ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش گذاشتن عکس پس زمینه در وردپرس

یکی از راه های تغییر ظاهر سایت، گذاشتن عکس پس زمینه در وردپرس و تغییر آن است. تصاویر باعث زیباتر شدن ظاهر سایت هستند بنابراین اگر تصمیم دارید به وردپرس خود عکس پس زمینه اضافه کنید با ما همراه باشید.

2
21 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

قرار دادن عکس در پس زمینه سایت می تواند باعث جذاب تر شدن سایت و بهبود تجربه کاربری شود. برای اینکار چند روش وجود دارد که به راحتی می توانید تصویر پس زمینه سایت وردپرس خود را تغییر دهید.

روش های افزودن تصویر پس زمینه در وردپرس

4 روش اصلی برای اضافه کردن تصاویر پس زمینه به وب سایت وردپرس شما وجود دارد:

  1. قرار دادن عکس در پس زمینه سایت با استفاده از تنظیمات قالب وردپرس
  2. افزودن تصویر پس زمینه با استفاده از بلوک های وردپرس
  3. اضافه کردن تصویر پس زمینه سفارشی در وردپرس با استفاده از افزونه
  4. اضافه کردن تصاویر پس زمینه با استفاده از CSS

در ادامه به توضیح هر کدام یک از این روش ها می پردازیم.

✔️افزودن عکس پس زمینه با استفاده از تنظیمات قالب وردپرس

در اکثر تم های محبوب وردپرس گزینه افزودن تصاویر پس زمینه از طریق سفارشی سازی تم وردپرس وجود دارد.  شما به سادگی می توانید از ویرایشگر وردپرس برای شخصی سازی پس زمینه سایت خود استفاده کنید و با استفاده از تنظیمات تم وردپرس خود یک تصویر پس زمینه اضافه کنید. تم ها معمولا این امکان را می دهد تا تصاویر پس زمینه را برای موارد زیر قرار دهید:

  • ردیف ها
  • ستون ها
  • بلوک ها (کل بخش های وب سایت مانند: درباره من، نمونه کارها، تیم، تماس و غیره)
  • اجزاء (سرفصل ها، جداول قیمت گذاری و غیره)

برای قرار دادن عکس در پس زمینه سایت مراحل زیر را دنبال کنید:

پیشخوان وردپرس > نمایش > سفارشی سازی

افزودن عکس پس زمینه با استفاده از تنظیمات قالب وردپرس

سپس وارد قسمت ظاهر> پس زمینه سایت شوید و تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکته: اگر عکس انتخابی شما بکگراند مناسبی ندارد در مقاله تغییر بک گراند عکس روش های مختلف حذف بکگراند و افزودن پس زمینه را آموزش داده ایم.

✔️ افزودن عکس پس زمینه با استفاده از بلوک های وردپرس

دومین راه برای اضافه کردن پس زمینه استفاده از بلوک های وردپرس است برای این کار، از داشبورد وردپرس، به قسمت نوشته ها بروید. اکنون ویرایش نوشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.

افزودن تصویر پس زمینه با استفاده از بلوک های وردپرس اکنون بلوک رویه “Cover” را انتخاب کنید. خواهید دید که بلافاصله در صفحه شما نمایش داده می شود. در اینجا شما می توانید تصویری را که به صورت محلی در رایانه شما ذخیره شده است آپلود کنید یا از بین تصاویر موجود در کتابخانه پرونده های چند رسانه ای انتخاب کنید.

اصافه کردن تصویر پس زمینه با بلوک ها

وقتی کاوری ایجاد کردید، منویی در بالا نشان داده می شود، با گزینه های موجود در این منو می توانید تصویر خود را تراز کنید رنگ و شفافیت آن را تنظیم کنید، یا کل بلوک خود را کپی کنید. حتی می توانید بلوک خود را به عنوان یک بلوک قابل استفاده مجدد ذخیره کنید تا دوباره در طرح های دیگر استفاده شود.

ویرایش تصویر پس زمینه
لطفاً از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید که با خیال راحت تغییرات را انجام دهید تا مطمئن باشید که در صورت بروز هر گونه مشکل، از نسخه پشتیبان استفاده کنید.

نکته:  برای اینکه به کار با ویرایشگر گوتنبرگ مسلط شوید مقاله آموزش جامع ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس را از دست ندهید.

 

✔️ گذاشتن تصویر پس زمینه در وردپرس با استفاده از افزونه

یکی از افزونه های رایگان مخزن وردپرس که بیشترین نصب را داشته است Simple Full-Screen Background Image است.ابتدا باید افزونه Full Screen Background را از پیشخوان وردپرس نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

اضافه کردن یک تصویر پس زمینه در وردپرس با استفاده از یک افزونه

با استفاده از این افزونه، تصاویر به طور خودکار با مرورگر مقیاس می شوند، بنابراین صرف نظر از اندازه مرورگر، تصویر همیشه صفحه را پر می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به نمایش-> Fullscreen BG Image بروید. از اینجا تصویر خود را انتخاب کنید.

افزودن افزونه برای تصویر پس زمینه

بر روی دکمه افزودن تصویر جدید در صفحه تنظیمات افزونه کلیک کنید. این کار شما را به صفحه آپلود تصویر پس زمینه می برد.
Choose image  را انتخاب کنید تا وارد کتابخانه پرونده های چند رسانه ای شوید. تصویر مورد نظر خود را بارگیری کنید

Choose image در افزونه اضافه کردن بک گراند وردپرس

با زدن گزینه Save Options، مشاهده می کنید که تمام بخش های بدون پس زمینه سایت شما، این تصویر را به عنوان پس زمینه دریافت می کنند.

تغییرات نسخه رایگان تغیر پس زمینه این افزونه بسیار ابتدایی است و اصلاً انعطاف پذیر نیست. اما نسخه Pro آن دارای تصاویر پس زمینه نامحدود و تصاویر پس زمینه خاص صفحه است و افزونه به شما امکان می دهد تا تصاویر پس زمینه را برای پست ها، صفحات، دسته ها، برچسب ها و موارد دیگر تنظیم کنید.

✔️گذاشتن تصاویر پس زمینه با استفاده از کد CSS

همانطور که احتمالا می دانید، وردپرس می تواند کلاس های CSS را به عناصر HTML موجود در همه صفحات وب سایت وردپرس شما اضافه کند. شما می توانید با استفاده از کلاس های CSS بک گراند های سفارشی خود را  به پست ها، دسته ها و صفحات دیگر اضافه کنید. وردپرس کلاس های CSS با شناسه مربوط به پست یا صفحه در تگ بدنه را به کد های HTML اضافه می کند.

برای مثال کد زیر یک تصویر پس زمینه سفارشی (your-background-image.jpg) را به صفحه آرشیو دسته اضافه می کند. شما باید این CSS را به کدهای قالب خود اضافه کنید.


body.category-tv {background-image: url(“http://example.com/wp-content/uploads/2017/03/your-background-image.jpg”);background-position: center center;

background-size: cover;

background-repeat: no-repeat;

background-attachment: fixed;

}

در این مقاله درباره چگونگی قرار دادن تصویر پس زمینه در وردپرس صحبت کردیم یک امکان جالب هم تغییر آواتار هست که کاربران می توانند تصویر پروفایل شان را تغییر دهند. شما می توانید برای نحوه آپلود عکس ها و ویرایش تصاویر در کتابخانه وردپرس به مقاله مدیریت رسانه در وردپرس هم سر بزنید. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
vreljio
vreljio
25 فروردین 1402 22:37

سلام خسته نباشید
در وردپرس میتونیم برای صفحه اصلی صرفا برای پنهان ماندن یک تصویر کلی بزاریم و همزمان ویرایش ها و تغییرات رو قالب اصلی انجام بدیم ؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
26 فروردین 1402 09:28

سلام دوست عزیز. بهتره هنگام ویرایش قالب اصلی از افزونه های coming soon استفاده کنید البته در مدتی که دارید از افزونه استفاده می کنید حواستون باشه که صفحات در حال ویرایش ایندکس نشه.

آیا مفید بود ؟