ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
پیکر بندی smtp
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش پیکربندی smtp در وردپرس

پیکر بندی smtp و دسترسی به تنظیمات آن به عنوان یک برنامه ارسال و دریافت ایمیل سوال بسیاری از کاربران است و ما در این مقاله به نحوه پیکر بندی ارسال ایمیل از طریق smtp و پیکر بندی smtp می پردازیم.

0
08 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

سرور SMTP یا Simple Mail Transfer Protocol، پروتکلی برای مبادله ایمیل است، نکته ای که باید دقت کنید این است که smtp سرور نیست بلکه برنامه ای برای ارسال و دریافت ایمیل است و کار ذخیره سازی ایمیل ها روی سرور را انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم پیکربندی smtp را برای سایت های وردپرسی آموزش دهیم.

چرا باید از smtp استفاده کنیم؟

شاید بپرسید با وجود جیمیل چرا باید از ارسال ایمیل از طریق smtp استفاده کنیم. اگر دارای شرکت یا کسب و کار آنلاین هستید و می خواهید برای افراد زیادی ایمیل به صورت خودکار ارسال کنید، احتمالا نیاز به ارسال دسته جمعی ایمیل برای کاربران سایت دارید، در این صورت بهتر است از smtp استفاده کنید.

پیکربندی smtp در هاست

برای ارسال دسته جمعی ایمیل های سایت باید در ابتدا ساخت ایمیل در هاست انجام دهید. کافیست وارد هاست شوید:

  • روی قسمت email accounts کلیک کنید. در این قسمت می توانید کلیه حساب های ایمیلی موجود خود را مشاهده کنید و یا یک حساب ایمیل جدید بسازید.

تنظیمات smtp در هاست

  • برای ساخت ایمیل جدید روی دکمه creat کلیک کنید و ایمیل جدیدی بسازید.
  • ساخت ایمیل جدید هم چنین با زدن روی دکمه manage در صفحه زیر می توانید ایمیل های قبلی خود را مدیریت کنید، فضای ذخیره سازی ایمیل را افزایش یا کاهش دهید و یا رمز عبور خود را تغییر دهید.

تنظیمات ایمیل جدید

  • برای بررسی پیکربندی smtp قبل از راه اندازی سرویس ایمیل می توانید وارد قسمت check email شوید و روی configure mail client کلیک کنید.
  • در صفحه زیر می توانید پیکربندی smtp را مشاهده کنید که پورت آن 465 است.

دیدن تنظیمات smtp هاستبا توجه به تنظیمات بالا شما می توانید به راحتی یک ایمیل smtp در سایت خود بسازید  و پیکربندی smtp را مشاهده کنید و سپس اقدام به ارسال دسته جمعی ایمیل کنید. اطلاعاتی که در این قسمت باید به خاطر بسپارید، یوزر نیم و پسورد و پورت smtp است که می توانید در هنگام ارسال ایمیل از طریق smtp به کار شما می آید.

ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه وردپرس

یکی دیگر از روش های معمول برای ارسال ایمیل با smtp استفاده از افزونه ها است. شما می توانید از افزونه های رایگان مخزن وردپرس استفاده کنید و یا می توانید از افزونه WP Mail SMTP Pro استفاده کنید. برای نحوه ارسال ایمیل از طریق این افزونه به مقاله ارسال ایمیل از طریق SMTP مراجعه کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.