ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

رفع مشکل لود کپچا گوگل

وجود کپچا گوگل برای مسدود کردن ربات ها و جلوگیری از ثبت نام های جعلی و نهایتا افزایش امنیت هر سایتی ضروری است. احتمالا شما هم با مشکل لود کپچای گوگل و عدم نمایش آن در چند روز اخیر مواجه شده اید. راهکار حل این مشکل را در ادامه مقاله از دست ندهید.

0
30 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

کپچای گوگل برای جلوگیری از ساخت اکانت های جعلی و هک پسورد در زمان ورود/ ثبت نام و تغییر رمز استفاده شده و در موارد دیگری مانند درج نظرات، صفحه تماس با ما برای جلوگیری از ارسال هرزنامه به کار می رود. کپچاها برای تشخیص کامپیوتر از انسان استفاده می شوند و به اشکال مختلفی مانند کپچای متن، تصویر و صوت نمایش داده می شوند و یک راه ساده برای تشخیص و جلوگیری از ورود ربات ها، هکرها، کرکرها، جلوگیری از حملات بروت فورس و اسپمرها هستند.

با توجه به مشکل اخیر اینترنت کشورمان بسیاری از سایت هایی که در ورود و ثبت نام خود از این شیوه اعتبار سنجی استفاده می کردند با مشکل مواجه شده اند، در ادامه رفع مشکل لود کپچا گوگل را به دو شیوه نصب افزونه های جایگزین کپچای گوگل و احراز هویت دو عاملی بیان کرده ایم.

حل مشکل لود کپچا گوگل با افزونه های تولید کد کپچا

در این روش با نصب یک افزونه امنیت وردپرس جایگزین انواع کدهای امنیتی نمایش داده شده که کمک می‌کند تا جلوی حملات و خطرهای احتمالی را بگیرید.

افزونه Captcha امکان ورود با کپچای دلخواه محاسبات ریاضی (مانند 6+3=)، شناسایی بصری (OCR) یا کپچای اسلایدی را برای بخش های مختلف سایت وردپرسی ارائه می کند. در تصویر زیر 4 نوع کپچای متداول نمایش داده شده که در این افزونه می توانید به سادگی و به زبان فارسی آنها را پیاده سازی کنید.

حل مشکل لود کپچا گوگل با افزونه ها

رایج ترین انواع کپچای مورد استفاده در سایتها

حل مشکل کپچای گوگل با افزونه های احراز هویت دو عاملی

یکی دیگر از راه کارهای جایگزین برای نمایش کد کپچا٫ استفاده از افزونه های احراز هویت دو عاملی است. عملکرد این افزونه ها به این صورت است که بعد از وارد کردن نام کاربری و پسورد، کد تاییدی (OTP) به شماره موبایل یا ایمیل شما ارسال می شود که بمحض وارد کردن آن ورود به سایت انجام می شود. به این ترتیب از حملات بروت فورس و رباتها در زمان ورود و ثبت نام جلوگیری می شود.

این افزونه ورود و ثبت نام هوشمند، امکان ورود با شماره موبایل و ایمیل را به طور همزمان و از طریق OTP یا همان کد تایید موقت فراهم کرده است.

افزونه digits فرایند ثبت نام و ورود را ساده می کند و کاربر بدون اینکه نیاز به به خاطر سپاری رمز عبور یا پر کردن فیلدهای اضافی داشته باشد وارد سایت (یا عضو) می شود. این کار علاوه بر بهبود تجربه کاربری، امنیت سایت شما را تضمین می کند. برای روش فعالسازی کپچا می توانید سری به آموزش افزونه دیجیتس بزنید . باهر کدام از افزونه های نامبرده می توان کپچایی مانند صفحه ورود راست چین ساخت.

حل مشکل لود کپچا گوگل با استفاده کد تایید

صفحه ورود راست چین به همراه کد امنیتی

استفاده از CDN های ایرانی 

یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل لود کپچا استفاده از CDN های ایرانی است. CDN ها شبکه های توزیع محتوا هستند که بر اساس نزدیک ترین سرور به کاربر محتوای ذخیره شده را در اختیار او قرار می دهند و نیازی نیست که ریکوئست هر کاربر مستقیما برای هاست ارسال شود. بسیاری از شرکت های هاست ایرانی CDN ارائه می دهند و در چند مورد مشکل لود کپچا با اضافه کردن س دی ان داخلی حل شده است. شما هم میتوانید این راهکار را تست کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که اخیرا کاربران با آن مواجه شده اند کندی داشبورد وردپرس در هاست های ایرانی است. ترفندها و نکات تجربی افزایش سرعت پیشخوان را به همراه دانلود افزونه رایگان مربوطه مشاهده کنید.

 

شما هم می توانید این مورد را تست و نتیجه را در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید و اگر روش دیگری به کار بردید و مفید بوده حتما به سایر دوستان خود اطلاع دهید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.