ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ارسال ایمیل از طریق smtp
آموزش افزونه‌ها

ارسال ایمیل از طریق SMTP

ارسال ایمیل برای کاربران یا ایمیل مارکتینگ یک روش افزایش فروش است. یکی از امکانات وردپرس ارسال ایمیل از طریق افزونه است، اما ممکن است عدم ارسال ایمیل و یا اسپم شدن ایمیل برای کاربران اتفاق بیفتد. یک راهکار ساده برای رفع این مشکل ارسال ایمیل از طریق smtp است. اگر برای شما پیش آمده که در ارسال ایمیل برای کاربران دچار مشکل شوید و ایمیل های شما برای کاربران اسپم شوند این مقاله را دنبال کنید.

2
17 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

راه حل مشکل در ارسال ایمیل وردپرس، استفاده از stmp برای ارسال ایمیل است. SMTP مخفف Simple Mail Transfer Protocol، پروتکل یا سروری است که ارسال ایمیل را انجام می دهد، تمام ایمیل های وردپرس از سرور SMTP استفاده می کنند. با فعال سازی SMTP دیگر مشکلی در ارسال و دریافت ایمیل نخواهید داشت، در ادامه روش فعال کردن smtp را از طریق افزونه WP Mail SMTP Pro آموزش می دهیم. در ویدئویی زیر آموزش ارسال ایمیل از طریق SMTP را ببینید.

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل وردپرس

مواردی مانند مسدود شدن ایمیل PHP، مشکل در پیکر بندی سرور و اسپم شدن ایمیل برای کاربران از جمله دلایل ارسال نشدن ایمیل وردپرس است. برای رفع این مشکل می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید و یا با استفاده از افزونه ی رایگان Check Email، چک کنید که PHP Mail فعال است یا خیر.

ولی بهترین راهی که برای رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس وجود دارد استفاده از افزونه های smtp است. افزونه WP Mail SMTP Pro یک افزونه ایمیل وردپرس است که اجازه ارسال ایمیل از طریق SMTP را می دهد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه ارسال ایمیل WP Mail SMTP Pro
دسته بندی : افزونه مارکتینگ
438
فروش
84%
رضایت

نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه WP Mail SMTP Pro

بعد از دانلود افزونه برای پیکربندی smtp باید آن را طبق مسیر زیر روی وردپرس خود نصب کنید:

پیشخوان وردپرس > افزونه ها> افزودن جدید

نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه WP Mail SMTP Pro
بعد از اینکه افزونه را نصب و فعال کردید حالا باید تنظیمات افزونه WP Mail SMTP Pro را انجام دهید برای این کار در پیشخوان وردپرس روی تب افزونه کلیک کنید.

افزونه WP Mail SMTP Proصفحه زیر برای شما باز می شود که در این قسمت می توانید پیکر بندی افزونه را انجام دهید.
تنظیمات smtp با افزونه WP Mail SMTP Pro
این قسمت از تنظیمات برای همه فرستنده ها مشابه است. در ابتدا باید فیلد های زیر را پر کنید:

از ایمیل: در این قسمت باید آدرس ایمیل وردپرس خود را وارد کنید. برای اینکه ایمیل خود را سریعا بسازید می توانید به روش ساخت ایمیل در هاست مراجعه کنید.

از نام: در این قسمت نامی را وارد کنید که می خواهید ارسال ایمیل از طریق این نام باشید. بهتر است نام سایت خود را در این قسمت بگذارید.

آدرس بازگشت ایمیل: با فعال کردن این گزینه ایمیل هایی که تحویل داده نمی شوند را دریافت می کنید.

فرستنده: در این قسمت می توانید فرستنده ایمیل خود را انتخاب کنید، در صورتی که از smtp هاست خود استفاده کنید گزینه SMTP دیگر را انتخاب کنید.

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با سرور SMTP

برای اینکه از طریق سرور SMTP هاستینگ خودتان ایمیل ارسال کنید در قسمت فرستنده ها روی SMTP دیگر کلیک کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید:

تنظیمات ایمیل از طریق smtp دیگر

  • میزبان دیگر: در این قسمت می توانید localhost وارد کنید یا از شرکت هاستینگ خود آدرس هاست SMTP را بپرسید.
  • رمزگذاری: در اینجا رمزنگاری که سرور ایمیل استفاده می کند را انتخاب کنید، هیچوقت روی هیچ یک تنظیم نکنید.
  • پورت SMTP: در این قسمت باید پورت SMTP را وارد کنید برای اطمینان بهتر است از سیستم هاستینگ خود بپرسید.
  • TLS خودکار: این گزینه باید فعال باشد.
  • احراز هویت: باید فعال باشد.
  • نام کاربری SMTP: در این قسمت آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • رمز عبور SMTP: پسورد ایمیل خود را در این قسمت قرار دهید.

در انتها روی دکمه ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

حالا می توانید تست ایمیل را انجام دهید. برای این کار وارد تب ایمیل تست شوید و در قسمت ارسال به، آدرس ایمیل تست را وارد کنید و روی کلید ارسال ایمیل کلیک کنید.

ایمیل تست افزونه WP Mail SMTP Pro
تا به اینجا روش رفع مشکل ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس از طریق هاست SMTP را آموزش دادیم. نحوه استفاده از سرورهای دیگر برای ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس را در ادامه ببینید.

استفاده از stmp برای ارسال ایمیل از طریق سرور sparkpost

اگر می خواهید از سرور sparkpost برای ارسال ایمیل استفاده کنید در قسمت فرستنده ها sparkpost را انتخاب کنید. حالا باید تنظیماتی را انجام دهید تا بتوانید از این سرور استفاده کنید. در قسمت پایین صفحه از شما کلید api درخواست می کند.

ارسال ایمیل از طریق سرور sparkpost 

برای دریافت کلید API روی عبارتی که با فلش اشاره شده است کلیک کنید وارد سایت sparkpost می شوید. ابتدا مانند تصویر زیر باید در سایت ثبت نام کنید و اطلاعات کاربری خود را تکمیل کنید و در نهایت گزینه CRAET ACCOUNT را بزنید.

ثبت نام در sparkpost 

سپس وارد پنل کاربری خود شوید و کلید API را دریافت کنید. برای این کار روی API KEYS کلیک کنید و دکمه CRAET API KEY را بزنید.

ایجاد API KEYS
وارد صفحه ساخت کلید API شده اید حالا کافیست در قسمت 1 نام API KEY را وارد کنید و روی دکمه 2 کلیک نمایید تا کلید API را دریافت کنید.

ساخت کلید API KEYS

دریافت کد API KEYS

الان می توانید این کلید را کپی کنید و در قسمت کلید API تنظیمات افزونه وارد کنید و در نهایت ذخیره تنظیمات را بزنید و برای اطمینان از تب ایمیل تست آن را چک کنید.

نکته: تنظیمات همه فرستنده ها به شکل sparkpost است، و برای تکمیل تنظیمات باید کلید API را از سایت شان دریافت کنید و مانند sparkpost تنظیم کنید.

پیشنهاد: می توانید مقاله جلوگیری از اسپم شدن ایمیل را هم مطالعه کنید.

در این مقاله به بررسی رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس و نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp با استفاده از افزونه WP Mail SMTP Pro پرداختیم. امیدواریم این آموزش برای شما کاربردی باشد و اگر سوالی در این باره دارید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
2 دیدگاه
mohammad6789
mohammad6789
10 دی 1401 22:19

با سلام ، با این افزونه روزی چند تا ایمیل می توان ارسال کرد و اینکه قابلیت ارسال ایمیل های مربوط به ووکامرس و افزونه awesome-supprt را دارد؟؟؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
11 دی 1401 10:20

سلام محمد عزیز
این افزونه فقط وظیفه تغییر روش ارسال ایمیل های وردپرس رو انجام میده و روی تعداد ارسال ایمیل تاثیری نداره. برای قابلیتی که مد نظرتونه هم بهتره به طراح افزونه تیکت بزنید تا راهنماییتون کنند.

آیا مفید بود ؟