ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ساخت اکانت جیمیل
نقد و بررسی

ساخت جیمیل (Gmail) به ساده‌ترین روش

این روز ها بدلیل فراگیر شدن اینترنت و گسترش کاربران فضای مجازی، به جرات می توان گفت که کمتر کسی امروزه نام Gmail یا جیمیل به گوشش نخورده باشد. جیمیل یکی از سرویس‌های رایگان گوگل است که استفاده از آن برای ارسال و دریافت ایمیل و استفاده از خدمات اینترنتی ضروری است. برای نحوه ساخت جیمیل در این مقاله با ما همراه باشید.

8
06 مرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 22 آبان 1402

این روزها با پیشرفت و گسترش فضای وب، کمتر خدماتی را می‌توان دید که نیاز به استفاده از جیمیل نداشته باشد. برای خدماتی مانند ثبت نام در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین، دسترسی به اطلاعات گوشی و دسترسی به play store و غیره نیاز به ساخت ایمیل دارید. ممکن است بسیاری از کاربران فضای مجازی از خود سوال کنند که چگونه حساب کاربری جیمیل بسازیم؟ در ویدیوی زیر مراحل ساخت اکانت جیمیل (Create a Gmail account) را به صورت ویدیویی ببینید و در ادامه هم مراحل ساخت جیمیل را به صورت تصویری و مرحله به مرحله مشاهده کنید. در انتها درباره مزایای ایجاد حساب جیمیل به همراه افزایش امنیت اکانت صحبت می‌کنیم.

در ادامه ساخت جیمیل را به صورت تصویری به راحت ترین شیوه ممکن آموزش می‌دهیم.

جیمیل (Gmail) چیست؟

Gmail یا سرویس ایمیل گوگل (یا Email service developed by Google) یکی از پلتفرم‌های رایگان گوگل است که امکان ارسال ایمیل و پیام را برای کاربران فراهم می‌کند. این سرویس توسط Paul Buchheit مهندس کامپیوتر امریکایی در April 2004 توسعه داده شد و فضای ذخیره‌سازی رایگانی به میزان 15Gb را در اختیار کاربران قرار داد. جیمیل یک نمونه معرف از mailbox provider های موجود است که اجازه انتقال و ذخیره سازی ایمیل‌ها را به کاربر می‌دهد.

علاوه بر کاربردهای ایمیل که در ابتدا اشاره کردیم شما می‌توانید از جیمیل برای بهبود کسب و کار خود هم استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای جیمیل استفاده از آن به عنوان یک روش تبلیغاتی است. ایمیل مارکتینگ یک روش ارتباطی است که به صورت هدفمند با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند تا نرخ تبدیل کسب‌و‌کار شما را افزایش دهد.

نحوه شکل گیری و ساخت جیمیل

به گفته لری پیج «یکی از بنیانگذاران گوگل» سرویس جیمیل شرکت گوگل به دلیل نامه یک کاربر در مورد مشکلات مربوط به سرویس‌های ارایه‌دهنده ایمیل موجود در وب، مانند Yahoo Mail و سرویس Hotmail مایکروسافت ایجاد و راه اندازی شد.

کاربر شاکی به دلیل مواردی مثل حذف شدن خودکار پیام‌ها، عدم وجود موتور جستجو گر و فضای محدود و اندک ذخیره سازی در این 2 سرویس گلایه کرده بود؛ هر 2 سرویس برای فضای ذخیره سازی بیشتر هزینه ای دریافت می‌کنند. اینجا بود که آقای لری به این نتیجه رسید که می‌توان سرویسی ارایه داد تا این موارد را به طور کامل پوشش دهد.

از اینها بگذریم و به ساخت اکانت gmail بپردازیم. نکته‌ای که قبل از آن بهتر است به آن اشاره کنیم این است که شما می‌توانید برای سازمان خود یک ایمیل رسمی ایجاد کرده و برند خود را به افراد معرفی کرده، ایمیل‌های خود را از آن طریق ارسال کنید. این مساله باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود. با ساخت ایمیل تجاری یا ایمیل info به جای ساخت Gmail می‌توانید ایمیل‌های خود را با نام شرکت و برندتان ارسال کنید.

احتمالا اگر صاحب کسب و کار هستید و جیمیل را برای ارتباط موثرتر با کاربران خود ایجاد کردید باید بدانید که بهتر دیده شدن شما به رشد کسب و کارتان کمک می‌کند. برای ارتباط موثرتر داشتن و طراحی سایت شرکتی سبک یک اقدام ضروری است.

محصول پیشنهادی
بنر
قالب اکسترا، قالب Xtra پرفروش ترین قالب ایران
دسته بندی : قالب چند منظوره
23823
فروش
90%
رضایت

تفاوت ایمیل و جیمیل

ایمیل مخفف عبارت E-mail یا Electronic mail یا همان نامه الکترونیکی است. جیمیل خلاصه Google mail است که ارائه‌دهنده سرویس ایمیل و متعلق به شرکت گوگل است این دو میتوانند از تفاوت هایی برخوردار باشند که در ادامه به این موارد می‌‍پردازیم:

  • ایمیل فرایند ارسال و دریافت پیام است که می‌تواند حاوی متن، فایل، تصویر یا ویدئو باشد. جیمیل بستری برای ارسال و دریافت ایمیل است.
  • ایمیل برای تبادل پیام از طریق یک شبکه ارتباطی مانند اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • جیمیل قابلیت‌های مختلفی مانند محافظت در برابر ویروس، فیلترکردن هرزنامه و همگام‌سازی ارائه می‌دهد.
  • همگام‌سازی ایمیل هر چهار ساعت یکبار در روز انجام می‌شود. حداکثر زمان همگام‌سازی جیمیل هر یک‌ساعت یکبار در روز انجام می‌شود.
  • ایمیل وابسته تبلیغات نیست. جیمیل با پرداخت هزینه به گوگل، تبلیغات را به مخاطبان هدف نمایش می‌دهد.
  • ایمیل از هیچ افزونه‌ای پشتیبانی نمی‌کند. جیمیل از افزونه‌های مختلفی مانند زمانبندی ارسال ایمیل، ردیابی وضعیت تحویل ایمیل و .. پشتیبانی می‌کند.
  • ایمیل قابلیت سفارشی‌سازی ندارد. جیمیل ویژگی‌های سفارشی‌سازی مانند تغییر پس‌زمینه و مدیریت رنگ را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اکنون که با این موارد آشنا شدید بهتر است به ساخت Gmail بپردازیم، باید به این نکته توجه داشته باشید این مقاله برای ایجاد جیمیل است و برای ساخت ایمیل باید مراحل متفاوتی را طی کنید.

شروع ساخت Gmail جدید

برای ساخت Gmail فرقی نمی‌کند که از طریق موبایل یا کامپیوتر این کار را انجام دهید تنها کافیست که این آموزش را دنبال کنید تا به راحتی حساب کاربری خود را ایجاد کنید. در این بخش ایجاد حساب جیمیل در کامپیوتر و لپ تاپ را توضیح می‌دهیم.

gmail logo icon

برای ایجاد حساب جیمیل، کافیست که دکمه ای که در این پایین قرار دارد را کلیک کنید.

ساخت اکانت جیمیل

گام اول: در این مرحله پنجره‌ای جدید برای شما نمایش داده می‌شود؛ برای ساخت اکانت جیمیل بر روی دکمه Create account‌‌ کلیک کنید تا مطابق تصویر سه گزینه به شما نشان داده شود:

ساخت جیمیل شرکتی

  1. For My Self: با انتخاب این گزینه می‌توانید یک حساب جیمیل شخصی ایجاد کنید.
  2. For My Child: این نوع حساب برای کودکان و فرزندان زیر 13 سال مناسب است زیرا این حساب کاربری جیمیل پیغام‌ها را فیلتر می‌کند. در صورتی که gmail تشخیص دهد که یک پیغام هرزنامه است آن پیغام را در قسمت هرزنامه و صندوق ورودی فرزندتان نمایش نمی‌دهد. یکی دیگر از مواردی که می‌توان از کودکان در برابر مخاطرات فضای مجازی محافظت کرد Safe Search است.
  3. For My Business: برای ساخت جیمیل جدید برای کسب و کار یا شرکتتان، این گزینه را انتخاب کنید.
نکته: بهترین گزینه برای ایجاد حساب جیمیل شخصی، انتخاب گزینه یک است.

گام دوم: در این مرحله از ساخت Gmail جدید باید مشخصات کاربری خودتان را وارد کنید. فیلد‌های موجود در این بخش به ترتیب موارد زیر هستند:

تکمیل اطلاعات کاربری در ساخت جیمیل

  1. First Name: در این باکس نام خود را وارد کنید.
  2. Last Name: در این بخش نام خانوادگی تان را بنویسید.
  3. Username: این فیلد مربوط به نام کاربری شماست. زمانی که فیلد مربوط به نام خانوادگی را پر کردید، Gmail به صورت خودکار یک نام کاربری که در دسترس است را به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید از همان نام برای ساختن جیمیل استفاده کنید. اما در صورتی که این نام کاربری را مناسب نمیدانید کافیست تا به صورت دلخواه این بخش را پر کنید.
  4. Password: در این قسمت پسورد یا رمز عبور حساب کاربری جیمیل خود را وارد کنید. این رمز را به یاد داشته باشید؛ البته در صورت فراموشی رمز به سادگی می‌توان بازیابی رمز جیمیل را انجام داد.
نکته: نام کاربری دلخواه شما باید آزاد باشد و فرد دیگری قبلا آن را به ثبت نرسانده باشد. همچنین در انتخاب این نام دقت کافی را داشته باشید زیرا امکان تغییر نام کاربری و یا آدرس جیمیل امکان پذیر نیست.

بعد از اینکه بخش‌های بالا را تکمیل کردید روی دکمه Next کلیک کنید.

گام سوم: در این قسمت به یک پنجره جدید راهنمایی می‌شوید که باید باکس‌های زیر را طبق اطلاعات خواسته شده با دقت وارد کنید:

اطلاعات شخصی حساب کاربری در ایجاد حساب جیمیل

  1. Phone number: شماره تلفن خود را وارد کنید.
  2. Recovery email address: در این بخش آدرس ایمیل پشتیبانی خود را وارد کنید. زمان فراموشی رمز حساب کاربری‌تان یکی از راه‌های بازگرداندن حساب کاربری همین ایمیل پشتیبانی است، پس با دقت ایمیل خود را وارد کنید.
  3. Your birthday: این قسمت بنویسید که متولد چه تاریخی هستید. دقت کنید که تاریخ وارد شده باید به صورت میلادی باشد و برای تبدیل تاریخ تولد شمسی به میلادی کافی است در مرورگرتان واژه «تبدیل تاریخ» را سرچ کنید.
  4. Gender: جنسیت خود را طبق یکی از گزینه‌ها انتخاب کنید. گزینه‌ها به ترتیب Male: مرد، Female: زن، Rather not say: ترجیح می‌دهم نگویم و Custom: سفارشی هستند.
نکته: موارد فوق را با دقت وارد کنید زیرا در موقع فراموشی رمز عبور و بازگردانی رمز، موارد بالا به شما کمک می‌کنند تا اکانت کاربری تان راحت تر بازگردانی شود.

با وارد کردن اطلاعات بالا، روی گزینه Next کلیک کنید.

گام چهارم: در آخرین مرحله از ساخت اکانت جیمیل، پنجره قوانین و خط مشی‌های گوگل درباره استفاده از سرویس Gmail را مشاهده می‌کنید. برای ساخته شدن اکانت جیمیل کافیست این پنجره را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه I agree برسید و بر روی این گزینه کلیک کنید.
پذیرش قوانین گوگل در ساخت اکانت جیمیل
5. تبریک! اکانت کاربری شما ساخته شد. حالا بخش Dashboard و یا صفحه مدیریت حساب کاربری گوگل برای شما نشان داده می‌شود. شما می‌توانید به راحتی بخش‌های مختلف حساب کاربری جیمیل خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال با کلیک کردن بر روی بخش Personal Info اطلاعات حساب کاربری اکانت شما را نشان میدهد. هر کدام از این موارد (به جز نام کاربری) را می‌توانید ویرایش کنید.
پیغام تبریک ایجاد حساب Gmail

دسترسی به تنظیمات اکانت کاربری جیمیل

بعد از ساخت جیمیل، آدرس gmail.com را در مرورگر سیستم خود سرچ کنید. حالا به اکانت کاربری جیمیل یا حساب کاربری خود وارد می‌شوید. از طریق منو سمت چپ، میتوانید به بخش‌های زیر دسترسی داشته باشید:
دسترسی به اکانت کاربری گوگل بعد از ساخت جیمیل
    1. Compose: اگر می‌خواهید برای شخصی ایمیل ارسال کنید بر روی این بخش کلیک کنید. در پنجره باز شده که نام آن New Message است در بخش To آدرس ایمیل یا جیمیل کاربر را وارد کنید. در زیر این فیلد، در قسمت Subject عنوان پیغام را بنویسید. متن پیام را هم در بخش زیرین Subject وارد کنید و در نهایت دکمه Send را بزنید تا پیغام ارسال شود.
    2. Starred: اگر پیغامی برای شما مهم است با زدن دکمه ستاره ای که روی آن پیغام وجود دارد، آن را بخش starred منتقل کنید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
    3. Snoozed: گاهی اوقات ارسال یک ایمیل مهم را فراموش می‌کنیم. جیمیل در آپدیت اخیرش برای این مشکل راه حلی را پیدا کرد و نام آن را Snoozed گذاشت. با فعال کردن این بخش به راحتی ایمیل‌های خود را در زمان مناسب پاسخ دهید.
    4. Sent: تمامی ایمیل‌های ارسالی خود را در این بخش مشاهده می‌کنید.
    5. Draft: می‌توانید یک ایمیل بسازید و آن را بدون ارسال کردن ذخیره کنید. ایمیل‌های ذخیره شده در این قسمت قرار می‌گیرند.

همانطور که گفتیم با طراحی سایت شرکتی با قالب اکسترا میتوانید بهتر دیده شده و خود را به کاربران نشان دهید. آموزش کار با این قالب را در ادامه ببینید.

.من کمکت می کنم سایت شرکتیت رو خودت راه‌اندازی کنی   آموزش اکسترا 

آموزش ساخت جیمیل با گوشی

به دلیل بهتر در دسترس بودن گوشی همراه، اکثر افراد با گوشی کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند. برای استفاده از خدمات سایر اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام و توییتر نیز نیاز به ساخت جیمیل جدید با گوشی دارید. با دسترسی به اکانت جیمیل روی تلفن همراه خود می‌توانید از خدمات سرویس‌های موبایل استفاده کنید. برای ساخت جیمیل جدید با گوشی نیز به همان صورتی که در لپ تاپ و دسکتاپ توضیح داده شد وارد مرورگر خود در گوشی شده و همان مراحل را طی کنید.

برای ساخت جیمیل جدید با گوشی از اپلیکیشن Gmail نیز می‌توانید استفاده کنید. اگر در گوشی خود این اپلیکیشن را نصب ندارید از گوگل پلی یا اپ استور به راحتی آن را دانلود کرده، وارد برنامه شده، با زدن sign in و google، گزینه create account را بزنید و به همان ترتیبی که گفته شد اقدام به ساختن Gmail کنید.

مزایای ساخت جیمیل جدید با گوشی

اگر از برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنید داشتن یک حساب جیمیل ضروری است در واقع شما برای استفاده از گوگل پلی و دانلود برنامه‌های آن نیاز به ساختن جیمیل دارید تا به خدمات توییتر، یوتیوب، گوگل درایو و غیره دسترسی داشته باشید. سایر مزایای ساخت جیمیل جدید با گوشی یا حتی در کامپیوتر را در این بخش ببینید.

  • ارتباط با افراد در هر جا و هر زمان
  • ارسال فایل به پیوست ایمیل
  • دسترسی به سرویس ایمیل روی گوشی در هر زمان
  • ارسال ایمیل و پیام در اسرع وقت
  • دسترسی به ایمیل‌های ارسال شده قبلی و آرشیو ایمیل‌ها
  • فضای نامحدود برای ارسال پیام‌ها
  • امکان جست‌وجو در پیام‌ها
  • امکان فیلتر کردن پیام‌های اسپم
  • امنیت بالا با استفاده از احراز هویت 2 مرحله‌ای
  • امکان ارسال فایل تا 25 مکابایت

افزایش امنیت اکانت گوگل

با توجه به اینکه معمولا اطلاعات مهم زیادی در اکانت ایمیل وجود دارد و تمام حساب‌های اینترنتی به نوعی به جیمیل مرتبط هستند، اگر یک شخص به جیمیل شما دسترسی پیدا کند به تمام اطلاعات محرمانه هم دست پیدا می‌کند. برای افزایش امنیت جیمیل و اطلاعات شخصی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ایجاد پسورد قدرتمند: اگر رمز عبور ساده قرار داده‌اید در اسرع وقت آن را تغییر دهید
  • افزودن شماره تماس برای ریکاوری: ممکن است بسیاری از افراد به ساخت جیمیل بدون شماره تماس اقدام کنند، بهتر است برای افزایش امنیت جیمیل از شماره تماس برای ریکاوری خود استفاده کنید.
  • فعالسازی قابلیت تایید 2 مرحله‌ای جیمیل: تایید دو مرحله ای یا 2-step verification برای افزایش امنیت اکانت گوگل شما مناسب است.
  • آپدیت مرورگر و اپلیکیشن Gmail: با به روز رسانی مرورگر خود و اپلیکیشن خود بستر امنیتی قوی‌تری را برای ایمیل خود فراهم خواهید کرد.

همانطور که متوجه شدید، برای ثبت نام و ساخت Gmail لازم نیست کار خاصی انجام دهید. کافی است طبق آموزش ما در مقاله ساخت حساب کاربری در جیمیل پیش رفته تا به راحتی حساب جیمیل خود را بسازید. حساب کاربری جیمیل به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. اگر سوالی در مراحل ساخت جیمیل دارید در دیدگاه‌ها بپرسید.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

بله شما با استفاده از مرورگر گوشی خود و یا اپلیکیشن Gmail موبایل می توانید جیمیل خود را بسازید.

ساخت جیمیل کار بسیار راحتی است کافیست تا به آدرس اینترنتی https://myaccount.google.com/ بروید و از انجا مراحل ساخت اکانت جیمیل را انجام دهید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
8 دیدگاه
leila.kh
leila.kh
06 اردیبهشت 1402 09:13

سلام خسته نباشید
مرسی از مقاله خوبتون. اگه ممکنه درباره نحوه حذف جیمیل هم مطلبی بذارید.

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
06 اردیبهشت 1402 09:52

ممنون از نظر مثبتتون، بله حتما اضافه خواهد شد

آیا مفید بود ؟
Mona.Javan
Mona.Javan
23 آذر 1401 14:52

سلام
برای ساخت جیمیل آیا محدودیتی با یک شماره موبایل وجود داره و می شه بیشتر از یک جیمیل ساخت؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 آذر 1401 14:58

سلام
خیر محدودیتی برای ساخت جیمیل با یک شماره موبایل وجود نداره و می تونید چند حساب جیمیل داشته باشید.

آیا مفید بود ؟
mehrnosh
mehrnosh
16 مهر 1401 16:12

سلام . برای ساخت جیمیل اقدام کردم، اما میگه که برای این شماره تلفن، اکانت های زیادی ثبت شده.
چیکار کنم

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
17 مهر 1401 08:53

سلام دوست گرامی.
همانطور که از پیغام خطا مشخص هستش، شما از این شماره برای ساخت جیمیل های زیادی استفاده کردید. برای رفع این مشکل شما می توانید از شماره های دیگر استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟
ali
ali
02 مهر 1401 12:39

سلام وقتتان بخیر. این آموزش بسیار عالی بود فقط یک سوال دارم آموزش ساخت ایمیل را هم دارید؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
02 مهر 1401 12:47

سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر باشه
خیر متاسفانه آموزش ساخت ایمیل رو نداریم ولی همین الان اون رو به لیست کار هام اضافه کردم و امیدوارم در همین ماه این مقاله رو برای شما همراهان عزیز بنویسم/

آیا مفید بود ؟