویسی GitHub Copilot

شما با یک سایت ساز هوش مصنوعی، می‌توانید یک سایت سفارشی بدون دانش کدنویسی بسازید، اما محدودیت های زیادی برای زبان فارسی وجود دارد که در مقاله به آن پرداخته شد.

با اینحال هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف طراحی سایت ابزارهای جذابی در حوزه ساخت و ادیت عکس، تولید محتوا، طراحی لوگو و ... ارائه و کار طراحان و توسعه دهندگان را ساده کرده است.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.