ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس
آموزش افزونه‌ها

بهترین افزونه شمسی ساز رایگان در وردپرس

امروزه سوال و مسئله بسیاری از طراحان مبتدی وبسایت های وردپرسی این است که چگونه می توانیم تاریخ وردپرس را به شمسی تبدیل کنیم؟ جواب کوتاست: بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس را دانلود کنید و آن را روی وبسایت وردپرسی خود نصب کنید، تغییرات به صورت خودکار اعمال می شوند.

8
14 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

یکی از مواردی که همواره برای طراحان سایت و مدیران سایت وجود داشته، فارسی نبودن تاریخ های وردپرس در بخش های مختلف سایت است. علت این موضوع هم این است که هسته وردپرس به صورت پیش فرض تاریخ ها را به صورت میلادی نشان می دهد.

افزونه WP Shamsi بدلیل مشکلات امنیتی از مخزن وردپرس حذف شده و بسیاری از افزونه‌های امنیتی آنرا مخرب می‌شناسند.
پیشنهادات جایگزین، افزونه‌های  WP-Persian، Persian Date است.

اما ما در سایت های فارسی نیازمند تاریخ شمسی هستیم. برای نمایش تاریخ شمسی در سایت، افزونه های شمسی ساز تقریباً زیادی به صورت رایگان و پولی وجود دارند. ما می خواهیم بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس یعنی WP Shamsi را معرفی کنیم:

کدام افزونه شمسی ساز بهترین انتخاب است؟

تقریباً افزونه های شمسی ساز زیادی برای فارسی سازی وردپرس وجود دارند که می توانیم از آن ها استفاده کنیم. افزونه هایی که در زمینه فارسی سازی و شمسی سازی تاریخ وردپرس زیاد از آن ها استفاده می شود؛ افزونه شمسی ساز جلالی (wp jalali) و پارسی دیت (wp-parsidate) هستند. این دو افزونه تعداد دانلود بالایی در مخزن وردپرس دارند. اما از آن جایی که افزونه جلالی مدت زیادی از آخرین آپدیت آن گذشته است و به دنبال این موضوع مطمعناً مشکلات زیادی هم به همراه خواهد داشت، تعداد نصب های فعال آن بر روی وبسایت های وردپرسی بسیار کاهش یافته است.

افزونه پارسی دیت نیز یکی دیگر از افزونه های شمسی ساز است که قابلیت های خوبی مثل تغییر زبان سایت، تصحیح زبان عربی و… را دارد. اما با این حال باز هم با توجه به امکانات زیاد افزونه شمسی ساز WP Shamsi مثل: ریدایرکت، صفحه در دست تعمیر، قفل کپی مطالب، مترجم زبان انگلیسی و … از توانایی های کمتری برخوردار است. حالا بریم و با بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس یعنی WP Shamsi بیشتر آشنا شویم.

شما نیاز دارید که تاریخ در بخش‌های مختلف وردپرس به شمسی نمایش داده شود یکی از بخش‌های سایت که کاربران با آن در ارتباط هستند فرم‌هایی مثل فرم استخدام هستند، افزونه انتخاب تاریخ شمسی برای فرم وردپرس یکی از پلاگین‌هایی است که تاریخ را به شمسی برای کاربران نمایش می‌دهد.

معرفی بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس؛ WP Shamsi

همانطور که از نام این افزونه مشخص است افزونه شمسی ساز تاریخ وردپرس WP Shamsi، تاریخ بخش های مختلف سایت را از میلادی به شمسی تغییر می دهد. این افزونه بیش از 30 هزار نصب فعال دارد و یکی از پرطرفدار ترین افزونه های شمسی ساز وردپرس است. این افزونه در دو نسخه رایگان و پریمیوم موجود است.

نکته: اخیراً به گفته طراح این افزونه، فروش نسخه تجاری (پولی یا پریمیوم) افزونه تاریخ شمسی وردپرس متوقف شده است.

اما باید دقت کنید که این افزونه فقط شمسی ساز نیست؛ مثلاً کاری که قبلا برای فارسی سازی اعداد در وردپرس را به وسیله کد نویسی انجام می دادیم، این افزونه به راحتی این کار را انجام می دهد. این افزونه قابلیت ها و ویژگی های دیگری هم دارد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره شده است:

  1. تغییر فونت بخش مدیریت پیشخوان وردپرس
  2. پشتیبانی کامل از تاریخ و تقویم ماه های شمسی
  3. سازگار با افزونه های مهم مثل رنک مث و ووکامرس
  4. دارا بودن سیستم ریدایرکت لینک
  5. امکان درج استایل سفارشی در بخش تنظیمات
  6. فارسی سازی قالب پیشفرض وردپرس و قالب های معروف و محبوب وردپرس
  7. تنظیمات پیشرفته، در این ساده بودن منو تنظیمات
  8. سازگاری کامل با مباحث سئو
  9. کد نویسی بهینه و اصولی
  10. و …
این افزونه شمسی ساز وردپرس توسط تیم حرفه ای wpvar کد نویسی و طراحی شده است. این تیم یک افزونه جدید هم به اسم گزارش فارسی ووکامرس منتشر کرده است که تمام نمودار ها و سیستم های آماری ووکامرس را فارسی سازی و به تاریخ شمسی تبدیل می کند.

دانلود افزونه شمسی ساز رایگان در وردپرس

برای دانلود و نصب این افزونه کافیست که به پبشخوان وردپرس سایت رفته و از مسیر افزونه ها>افزودن نام این افزونه را در مخزن وردپرس سرچ کنید تا این افزونه را نصب و فعال سازی کنید.

برای دانلود افزونه شمسی ساز وردپرس WP Shamsi راه دیگری هم وجود دارد؛ این افزونه را از سایت ووردپرس دانلود کرده و بعد از آن به مسیر افزونه ها>افزودن رفته و فایل دانلودی افزونه شمسی ساز را در ناحیه مورد نظر قرار داده تا عمل نصب و فعال سازی انجام شود. لینک دانلود این افزونه را در پایین قرار داده ایم با خیال راحت بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

دانلود افزونه WP Shamsi

تنظیمات بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس

بعد از دانلود افزونه شمسی ساز وردپرس و فعال سازی افزونه WP Shamsi یک گزینه با نام وردپرس فارسی به بخش پیشخوان وردپرس سایت اضافه می شود. از همین بخش می توانیم تنظیمات این افزونه را کنترل و مدیریت کنیم. بعد از کلیک کردن روی این گزینه تنظیمات و پیکربندی افزونه در تب های مختلف نمایش داده می شود. در ادامه به بخش های مختلف این افزونهشمسی سازی اشنا می شویم.

1. تنظیمات عمومی شمسی ساز WP Shamsi

در تب تنظیمات عمومی این افزونه، ورژن و یا نسخه نصب شده این پلاگین نوشته شده است و درصورت منتشر شدن آپدین جدید، از همین بخش می توانید افزونه را آپدیت کنید.

2. شمسی ساز

تب بعدی، شمسی ساز است. در این تب موضوعات کلی و عمومی افزونه را می توانید تغییر دهید. موارد این تب را به صورت کوتاه و مختصر در ادامه توضیح داده ایم.

  • شمسی‌ سازی: در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد، تاریخ های وبسایت شمسی سازی نمی شوند و به همان حالت میلادی نشان داده می شوند.
  • کشور: یکی از قابلیت های این افزونه این است که می توانید از بین تقویم افغانستان و ایران یکی را انتخاب کنید، در این حالت، نام ماه های نمایش دادع در تاریخ ها بر اساس کشور انتخاب شده، تغییر می کنند.
  • شمسی‌سازی بایگانی: با فعال کردن این بخش آرشیو یا صفحه لیستینگ وبسایت هم به حالت تاریخ شمسی در می آیند.
  • شمسی‌سازی تقویم: با فعال کردن این گزینه تمامی ابزارک ها و بلوک های سایت شمسی سازی می شوند.
  • نوار مدیریت: در صورت فعال بودن این گزینه تاریخ در منوی مدیریت یا Admin bar نمایش داده می شود.

3. فارسی ساز

این بخش مربوط به فارسی سازی اعداد در وردپرس است.

  • اعداد فارسی: به راحتی با فعال کردن این بخش، اعداد را در محیط کاربری سایت با فرم فارسی نمایش داده می شوند.
  • اعداد فارسی مدیریت: همانطور که از نام این بخش مشخص است، اگر این بخش فعال باشد تمامی اعداد در بخش مدیریت و یا پیشخوان وردپرس به حالت فارسی در می آیند.
  • فونت مدیریت: از این بخش، یکی از فونت های حرفه ای ایرانسس و وزیر را برای پیشخوان وردپرس انتخاب کنید. اگر هم که نمی خواهید این فونت ها در بخش مدیریت اعمال شوند کافیست که گزینه غیر فعال را انتخاب کنید.

4. پوسته

طراحان بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس، در کنار طراحی این افزونه حرفه ای، تعدادی از محبوب ترین قالب های جهان را که در پیشخوان وردپرس هم قرار دارند را به طور کلی شمسی سازی کرده اند تا از این بخش به راحتی این قالب را روی وبسایت وردپرسی تان بدون هیچ گونه ایرانی نصب و فعال کنید.

  • فعال‌سازی:  فعال سازی خودکار این پوسته ها از این بخش مدیریت می شود.

5. افزودنی های افزونه WP Shamsi

افزودنی‌ها امکاناتی را به فارسی‌ساز وردپرس اضافه می‌کنند که بین وبمستر‌های ایرانی و مدیران وردپرس فارسی محبوب هستند. از این صفحه می‌توانید افزودنی‌ها را فعال و یا غیرفعال کنید.

  • غیرفعال کردن دسترسی به مدیریت: درصورت فعال کردن، دسترسی کاربران با نقش مشترک به محیط مدیریت وردپرس یا همان آدرس “wp-admin” محدود خواهد شد.
  • غیرفعال کردن نوار مدیریت: درصورت فعال کردن این گزینه نوار مدیریت در محیط کاربری وردپرس و قالب نمایش داده نخواهد شد
  • در دست تعمیر: با فعال کردن این گزینه، هرگاه سایت در دست تعمیر است کاربران با پیغام سایت در دست تعمیر است برخورد می کنند. البته می توانید با دیدن آموزش ساخت صفحه در دست تعمیر با المنتور، صفحه تعمیر سایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کنید.
  • متن در دست تعمیر: در نسخه VIP می توانید پیغامی که در زمان تعمیر سایت به کاربر نشان داده می شود را ویرایش کنید
  • فارسی سازی قیمت ووکامرس: تبدیل قیمت های ووکامرس به رایگان درصورت 0 بودن یا خالی بودن قیمت محصولات را می توانید فعال کنید.

6. سازگاری

در این تب افزونه هایی که به طور اختصاصی با “پلاگین شمسی ساز تاریخ وردپرس” سازگار شده اند و یا سازگاری آن ها به صورت دستی بررسی و تایید شده است را می توانید ببینید.

  • غیرفعال کردن شمسی‌سازی مدیریت: با غیر فعال کردن این گزینه، شمسی سازی بخش مدیریت وردپرس غیر فعال می شود.
  • غیرفعال کردن شمسی‌ساز برای زبان‌های غیرفارسی: با فعال کردن گزینه زیر، شمسی‌ساز در صورتی که زبانی به غیر از فارسی نصب شده باشد غیرفعال خواهد شد.

7. مترجم

 یکی از بخش های جالب توجه “بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس” تب مترجم است. بر روی گزینه “ترجمه جدید” کلیک کرده و در قسمت “از” عبارتی را که می‌خواهید ترجمه شود وارد کنید (اکثرا به انگلیسی) و در قسمت “به” ترجمه خود از آن عبارت را وارد کنید.

8. ریدایرکت

ما انواع ریدایرکت در وردپرس داریم اما این افزونه شما را از داشتن افزونه اضافی برای ریدایرکت 301 و 302 آدرس ها بی نیاز کرده است.

9. استایل سفارشی

از این قسمت جهت رفع مشکلات پوسته خود می‌توانید استفاده کنید. مانند تغییر فونت و اندازه متن و رنگ‌ها و … “کدها باید به صورت CSS باشند.”

10. پشتیبان

برای انتقال داده های این افزونه به یک سایت دیگر کافیست از این بخش داده ها را پشتیبان گیری کنید.

نکته: علاوه بر افزونه های فارسی سازی افزونه هایی مانند افزونه پارسی دیت وجود دارد که تبدیل تاریخ تاریخ میلادی به شمسی را تبدیل کنید در مقاله تبدیل تاریخ میلادی به شمسیاین آموزش را می توانید ببینید.

افزونه مکمل شمسی ساز رایگان Wp Shamsi

همانطور که در بالا اشاره کردم، تیم طراح افزونه شمسی ساز تاریخ وردپرس، یک افزونه جدید هم به اسم گزارش فارسی ووکامرس منتشر کرده است که تمام نمودار ها و سیستم های آماری ووکامرس را فارسی سازی و به تاریخ شمسی تبدیل می کند. با دانلود و نصب این افزونه، فروشگاه خود را بهتر اداره کنید. ما در این مقاله، آموزش کار با بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس را خدمت شما ارائه کردیم. همچنین در همین مقاله، لینک دانلود افزونه شمسی ساز وردپرس را قرار داده ایم تا به را حتی بتوانید آن را دانلود کنید. تجربیات خود را درباره شمسی سازی تاریخ در وردپرس را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

خیر. اما طراحان این افزونه، یک پلاگین جدید را با نام گزارش فارسی ووکامرس را طراحی کرده اند که می توانید از آن برای فارسی سازی گزارشتان وردپرس استفاده کنید.

بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس را دانلود کنید و آن را روی وبسایت وردپرسی خود نصب کنید، تغییرات به صورت خودکار اعمال می شوند.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
8 دیدگاه
hamidhtc
hamidhtc
25 مهر 1402 14:17

لطفا مقاله رو بروز کنید این افزونه از مخزن وردپرس پاک شده به خاطر مشکلات امنیتی

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
25 مهر 1402 15:34

بله، ممنون از شما

آیا مفید بود ؟
hacer
hacer
01 مهر 1402 19:41

سلام خسته نباشید ببخشید من یه صفحه از سایت رو با کدهای php زدم و الان افزونه wp_shamsi روی سایت نصبه اما نمیدونم چطوری این تاریخ رو در کد به شمسی تبدیل کنم آیا این افزونه تابعی داره که در اختیار توسعه دهندگان قرار بده یا نه ؟

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
02 مهر 1402 10:16

نسخه رایگان خیر

آیا مفید بود ؟
amir jalali
amir jalali
27 شهریور 1402 01:31

پلاگین جایگزین که تاریخ افغانستان رو داشته باشه سراغ دارید؟
تاریخ افغانستان تنها اسامی ماه‌ها تفاوت داره، بقیه چیزاش مشترکه.

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
28 شهریور 1402 09:33

دوست عزیز میتونید از افزودنی های افزونه WP Shamsi استفاده کنید

آیا مفید بود ؟
مهدی ایزک
مهدی ایزک
26 فروردین 1402 01:59

متاسفانه این افزونه به تازگی دچار یک مشکل امنیتی شده و بعید بنظر میرسه که بروزرسانی هم بشه.

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
29 فروردین 1402 12:59

بله حدود 6 ماهی میشه که این افزونه بروز نشده جایکزینی که فعلا وجود داره پارسی دیت هست که در مقاله زیر نحوه کارکردن با این افزونه آموزش داده شد
https://www.rtl-theme.com/blog/persian-date/

آیا مفید بود ؟