ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
هوش مصنوعی گوگل
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل (Gemini): همه چیز درباره گوگل بارد

گوگل بارد یا سرویس هوش مصنوعی گوگل پس از انتشار chatgpt توسط شرکت Openai رونمایی شد، Bard یک سرویس مبتنی بر چت و گفتگوهای چند مرحله‌ای است که کاربردهای زیادی در تولید محتوا، کدنویسی و… دارد.

16
02 دی 1402
آخرین بروزرسانی: 21 فروردین 1403

بازار داغ هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها باعث شد، کمپانی‌های بزرگ دنیا با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت سعی در تصاحب بازار هوش مصنوعی داشته باشند. شرکت مایکروسافت با سرمایه گذاری در شرکت OpenAI  و ارایه ChatGPT توانست پیشتاز در این حوزه شود ولی به فاصله چند ماه شرکت گوگل با ارایه سرویس هوش مصنوعی گوگل یعنی گوگل بارد خیلی سریع وارد رقابت با چت جی پی تی برای اینکه با نحوه کار بارد آشنا شوید و بتوانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید، مقاله هوش مصنوعی گوگل را تا انتها بخوانید.

گوگل بارد چیست؟

هوش مصنوعی گوگل قبلا با نام Google Research شناخته می‌شد که زیرمجموعه شرکت گوگل است و در زمینه یادگیری ماشین، شبکه عصبی و پردازش زبان طبیعی (NLP) فعالیت می‌کند. هوش مصنوعی گوگل رایگان است و همه زبان‌های دنیا مثل هوش مصنوعی گوگل فارسی را نیز شامل می‌شود.

پس از انتشار ChatGPT توسط شرکت Openai، کمپانی گوگل از سرویس هوش مصنوعی جدید خود (Google Bard) رونمایی کرد که مانند رقیب خود مبتنی بر سرویس چت و شبیه ساز مکالمات انسانی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین است.  اگرچه در ابتدای رونمایی، هوش مصنوعی گوگل دقیق نبود اما به مرور زمان با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی یادگیری ماشینی قادر به تجزیه و تحلیل سوالات کاربران و درک مفاهیم شد و در حال حاضر با استفاده از پایگاه‌های داده گوگل پاسخ مناسب کاربران را ارایه می‌دهد. گوگل بارد با قدرت یادگیری بالا و استفاده از داده‌های به‌روز برای پاسخ به سوالات کاربران به کار می‌رود.

هوش مصنوعی گوگل چگونه کار می‌کند؟

بارد یک هوش مصنوعی مبتنی بر چت است که بر اساس مدل زبانی برنامه‌های گفتگو (LaMDA) کار می‌کند. گوگل بارد با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی (ML) و معماری شبکه عصبی گوگل، مکالمات انسانی را شبیه‌سازی می‌کند. در واقع، گوگل بارد بر اساس گفت‌وگوهای چند نوبتی است، یعنی یک چت ادامه‌دار است که در آن پاسخ به سوال فعلی وابسته به سوال قبلی است و نیازی به تکرار اطلاعات نیست.

مدل‌های زبان مبتنی بر LaMDA و Bard Transformer، تریلیون‌ها کلمه را اسکن می‌کنند تا معنای و مفهوم کلمات را یاد بگیرند و الگوهایی را که زبان انسان را می‌سازند، تشخیص دهند. Transformer نیز یک مدل زبان و معماری شبکه عصبی گوگل است که با الهام از مغز انسان در سال 2017 اختراع شد و به صورت منبع باز است.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد ابتدا در آن ثبت نام کنید، البته به دلیل فیلتر بودن سرویس گوگل بارد استفاده از ابزارهای تغییر IP توصیه می‌شود. کافیست Google Bard را سرچ و روی آن کلیک کنید. پس از ورود به سایت روی دکمه Sign in بزنید، در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود می‌توانید شروع به مکالمه و پرسیدن سوال کنید.

گوگل بارد هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی گوگل

طبق گزارشات تیم تجربه کاربری گوگل، مردم در چند ماه گذشته از هوش مصنوعی Bard برای نوشتن رزومه، نوشتن مقالات، ایجاد برنامه‌های تمرینی و حتی برنامه‌ریزی برای تعطیلات استفاده می‌کنند. اگر به تازگی با گوگل بارد هوش مصنوعی آشنا شدید، می توانید از روش‌های زیر برای کار با آن استفاده کنید.

از گوگل بارد یاد بگیرید، کافیست هر موضوعی که بلد نیستید را از بارد بپرسید.

اگر دنبال تصاویر مشابه با عکس مورد نظرتان هستید و یا اطلاعاتی از یک عکس میخواهید، کافیست عکس را در بارد آپلود کنید تا اطلاعات مورد نظرتان را به شما بدهد.

اگر می خواهید یک کمپین ایمیل مارکتینگ داشته باشید، bard به شما کمک می‌کند تا یک کمپین خلاقانه با متن ایمیل جذاب بچینید.

نوشتن پست‌های وبلاگی هم توسط گوگل بارد کار راحتیست، به شرطیکه موضوع دقیق و با جزییات به آن بدهید.

گوگل بارد جداول مقایسه‌ای عالی ارایه می‌دهد؛ اگر نیاز دارید دو تا موضوع را مقایسه کنید از بارد کمک بگیرید.

یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی گوگل کمک به برنامه نویس هاست. بعد از به روز رسانی اخیر، Bard ویژگی‌هایی برای کمک به برنامه نویسی و وظایف توسعه نرم افزار، از جمله تولید کد در زبان هایی مانند C++، Java، JavaScript، Python و TypeScript را به خود اضافه کرده است که می‌توانید در اشکال زدایی کدها از آن کمک بگیرید.

اگر قصد نوشتن یک محتوا برای محصول خود دارید، کافیست جزییات محصول را برای گوگل بارد بنویسید تا متن مورد نظر را برایتان بنویسد.

امکان نوشتن شعر و موسیقی از قابلیت‌های دیگر این چت بات است.

گوگل بارد می‌تواند به سوالات کاربران به زبان‌های مختلف پاسخ متنی بدهد.

برای بهره مندی بیشتر از بارد، از پرسیدن سؤالات بیشتر نترسید. ایجاد یک گفتگوی دوطرفه کمک می‌کند تا پاسخ های بارد را بهتر درک کنید، درباره یک موضوع بیشتر بدانید و مکالمه سازنده‌تری داشته باشید.

نکته جالبی که در مورد google ai  وجود دارد این است که می توانید درباره مسایل روزمره گفتگو کنید؛ مثلا درباره دستور آشپزی، موقعیت های سخت تصمیم گیری و حتی درد و دل😅

 

گوگل بارد فارسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل بارد، پشتیبانی از 40 زبان دنیاست که زبان فارسی هم جز آن هاست. برای استفاده از گوگل بارد فارسی هم دقیقا باید مانند آنچه تا به اینجا گفته شده است، عمل کنید. برای اینکه گوگل بارد شما فارسی باشد نیازی به تنظیمات خاصی نیست، همین که فارسی شروع به تایپ کنید، پاسخ شما را به فارسی می‌دهد.

گوگل بارد فارسی

تفاوت گوگل بارد و ChatGPT چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که دقیقا فرق گوگل بارد با ChatGPT در چیست؟

مقایسه گوگل بارد با ChatGPT

اگرچه Bard تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد، ولی شباهت‌هایی هم وجود دارد:

  • تاریخچه ی گفتگو: همه مکالمات به طور خودکار در پنل کناری صفحه اصلی هر ربات چت ذخیره می‌شوند، هم چنین هر دو ربات چت به شما این امکان را می‌دهند که ذخیره سابقه چت خود را به طور کامل خاموش کنید.
  • دکمه‌های عمل سریع: قابلیت پسندیدن یا نپسندیدن پاسخ‌ها و اشتراک گذاری در هر دو چت بات وجود دارد.
  • منابع اطلاعات: در صورت درخواست شما برای ارایه منابع اطلاعاتی بارد می‌تواند فهرستی از منابع مرتبط را برای پاسخ‌های متنی خود ارائه دهد، ChatGPT تنها در صورتی می‌تواند منابع را ذکر کند که در نسخه مرورگر وب GPT-4 اجرا شود.

بطورکلی تفاوت های گوگل بارد و chatgpt عبارتند از:

مقایسه گوگل بارد با ChatGPT

نحوه تولید محتوا با هوش مصنوعی گوگل بارد

گوگل بارد می‌تواند به عنوان یک ابزار قوی در تولید محتوا به شما کمک کند. اگر قصد تولید متن، نوشتن انواع محتوای خلاقانه و دریافت پاسخ‌های آموزنده به سوالات خود دارید حتما از گوگل بارد هوش مصنوعی استفاده کنید. بطورکلی برای تولید هر نوع محتوای متنی، ترجمه انواع متون، ایجاد محتوای تعاملی و… از بارد می‌توان استفاده کرد.

برای تولید محتوا پس از ثبت نام در google ai در کادر مورد نظر متن موردنظر خود را وارد کنید، بطور مثال شما قصد دارید بارد یک مقاله درباره “لاتاری چیست؟” بنویسد، کافیست در  قسمتی که برای نوشتن دستور وجود دارد، بنویسید: “یک مقاله 500 کلمه درباره لاتاری چیست بنویس”

برای اینکه گوگل بارد یک مقاله مناسب به شما تحویل دهد باید دقیق‌ترین پرامپت را ارایه دهید، اگر با مفهوم پرامپت آشنایی ندارید حتما سری به مهندسی پرامپت بزنید.

برای نوشتن دقیق یک پرامپت (دستور) برای گوگل بارد به نکات زیر توجه کنید:

  • درخواست را کاملا واضح و با جزییات دقیق بنویسید.
  • اگر لحن و سبک خاصی مد نظر شماست، حتما بنویسید.
  • از کلمات دستوری مانند”بنویس” استفاده کنید.
  • محدویت های مورد نظر را بیان کنید.

نقاط ضعف گوگل بارد نسبت به ChatGPT

  • ChatGPT از زبان‌های غیر انگلیسی و انگلیسی بهتر پشتیبانی می‌کند. البته گوگل بارد از زبان انگلیسی به خوبی پشتیبای می‌کند ولی برای زبان‌های دیگر ضعیف عمل می‌کند.
  • گوگل بارد توانایی کمتری برای پاسخ به سوالات چالشی دارد و در این زمینه ChatGPT بهتر عمل می‌کند.
  • گوگل بارد تنها از آدرس‌های آی پی بعضی از کشورها پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت هوش مصنوعی گوگل نسبت به ChatGPT

همانطور که دیدیم بارد نسبت به ChatGPT نقاط ضعفی دارد اما در بعضی موارد بهتر از ChatGPT عمل می‌کند.

  • توانایی بهتر در کدنویسی؛ برای کمک به برنامه نویسان
  • توانایی بالا در ارائه پاسخ‌‌های جستجومحور
  • نوشتن شعر و موسیقی به سبک‌ها و روش‌های مختلف
  • دسترسی آسان و رایگان تنها با استفاده از آدرس جیمیل

Gemini؛ نام جدید هوش مصنوعی گوگل

به تازگی گوگل نام چت بات خود را که با نام بارد (Bard) شناخته می‌شد به Gemini Advanced تغییر داده است. این چت بات نسخه پولی است که قابلیت‌های پیشرفته‌تری دارد و تواناترین مدل هوش مصنوعی گوگل یعنی Ultra 1.0 است که می‌تواند مکالمات طولانی‌تر و عمیق‌تری را با امکان یادآوری متن از چت‌های قبلی را داشته باشد. این هوش مصنوعی گوگل (Google AI) به 40 زبان در وب در دسترس است و بر اساس گزارش گوگل، برنامه Gemini Advanced برای کارهای پیچیده مانند کدنویسی، مواردی که نیاز به استدلای دارد، پروژه‌های خلاقانه تواناتر از نسخه قبلی به کار می‌رود.

دستیار هوشمند Google Gemini به صورت یک اپلیکیشن مستقل برای گوشی اندروید نیز در دسترس است و کاربران می‌توانند با ابزار هوش مصنوعی گوگل در گوشی خود کار کنند؛ در واقع نسخه اندروید Gemini یک جایگزین برای دستیار هوشمند گوگل است که امکان دانلود اپ از گوگل پلی وجود دارد؛ اما در حال حاضر برای سیستم عامل IOS برنامه جداگانه‌ای ندارد.

Gemini یا همان (گوگل بارد سابق) چیست؟

Gemini چت بات هوش مصنوعی گوگل است که مانند ChatGPT عمل می‌کند، با این تفاوت که سرویس گوگل اطلاعات خود را از وب بیرون می کشد اما داده های ChatGPT تا سال 2021 محدود شده‌اند. رابط کاربری Gemini ارسال درخواست‌های متنی، صوتی و تصویری را امکان پذیر کرده است.

گوگل بارد علاوه بر تولید محتوا در سئو و استراتژی‌های مارکتینگ هم می‌تواند راه‌گشا باشد، کافیست از پرامپت های مربوط به سئو و مارکتینگ استفاده کنید.

از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، اگر هنوز در استفاده از ابزار هوش مصنوعی گوگل بارد به کمک نیاز دارید، دوره تولید محتوا با هوش مصنوعی راست چین آکادمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره، به صورت کاملاً حرفه‌ای به شما آموزش داده می‌شود که چگونه از گوگل بارد برای تولید متن‌های خلاقانه و جذاب استفاده کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های گوگل بارد در تولید محتوا و سئو، قدرت یادگیری عمیق است، یعنی اگر شما قصد تحلیل سئوی یک صفحه دارید می توانید یک مقاله یا یک نمونه را به آن دهید و از آن بخواهید مطابق با چیزی که یاد گرفته برای شما متن را تحلیل کند و یا از بارد بخواهید خودش را جای یک متخصص سئو بگذارد و مطابق با استانداردهای گوگل تحلیل‌های سئویی انجام دهد و بهترین پیشنهادها را برای بهبود ارایه کند.
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

Bard در حال حاضر به بیش از 40 زبان و در بیش از 230 کشور و منطقه در دسترس است.

بله سرویس هوش مصنوعی گوگل رایگان است، کافیست وارد سایت bard.google.com شوید و روی دکمه Sign in بزنید.

مقالات مرتبط
بنر
بهترین ربات هوش مصنوعی تلگرام (2024)
بهترین ربات هوش مصنوعی تلگرام کدام است؟ آیا جز کاربرانی هستید که می‌خواهید با این ربات‌ها بیشتر آشنا شوید؟ برای معرفی بهترین بات تلگرامی بهتر است در در ادامه همراه ما باشید.
بنر
بهترین سایت‌ های ادیت و تغییر صدا با هوش مصنوعی
بسیاری از افراد می‌گویند هوش مصنوعی جای خیلی از مشاغل را خواهد گرفت اما باید بدانید که این ابزارها کار شما را راحت‌تر کرده و هزینه‌های شما را نیز کاهش می‌دهند. سایت های تغییر صدا با هوش مصنوعی نیاز شما به تجهیزات حرفه‌ای را رفع می‌کنند بدون اینکه خبری از آکوستیک و میکروفون حرفه‌ای باشد. کار شما ...
بنر
هوش مصنوعی گوگل (Gemini): همه چیز درباره گوگل بارد
گوگل بارد یا سرویس هوش مصنوعی گوگل پس از انتشار chatgpt توسط شرکت Openai رونمایی شد، Bard یک سرویس مبتنی بر چت و گفتگوهای چند مرحله‌ای است که کاربردهای زیادی در تولید محتوا، کدنویسی و… دارد.
بنر
6 ابزار برتر تولید محتوا با هوش مصنوعی
با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید در زمان و هزینه برای تولید محتوا صرفه جویی کنید، ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی وجود دارد که در این مقاله به 6 مورد از این ابزارها می‌پردازیم.
16 دیدگاه
sare k
sare k
14 اسفند 1402 09:16

سلام وقت بخیر
سوالاتی که از گوگل بارد میپرسم پاسخی که بهم میده اونی نیست که دنبالشم. مثلا ازش میخوام یه مقاله آموزشی برام بنویسه بیشتر بهم منابع میده تا بخاد برام مقاله بنویسه. بنظرتون چکار کنم که برای نوشتن مقالات آموزشی هم بتونه بهم کمک کنه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
15 اسفند 1402 00:03

سلام
برای نوشتن مقالات آموزشی باید بیشتر به گوگل بارد یاد بدید. ازش سوال بپرسید از عمومی‌ترین سوالات شروع کنید و کم کم موارد تخصصی تر را بهش یاد بدید. مثلا حالا که اینو میدونی بهتره بدونی که... . باید با گوگل بارد صحبت کنید تا از شما یا بگیره و یادگیری شما را تکمیل کنه و یک مقاله مفید تحویلتون بده. پرامپت ها خیلی میتونن بهتون کمک کنند.

موفق باشید

آیا مفید بود ؟
benyamin mahdavi
benyamin mahdavi
21 دی 1402 08:16

سلام
وقت بخیر میخام دانلود هوش مصنوعی گوگل انجام بدم؟
برنامه ای داره؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
21 دی 1402 08:53

سلام
بهترین برنامه هوش مصنوعی گوگل اندروید Google Assistant که می تونید از بازار دانلود کنید

آیا مفید بود ؟
mohdese
mohdese
13 دی 1402 09:47

سلام من یه مواقعی که سوال میپرسم میگه من یک مدل زبانی ام و نمیتونم پاسخ بدم با اینکه سوالات جوری نیست که نشه جواب داد
باید چکار کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
13 دی 1402 10:38

سلام محدثه عزیز
بعضی مواقع این اتفاق میفته چون هوش مصنوعی گوگل بر اساس گفت‌وگوهای چند نوبتیه ممکنه درست متوجه چت نشده باشه
شما مجددا سوال خودرا مطرح کنید به شیوه های دیگه
همینطور می تونید یک صفحه چت جدید باز کنید
فقط نکته ای که بهتره توجه کنید این هست که بهتره یه پیش زمینه از موضوعی که میخواید براش بنویسید تا بهتر کمکتون کنه چون گوگل بارد قدرت یادگیرندگی بالایی داره

آیا مفید بود ؟
fahime torabi
fahime torabi
11 دی 1402 07:46

سلام
تجربه ای که من از بارد داشتم اینه که یه مقاله را بهش دادم و خاستم همه مشکلات ویرایشی و نگارشی رو اصول سئو را بهم بگه
و خیلی راهنمایی هاش کمک کرد تا مقاله را بهتر بنویسم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
11 دی 1402 10:11

سلام فهیمه عزیز
ممنون که تجربت را با ما به اشتراک گذاشتی

آیا مفید بود ؟
زینب جلیلی
زینب جلیلی
08 دی 1402 20:57

سلام
هوش مصنوعی گوگل توی کد نویسی واقعا چاره سازه
حتما امتحان کنید هر جا ک گیر افتادید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
09 دی 1402 08:30

سلام
مرسی زینب عزیز بابت کامنتت

آیا مفید بود ؟
neda saremi
neda saremi
08 دی 1402 10:25

سلام
ممنون از مقالتون
واقعا هوش مصنوعی گوگل چند پله جلوتر از چت جی پی تی
پیشنهاد می کنم حتما هرجایی گیر کردید ازش استفاده کنید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
08 دی 1402 16:13

سلام ندای عزیز
مرسی که نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتی

آیا مفید بود ؟
سمانه اسعد
سمانه اسعد
08 دی 1402 10:22

سلام
میشه لطفا پرامپت های تولید محتوا با هوش مصنوعی گوگل هم بزارید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
08 دی 1402 16:14

سلام سمانه عزیز
حتما در اپدیت مقاله قرار میدیم

آیا مفید بود ؟
راست چین کلود
ایکون کلود
ایکون ستاره بالاترین سازگاری با محصولات راست چین ایکون ستاره هاست پیشرفته وردپرس ایکون ستاره سرور نسل 10 اچ پی
ایکون ستاره بالاترین سازگاری با محصولات راست چین ایکون ستاره هاست پیشرفته وردپرس ایکون ستاره سرور نسل 10 اچ پی