ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

16 روش کاربردی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

اگر شما هم با مشکل شایع اسپم شدن ایمیل در سایت وردپرسی خود مواجه هستید و حتی دلیل آن را نمی‌دانید جای نگرانی نیست. در این مقاله به شما می‌گوییم که این اتفاق چه زمانی رخ داده و راهکارهای رفع مشکل اسپم شدن ایمیل در وردپرس چه هستند.

0
11 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

گاهی ممکن است ایمیل مهمی ارسال کنید و کاربر آن را در بخش اسپم دریافت کند. همانطور که می‌دانید بسیاری از کاربران بخش Spam ایمیل خود را چک نمی‌کنند. عدم ارسال ایمیل در وردپرس یکی از چالش‌های دیجیتال مارکتینگ است که ممکن است توسط افزونه‌های فرم ساز ایجاد شده باشند. در این مقاله ابتدا دلایل اسپم شدن ایمیل را با هم بررسی می‌کنیم و سپس روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل را مرور خواهیم کرد.

⚠️ دلایل اسپم شدن ایمیل چیست؟

اسپم شدن ایمیل یعنی چه؟ شاید برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از ساخت جیمیل و ارسال ایمیل توسط آن کاربران بگویند ایمیل دریافت نمی‌کنند یا ایمیل‌ها به پوشه اسپم شان می‌رود. وردپرس از تابع PHP برای ارسال ایمیل استفاده می‌کند. گاهی اوقات سرویس دهنده‌های ایمیل حتی در صورت عدم مشکل ایمیل ارسالی و تابع PHP ایمیل را به عنوان اسپم شناسایی می‌کنند. در این بخش علت رفتن ایمیل در پوشه اسپم را آورده ایم.

  • از آدرس ایمیل‌های مبهم و بدون معنا استفاده می‌کنید.
  •  موضوع ایمیل گمراه کننده و غیر مرتبط یا شامل مواردی است که فیلتر ایمیل به آن حساس است.
  • به هر ایمیل یک امتیاز برای اسپم داده می‌شود که تصاویر و پیوست‌ها این امتیاز را افزایش می‌دهند. اگر مجبورید که از پیوست استفاده کنید چک کنید که سایز آن بزرگ نباشد. بعضی از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها محدودیت ارسال دارند و همین باعث عدم ارسال صحیح ایمیل می‌شود.
  • تعداد پیام‌های ارسالی (ایمیل انبوه) را به طور ناگهانی افزایش داده اید.
  • موضوع ایمیل شما گمراه کننده است.
  • گیرنده ایمیل، ایمیل‌های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کرده است
  • IP شما به عنوان اسپم شناسایی شده است.
  • کدهای HTML ایمیل شما درست نیستند.
  • موضوع ایمیل شما غیر مرتبط و گمراه کننده است.
  • اطلاعات From در ایمیل شما مرتبط نیست.
  • از گیرندگان ایمیل خود مجوز ندارید.
  • استفاده از لینک‌ها با متن نمایش متفاوت مانند لینکهای کوتاه.
  • ایمیل خود را در سرویس ایمیل‌های معروف احراز هویت نکرده اید.

نکته: یکی از دلایل اسپم شدن ایمیل که به آن اشاره شد محدودیت ارسال فرستنده‌ها و گیرنده‌ها در ایمیل مارکتینگ است. برای اینکه بدون محدودیت فرایند ارسال را انجام دهید، یکی از روش‌های ساده اتوماتیک کردن فرایند ارسال ایمیل به گروه‌های مختلف مشتریان استفاده از افزونه میل استار است. این پلاگین یک افزونه میلرلایت Sendinblue, Sender و Elastic Email است.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه میلرلایت (میل استار)، افزونه Mailerlite
دسته بندی : افزونه مارکتینگ
214
فروش
88%
رضایت

برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل چه اقداماتی انجام دهیم؟

حالا که با دلایل اسپم شدن ایمیل وردپرس آشنا شدید، قبل از هر کاری اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. ایمیل خود را بررسی کنید و به شکل آزمایشی با آن ایمیل ارسال کنید تا از ارسال بدون مشکل ایمیل مطمئن شوید. که ایمیل‌ها وارد صندوق ورودی می‌شوند و اسپم شناسایی نمی‌شوند.
  2. اگر ایمیل ارسالی شما از سرویس‌هایی مانند جیمیل یا یاهو انجام می‌گیرد و با دامنه وردپرس شما یکی نیست احتمال اسپم شدن ایمیل وجود دارد. بنابراین با ایمیل همان دامنه برای ارسال ایمیل اقدام کنید. 
  3. از هاست خود بخواهید بررسی لازم را درباره تابع PHP انجام دهند.

وقتی موارد بالا را بررسی کردید برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل انجام موارد زیر ضروری است.

1. خودداری از ارسال ایمیل‌های سنگین و طولانی

یکی از راه‌های رفع مشکل اسپم شدن ایمیل وردپرس این است که ایمیل‌ها کوتاه، سبک و کاربر پسند باشند.

2. لینک دهی به سایت‌های معتبر

در محتوای ایمیل فقط به سایت‌های معتبر لینک بدهید. اکثر ایمیل‌های اسپم به سایت‌های مخرب یا بدافزارها لینک می‌دهند و قرار دادن لینک توسط شما باعث حساسیت سرویس فیلتر می‌شود.

3. نوشتن عنوان حرفه ای و مرتبط برای ایمیل‌ها

ایمیل‌های خود را با RE یا FW شروع نکنید چون ممکن است باعث گمراهی کاربر شوید شروع با RE برای زمانی است که بخواهید پاسخ سوال کاربران را بدهید و شروع با FW باعث می‌شود فرد تصور کند شما را می‌شناسد. ادعای اغراق آمیز در موضوع نیاورید و عنوان حرفه ای و کاملا با موضوع مطابقت داشته باشد. به علاوه موضوع شامل سوالات یا صحبت‌های شخصی نباشد.

4. استفاده از کدهای HTML صحیح

اگر در ایمیل خود از قالب‌های ایمیل HTML استفاده می‌کنید دقت کنید برای رفع عدم ارسال ایمیل در وردپرس موارد زیر را رعایت کنید.

  • عرض ایمیل استاندارد باشد.
  • از کدهای css تمیز و بهینه استفاده کنید.
  • کدهای جاوا اسکریپت را به کار نبرید زیرا توسط سرویس‌های فیلتر ایمیل به عنوان یک عامل حمله یا هک (تزریق کدهای مخرب) شناخته می‌شوید.

نکته مهم: با استفاده از HTML می‌توانید برای طراحی قالب‌ ایمیل جذاب اقدام کنید. در صرتی که از کدهای استاندارد و بهینه استفاده کنید مشکلی از بابت عدم ارسال ایمیل نخواهید داشت.

5. استفاده دائم از سرویس SMTP

برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل به توابع PHP و PERL اعتماد نکنید و به طور مداوم از سرویس ارسال پستی SMTP استفاده کنید. SMTP به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های شما بدون مشکل دریافت شوند زیرا یک IP معتبر به شما می‌دهند و سرویس‌های SMTP زیادی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. نصب افزونه WP Mail SMTP Pro شما را به یک سرویس ایمیل SMTP متصل می‌کند بنابراین دیگر مشکل و محدودیت برای دریافت ایمیل‌های ارسالی شما وجود نخواهد داشت. احراز هویت ایمیل در سرویس های ایمیل مارکتینگ مانند چیمپ میل اعتبار سرویس ایمیل شما را بالا می‌برد.

این افزونه وردپرسی یک لاگ از ایمیل‌های شما نگه داری می‌کند، تعداد فایل‌های پیوست در لاگ ایمیل را به شما نشان می‌دهد و برای جلوگیری از دست رفتن فایل‌های مهم در ایمیل آنها را نگهداری می‌کند.

6. استفاده از افزونه ارسال ایمیل SMTP

در تنظیمات افزونه WP Mail SMTP Pro می‌توانید تنظیم کنید که با زدن گزینه “اجبار به” تنظیم می‌کنید که اجازه استفاده از ایمیل دیگری به جز ایمیل ثبت شده را ندارد. با ثبت گزینه از ایمیل و تیک گزینه اجبار به دیگر نگرانی احراز هویت ایمیل‌ها را نخواهید داشت و همه ایمیل‌های شما با این ایمیل ارسال می‌شوند.

اطلاعات نادرست در بخش From اگر گمراه کننده باشند نامعتبر شناسایی می‌شوند. بعضی از افزونه‌های فرم تماس باعث ارسال ایمیل‌های جعلی می‌شوند که سرویس‌های فیلتر به ایمیل‌های شما حساس می‌شوند. استفاده از افزونه WP Mail SMTP و تنظیم بخش From این مشکل را حل کند.

تنظیمات ایمیل و استفاده از افزونه WP Mail SMTP برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها در وردپرس

7. تنظیم DNS ایمیل

برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل وردپرس، DNS ایمیل خود را تنظیم کنید. افزونه WP Mail SMTP یک بررسی کننده DNS داخلی دارد که به طور خودکار DNS شما را اسکن می‌کند.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه ارسال ایمیل WP Mail SMTP Pro
دسته بندی : افزونه مارکتینگ
437
فروش
84%
رضایت

8. داشتن مجوز از افراد برای ارسال ایمیل

به جای اینکه برای ارسال ایمیل از لیست‌های آماده استفاده کنید. می‌توانید در هنگام ثبت نام افراد یا در فرم تماس و عضویت در خبرنامه از آنها اجازه بگیرید. افراد روزانه با انبوه ایمیل‌های ارسالی مواجه می‌شوند اگر این مساله را رعایت نکنید شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می‌کنند. بنابراین اگر در بخش مارکتینگ هستید یک لیست ایمیل از مخاطبان واقعی خود که به آن موضوع علاقمند هستند ایجاد کنید.

9. عدم استفاده از کلمات حساسیت زا در محتوای ایمیل

استفاده از بعضی کلمات ممکن است باعث ایجاد حساسیت فیلتر هرزنامه شود مانند رایگان، تبریک می‌گوییم، درآمد اضافی پایین ترین قیمت و غیره. یکی از راه‌های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل وردپرس عدم استفاده بیش از حد از این کلمات است در غیر این صورت باعث می‌شود که فیلتر هرزنامه آنها را اسپم شناسایی کند.

10. عدم استفاده بیش از حد از فایل‌های پیوست و مدیریت آنها

به دلیل اینکه فایل‌ها ممکن است حاوی ویروس و بدافزار باشند ممکن است استفاده بیش از حد، آنها را به عنوان هرزنامه شناسایی کند. در ایمیل‌ها به خصوص خبرنامه‌ها تا حد امکان از فایل پیوست استفاده نکنید و اگر هم ضروری است فایل را در سرویس‌های امنی مانند دراپ باکس یا گوگل درایو آپلود کرده و لینک آن را در ایمیل قرار دهید.

11.  عدم استفاده بیش از حد از تصاویر

از تعداد تصویر کم و مرتبط با موضوع ایمیل خود استفاده کنید.

12. استفاده از آدرس ایمیل معتبر

آدرس ایمیل معتبری را انتخاب کنید به این صورت که از کاراکترهای با معنی استفاده کنید و مدام آن را تغییر ندهید. آدرس‌های معتبر نرخ کلیک بالاتری هم دارند.

13. قراردادن لینک لغو اشتراک در ایمیل‌ها

یک لینک لغو اشتراک در فوتر ایمیل خود قرار دهید.

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل وردپرس از طریق هاست

به دلیل اینکه قوانین زیادی در ارتباط با تشخیص پیام‌های اسپم وجود دارد. روش‌های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل وردپرس راه حل صد در صد برای رفع اسپم شدن ایمیل را تضمین نمی‌کنند. در این بخش نحوه جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم در سی پنل را آموزش می‌دهیم.

1. تایید اعتبار ایمیل 

روش‌های مختلفی برای تایید اعتبار ایمیل مانند (DomainKey) DKIM، Sender Policy Framework و DMARC وجود دارند. پروتکل DMARC از دو الگوریتم ابتدایی برای احراز هویت و جعل ایمیل استفاده می‌کند. با تنظیم DMARC در هاست یک اعلان اولیه از احتمال اسپم بودن ایمیل دریافت می‌کنید و می‌توانید قبل از اینکه IP شما نامعتبر شناسایی شود مشکل را بررسی و برطرف کنید. تایید اعتبار ایمیل نیز یکی از راه‌های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل است.

2. تنظیم SPF و DKIM

سرویس دهنده‌های ایمیل معمولا بخش From را با اطلاعات غیرواقعی پر می‌کنند. با تنظیم SPF و DKIM از این کار جلوگیری کنید. برای تنظیم این دو از بخش Email > Deliverability را بزنید. سپس در صفحه باز شده گزینه manage را برای دامنه موردنظر بزنید.

گزینه manage برای تنظیم SPF و DKIM و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

گزینه Generate Key را بزنید تا کلیدها برای شما فعال شوند. اگر از قبل Generate key را زده باشید صفحه به صورت زیر به شما نمایش داده می‌شود.

فعالسازی SPF و DKIM برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل وردپرس

3. تغییر IP هاست

برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل وردپرس می‌توانید با تغییر IP هاست فرستنده مشکل را برطرف کنید. البته سعی کنید بیش از حد این کار را انجام ندهید زیرا اگر فاصله بین تغییر IP ها کم باشد ممکن است روی سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

در این مقاله راه کارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل را آوردیم. امیدوارم با انجام این راهکارها دیگر مشکلی بابت عدم ارسال ایمیل نداشته باشید و به مساله‌ای برخورد کردید لطفا در دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.