ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

ساخت قالب وردپرس با المنتور

یکی از راه های ساده طراحی قالب برای سایت های وردپرسی استفاده از افزونه المنتور است. با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی صفحات سایت و هدر و فوتر برای سایت طراحی کنید. در این مقاله به آموزش ساخت قالب وردپرسی با المنتور می پردازیم.

4
16 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

استفاده از قالب‌های وردپرس خیلی از مواقع کار را آسان می‌کند اما خودتان هم می‌توانید با المنتور سایتتان را طراحی کنید. در ادامه می‌توانید آموزش ساخت قالب با المنتور را به صورت ویدئویی مشاهده کنید.

قالب سایت چیست؟

قالب  وردپرس در واقع به معنی پوسته و ظاهر وب سایت شماست و چهارچوب ساختاری سایت شما را تشکیل می‌دهد، هرچه قالب سایت اختصاصی تر باشد برای بهبود تجربه کاربری نیز موثرتر است. برای طراحی صفر تا صد یک قالب نیازمند دانستن زبان برنامه نویسی php هستید. ولی با ساخت قالب‌های آماده به راحتی می‌توانید به طرح مورد نظر خود برسید.

المنتور صفحه ساز بسیار پیشرفته ای است و امکانات زیادی دارد. یکی از بهترین امکانات این صفحه ساز توانایی ساخت قالب‌های آماده است، با انجام این کار شما نیازی به نصب قالب ندارید و تنها با انجام تنظیمات روی این صفحه ساز می‌توانید به راحتی سایت خود را طراحی کنید.

همانطور که می‌دانید هر سایت از چند بخش اصلی تشکیل شده است.

  • صفحه اصلی
  • هدر سایت
  • فوتر سایت
  • صفحه 404
  • وبلاگ

برای اینکه بتوانید ساخت قالب وردپرس با نصب المنتور را شروع کنید و ادامه مقاله ما همراه باشید.

حتماً بخوانید آموزش المنتور

طراحی قالب وردپرس با المنتور

برای شروع ساخت قالب وردپرس با المنتور در ابتدا باید قالب آماده Hello elementor که از بهترین قالب های رایگان المنتور است، از مخزن وردپرس دانلود و فعال کنید. حالا نصب افزونه المنتور را انجام دهید تا به سراغ مراحل طراحی قالب برویم.

– ساخت برگه با المنتور

برای ساخت صفحات سایت مثل صفحه اصلی سایت با المنتور و صفحه تماس با ما به روش زیر عمل می‌کنیم:

پیشخوان وردپرس > برگه ها> افزودن جدید 

وقتی برگه مورد نظر ساخته شد برای آن اسم انتخاب کنید و به سراغ ویرایش برگه با المنتور بروید حالا روی قسمت افزودن قالب کلیک کنید و برگه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کیت‌های آماده المنتور برای هر نوع سایتی قالب آماده دارند کافیست برای پیدا کردن طراحی مورد نظرتان کلمه مربوطه را سرچ کنید.

افزودن قالب

افزودن برگه جدید

در ادامه دکمه انتشار را بزنید و شرایط نمایش را به صورت تکی یا منحصر به فرد انتخاب کنید.

– ساخت هدر با المنتور

در این قسمت از ساخت قالب وردپرس با المنتور به طراحی هدر می‌پردازیم که یکی از مهم ترین بخش‌های هرسایتی است. برای افزودن هدر به قسمت پیشخوان بروید:

پیشخوان وردپرس> قالب ها> پوسته ساز

حالا در قسمت تنظیمات سربرگ یا هدر را انتخاب و نام را هم وارد کنید و روی ایجاد قالب کلیک کنید، منتظر شوید تا تمامی هدرهای موجود را بارگذاری کند. حالا می‌توانید هدر مورد نظر خود را پیدا کنید و دکمه درج را بزنید.

ساخت هدر با المنتور

انتخاب سربرگ جدید

پس از انتشار هدر در قسمت شرایط نمایش تمامی صفحات را انتخاب کنید.

– ساخت فوتر با المنتور

برای ساخت فوتر در المنتور دقیقا به روش ساخت هدر مراحل را  به جای سربرگ پاورقی یا فوتر را انتخب کنید.

 

انتخاب فوتر

در نهایت دکمه انتشار را بزنید و در قسمت شرایط نمایش تمامی صفحات را انتخاب کنید.

– ساخت صفحه 404 با المنتور

صفحه 404 برای هر سایت بسیار ضروری است به معنای ساده یعنی صفحه ای در سایت شما وجود ندارد. علت وجود این صفحه ممکن است حذف شدن برخی آدرس‌ها در سایت باشد هم چنین ممکن است کاربران آدرس را با غلط املایی وارد کنند یا در کل آدرس اشتباه بزنند و سرور متوجه منظور کاربر نشود. در این مواقع باید به کاربران اطلاع داده شود که صفحه ای که به دنبال آن هستند وجود ندارد.

سایت‌های مختلف برای صفحه 404 خود طراحی‌های متفاوتی دارند. شما نیز با قالب آماده المنتور می‌توانید صفحه 404 خود را طراحی کنید.

از پیشخوان وردپرس> قالب ها> پوسته ساز> صفحه 404> افزودن جدید

صفحه 404 را انتخاب کنید و بر روی ایجاد قالب را کلیک کنید. حالا می‌توانید از میان صفحات مختلف 404 یکی را انتخاب کنید.

انتخاب صفحه 404 با المنتور

پس از زدن دکمه انتشار در قسمت شرایط نمایش منحصر به فرد یا تکی را انتخاب کنید و به این گونه در ساخت قالب وردپرس با المنتور صفحه 404 خود را مشاهده کنید.

– ساخت صفحات آرشیو یا وبلاگ با المنتور

خب رسیدیم به مرحله آخر ساخت قالب وردپرس با المنتور یعنی ساخت صفحات آرشیو یا اخبار در سایت. برای خیلی از سایت‌ها داشتن بخش اخبار یا وبلاگ بسیار مهم است. برای همین دوباره از قسمت:

پیشخوان وردپرس> قالب ها> پوسته ساز> آرشیو > افزودن جدید

آرشیو را انتخاب کنید و روی افزودن قالب کلیک کنید حالا منتظر شوید تا انواع طراحی‌ها برای شما بارگذاری شود، یک طراحی را انتخاب کنید و دکمه درج را بزنید.

انتخاب صفحات آرشیو یا وبلاگ با المنتور

حالا دکمه انتشار را بزنید و در هنگام تنظیمات شرایط نمایش همه آرشیو را انتخاب کنید ولی بهتر است که برای نوشته‌های خودتان دسته بندی ایجاد کنید و هنگام تنظیمات نمایش دسته بندی‌ها را انتخاب کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور (دانلود افزونه المنتور Elementor Pro)
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
18550
فروش
88%
رضایت

اگر به وردپرس و کسب درآمد از آن علاقه دارید دوره فارسی سازی افزونه وردپرس یک آموزش اصولی برای راست چین کردن و فارسی سازی قالب و افزونه است. شما با یک بار ترجمه قالب و پلاگین می‌توانید آن را از طریق مارکت‌ها به هر تعداد که بخواهید به فروش برسانید و در مدت کوتاهی به درآمد بالا برسید.

قالب های المنتوری به خاطر ادیت رایگان در لیست بهترین قالب های وردپرس قرار می گیرند و طرفداران زیادی دارند. مقاله ما روش ساخت قالب وردپرس با المنتور را آموزش دادیم. حالا شما با این آموزش می‌توانید به سادگی هدر و فوتر و برگه‌ها و قسمت سایت را طراحی کنید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی باشد.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
4 دیدگاه
artarasaneh
artarasaneh
17 شهریور 1402 19:58

سلام. من میخوام قالب با المنتور بسازم اما مشکلم اینجاست که توی قسمت سمت راست مدیریت قالب، چجوری باید اسم قالب رو بذارم که از اونجا به تنظیمات دسترسی داشته باشم ؟ مثلاً قالب اکسترا توی سمت پیشخوان، نوشته اکسترا یا مثلا قالب اجومال توی قسمت پیشخوان نوشته تنظیمات اجومال. این قسمت رو چجوری باید بسازم ؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 شهریور 1402 08:57

سلام دوست عزیز
این موردی که شما به دنبال اون هستید با برنامه نویسی وردپرس امکان پذیر هست شما می تونید در صورت نیاز آموزش برنامه نویسی وردپرس را مشاهده کنید.

آیا مفید بود ؟
مهران طرلانی
مهران طرلانی
05 تیر 1401 11:33

سلام روز بخیر
من خودم یک متخصص المنتور هستم ولی نمیدونم که چطور میشه قالبی که طراحی شده رو جمع بندی کرد و راست چین گزاشت اگه میشه یه راه نمای کنید یا لینک یه مقاله رو قرار بدبد که راهنمای کنه .با تشکر

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
06 تیر 1401 08:31

سلام شما می تونید با واحد کنترل کیفی راست چین ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. هم چنین میتونید شرایط رو در لینک زیر ببینید.
https://www.rtl-theme.com/become-vendor/

آیا مفید بود ؟