ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

یکی از مسائل آزار دهنده که از نسخه 5 به بعد شاهد آن هستیم، شمسی نشدن تاریخ وردپرس است. این مورد بخصوص در وبلاگ ها که تاریخ نمود بیشتری دارد، حائز اهمیت است. در این مقاله به نحوه تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس به کمک افزونه پارسی دیت می پردازیم. با کمک افزونه پارسی دیت علاوه بر تقویم اعداد را هم می توانید فارسی کنید.

5
19 فروردین 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

تا چند وقت پیش با افزونه جلالی مشکل عدم نمایش تاریخ شمسی رفع می شد. اما بعد از وردپرس نسخه 5، همچنان تاریخ ها به صورت میلادی نمایش داده می شود. این مورد در وبلاگ های فارسی باعث غیرحرفه ای شدن سایت در چشم مخاطبان ما می شود. پس مهم است که در تاریخ فارسی به درستی نمایش داده شود. تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس به سادگی با نصب افزونه های رایگان امکانپذیر است.

نکته مهم: افزونه جلالی با php هاست 7 به بالا سازگار نیست. در صورتی که این نسخه فعال شود ابزارک تقویم شمسی نمایش صحیحی ندارد.حتی گاهی با نمایش چند سطر خطا مواجه می شود:

نمایش ساعت و تاریخ شمسی در سایت با افزونه پارسی دیت

افزونه پارسی دیت یا persian date یک پلاگین رایگان است که جانشین مناسبی برای جلالی محسوب می شود. مثل دیگر افزونه ها، برای اینکه روی سایت شما قابل استفاده باشد، در ابتدا باید نصب و فعال سازی شود.

نصب افزونه پارسی دیت

فرایند نصب تمامی افزونه های وردپرس به یک صورت است. کافی است فایل زیپی که از آدرس بالا ذخیره کرده اید، از بارگذاری افزونه روی سایت خود آپلود کنید. فراموش نکنید بعد از نصب، حتما آن را فعال کنید.

نمایش ساعت و تاریخ شمسی در سایت

البته از آنجا که پارسی دیت، یکی از پلاگین های مخزن وردپرس است، از بخش جستجوی افزونه ها هم می توانید آن را پیدا کنید. برای اینکار، بعد از افزودن افزونه، در کادر جستجو، نام آن را جستجو و دکمه “هم اکنون نصب کن” را کلیک کنید. در تصویر زیر، قبلا افزونه نصب شده؛ بنابراین دکمه فعال را کنارش می بینیم.

نمایش تاریخ فارسی در وردپرس

تنظیمات و پیکربندی برای نمایش ساعت

بعد از نصب و فعال سازی افزونه پارسی دیت، کاری که باید انجام دهید، پیکربندی افزونه است. برای این کار نگاهی به منو وردپرس سایت خود بیندازید. گزینه ای جدید با عنوان تنظیمات پارسی اضافه شده است. روی آن کلیک کنید. برای پیکربندی سه گزینه پیش روی شماست.

  • هسته: در بخش هسته، تنظیمات کلی افزونه را مشاهده می کنید.
  • تبدیل: در تبدیل، اعداد فارسی را در بخش های مختلف سایت می توانید تنظیم کنید.
  • هماهنگی با افزونه ها: دو افزونه پر کاربرد سایت های فروشگاهی یعنی ووکامرس و edd را هم می توانید با پارسی دیت هماهنگ کنید.

تنظیمات هسته و تغییر تاریخ به شمسی

در تنظیمات هسته در حال حاضر می توانید زبان پنل مدیریت، زبان سایت را تغییر دهید. همچنین در همین بخش،  تاریخ خورشیدی یا شمسی را می توانید فعال کنید. کافی است مثل تصویر زیر فقط، دکمه فعال را انتخاب کنید. البته از آنجایی که سایتی که تست کردیم، زبان سایت و مدیریت فارسی را تغییر ندادیم.

اگر دوست ندارید منو وردپرس خیلی شلوغ شود، تنظیمات تاریخ شمسی را می توانید به زیر منو تنظیمات انتقال دهید.

چگونه تاریخ وردپرس را فارسی کنیم

نمایش فارسی اعداد و تاریخ ها

نکته ی دیگری که ممکن است باعث اذیت شما بشود، اعداد هستند که در سایت ممکن است به صورت لاتین نمایش داده شوند. در بخش تبدیل تنظیمات پارسی به سادگی می توانید آن ها را فارسی کنید. اعداد فارسی در هر بخش وردپرس اعم از عنوان ، محتوا و خلاصه نوشته‌ها، دیدگاه‌ها و تعداد آن ها و نیز دسته‌بندی‌ ها را با دکمه فعال در سایت خود نمایش دهید.

از طرف دیگر اعداد عربی را در صورت نمایش در سایت می توانید به فارسی تبدیل کنید.

شمسی نشدن تاریخ وردپرس

فارسی کردن قیمت ها در فروشگاه

یک قابلیت دیگر افزونه پارسی دیت برای فروشگاه آنلاین شما فارسی کردن قیمت ها است. البته اگر از قالب فروشگاهی وردپرس حرفه ای، استفاده کنید، با چنین مسائلی برخورد نمی کنید. در قالب های فروشگاهی حرفه ای، علاوه بر صفحات آماده، جزئیات ریزی مثل همین نمایش تاریخ فارسی در وردپرس یا قیمت ها به صورت صحیح نشان داده می شوند و نیازی به وقت گذاری برای اصلاح جزئیات ندارید. تنها باید محصولات و توضیحات آن را جایگزین کرد.

اگر در فروشگاه آنلاین شما، ووکامرس یا edd، قیمت ها به صورت لاتین نشان داده می شود، با تنظیمات زیر به سادگی آن را می توانید حل کنید.

در بخش هماهنگی با افزونه ها وارد شوید و بسته به افزونه فروشگاه سازی که استفاده کرده اید، قیمت ها را اصلاح کنید.

فارسی کردن اعداد و تاریخ شمسی

نکته: ممکن است فرمت نمایش تاریخ دلخواه شما نباشد و به خاطر اعداد به هم ریختگی شاهد باشیم. برای اصلاح این مورد، کافی است به مسیر زیر مراجعه کنید:

  1. بعد از ورود به پنل مدیریت سایت خود، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  2. از میان زیر بخش های آن عمومی مسیری است که باید وارد شوید.
  3. در تنظیمات عمومی سایت، فرمت و ساختار تاریخ و زمان را می توانید انتخاب کنید.
  4. در پایان دکمه ذخیره را بزنید.

اصلاح تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

در نهایت با تنظیماتی که انجام می دهید به سادگی می توانید مشکل شمسی نشدن تاریخ وردپرس را رفع کنید. علاوه بر آن اعداد و ارقام را هم به صورت فارسی نمایش دهید.

نمایش تاریخ روز در سایت وردپرس

اگر در قالب شما، تاریخ روز هم نمایش داده می شود و تمایل دارید که این هم به تاریخ شمسی تبدیل شود، راه حل دیگری دارد. برای نمایش تاریخ شمسی بخش نوشته باید افزونه پرشین دیت نصب کرد اما قالب هایی که تاریخ روز را نمایش می دهند همچنان نیازمند فعال سازی افزونه جلالی هستند. در واقع هر دو افزونه برای این مورد لازم هستند.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
5 دیدگاه
martyr.kaveh@gmail.com
15 مهر 1400 10:14

سلام خداقوت
من می خواهم یک افزونه ی رزرواسیون نصب کنم. آیا بعد از ترجمه ی افزونه با استفاده ی از افزونه پارسی دیت می شود تاریخ ها را تبدیل کرد؟ قالب سایتم وود مارت است
سپاس فراوان

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
17 مهر 1400 10:15

سلام دوست عزیز
ممکنه نمایش تاریخ در افزونه رزرواسیونی که مورد نظر شماست تنها با نصب یک افزونه تقویم شمسی در بخش پیشخوان و فرانت اصلاح بشه. اما پیشنهاد من به شما این هست که یک تیکت برای طراح قالب وودمارت ارسال کنید و دقیقا نام افزونه رزرواسیون خودتون رو ذکر کنید و اگر افزونه ای کاملا فارسی سازی شده و بدون مشکل تقویم و سازگار با قالب میشناسن به شما معرفی کنند.

آیا مفید بود ؟
mahsam
mahsam
30 بهمن 1399 09:23

سلام وقت بخیر بنده این افزونه رو نصب کردم تمام افزونه ها بدرسی کار میکنند جز افزونه اشتراک ویژه که از همین راست چین خریداریکردم با پشتیبانی صحبت کردم گفتن تقویم جلالی نصب کن مشکل حل میشه اما نشد تو اینترنت هم کلی گشتم مشکلم حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از کجاست.
این پیغام خطا هست: (جایی که میخواد تاریخ شروع و اتمام یک اشتراک رو نشون بده این پیغام رو میده
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function jdate() in /home/tarhfars/public_html/wp-content/plugins/edd-all-access/templates/shortcode-all-access-passes.php:63 Stack trace: #0 /home/tarhfars/public_html/wp-includes/template.php(732): require() #1 /home/tarhfars/public_html/wp-content/plugins/easy-digital-downloads/includes/template-functions.php(739): load_template('/home/tarhfars/...', false) #2 /home/tarhfars/public_html/wp-content/plugins/easy-digital-downloads/includes/template-functions.php(672): edd_locate_template(Array, true, false) #3 /home/tarhfars/public_html/wp-content/plugins/edd-all-access/includes/functions/shortcodes.php(372): edd_get_template_part('shortcode', 'all-access-pass...') #4 /home/tarhfars/public_html/wp-includes/shortcodes.php(343): EDD_All_Access_Shortcodes->edd_all_access_passes('', '', 'edd_aa_customer...') #5 [internal function]: do_shortcode_tag(Array) #6 /home/tarhfars/public_html/wp-includes/shortcodes.php(218): preg_replace_callback('/\\[(\\[?)(edd_aa...', 'do_shortcode_ta. in /home/tarhfars/public_html/wp-content/plugins/edd-all-access/templates/shortcode-all-access-passes.php on line 63
سپاسگزارم

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
02 اسفند 1399 16:11

سلام وقت بخیر
ممکنه بعضی افزونه ها با هم تداخل داشته باشن و نشه همزمان دو افزونه رو فعال داشته باشین. بهتره موارد فنی رو با خود طراح مطرح کنید.

آیا مفید بود ؟
wpthemi
wpthemi
21 فروردین 1399 09:20

سلام. بسیار عالی

آیا مفید بود ؟
0