ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
انتقال سایت از اپن کارت به وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش انتقال سایت اپن کارت به وردپرس

وردپرس و اپن کارت دو سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد سایت های فروشگاهی هستند. وردپرس با بیش از 55 هزار افزونه که 6 هزارتای آن ووکامرسی هستند امکانات متنوعی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین فراهم می کند. اگر از اپن کارت استفاده می کنید و میخواهید سایت شما امکانات بیشتری داشته باشد وردپرس گزینه مناسبی برای گسترش آن است. در ادامه با آموزش انتقال سایت اپن کارت به وردپرس همراه ما باشید.

2
14 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

اگر صاحب کسب و کار هستید سایت فروشگاهی شما باید بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد در غیر این صورت محکوم به شکست خواهید بود. با ارائه امکانات فروشگاهی متنوع می توانید تجربه کاربری خوبی را به خریداران ارائه داده و با بزرگ تر شدن سایت تان، آن را با امکانات جدیدتر مجهز کنید.

وردپرس و اپن کارت دو پلت فرم معروف برای طراحی سایت فروشگاهی هستند. اپن کارت مناسب سایت های کوچک و نوپا و دارای امکانات کمتر برای سفارشی سازی است که از نظر سئو جایگاه مناسبی ندارد. اما در ووکامرس با افزونه هایی مانند یواست سئو به راحتی می توانید بهینه سازی را انجام دهید. اگر کدنویسی بلد نباشید انجام تکنیک هایی مانند ریدایرکت 301 در اپن کارت امکان پذیر نیست. چنانچه به دنبال امکانات بیشتری برای سایت خود هستید در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه انتقال سایت از اپن کارت به وردپرس را آموزش دهیم.

مراحل انتقال سایت اپن کارت به وردپرس

انتقال از یک پلتفرم فروشگاهی به پلتفرم دیگر یک تغییر بزرگ محسوب می شود. بنابراین باید راهی انتخاب کنید که با صرفه جویی در وقت برای شما کارآمد هم باشد. روش های متفاوتی برای انتقال اپن کارت به ووکامرس وجود دارد. دو روش کاربردی زیر را می توانید به کار ببرید.

✔️ انتقال سایت اپن کارت به وردپرس به صورت دستی 

✔️ استفاده از ابزار LitExtension

در این مقاله ما قصد داریم انتقال سایت اپن کارت به ووکامرس را به صورت دستی آموزش دهیم.

برای بکاپ گیری از سایت اپن کارت مانند تصویر زیر عمل کنید.

بکاپ گیری از اپن کارت برای انتقال سایت از اپن کارت به وردپرس

 

در فرایند انتقال سایت اپن کارت به وردپرس ممکن است بخواهید دامنه یا هاست خود را تغییر دهید. اگر می خواهید هاستینگ خود را تغییر دهید می توانید راهنمای خرید بهترین هاست وردپرس را ببینید.

در ادامه مراحل انتقال سایت اپن کارت به وردپرس را آورده ایم.

  1. ابتدا برای نصب وردپرس و ووکامرس اقدام کنید.
  2. مرحله بعدی انتخاب قالب فروشگاهی مناسب و نصب قالب وردپرس است. شما می توانید برای نصب قالب از بسته نصبی استفاده کنید که همزمان با نصب قالب، وردپرس و ووکامرس هم برای شما نصب می شود. با این کار دیگر نیازی به مرحله اول نیست. بعد از نصب قالب می توانید مواردی مانند لوگو، تصاویر، محتوا، هدر، پاورقی و غیره را سفارشی سازی کنید.
  3. این مرحله برون بری یا اکسپورت اطلاعات قالب اپن کارت تان است. برای این کار از  ابزار Import/Export اپن کارت زیر استفاده کنید. این ابزار رایگان را از سایت اپن کارت دانلود کرده و از طریق نصب کننده افزونه در داشبورد نصب کنید.

https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=17

 

نصب ابزار Import/Export برای برون بری اطلاعات از اپن کارت به وردپرس

❗️ نکته: هم وردپرس و هم اپن کارت برای انتقال داده ها ابزار دارند.

سپس از بخش سیستم > کاربران > گروه های کاربری، مدیریت را انتخاب کرده و مجوزهای لازم برای تغییر، دسترسی و ویرایش برای افزونه Import/ Export را بدهید.

ارائه دسترسی به مدیریت در اپن کارت برای انتقال اطلاعات

 

بعد از نصب افزونه، برون بری اطلاعات را انجام دهید. این افزونه امکان برون بری و اکسپورت اطلاعاتی مانند مشتریان، محصولات، فیلترها و غیره را به شما می دهد. در مدیریت اپن کارت از بخش سیستم > ابزارها می توانید برون بری و درون ریزی اطلاعات را انجام دهید.

4.  خروجی یک فایل اکسل شامل همه اطلاعات است. این فایل سه بخش دارد: محصولات، سفارشات و مشتریان. آن را به سه فایل تقسیم کرده و به فرمت CSV ذخیره کنید.

5. سپس از داشبورد وردپرس > محصولات فایل اکسل محصولات که از مرحله قبل دریافت کردید را با دکمه ایمپورت درون ریزی کنید.

 ❗️ برای درون ریزی محصولات می توانید از پیشخوان وردپرس بخش ابزارها > درون ریزی اقدام کنید.

6. در مرحله بعد با استفاده از ویزاردی که به شما نمایش داده می شود فایل اکسل را انتخاب کنید و محصولات را درون ریزی نمایید.

درون ریزی محصولات در انتقال سایت اپن کارت به وردپرس

برای درون ریزی سفارشات خود در سایت وردپرسی افزونه Order Export & Order Import for WooCommerce را نصب کنید. این افزونه در مخزن وردپرس موجود است، بعد از نصب افزونه و فعالسازی آن از بخش ووکامرس > سفارشات اطلاعات را درون ریزی کنید و بعد از اینکه این کار پایان یافت افزونه را غیرفعال کنید.

درون ریزی سفارشات با افزونه Order Import در انتقال سایت اپن کارت

آخزین قدم درون ریزی اطلاعات مشتریان است، برای درون ریزی اطلاعات مشتریان از افزونه رایگان Import Export WooCommerce Customers استفاده کنید سپس از بخش ووکامرس > مشتریان فایل CSV حاوی مشتریان را درون ریزی کنید.

استفاده از ابزارهای خودکار برای انتقال سایت اپن کارت به وردپرس

با استفاده از ابزارهای آماده خودکار و پلاگین های مختلف مانند Cart2Cart  و LitExtension می توانید داده های خود را در سریعترین زمان از اپن کارت به ووکامرس منتقل کنید. 

در این مقاله نحوه انتقال اطلاعات از سایت اپن کارت به وردپرس را به صورت دستی توضیح دادیم. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید انتقال اطلاعات را به طور کارآمد و به سرعت انجام دهید. در دوره آموزش وردپرس ما به موارد و تکنیک های مهمی پرداختیم که هر متخصص وردپرس بعد از چند سال تجربه به آن پی برده و شما می توانید در کوتاهترین زمان آنها را یاد بگیرید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
mhf1313
mhf1313
27 فروردین 1401 16:12

باسلام
لینک ابزار import/export به صفحه 404 لینک می شود. آیا این ابزار هنوز موجود است؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
28 فروردین 1401 10:44

درود و عرض ادب
بله دوست عزیز این ابزار موجود است می توانید از لینک زیر آن را دانلود کنید.
https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=17

آیا مفید بود ؟