ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
معرفی محصول

معرفی بهترین افزونه های گیمیفیکیشن

بهترین افزونه گیمیفیکیشن افزونه ای است که هدف آن ایجاد امکان بازی و سرگرمی در محیط هایی است که اصولا برای بازی و سرگرمی طراحی نشده اند. هدف از این افزونه ها معمولا افزایش مشارکت اعضا و ایجاد تنوع و سرگرمی در فضای وب سایت است که در نهایت می تواند به بهبود راندمان کاری نیز منجر شود. افزونه های گیمیفیکیشن می توانند کارمندان، مشتریان، دانش آموزان و… را درگیر کنند تا با شوق و علاقه بیشتری محتوای وب سایت را دنبال کنند.

2
17 اسفند 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

مزایای افزونه گیمیفیکیشن

پلاگین های گیمیفیکیشن اخیرا بین کاربران وردپرس بسیار محبوب شده و هر روزه تعداد بیشتری از وب سایت ها برای جذب بازدید کنندگان، این پلاگین ها را نصب می کنند. یکی از عواملی که باعث شده افزودن گیمیفیکیشن به وب سایت این همه رایج شود،مجذوب شدن کاربران برای خرید، پیگیری و بازید بیشتر از وب سایت است.

در واقع شما لازم نیست تا تغییرات زیادی در سایت خود ایجاد کنید. تنها کافی است یک پلاگین جدید را به سایت خود اضافه کنید در نتیجه خواهید دید که به راحتی امکان بازی و سرگرمی برای بازدیدکنندگان به وجود خواهد آمد.

افزونه های گیمیفیکیشن روی هر نوع سایتی از جمله سایت های شخصی، بلاگ ها، تجارت الکترونیکی، پورتال های آموزشی، انجمن های آنلاین و …. قابل استفاده هستند.

با توجه به سلیقه خود و محتوایی که در سایت ارائه می دهید، می توانید یکی از انواع افزونه های گیمیفیکیشن را نصب کنید و تجربه خوبی برای کاربران خود به جای بگذارید.

⚡ به طور خلاصه می شود مزایای استفاده از افزونه گیمیفیکیشن را در این موارد خلاصه کرد:

  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش خلاقیت کاربران سایت (به خصوص برای سایت های آموزشی)
  • ترغیب بازدیدکنندگان برای بازدید از قسمت های مختلف سایت
  • متمایز کردن سایت شما در مقایسه با رقبا
  • اضافه کردن گزینه های جدید برای نوآوری در طراحی سایت
  • شناخته شدن سایت و برند شما

توجه داشته باشید برای آن که یک افزونه گیمیفیکیشن بر روی سایت خود داشته باشید، لازم نیست که حتما سایت شما محتوای سرگرمی و بازی باشد. امروزه بسیاری از سایت هایی که کسب و کار های جدی و حتی اداری را مدیریت می کنند، برای بهبود مخاطبین خود و افزایش سئو سایت خود از افزونه های گیمیفیکیشن استفاده می کنند.

تقریبا تمام افزونه هایی که در ادامه این مطلب آن ها را معرفی می کنیم، با همه نسخه های وردپرس سازگاری دارند و بدون آن که باعث ایجاد اختلال در سایت شما شوند امکانات جذابی را به سایت اضافه می کنند.اکثر این افزونه ها هیچ مشکلی با تم های دلخواه شما نخواهند داشت و حتی بعضی از آن ها قابلیت توسعه روی نسخه موبایلی را نیز دارا هستند.

هدف از نصب یک افزونه گیمیفیکیشن تنها ایجاد سرگرمی برای مخاطبین سایت نیست، شما حتی می توانید با استفاده از این افزونه ها به هرکدام از اقدامات کاربران خود امتیاز دهید و آن ها را تشویق کنید تا فعالیت های مختلفی را در وب سایت انجام دهند.

بهترین افزونه های گیمیفیکیشن برای وردپرس

همان طور که اشاره شد افزونه گیمیفیکیشن می تواند تجربه بازدید از سایت شما را برای کاربر بسیار جذاب تر و سرگرم کننده تر کند. این امر باعث می شود تا وقت بیشتری را در سایت شما بگذراند و حتی از دوستان خود دعوت کند تا برای بازی وارد سایت شما شوند. حالا به معرفی پر طرفدار ترین پلاگین های گیمیفیکیشن می پردازیم که می توانند به راحتی کاربران شما را جذب کنند و باعث افزایش مخاطبین شما شوند.

1- افزونه گیمیفیکیشن GamiPress

افزونه GamiPress  به عنوان یکی از مفید ترین افزونه های گیمیفیکیشن در وردپرس شناخته می شود. کار با این پلاگین بسیارآسان است و شما می توانید به راحتی انواع مختلف بخش های گیمیفیکیشن را به سایت خود اضافه کنید.

افزونه GamiPress plugin به شما امکان می دهد تا جایزه ها و مقام هایی را برای انجام بازی ها در وب سایت خود در نظر بگیرید. سپس کاربران با انجام بازی ها و رسیدن به درجات مشخصی، می توانند صاحب این مقام ها و عناوین شوند.

فراهم کردن شرایط مناسب برای افزودن قابلیت بازی به سایت با افزونه GamiPress plugin تنها چند دقیقه زمان می برد. شما می توانید خیلی راحت نحوه دریافت درجه و جایزه های مختلف را تنظیم کنید همه چیز را برای داشتن سایتی جذاب آماده نمایید.

نکته جذاب این پلاگین این است که سیستم امتیازدهی و رده بندی بازیکنان در آن بی انتها است و تنها راه کسب این امتیاز ها استفاده مداوم از بازی های سایت است.

با توجه به بازی های جذابی که این افزونه ارائه می کند، مطمئن باشید تعداد زیادی از کاربران شما برای افزایش امتیاز و رتبه خود در بین بازیکنان دیگر، وقت زیادی را در سایت شما به بازی کردن صرف می کنند. همان طور که اشاره شده، شما می توانید مسابقه هایی با جایزه های جذاب طراحی کنید تا انگیزه ای مضاعف برای استفاده از قابلیت های گیمیفیکیشن در سایت خود ایجاد کنید.

دانلود  

2- افزونه myCRED

افزونه گیمیفیکیشن myCred نیز یکی دیگر از پلاگین های محبوب در زمینه بازی های وردپرس می باشد. این پلاگین هم دارای سیستم امتیازدهی با امکانات و اختیارات فراوان می باشد که به کاربران شما تجربه رقابتی و جذابی از بازی در سایت می دهد. پلاگین myCred plugin به طور مرتب آپدیت می شود و ابزار های جدیدی برای کنترل بازی ها در سایت در اختیار شما قرار می دهد.

این پلاگین گیمیفیکیشن دارای جدول امتیازات و رتبه بندی دقیقی می باشد که به بازیکنان امکان می دهد تا با جزئیات وضعیت خود را در جدول بررسی کنند.

آن ها می توانند به دقت بررسی کنند که چه مقدار زمان صرف بازی کردند و چه اعمالی باعث افزایش یا کاهش امتیازات آن ها شده است. همچنین قادر خواهند بود تا دستاورد ها و جایزه هایی را که تا کنون کسب کرده اند تماشا کنند و با دیگر کاربران آنلاین در سایت به کل کل و مسابقه بپردازند!

سازگاری پلاگین myCred plugin با دیگر پلاگین های محبوب وردپرس از مزیت های مهم آن به شمار می رود. این پلاگین به راحتی با پلاگین های معروف Contact Form 7, WooCommerce, JetPack, BuddyPress هماهنگ می شود و هیچ اختلالی در کارکرد هیچ کدام از آنها به وجود نخواهد آورد.

از دیگر امکانات جذاب این پلاگین می شود به سیستم دریافت کد تخفیف آن اشاره کرد. به این شکل که کاربران با کسب امتیازات بالا، می توانند برای خرید محصولات مشخصی از تخفیف آن بهره مند شوند. در واقع این پلاگین می تواند به راحتی تبدیل به منبع درآمدی جدید در وب سایت وردپرس شما شود.

دانلود  

3- افزونه BadgeOS

افزونه گیمیفیکیشن  BadgeOsجزء پلاگین هایی است که خلاقیت و نوآوری شما را تحریک می کند. مانند افزونه های قبلی، در این پلاگین هم شما می توانید مراحل مختلف را طراحی کنید تا بازیکنان بر حسب گذراندن مرحله های مشخص شده صاحب امتیاز و درجه شوند.

تمام جزئیات سیستم امتیاز دهی و درجه و مقام در این پلاگین بر عهده شما است و می توانید آن ها را هر طور که می خواهید طراحی نمایید. می توانید ماموریت های سرگرم کننده با جایزه های هیجان انگیز طراحی کنید تا بازیکنان بیشتری را به سایت خود بکشانید.

این پلاگین بسیار قدرتمند و سازگار است و با امکانات جانبی پر شماری ارائه می شود. شما می توانید آزمون هایی را طراحی کنید و مشخص کنید که آیا خود پلاگین پاسخ این آزمون ها را بررسی کند و امتیاز دهد.

امکاناتی که این افزونه دارد عبارتند از مشخص کردن حد مشخصی برای امتیاز ها، ارائه بی شمار هدیه و امکانات دیگر. همانطور که گفته شد قابلیت های  این پلاگین بسیار گسترده هستند و شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود سایت خود را به کلی نونوار کنید.

دانلود  

4- افزونه MoolaMojo

افزونه گیمیفیکیشن MoolaMojoیک گزینه ایده آل برای ساخت سیستم اعتبار مجازی در وب سایت وردپرس شما می باشد. این افزونه به راحتی می تواند جنبه سرگرمی در سایت شما را تقویت کند و سیستم جایزه و کسب امتیاز را برای کاربران فراهم نماید.

این پلاگین مراحل هر بازی را با توجه به سطح امتیازات و درجات بازیکن در اختیار او قرار می دهد. همین امر باعث می شود تا بازیکنان برای تجربه مراحل جدید،‌ بیشتر بازی کنند و وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

اما این ها تنها کاربرد پلاگین MoolaMojo نیستند. شما با نصب و راه اندازی این پلاگین که بسیار راحت است و در عرض چند دقیقه انجام می گیرد، می توانید یک سیستم ارز مجازی در سایت خود تشکیل دهید. سپس کاربران با انجام بازی های مختلف و کسب امتیاز و درجه های بالا، می توانند از امتیاز خود برای به دست آوردن ارز مجازی که مختص سایت شما است استفاده کنند.

سپس از آن ارز برای خرید کالا یا خدمات در سایت شما استفاده نمایند. نکته جالب در خصوص این سیستم این است که حتی کاربران می توانند پول واقعی پرداخت کنند و ارز مجازی وب سایت شما را بخرند! یک منبع درآمد عالی و بدون دردسر برای شما.

پلاگین گیمیفیکیشن MoolaMojo

دانلود  

5- افزونه BePro Points

افزونه گیمیفیکیشن  BePro Points به شما به عنوان ادمین یک وب سایت وردپرس، امکان می دهد تا نظارت کامل بر امتیازات بازیکنان داشته باشید و آنها را مدیریت کنید.

این پلاگین به طور اتوماتیک به بازدیدکنندگان سایت شما بر اساس میزان تعامل آن ها با سایت وردپرس شما امتیاز می دهد. هرچقدر یک بازدید کننده تعامل بیشتری با سایت داشته باشد و وقت بیشتری را در سایت بگذراند، امتیازات بیشتری کسب می کند.

این پلاگین نیز سازگاری بسیار خوبی با انواع نسخه های وردپرس دارد و نصب و راه اندازی آن پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی ظرف چند دقیقه انجام می گیرد. سپس شما قادر خواهید بود تا مشخص کنید که کاربران برای چه دسته از اقداماتی امتیاز دریافت کنند.

مثلا برای کامنت دادن، لایک و حتی ثبت نام کردن، امتیازاتی به کاربران تعلق می گیرد. بعدا شما می توانید این امتیازات را کنترل کنید و در صورت لزوم آن ها را افزایش یا کاهش دهید.

دانلود  

6- افزونه Captain Up

افزونه گیمیفیکیشن  Captain Up یک پلاگین بسیار کاربردی است که کار با آن نیز مانند دیگر پلاگین های این لیست راحت و بدون پیچیدگی است.

شما می توانید با استفاده از این افزونه گیمیفیکیشن مراحل سرگرم کننده طراحی کنید و نشان ها و درجات جذاب بسازید و به بازیکنان چه بر اساس فعالیت هایشان در سایت امتیاز دهید.

جدول رده بندی بهترین بازیکنان در این پلاگین نیز نمایش داده می شود که حس رقابت را در کاربران سایت شما تحریک خواهد کرد همچنین امکان به اشتراک گذاشتن نتایج مسابقات و امتیازات در شبکه های اجتماعی برای بازیکنان فراهم شده است. یعنی به واسطه این پلاگین می توانید یک روش تبلیغاتی بسیار موثر و بدون هزینه را برای سایت خود راه اندازی کنید.

از ویژگی های دیگر این پلاگین قابلیت پشتیبانی موبایل آن است. این ویژگی به شما فرصت می دهد تا امکان بازی را برای تعداد بیشتری از کاربران فراهم کنید و مخاطبین بیشتری را به سایت خود بکشانید همچنین Captain Up قابلیت اضافه کردن ویجت های مختلف در وب سایت را به شما می دهد که باعث می شود سایت ظاهری جذاب و سرگرم کننده به خود بگیرد.

ویژگی های مثبت این پلاگین گیمیفیکیشن تمامی ندارد. Captain Up با تقریبا تمام قالب های وردپرس هماهنگی دارد پس اگر شما نسبت به تمی که انتخاب کردید حساس هستید لازم نیست نگران ناسازگاری این پلاگین با تم خود باشید.

شما می توانید کوچک ترین جزئیات درباره این پلاگین را تغییر دهید و آن را دقیقا مطابق سلیقه خود طراحی کنید. اگر مخاطبین جهانی و بین المللی دارید، خوب است بدانید که این پلاگین گیمیفیکیشن از ۱۸ زبان مختلف پشتیبانی می کند و در نقاط مختلف جهان قابل استفاده است.

پلاگین گیمیفیکیشن Captain Up

دانلود  

بعد از آشنایی با بهترین افزونه های گیمیفیکیشن در مقاله (10 نمونه  گیمیفیکیشن موفق )در دنیای تجارت میتوانید مفهوم گیمیفیکیشن و روش های بکارگیری آن را در شرکت های بزرگ بررسی کنید.

 

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
معرفی 10 مورد از بهترین قالب های املاک وردپرس
مغازه، زمین، خانه. داشتن همه اینها برای هر کدام از ما ایرانی ها به نوعی سرمایه محسوب شده. تا جایی که ضرب المثل “زمین خیانت نمی کنه” خیلی رایج است. از طرف دیگر مشاورین املاک هم به دنبال سرعت دادن به کارها و رسیدگی سریعتر به فعالیت ها هستند. قطعا یک سایت حرفه ای هم به مشتری و هم به ...
بنر
بهترین قالب چند منظوره وردپرس
قالب های چند منظوره شاید پرکاربردترین سایت سازهای وردپرسی هستند. با یکی از این پوسته ها می توان انواع مختلفی از سایت ها، از پزشکی گرفته تا آشپزی و ساخت و ساز را ایجاد کرد. تنوع زیادی که در این نوع از محصولات وجود دارد باعث شد تا امروز در کنار هم بهترین قالب چندمنظوره وردپرس را بررسی کنیم و در ...
2 دیدگاه
yasa.mim
yasa.mim
29 شهریور 1400 15:08

سلام وقت بخیر
پلاگین فارسی و یا فارسی شده قدرتمندی در این زمینه داریم ؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
02 مهر 1400 09:17

سلام دوست عزیز بله افزونه های زیادی وجود داره.
شاید دقیقا با نام یمیفیکیشن نباشن ولی بر اساس کاربرد می تونید سرچ کنید و افزونه مورد نظرتون رو دانلود و استفاده کنید. به عنوان مثال افزونه مدال در راست چین موجود است.

آیا مفید بود ؟