ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

آموزش رفع خطای 404 نقشه سایت yoast seo

افزونه yoast seo کاربردهای جذابی برای بهینه سازی سایت ما دارد. یکی از آنها ایجاد نقشه سایت است. اما ممکن است برخی کاربران، با خطای 404 نقشه سایت یواست سئو مواجه شوند. با ما همراه باشید تا دلایل ایجاد و روش های رفع خطای 404 sitemap را بررسی کنیم.

0
29 فروردین 1398
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403

yoast sitemap 404

افزونه یواست سئو یکی از کامل ترین و محبوب ترین افزونه های سئو در سراسر جهان است که بیش از یک میلیون نصب فعال را به خود اختصاص داده.
یکی از کارهایی که این پلاگین برای شما می کند، ساخت نقشه سایت است. همانطور که می دایند، sitemap برای سئو بسیار با اهمیت است، ولی برخی از افراد با خطای 404 در نقشه سایتی که افزونه yoast ایجاد کرده مواجه شده اند. این خطا یکی از خطاهای رایج وردپرس هنگام کار کردن با افزونه یواست سئو است (برای آشنایی با انواع تنظیمات یواست به آموزش افزونه یواست سئو مراجعه کنید) در ادامه به راهکار های حل رفع خطای 404 نقشه سایت اشاره خواهیم کرد.

آموزش رفع خطای 404 sitemap یا خطای نقشه سایت yoast seo

خوب است یک نکته را پیش از آموزش رفع خطای 404 سایت مپ بدانید. خود افزونه yoast seo باعث این ارور نمی شود. بلکه کد نویسی ضعیف قالب یا افزونه عامل این خطاست. در واقع، yoast sitemap 404 (خطای 404 نقشه سایت yoast seo) به معنی این است که به دلایل مختلفی، نقشه سایت وجود ندارد.

1- ویرایش فایل htaccess

شما می توانید به هاست خود رفته و این فایل را ویرایش کنید و به سادگی کد زیر را در آن وارد نمایید:

خطای 404 نقشه سایت yoast seo

یا اینکه به مسیر زیر بروید و کدهای بالا را در بخش پرونده htaccess ذخیره کنید.

پنل مدیریت وردپرس > سئو > ابزارها > ویرایشگر فایل

رفع خطای 404 sitemap

با وارد کردن این کد، بسیاری از افراد مشکل مواجه با کد 404 را دیگر نخواهند داشت ولی امکان دارد زمانی که شما نقشه سایت خود را در گوگل وبمستر وارد می کنید، ربات های گوگل توانایی شناسایی این صفحه را نداشته باشند. پس در اینجا ویرایش فایل htaccess. کاربرد ندارد. پس به سراغ روش دوم می رویم.

2- ویرایش فایل class-sitemaps.php

البته این روش توصیه نمی شود. اما اگر راه حل بالا جواب نداد، چاره دیگری نیست. فایل class-sitemaps.php در مسیر زیر قرار دارد.

/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-sitemaps.php

یک تابع init() مانند شکل زیر ثبت کنید:

ارور 404 نقشه سایت افزونه yoast seo

تابع $wp_rewrite باید در ابتدا تعریف شود و با عبارت $wp_rewrite->flush_rules(); این تابع فراخوانی شود. با این قطعه کد مشکل 404 نقشه سایت شما برطرف خواهد شد. حالا با رفتن به افزونه yoast می توانید سایت مپ خود را ببینید و کرولر های گوگل نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

3- آپدیت پیوندهای یکتا

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است در ایجاد این خطا نقش داشته باشد، پیوندهای یکتا سایت هستند. برای تست رفع ایراد از مسیر زیر پیش بروید. در این صفحه، بدون اینکه تغییری ایجاد کنید، فقط روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. این روش می تواند باعث رفع خطای 404 sitemap شود.

پنل مدیریت وردپرس > تنظیمات> پیوندهای یکتا

حتماً بخوانید خطاهای وردپرس

اگر باز هم خطا را دیدید

در هر دو روش ممکن است باز هم خطا را ببینید. اگر چنین شد به مسیر زیر بروید، دکمه نقشه سایت یا sitemap را خاموش کنید. پس از ذخیره کردن مجدد به این مسیر برگشته و دوباره آن را روشن کنید. فراموش نکنید این بار هم تنظیمات را ذخیره کنید.

پنل مدیریت وردپرس > سئو > عمومی > تب دوم، امکانات

امیدوارم با این راه حل ها، این خطا از سایت شما برطرف شود. منتظر نظرات شما هستیم.

همچنین می توانید سایر مقالات پیشنهادی راست چین برای مواجه با خطاهای 4xx را مطالعه نمایید.

این مقاله توسط یکی از کاربران عزیزمون آقای رحمان صادقی نوشته شده است. نهایت تشکر از ایشان را داریم.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.