ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

10 نمونه موفق گیمیفیکیشن

 گیمیفیکیشن تقریبا از زمان کودکی همراه شما بوده است زمانی که والدین برای جلب مشارکت و توجه، فرزند خود را تشویق به کاری می کنند و هدیه یا سورپرایزی در نظر می گیرد که این خود نوعی گیمیفیکیشن برای انجام یک فعالیت است. اما بررسی این موضوع در دنیای بزرگتری مانند کسب و کار با رشد جامعه تجارت جهانی کمی گسترده تر می شود.

0
12 اسفند 1399
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

اکثر سازمانهای تجاری در حال کشف راه های جدید برای استفاده از مفاهیم گیمیفیکیشن برای بازاریابی محصولات خود هستند. یک گیمیفیکیشن موفق استفاده از طراحی ها و بازی هایی در دنیای واقعی برای دستیابی افراد جامعه به اهداف سازمان ها از جمله بالا بردن فروش است.

در ادامه نمونه های گیمیفیکیشن موفق در دنیای تجارت آورده شده است.

1-شرکت سامسونگ:

این شرکت برای تعامل و یادگیری بیشتر کاربران خود از یکدیگر بستری برای گفتگوی کاربران فراهم کرده تا در مورد کلیپ هایی که تماشا کرده اند بحث کنند سپس فعال ترین کاربر ها نشان دریافت می کنند.

2-ارتش آمریکا:

استراتژی که ارتش آمریکا برای جذب نیرو و عضو گیری جدید دارد، این است که بازی های دفاعی و جنگی و آموزشی ساخته تا افراد به طور ناخود آگاه به سمت ارتش کشیده شوند.

3-برنامه تناسب اندام جیلیان مایکلز:

 این مربی تناسب اندام برای تحریک افراد به ورزش و رسیدن به هدف مالی خود در این حیطه، با دادن نشان های موفقیت، افراد را به انجام ورزش ترغیب می کند.

اپلیکیشن تناسب اندام
اپلیکیشن تناسب اندام

4-شرکت استار باکس:

این شرکت به وفادار شدن مشتریان بسیار اهمیت می دهد. به همین دلیل برنامه “My Starbuck Rewards” را راه اندازی کرده است. برای افزایش مشتریان کارت های اعتباری در نظر می گیرد که هرچه خرید بیشتر انجام دهند میزان اعتبار شارژ شده در کارت برای صرف قهوه بیشتر میشود. برای درک مطلب ویدیوی زیر را ببینید.

5-برند نایک:

هدف محصولات و خدمات نایک این است که تجربه نایک را فراتر از فروش گسترش دهند. برنامه Nike + Run Club نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همه ورزشکاران دونده این فرصت را می دهد تا با استفاده از این برنامه به انجمن دوندگان بپیوندند. این برنامه به شما امکان می دهد تلاش های خود را بسنجید و از یک برنامه آموزشی شخصی متناسب با سطح و اهداف خود پیروی کنید. همچنین اجازه می دهد تا آمار مسابقه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همه این ویژگی ها سازوکاری رقابتی را تشکیل می دهند که در اجرای گیمیفیکیشن بسیار موثر است. هدف این نرم افزار نه تنها برای حفظ کاربران بلکه باعث بهبود و انتشار تصویر نایک در جامعه ورزشی است.

نمونه موفق گیمیفیکیشن در برند نایک

6-شرکت کوکاکولا:

شرکت کوکاکولا از روش های جذابی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند. یکی از گیمیفیکیشن‌های جذاب این شرکت، در زمان پخش فیلم Skyfall بود. در این کمپین افرادی که از دستگاه‌های موجود در مکان‌های عمومی نوشیدنی‌های شرکت کوکاکولا را خریداری می‌کردند، به چالشی دعوت می‌شدند و اگر در مدت زمان تعیین شده می‌توانستند به نقطه مشخصی از آن مکان برسند و کارهای خواسته‌ شده را انجام دهند یک بلیط برای تماشای فیلم Skyfall دریافت می‌کردند. در مسیر رسیدن به جایزه هم موانع انسانی و فیزیکی زیادی وجود داشت تا بازی را برای افراد سخت‌تر و جذاب‌تر کند. 

7-نیسان کاروینگز: 

در این برنامه که توسط شرکت نیسان در مدل اتومبیل های برقی خود معرفی شد، می تواند عملکرد رانندگان را با یکدیگر مقایسه کند و بر این اساس برنز، نقره و طلا به آن ها هدیه داد.

برند نیسان کاروینگز

8-برنامه دوولینگو:

دوولینگو فهمید که یادگیری یک زبان کاملاً جدید می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، بنابراین کلاس های زبان را با کارهایی مانند بازی مرتبط کردند تا به کاربران در حفظ و یادگیری زبان کمک کنند. گیمیفیکیشن تجربه یادگیری زبان را با دادن امتیاز، نشان، پاداش و… لذت بخش می کند و موجب ایجاد انگیزه برای کاربران می شود.

استفاده از گیمیفیکیشن در یادگیری زبان

9-هتل آکور:

برنامه وفاداری این هتل به این صورت است که اعضا تشویق می شوند که برنامه فیس بوک را با حساب وفاداری Accor خود هماهنگ کرده و سپس از طریق برنامه Facebook Places  اعلام حضور و در  هتل ثبت نام کنند.

هتل آکور

10-برند Stride Rite :

برند کفش های بچه گانه Stride Rite در بازارهای فروش، از بچه ها دعوت می کند تا مدل های کفش را امتحان کنند و برای کسب امتیاز جلوی صفحه نمایش برقصند سپس بهترین امتیازات با کارت تخفیف اهدا می شود.

برند Stride Rite

Computer

همانطور که از این مقاله متوجه شدید کسب و کارها برای رونق کسب و کار و افزایش رضایت مشتری از گیمیفیکیشن استفاده می کنند. نمونه های موفق گیمفیکیشن فقط با کوچکترین خلاقیت بوجود می آید بنابراین شما هم می توانید با گیمیفیکیشن بهترین اثر بر روی  کسب و کارتان داشته باشید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.