ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش تغییر فونت در وردپرس

در این مقاله به آموزش افزودن فونت در وردپرس با دو روش می پردازیم. یکی از روش ها نصب افزونه فونت ماندگار و دیگری استفاده از کد css است. با تغییر فونت در وردپرس تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان از سایت خود رقم بزنید.

1
04 مهر 1400
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

بسیاری از شما تمایل دارید که سایت وردپرسی تان جذابیت بصری بیشتری داشته باشد و کاربران بیشتری از سایت شما دیدن نمایند. یکی از این موارد، تغییر فونت در وردپرس که با استفاده از کد نویسی و نصب افزونه های مرتبط قابل انجام است. در ادامه به دو روش آموزش اضافه کردن فونت در وردپرس می پردازیم. یکی از این روش ها استفاده از افزونه های فونت و روش دیگر از طریق کدنویسی و داخل پوسته سایت است. در ویدیوی زیر آموزش افزودن فونت در وردپرس را مشاهده کنید.

اضافه کردن فونت در وردپرس با افزونه

افزونه های متنوعی برای افزودن فونت در وردپرس به کار می روند. یکی از افزونه های رایگان افزونه فونت ماندگار با عنوان MW Font Changer است. شما می توانید به راحتی این افزونه را از مخزن وردپرس دانلود نمایید. در ادامه به جزئیات استفاده از افزونه فونت ماندگار می پردازیم.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه مدیریت و تغییر فونت وردپرس FontPress ، پلاگین فونت پرس
دسته بندی : افزونه کاربردی
147
فروش
81%
رضایت

نصب افزونه برای تغییر فونت در وردپرس

برای نصب افزونه فونت، آموزش نصب افزونه وردپرس را مشاهده کنید

امکانات افزونه ماندگار

از جمله امکاناتی که این افزونه دارد استفاده آسان، تغییر اندازه فونت سایت، قابلیت نصب فونت های پرطرفدار فارسی، تغییر فونت پیشخوان وردپرس و غیره می باشد.

تنظیمات افزونه فونت ماندگار

بعد از نصب، افزونه در پیشخوان > تنظیمات وردپرس با دو زیر منوی فونت ماندگار-پوسته و فونت ماندگار-پیشخوان اضافه می شود. افزودن فونت در وردپرس با این افزونه شامل دو قسمت می شود.
1- تغییر فونت پوسته وردپرس
2- تغییر فونت پیشخوان وردپرس

تغییر فونت در وردپرس با افزونه فونت ماندگار

choosearea

 

افزودن فونت به قالب وردپرس

به پیشخوان وردپرس > تنظیمات > فونت ماندگار- پوسته بروید. از تنظیمات این قسمت برای تغییر فونت بخش های پوسته وردپرس استفاده کنید. در ادامه به شرح موارد تصویر زیر می پردازیم.

  • فونت عناوین: در این بخش، فونت همه عناوین و تیترهای سایت خود را می توانید تغییر دهید.
  • فونت بدنه: با این بخش می توانید فونت کل سایت ورودپرس خود را تغییر دهید.
  • فونت ادمین بار در صفحه اصلی سایت: با این بخش فونت نوار ابزار وردپرس را تغییر می دهید. منظور نوار ابزاری است که در حالتی که پیشخوان باز است بالای سایت نمایش می دهد.
  • عناصر دلخواه: برای افزودن فونت به یک بخش از متن می توانید در بخش بعدی تنظیمات فونت ماندگار- پوسته، این کار را انجام دهید. در قسمت عناصر دلخواه، نام کلاس مربوط به آن بخش از متن را بنویسید. برای اطلاع از نام کلاس متن، در فرانت سایت خود از بخش مربوطه، inspect بگیرید. سپس در فیلد اول نام کلاس متن مورد نظر را بنویسید. بخش بعدی برای تغییر سایز فونت وردپرس و نوع فونت دلخواه به کار می رود.

تنظیمات افزونه MW Font Changer برای اضافه کردن فونت در وردپرس

 

 

شما می توانید از طریق تنظیمات زیر که در سه بخش قرار دارد، به تغییر فونت در وردپرس و بخش های دلخواه قالب، بپردازید. دو بخش آن با کادر قرمز رنگ در تصویر زیر مشخص شده اند.

تنظیمات اختصاصی تغییر فونت در وردپرس

choosearea

تغییر فونت پیشخوان وردپرس

در بخش تنظیمات> فونت ماندگار-پیشخوان مطابق تصویر زیر می توانید فونت دلخواهی برای پیشخوان وردپرس خود انتخاب کنید.

افزونه فونت ماندگار برای افزودن فونت در پیشخوان وردپرس

تغییر فونت در وردپرس با کد css

روش دیگری که برای اضافه کردن فونت در وردپرس استفاده می شود استفاده از کد css در پوسته یا قالب وردپرس است. این روش برای افرادی که حرفه ای هستند مناسب تر است. شما می توانید از بخش پیشخوان > نمایش > سفارشی سازی اقدام به تغییر سایز فونت وردپرس خود نمایید.
توجه نمایید اینکه می گوییم تغییر سایت وردپرس یعنی فونت کل سایت شما تغییر می کند. به بخش css اضافی رفته و کد مورد نظرتان را به این بخش اضافه نمایید.
در ادامه یک نمونه کد برای تغییر سایز فونت تیترهای اصلی، پاراگراف، فونت کل سایت وردپرسی آورده ایم.

تغیر فونت تیترهای اصلی

h1 {
font-size: 60px;
color: white;
}

تغییر فونت پارگراف

p { font-size: 14px; }

اضافه کردن فونت به کل سایت

body { font-size: 100%; }

در این مقاله دو روش تغییر فونت در وردپرس را شرح دادیم؛ یکی از این روش ها استفاده از افزونه است. به این منظور افزونه فونت ماندگار را معرفی کردیم و درباره تنظیمات این افزونه توضیح دادیم. روش دوم برای اضافه کردن فونت در وردپرس استفاده از کدهای css است که به صورت مختصر به آن پرداختیم.

تغییر فونت یکی از نیازمندی هایی است که بعد از راه اندازی قالب به آن بر می خورید، ما در دوره آموزش وردپرس به سایر موارد مهمی که باید در نظر داشت و تکنیک های کاربردی پرداختیم که هر متخصص وردپرس بعد از چند سال تجربه به آن پی برده است. شما می توانید در کوتاهترین زمان آنها را یاد بگیرید و وب سایت خود را به طور استاندارد راه اندازی کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
1 دیدگاه