ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزونه‌ها

آموزش المنتور رایگان (0 تا 100 به صورت ویدیویی)

المنتور محبوب ترین افزونه صفحه ساز وردپرس است که با استفاده از آن می توانید تمام بخش های وب سایت را بدون محدودیت طراحی کنید. تمامی کاربران وردپرس بدون حتی یک خط کد نویسی می توانند به سادگی با این افزونه کار کنند و صفحات خارق العاده ای طراحی کنند. با آموزش افزونه المنتور و یادگیری کاربرد عناصر می‌توانید تمام بخش‌های وب‌سایت را بدون هیچ محدودیتی طراحی کنید.

6
14 دی 1398
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

برای ویرایش یا طراحی صفحات در وردپرس بدون دانش کدنویسی به افزونه نیاز دارید. المان‌های افزونه المنتور کار طراحی سایت را برای شما آسان می‌کنند زیرا با این صفحه ساز تنها با درگ و دراپ کردن المان‌ها یا استفاده از قالب‌های پیش‌فرض می‌توانید سایتتان را طراحی کنید. در این آموزش المنتور ابتدا آموزش نصب المنتور را آورده‌ایم و سپس نحوه کار با بخش‌های مختلف این افزونه را به صورت تصویری و ویدیویی می‌بینیم.

المنتور (Elementor ) چیست و چه امکاناتی دارد؟

Elementor یک صفحه‌ساز محبوب است که به کاربران وردپرس کمک می‌کند تا با کشیدن و رها کردن المان‌های مختلف صفحات واکنشگرا ایجاد کنند. این افزونه علاوه بر نسخه رایگان، یک نسخه پریمیوم نیز ارایه می‌دهد که شامل ویژگی‌ها و افزودنی‌های اضافی است و امکانات حرفه‌ای‌تری را برای ساخت صفحات فراهم می‌کند.

این امکانات شامل تم بیلدر، امکان افزودن کدهای css، بیش از 950 قالب آماده، پاپ اپ ساز، افزودن فونت و غیره است. از ژانویه 2021، Elementor با پشتیبانی بیش از 57 زبان در دسترس قرار گرفت و با بیش از 5 میلیون نصب فعال در سراسر جهان، در بین 5 سازنده صفحه وردپرس، بالاترین امتیاز را دارد. آمار نشان می‌دهد که در ابتدای سال 2023 تعداد 11 میلیون وب سایت با افزونه صفحه ساز المنتور ساخته شده اند.

المنتور به عنوان یکی از محبوب ترین افزونه‌های صفحه ساز کار طراحی سایت بدون کدنویسی را آسان می‌کند. شما می‌توانید راه‌اندازی انواع سایت مانند طراحی سایت شرکتی با المنتور را با این صفحه ساز انجام دهید. مهمترین امکانات افزونه صفحه ساز المنتور راست چین شامل موارد زیر است:

    • فونت آیکن ایرانی
    • درون‌ریز قالب
    • تاریخ جلالی فرم
    • بیش از صد ابزارک
    • 17 فونت فارسی
  • بیش از 100 المان آماده
  • فرم‌های تماس، نمونه کار، گالری تصاویر، منو، اسلابدر، ابزار نقشه گوگل، انواع تب، جدول قیمت، کروسل نظرات کاربران و…
.همین الان افزونه المنتور پرو را از سایت راست‌ چین دانلود کنید تا بتوانید صفر تا 100 صفحات سایت‌تان را با قالب‌های آماده المنتور و المان‌های متنوع به شکل حرفه‌ای طراحی کنید.

✔️آموزش المنتور؛ نصب افزونه

برای دسترسی به امکانات نسخه پرو نیاز به فعالسازی افزونه المنتور رایگان دارید. پیش‌ نیاز نصب افزونه المنتور، نسخه رایگان آن است که معمولا همراه افزونه المنتور پرو وجود دارد در غیر این صورت می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید. در ابتدای مقاله ویدیوی نصب المنتور پرو را مشاهده کردید. اما به صورت خلاصه از مسیر پیشخوان وردپرس > افزونه‌ها > افزودن را انتخاب کرده و افزونه رایگان المنتور را نصب کنید. در مرحله بعد المنتور پرو راست چین را دانلود کرده و از همین مسیر نصب کنید.

برای نصب افزونه المنتور نسخه پرو پلاگین را از سایت راست چین دانلود و نصب کنید. اگر در ابتدای راه هستید و با وردپرس و تنظیمات آن آشنایی کمی دارید با آموزش وردپرس می‌توانید صفر تا 100 این سیستم مدیریت محتوا را یاد بگیرید.

نکته: بعد از نصب افزونه المنتور راست چین به پیشخوان کاربری تان بروید و دامنه سایت را ثبت کنید.

✔️آموزش تنظیمات المنتور

در این بخش از آموزش المنتور پرو به سراغ پیکربندی تنظیمات این افزونه می‌رویم. بعد از نصب المنتور به پیشخوان اضافه می‌شود کافیست از پیشخوان > المنتور > تنظیمات را انتخاب کنید.

آموزش تنظیمات المنتور و پیکربندی آن

تنظیمات اولیه المنتور برای شروع طراحی سایت شامل موارد زیر است:

تنظیمات کلی

در این بخش از آموزش المنتور سربرگ کلی را با هم می‌بینیم.

  1. انواع نوشته‌ها: در این بخش انواع پست تایپ‌هایی را فعال می‌کنید که می‌خواهید با المنتور آنها را ویرایش کنید. این پست تایپ‌ها می‌توانند نوشته‌ها، برگه‌ها، نمونه کارها، محصولات و… باشند.
  2.  غیرفعال کردن رنگ‌های پیشفرض: در صورتی که آن را انتخاب کنید، رنگ پیش فرض المنتور غیر فعال شده و رنگ پوسته برای هر المان جایگزین آن می‌شود.
  3. غیرفعال کردن فونت‌های پیشفرض: با انتخاب این گزینه فونت‌های پیشفرض Elementor غیرفعال می‌شوند و المنتور فونت‌های خود را از قالب شما می‌گیرد.
  4. بهبود المنتور: با فعال کردن این گزینه اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از المنتور به شرکت سازنده ارسال می‌شود این اطلاعات صرفا جهت بهبود عملکرد المنتور است.

آموزش تنظیمات سربرگ کلی تنظیمات المنتور

سربرگ یکپارچه‌سازی

در سربرگ یکپارچه سازی امکان قرار دادن کد گوگل ریکپچا، فعالسازی فیسبوک SDK، خبرنامه میل چیمپ، میلرلایت، دریپ، استفاده از Font Awesome و سرویس‌های دیگر را دارید. با تنظیمات این بخش عناصر صفحه ساز المنتور و دیگر سرویس‌ها یکپارچه می‌شوند.

آموزش یکپارچه سازی در تنظیمات المنتور

سربرگ پیشرفته

در این بخش از آموزش المنتور، تنظیمات سربرگ پیشرفته را مشاهده می‌کنید که در آن تنظیمات فونت و سبک عناصر افزونه المنتور انجام می‌شود. در این بخش می‌توانید تغییر روش بارگذاری ویرایشگر، فراخوانی فونت‌های گوگل، فونت پیش فرض را تغییر دهید.

آموزش تنظیمات المنتور: سربرگ پیشرفته

بعد از نصب افزونه المنتور و تنظیمات آن در بخش‌های بعدی نحوه کار با المنتور را با هم می‌بینیم.

✔️آموزش ساخت برگه در المنتور

در این بخش از آموزش المنتور به سراغ ساخت یک برگه جدید با این صفحه ساز می‌رویم. برای ایجاد یک صفحه جدید با افزونه المنتور از پیشخوان وردپرس > برگه‌ها > افزودن برگه‌ها را انتخاب کنید.

آموزش کار با المنتور: ایجاد برگه در المنتور

بر روی دکمه ویرایش با المنتور را کلیک کنید.

آموزش افزونه المنتور ساخت برگه با المنتور

در پنجره باز شده دو بخش المان‌ها و نمایش زنده وب سایت را مشاهده می‌کنید در قسمت المان‌ها با استفاده از درگ کردن عنصر مورد نظر خود را درون صفحه قرار دهید. بعد از آن می‌توانید از طریق پنجره تنظیمات، محتوا و استایل این المان را ویرایش کنید.

آموزش رایگان المنتور: افزودن المان‌ها در elementor

بعد از اضافه کردن المان مورد نظر به برگه از طریق پنجره تنظیمات می‌توانید متن، تصویر و استایل المان‌ها را ویرایش کنید. به عنوان مثال برای یک تصویر سه سربرگ محتوا، استایل و پیشرفته را به ترتیب برای المان عکس وجود دارد.

  • سربرگ محتوا عنصر تصویر: در این بخش می‌توانید تصویر مورد نظر را آپلود کنید، اندازه، چیدمان، کپشن و مسیر پیوند را مشخص کنید.
  • سربرگ استایل عنصر تصویر: در این سربرگ می‌توانید عرض تصویر، شفافیت، گوشه گرد و … را تغییر دهید.
  • سربرگ پیشرفته: در این بخش از تنظیمات، پدینگ و فاصله، افکت‌های حرکتی، تنظیمات رسپانسیو در دستگاه‌های مختلف و … را می‌توان انجام داد.

✔️ آموزش طراحی صفحه اصلی سایت با المنتور

صفحه اصلی سایت همان صفحه‌ای است که کاربر با زدن آدرس شما وارد آن می‌شود. Home page یا صفحه اصلی یکی از مهم‌ترین صفحات سایت شما است که طراحی حرفه‌ای آن به جذب بهتر مخاطب و افزایش اعتبار شما کمک می‌کند. اگر صفحه اصلی کاربر را جذب نکند تمایلی به رفتن به سایر صفحات ندارد و ممکن است سایت شما را ترک کند.

ممکن است بپرسید مهم‌ترین المان‌هایی که باید در صفحه اصلی استفاده کنید کدامند؟ المان‌هایی که طراحی صفحه اصلی با المنتور استفاده می‌شوند شامل اسلایدر، جعبه آیکن و گالری تصاویر هستند. در این بخش از آموزش المنتور نحوه طراحی صفحه اصلی با این افزونه صفحه‌ساز را ببینید.

  • ابتدا یک برگه جدید ایجاد کنید و عنوان را نوشته سپس ویرایش با المنتور را بزنید.

نکته: اگر برگه را از قبل دارید در بخش برگه‌ها ویرایش را بزنید تا صفحه باز شود.

آموزش المنتور؛ کار با آیکن جعبه

ممکن است بخواهید خدمات شرکت خود را به صورت تصویری به همراه متن در صفحه اصلی نمایش دهید با المان سربرگ و آیکن جعبه می‌توانید اینکار را انجام دهید. ابتدا یک ساختار تک ستونه ایجاد کرده و المان سربرگ را در ستون ایجاد شده درگ کنید. متن خود را نوشته و از تنظیمات، محتوا، جهت متن، تایپوگرافی، رنگ متن، استایل و فاصله‌ها را تنظیم کنید.

برای اینکه بین سربرگ (تیتر) و المان بعدی یک فاصله ایجاد کنید با افزودن المان جدا کننده این فاصله را قرار دهید. سپس از تنظیمات المان عرض خط، چیدمان و استایل آن را تغییر دهید.

با ایجاد آیکن جعبه می‌توانید متن را به همراه آیکن در صفحه اصلی نمایش دهید. یک ساختار سه ستونه ایجاد کرده و آیکن جعبه را از بخش المان‌ها پیدا کرده و داخل ستون‌ها درگ کنید. سپس از سربرگ محتوا آیکن را بارگذاری کرده و متن، توضیحات، استایل، سایز و رنگ، فاصله‌ها را تنظیم کنید.

آموزش کار با المان آیکن جعبه در المنتور و تنظیمات آن

ایجاد گالری تصاویر در المنتور

گالری تصویر یکی از المان‌های مهم صفحه اصلی است. برای ساخت گالری تصاویر با المنتور مانند قبل، المان گالری تصویر را به صفحه اضافه کرده و تصاویر را برای هر بخش قرار دهید. تنظیمات گالری تصویر که شامل سایز تصویر، چیدمان، زیرنویس، لینک تصویر هستند را مشخص کنید. در بخش استایل می‌توانید برای تصویر اندازه مشخص کرده، و عرض و ارتفاع آن را تعریف کنید و یا برای آن سایه و کادر بگذارید.

آموزش ایجاد گالری تصاویر در المنتور و ویرایش تنظیمات آن

آموزش ساخت اسلایدر با المنتور برای صفحه اصلی

مانند بخش‌های قبل یک ساختار یا بخش اضافه کرده و المان اسلایدر را با درگ و دراپ به ساختار اضافه کنید. سپس می‌توانید اسلایدها را در سربرگ‌های محتوا، استایل و پیشرفته ویرایش کنید. با کلیک روی المان در سمت راست یه تنظیمات آن دسترسی دارید با این تنظیمات محتوا و استایل اسلایدر‌های خود را ویرایش کنید. در بخش‌ بعدی نحوه ایجاد اسلایدر با المنتور را در یک ویدیوی آموزشی آورده‌ایم.

در انتها تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

نکته: در پایان وارد بخش تنظیمات > خواندن در پیشخوان وردپرس شده و صفحه اصلی را به عنوان صفحه نخست انتخاب کنید.

✔️آموزش ساخت اسلایدر در المنتور

یکی از بخش‌های مهم سایت وردپرسی که می‌تواند کاربران را به سایت شما جذب کند و کمک کند مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند اسلایدر است. افزونه‌های اسلایدر ممکن است باعث کاهش سرعت شما شده و بار زیادی روی سایت‌تان تحمیل کنند. اگر می‌خواهید یک اسلایدر زیبا و ساده داشته باشید بدون اینکه سرعت لود سایت شما را کم کند، در این بخش از  آموزش رایگان المنتور موارد زیر را ببینید:

  • افزودن المان اسلایدر به صفحه در المنتور و تغییر عرض اسلایدها
  • ویرایش محتوا، عنوان و متن، سبک اسلایدها در المنتور
  • قرار دادن المان دکمه در اسلایدر، ویرایش متن دکمه و پیوند به صفحه دلخواه
  • تنظیم ارتفاع اسلایدر
  • تنظیمات اسلایدر در المنتور، نحوه نمایش، سرعت انتقال، پیمایش و انیمیشن برای اسلایدر
  • تغییر استایل اسلایدرها تغییر عرض محتوای اسلایدر، پدینگ و تایپوگرافی
  • ایجاد پیمایش و انیمیشن برای اسلایدر
  • تنظیمات پیشرفته اسلایدر: فاصله خارجی، پدینگ، پس زمینه، حاشیه، افکت‌های حرکتی و ماسک یا تثبیت موقعیت اسلایدر

✔️آموزش ایجاد بخش و ستون در المنتور

المنتور مجموعه ای از ستون‌ها (سکشن) و ردیف‌ها است. ستون‌ها ساختار بندی سایت را تشکیل می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند که هر المان را ویرایش کرده و تنظیمات سکشن در المنتور را انجام دهید. پس در ابتدای شروع آموزش رایگان المنتور باید کار کردن با ستون‌ها را یاد بگیرید.در ویدیوی این قسمت آموزش کار با بخش ستون ها در المنتور  را با هم می‌بینیم.

  • ایجاد ستون در المنتور و تکثیر آنها
  • ویرایش ستون و ردیف در المنتور
  • نحوه تغییر طرح‌بندی ستون در المنتور، تغییر فاصله ستون‌ها، تراز عمومدی ستون‌ها
  • آموزش حذف ستون و سکشن در المنتور
  • تغییر ارتفاع ستون در المنتور
  • ویرایش و سفارشی سازی ستون، تغییر پس‌زمینه ستون
  • تنظیمات پیشرفته بخش و ستون، حاشیه داخلی و خارجی، تایپوگرافی، حاشیه و روکش پس زمینه

✔️آموزش اضافه کردن فونت به المنتور

برای افزودن فونت دلخواه به المنتور، از پیشخوان > المنتور > فونت‌های سفارشی را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه افزودن کلیک کنید. در پنجره باز شده فونت مورد نظر خود را آپلود کنید. این فونت‌ها می‌توانند یکی از پسوندهای woff ،woff2 ،tif ،svg و Eof را داشته باشد.

در کادر نام خانواده فونت یک نام برای فونت موردنظر وارد کرده و وزن و سبک آنها را مشخص کنید. فونت‌های اضافه شده در سربرگ استایل هر کدام از عناصر اضافه شده به صفحه قابل دسترس است. شما می‌توانید به سادگی درسربرگ استایل > تایپوگرافی> خانواده فونت تمامی فونت‌های اضافه شده را مشاهده و تنظیم کنید.

در ویدیوی زیر نحوه افزودن فونت فارسی به المنتور را ببینید.

  • افزودن فونت‌های سفارشی در المنتور و بارگذاری فونت جدید، انتشار آن
  • نحوه تغییر خانواده و اندازه فونت المان‌ها و بخش‌های مختلف یک برگه

✔️آموزش طراحی هدر در المنتور

هدر یک سایت اولین بخشی است که به چشم کاربر می‌آید و طراحی هدر جذاب می‌تواند باعث شود کاربر سایت شما را اسکرول کند و تمایلی به بازدید از سایت شما نداشته باشد. هدر سایت معمولا در کل سایت شما ثابت است. یک هدر خوب با تایپوگرافی مناسب، رنگ و زبان برند می‌تواند هویت و برند شما به کاربر به خوبی نشان دهد.

عناصری که در طراحی هدر به کار می‌روند شامل لوگو، منو، نوار جستجو، سبد خرید، دکمه‌های CTA و غیره هستند. ساخت هدر و فوتر در المنتور به سادگی توسط بلوک‌های پیش فرض امکان پذیر است یا می‌توانید از ابتدا آنها را بسازید.

برای ایجاد هدر سفارشی با قالب‌های المنتور، از پیشخوان> template > ساخت قالب را انتخاب کنید. در پنجره باز شده سربرگ را انتخاب و نامی به آن اختصاص دهید.

آموزش المنتور و ایجاد قالب سربرگ در افزونه المنتور

بعد از کلیک بر روی ایجاد قالب وارد بلوک‌های تعریف شده المنتور می‌شوید و از میان نمونه‌های هدر می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

ایجاد هدر سفارشی با افزونه المنتور

در این بخش از آموزش افزونه المنتور نحوه ساخت هدر سفارشی با این افزونه را با هم می‌بینیم.

  • درج و قرار دادن لوگو در المنتور، بارگزاری و ویرایش لوگو
  • ساخت و اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور
  • ویرایش تنظیمات فهرست، تغییر استایل و طرح‌بندی منو در المنتور
  • آموزش اضافه کردن آیکن شبکه‌های اجتماعی به فهرست با المنتور
  • ساخت هدر سفارشی با قالب های آماده المنتور

در قالب‌های المنتوری معمولا توسط طراحان چندین هدر و فوتر قرار گرفته و کافیست یک هدر را انتخاب و سفارشی سازی کنید.

✔️آموزش طراحی فوتر با المنتور

فوتر یکی از قسمت‌هایی است که در سایت شما تکرار می‌شود و یک طراحی فوتر جذاب و ریسپانسیو می‌تواند باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش فروش شود. فوتر هم مانند هدر برای تمام صفحات نمایش داده می‌شود به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است، پاورقی شامل قسمت‌های مهمی از سایت مانند نمایش مقالات مهم، لینک‌های مهم، مجوزها، شماره تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی است.

برای ساخت فوتر در المنتور دو راه دارید: از قالب‌های آماده المنتور استفاده کرده و یا از صفر تا 100 فوتر را در المنتور با المان‌ها طراحی کنید. در این ویدیو از آموزش المنتور پرو موارد زیر را آورده‌ایم.

  • ایجاد ستون و افزودن المان‌های تیتر و نوشته به پاورقی
  • افزودن المان نوشته‌ها به فوتر در المنتور و ویرایش تنظیمات محتوا و استایل
  • استفاده از فوترهای آماده
  • افزودن آیکن شبکه‌های اجتماعی به فوتر در المنتور و ویرایش آن

✔️آموزش المنتور؛ ساخت لندینگ

صفحات فرود یا لندینگ پیج هم از صفحات مهم و کاربردی هر وب سایت است که بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل، کاربران را به مشارکت بیشتر دعوت کرده و برای اهداف بازاریابی منجر به افزایش فروش می‌شود. المنتور پرو با المان‌های متنوعی که دارد برای طراحی صفحات لندینگ انتخاب مناسبی است. در ویدیوی آموزش المنتور زیر نحوه طراحی صفحات فرود در المنتور را خواهید دید. صفحات فرود برای شرکت در مسابقه، معرفی محصول جدید، رونمایی از افتتاحیه و غیره به کار می‌روند.

در این آموزش نحوه طراحی لندینگ افتتاحیه رستوران را آورده‌ایم.

  • ساخت لندینگ پیچ رستوران با المنتور با استفاده از قالب‌های آماده
  • ویرایش لندینگ پیج آماده با استفاده از المان‌های المنتور
  • ایجاد اسلایدر در المنتور و ویرایش تصاویر آنها
  • افزودن سربرگ به لندینگ پیج با المنتور
  • ساخت شمارشگر یا معکوس در المنتور
  • آموزش کار با المان آیکن جعبه در المنتور
  • نحوه ایجاد گالری تصاویر با elementor
  • آموزش ساخت فرم تماس با ما در المنتور و ویرایش تنظیمات آن
  • ساخت دکمه در المنتور و ویرایش تنظیمات آن
  • آموزش خروجی گرفتن و درون ریزی لندینگ پیج

المنتور اددان‌های متنوعی دارد که المان‌هایی را به این صفحه ساز اضافه می‌کنند و با المان‌های حرفه‌ای کار ویرایش صفحات را برای شما ساده‌تر می‌کنند.

.با افزونه المنت پک و بیش از 150 المان و ابزارک اختصاصی و 500 بلوک از قبل طراحی شده، دیگر نیازی به نصب افزونه المنتور پرو ندارید.

✔️آموزش ساخت پاپ آپ در المنتور

در این آموزش رایگان المنتور پنجره‌های باز شو یا پاپ آپ (pop up) نوعی از تبلیغات اینترنتی است که با هدف بالا بردن بازدید از صفحات یا به دست آوردن اطلاعات کاربران در سایت نمایش داده می‌شوند. اگر قصد ایجاد پاپ اپ در سایت دارید می‌توانید با صفحه ساز المنتور این کار را انجام دهید. در این بخش از آموزش المنتور به طراحی پاپ آپ می‌پردازیم.

  • آموزش ساخت پاپ آپ جدید در المنتور با تعیین نوع قالب
  • آموزش ویرایش پاپ اپ با المان های المنتور
  • نحوه ویرایش سربرگ، محتوا و استایل پاپ اپ
  • ایجاد دکمه در پاپ اپ با المنتور
  • تغییر و ویرایش تصویر پاپ اپ
  • آموزش قرار دادن شرط، مدت زمان نمایش، تعداد دفعات نمایش برای پاپ اپ و نمایش آن در سایت

✔️آموزش کار با المان تب‌ ها در المنتور

ممکن است شما بخواهید چند بخش را در یک قسمت به واسطه تب یا زبانه به کاربران نمایش دهید. این المان در المنتور وجود دارد و شما می‌توانید با درگ و دراپ آن را به سکشنی که ایجاد کرده‌اید اضافه کنید. در این ویدیو آموزش المنتور زیر نحوه افزودن المان تب به المنتور را مشاهده کنید.

  • ایجاد سکشن تک ستونه، افزودن المان تب و ویرایش عنوان و محتوای تب‌های موجود در المنتور
  • آموزش تغییر جایگاه و چیدمان تب ها در المنتور
  • افزودن تصویر به محتوای تب‌ها در المنتور
  • تغییر استایل تب‌ها و محتوا، حاشیه، رنگ، پس زمینه، رنگ عنوان و تایپوگرافی
  • آموزش تنظیمات پیشرفته تب‌ها شامل پدینک، فاصله، افکت‌های حرکتی، پس زمینه و غیره

✔️آموزش المنتور؛ درون ریزی دموهای آماده

افزونه elementor کتابخانه بزرگی از طرح‌های آماده و زیبایی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در تصویر زیر بلوک‌ها، برگه‌ها و قالب‌های من را مشاهده می‌کنید. در بخش برگه‌ها، برگه‌های از پیش طراحی شده زیبایی در اختیار دارید که می‌تواند سرعت شما را در طراحی بشدت افزایش دهد.

برای ایمپورت برگه‌های طراحی شده، در صفحه جدیدی که ایجاد کرده‌اید بر روی آیکون پوشه (افزودن قالب) کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود. طرح مورد نظر را انتخاب و بر روی دکمه درج کلیک کنید. تمامی المان‌های برگه مورد نظر به اجزای صفحه اضافه می‌شوند بدون اینکه عناصر قبلی از دست برود. سربرگ بلوک‌ها، بخش‌های خاصی مثل هدر و فوتر، سوالات متداول، فرم تماس، نظرات مشتریان و … که بسیار کاربردی هستند را در دسترس کاربران المنتور قرار می‌دهد.

آموزش المنتور: درج قالب های آماده المنتور

✔️ ساخت صفحه در دست تعمیر با المنتور

بعضی اوقات قرار است یک تغییر یا بروزرسانی روی سایت‌تان انجام دهید و نمی‌خواهید کاربر تغییرات را تا زمان انتشار کامل تغییرات مشاهده کند. در این مواقع شما باید با فعالسازی حالت تعمیر و نگهداری کمک می‌کنید تا کاربران بدون اینکه تغییرات یا باگ‌های ایجاد شده را مشاهده کنند این صفحه را ببینند. راه‌های زیادی برای ساخت صفحه در دست تعمیر در وردپرس وجود دارد که یکی از آنها استفاده از افزونه المنتور است. در این بخش از آموزش المنتور با انجام مراحل زیر می‌توانید به ساخت صفحه در دست تعمیر و بزودی اقدام کنید. در بخش‌های قبلی درباره قالب‌های المنتور صحبت کردیم در اینجا نیز می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید.

  1. از بخش پیشخوان > قالب‌ها > قالب‌های ذخیره شده روی افزودن جدید کلیک کرده و با تعیین نوع قالب و نام آن قالب را ایجاد کنید.

2. قالب را ایجاد کرده و از میان قالب‌های آماده در سربرگ برگه‌ها یکی را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید محتوای آن را ویرایش کنید.

آموزش استفاده از قالب آماده برای ساخت صفحه در دست تعمیر با المنتور

3. برای فعالسازی حالت تعمیر در المنتور در ابزارها > المنتور  وارد سربرگ حالت تعمیر شوید.

4. از این بخش حالت تعمیر را انتخاب می‌کنید تا گوگل بفهمد که باید سایت شما را ایندکس کند یا نه؟

انتخاب حالت تعمیر در تنظیمات المنتور

5. در بخش سفارشی می‌توانید نقش کاربری که میخواهید به سایت دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید.

آموزش المنتور: تنظیم نقش های کاربری برای مشاهده سایت در حالت فعالسازی صفحه در دست تعمیر

به این صورت حالت تعمیر و نگهداری برای سایت شما فعال می‌شود.

برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره وردپرس کسب کرده، بدانید چه ویژگی‌هایی دارد و چرا باید از آن استفاده کنید در وردپرس چیست می‌توانید به پاسخ سوالاتتان برسید.

امیدواریم این آموزش المنتور برای شما مفید باشد و یا این افزونه صفحات زیبایی برای سایت خود طراحی کنید در صورت داشتن سوال در مورد هر کدام از قسمت‌های آموزش افزونه المنتور در قسمت دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
سوالات متداول

اگر به دنبال یادگیری طراحی سایت با وردپرس هستید آموزش المنتور به عنوان یک صفحه ساز کار شما برای ایجاد و سفارشی سازی صفحات را آسان می کند و می توانید صفحات دلخواه تان را ایجاد و ویرایش کنید و المان و بخش های مورد نظرتان را با المان های elementor به صفحات اضافه کنید.

برای کار با المنتور نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی کار کردن با المنتور را یاد بگیرید و فقط با فقط با درگ اند دراپ کردن المان ها سایتتان را طراحی کنید

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
6 دیدگاه
masoud kiani
masoud kiani
14 اردیبهشت 1402 09:27

سلام وقت بخیر
هنگام نصب المنتور خطای زیر را مشاهده میکنم چطور میتونم رفع اش کنم؟
Fatal error: Uncaught Error: Class 'ZipArchive' not found in /home2/landgfxi/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/mrcode/license.php:0 Stack trace: #0 /home2/landgfxi/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/elementor-pro.php(17): require_once() #1 /home2/landgfxi/public_html/wp-admin/includes/plugin.php(2286): include_once('/home2/landgfxi...') #2 /home2/landgfxi/public_html/wp-admin/plugins.php(191): plugin_sandbox_scrape('elementor-pro/e...') #3 {main}thrown in /home2/landgfxi/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/mrcode/license.php on line 0

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
14 اردیبهشت 1402 11:14

درو عرض ادب
به پشتیبان هاست خود اطلاع دهید ZipArchive را بر روی هاست شما فعال کنند.

آیا مفید بود ؟
smh88
smh88
10 بهمن 1401 22:59

سلام
وقت بخیر؛ من المنتور پرو رو از راست چین خریدم اما وقتی می خوام تمپلیت های pro رو درون ریزی کنم، ارور "Internal Server Error" میده، در صورتی که تمپلیت های رایگان رو به راحتی درون ریزی می کنه.
با اینکه در راهنما قید شده بود برای تمپلیت پرو میتونین از تب های "برگه(پرو)" یا "بلوک(پرو)" و... استفاده کنین، اما این تب ها هم خالی هستن و هیچ چیزی برای انتخاب ندارن. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
11 بهمن 1401 11:36

سلام
یه مشکله که تو نسخه ۳.۱۰.۱ رخ داده و توی نسخه ۳.۱۰.۲ رفع میشه. اگر نیاز فوری دارید میتونید سوییچ کنید به نسخه ۳.۹.۲

آیا مفید بود ؟
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
07 اسفند 1399 22:43
نویسنده

سلام
وقت بخیر دوست عزیز.
قالب ایمپرزا سازگار با المنتور هست و چیدمان صفحات در نسخه فعلی با ویژوال کامپوزر انجام شده است و افزونه فعلی کامپوزر هست. امکانپذیر نیست این صفحات رو با المنتور ویرایش کنید.

آیا مفید بود ؟
0
Master Graph
Master Graph
02 اسفند 1399 16:40

با سلام
در قالب هایی مثل همین impreza که چیدمان شبکه و ... دارن چطوری میتنیم از اونجا تو برگه هامون توسط المنتور استفاده کنیم ؟؟

آیا مفید بود ؟
0