ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
فارسی سازی اعداد در وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

فارسی سازی اعداد در وردپرس

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در حین تایپ کردن فارسی در وردپرس وقتی بخواهید عددی بنویسید و انگلیسی باشد. در این مواقع ممکن است با زدن کلید های میانبر کیبورد (shift+alt) باز هم زبان اعداد فارسی نشود برای اینکه روش های فارسی سازی اعداد در وردپرس را یاد بگیرید همراه ما باشید.

2
03 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

یکی از ملاک های استفاده فارسی زبانان از قالب های وردپرسی، راست چین و فارسی بودن آن هاست. برای هیچ فارسی زبانی خوشایند نیست که بخواهد از قالبی که راست چین یا فارسی نباشد استفاده کند. حالا بعضی اوقات ممکن است با وجود قالب فارسی و راست چین در قسمت نوشتن اعداد به مشکل بر می خورید و اعداد انگلیسی تایپ شوند. برای اینکه بتوانید اعداد را فارسی کنید می توانید از روش های فارسی سازی اعداد در وردپرس که در ادامه معرفی می کنیم استفاده کنید.

اگر به موضوع فارسی سازی وردپرس علاقمند هستید در آکادمی راست چین یک دوره آموزشی برای راست چین کردن قالب وردپرس ارائه داده شده تا شما فرایند فارسی سازی را به صورت اصولی یاد بگیرید. در واقع یک پروژه را به صورت عملی از ترجمه تا شخصی سازی و شمسی سازی را یاد گرفته و هر قالب و افزونه‌ای را ترجمه کنید.

استفاده از فونت فارسی در وردپرس

اولین اقدامی که برای تغییر فونت اعداد می توانید انجام دهید استفاده از فونت فارسی است. برای این کار می توانید فونت هایی مثل ایران یکان، ایران سنس خریداری کنید و تغییر فونت در وردپرس را اعمال کنید.

برای نصب فونت روی هاست فایل زیپ شده را در مسیر زیر آپلود کنید.

fonts< themes < wp-content <public html 

استفاده از فونت فارسی در وردپرس

 استفاده از کد در functions.php

از دیگر روش های فارسی سازی اعداد در وردپرس استفاده از کد هاست. functions.php یک فایل وردپرسی است که شامل همه توابع پشتیبانی و ساپورت پوسته وردپرس است. هم چنین شما برای اضافه کردن انواع قابلیت ها به پوسته وردپرسی می توانید از این فایل کمک بگیرید.

 استفاده از کد در functions.php

دسترسی از طریق پیشخوان: برای دسترسی به این فایل اگر قالب وردپرسی دارید ابتدا وارد قسمت پیشخوان وردپرس خود شوید و در قسمت نمایش و قسمت ویرایشگر کلیک کنید.

پیشخوان وردپرس>نمایش>ویرایشگر

دسترسی از طریق هاست: پس از اینکه وارد هاست خود شدید وارد پوشه public html شوید و سپس وارد پوشه wp-content شده و از قسمت themes وارد فایل functions.php شوید.

functions.php< themes < wp-content <public html 

function trim_number($num)
{
$eng = array('0','1','2','3','4','5','6','7','8','9');
$per = array('۰','۱','۲','۳','۴','۵','۶','۷','۸','۹');
return str_replace($eng,$per,$num);
}

استفاده از کد در هدر سایت

روش دیگر برای فارسی سازی اعداد در وردپرس قرار دادن کد در هدر سایت است.

<script> $(document).ready(function(){ persian={0:’۰’,۱:’۱’,۲:’۲’,۳:’۳’,۴:’۴’,۵:’۵’,۶:’۶’,۷:’۷’,۸:’۸’,۹:’۹’}; function traverse(el){ if(el.nodeType==3){ var list=el.data.match(/[0-9]/g); if(list!=null &amp;&amp; list.length!=0){ for(var i=0;i&lt;list.length;i++) el.data=el.data.replace(list[i],persian[list[i]]); } } for(var i=0;i&lt;el.childNodes.length;i++){ traverse(el.childNodes[i]); } } traverse(document.body); }); </script

 استفاده از افزونه

یکی از ساده ترین کارها برای فارسی سازی اعداد در وردپرس افزودن افزونه فارسی سازی وردپرس است. یکی از بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس wp shamsi است که در مخزن وردپرس وجود دارد و با نصب آن می توانید به راحتی فارسی سازی اعداد و شمسی سازی تقویم سایت را انجام دهید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Fontiran | افزونه مدیریت فونت برای وردپرس و ووکامرس
دسته بندی : افزونه کاربردی
80
فروش
66%
رضایت

در این مقاله روش های فارسی سازی اعداد در وردپرس را معرفی کردیم اگر شما روش دیگری می شناسید با ما در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
helyamn
helyamn
31 اردیبهشت 1402 15:40

ممنون، من اومدم از کد هدر تون استفاده کنم، کار نمی کرد. با ادیت با این کد تونستم جواب بگیرم گفتم بنویسم:

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
31 اردیبهشت 1402 15:53

سلام هلیای عزیز
ممنون از شما ولی کدتون نمایش داده نمیشه

آیا مفید بود ؟