ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
تغییر و بازیابی رمز جیمیل
نقد و بررسی

آموزش تغییر رمز جیمیل و بازیابی رمز جیمیل

هرگاه به مشکلات امنیتی از قبیل لو رفتن رمز، اخطار های gmail و … برخوردید، رمز جیمیل را حتما تغییر دهید. از طرفی اگر رمز ایمیل خود را فراموش کردید، طبق همین آموزش به راحتی و در 1 دقیقه بازیابی رمز جیمیل را یاد بگیرید.

8
19 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

ممکن است بنا به دلایلی از جمله مسایل امنیتی نیاز به تغییر رمز جیمیل داشته باشید. بنابراین باید برای جلوگیری از لو رفتن رمز جیمیل و مشکلات بعد از آن عوض کردن رمز جیمیل را همیشه به صورت دوره‌ای انجام دهید. به علاوه اگر رمز حساب جیمیل خود را فراموش کرده‌اید با بازیابی رمز جیمیل می‌توانید به حسابتان دسترسی داشته باشید.

در این مقاله ابتدا در ویدیوی زیر تغییر رمز جیمیل و بازیابی رمز جیمیل را مشاهده کنید و در ادامه مراحل را به صورت تصویری و گام به گام پیش می‌رویم.

آموزش تصویری تغییر رمز جیمیل

یکی از اهداف استفاده از جیمیل برای تبلیغات و ایمیل مارکتینگ است که یک روش کارآمد برای افزایش درآمد است. اما برای افزایش امنیت اکانت گوگل خود بهتر است هر چند وقت یکبار رمز آن را تغییر دهید. در این بخش تغییر رمز Gmail را در کامپیوتر، و موبایل مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

✔️ تغییر رمز جیمیل در کامپیوتر

اگر رمز جیمیل را دارید و میخواهید آن را تغییر دهید برای تغییر رمز جیمیل فراموش شده ابتدا از لینک زیر وارد اکانت کاربری تان شوید.

تغییر رمز جیمیل

1. بعد از وارد شدن به پنل کاربری از بین گزینه‌های منو، روی گزینه Personal info کلیک کنید.

بخش Personal info برای تغییر رمز جیمیل

2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به تب Password برسید. روی فیلدی که در تصویر زیر نشان داده شده، کلیک کنید.

فیلد password برای تغییر رمز جیمیل

بعد از زدن روی این فیلد، به مراحل بعد می‌روید.

3. حالا یک هویت سنجی از طرف گوگل صورت می‌گیرد. رمز عبور فعلی خود را وارد و روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله عوض کردن رمز جیمیل راهنمایی شوید.

4. حالا به صفحه تغییر رمز جیمیل می‌رسید. برای عوض کردن رمز جیمیل هر دو فیلد را با گذرواژه مشابه به هم پر کنید. در نهایت Change Password را بزنید تا رمز عبور شما تغییر کند.

وارد کردن رمز جدید برای تغییر رمز gmail

✔️ تغییر رمز جیمیل در موبایل

برای عوض کردن رمز جیمیل در گوشی موبایل به بخش تنظیمات یا Settings گوشی موبایل بروید.

1. صفحه را به پایین اسکرول کرده روی عبارت Google کلیک کنید.

2.  اگر شما چندین حساب جیمیل روی گوشی دارید، حساب مورد نظر را انتخاب کنید. اگر فقط یک جیمیل روی گوشی موبایل تان دارید مستقیما به بخش مدیریتی آن هدایت می‌شوید. روی عبارت Manage your Google Account کلیک کنید.

مراحل تغییر رمز ایمیل در موبایل

 

3. از تب بالا، گزینه Security را انتخاب کرده، به پایین اسکرول کنید و از بخش Signing in to Google گزینه Password را انتخاب کنید.

4. برای عوض کردن رمز جیمیل، پسورد جدید را عینا شبیه به هم در دو فیلد زیر قرار دهید. در نهایت Change Password را بزنید.

تغییر پسورد و وارد کردن پسورد جدید در در تغییر رمز جیمیل در موبایل

تغییر رمز جیمیل با موفقیت انجام شد.

آموزش تصویری بازیابی رمز جیمیل

در صورت فراموشی رمز جیمیل خود  با بازیابی آن می‌توانید رمز جدید را برای آن انتخاب کنید. روش‌های بازنشانی گذرواژه، متنوع هستند اما معقول ترین و متداول ترین روش‌ها را در این مقاله به شما خواهیم گفت.

دقت کنید در تمامی مراحل اطلاعاتی که در زمان ساخت جیمیل وارد کردید (ایمیل پشتیبانی و شماره تلفن همراه) به شما کمک می‌کنند تا هرچه زودتر اکانت خود را برگردانید.

✔️ بازیابی رمز جیمیل با ایمیل پشتیبانی

اگر برای جیمیل خود، ایمیل پشتیبانی تعیین کرده‌اید برای بازیابی رمز جیمیل وارد لینک زیر شوید.

بازیابی رمز جیمیل 

بعد از زدن روی لینک بالا، به صفحه بازگردانی ایمیل وارد می‌شوید.

1. در این پنجره برای بازیابی رمز جیمیل، ابتدا ایمیل خود را وارد کنید و دکمه Next را بزنید.

2. در پنجره جدید Try another way را انتخاب کنید.

3. در این مرحله آخرین رمز عبوری را که به یاد دارید را وارد کنید. این بخش اختیاری است اما به بازگردانی هرچه سریعتر اکانت شما کمک می‌کند. در صورتی که آخرین رمز را به یاد نمی‌آورید روی گزینه Try another way کلیک کنید.

تغییر رمز ایمیل با ایمیل پشتیبانی ثبت شده

4. در هر دو صورت به این صفحه راهنمایی می‌شوید. اگر که ایمیل بازیابی برای ایمیل خود تعیین کرده باشید، با رفتن به جیمیل پشتیبانی و کپی کردن کدی که گوگل برای شما ارسال کرده است و قرار دادن آن در همین قسمت و زدن دکمه Next به صفحه جدید هدایت می‌شوید.

5. آخرین قدم برای بازگردانی رمز جیمیل، پر کردن فیلدهای زیر است. در این بخش رمز عبور جدید را در هر دو باکس قرار دهید و در نهایت Change Password را بزنید.

مراحل آموزش تغییر رمز جیمیل با ایمیل پشتیبانی

به همین راحتی پسورد شما تغییر می‌کند. اما اگر به ایمیل پشتیبانی دسترسی نداشته باشیم و یا ایمیل پشتیبانی نداشتیم چه کنیم؟ آیا باید بیخیال شویم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با من همراه باشید.

✔️ بازیابی و تغییر رمز جیمیل با شماره تلفن

اگر در زمان ساخت جیمیل، برای اکانت خود شماره تلفن قرار داده باشید، با شماره تلفن برای بازیابی جیمیل می‌توانید استفاده کنید.

برای بازگردانی رمز جیمیل وارد لینک زیر شوید.

بازیابی رمز جیمیل

مراحل تغییر رمز جیمیل با شماره تلفن را مطابق تصاویر زیر دنبال کنید.

بعد از ورود به لینک بازیابی رمز جیمیل، در این قسمت آدرس ایمیل خود را وارد کنید و گزینه Next را بزنید.

در این بخش برای بازیابی جیمیل با شماره تلفن، روی گزینه Try another way کلیک کنید.

مراحل تغییر رمز جیمیل با شماره تلفن

گوگل با ارسال یک پیامک (به شماره تلفنی که در زمان ثبت نام برای این حساب تعریف کردید) یا تماس تلفنی هویت سنجی شما را انجام می‌دهد. گوگل برای کمک به یادآوری شماره تماس کاربران، دو رقم آخر شماره تلفن را قرار داده است. برای راحتی از گزینه Text برای بازیابی ایمیل با شماره تلفن استفاده کنید.

کد ارسالی به شماره تلفن را در باکس قرار دهید و در آخر گزینه Next را بزنید.

آموزش تغییر رمز جیمیل با شماره تلفن و ثبت رمز جدید

در مرحله آخر، رمز جدید اکانت جیمیل را وارد کنید، دقت کنید که رمز هر دو باکس باید عیناً شبیه به هم باشند و گزینه Save Password را بزنید.

 

تعیین رمز جدید در مرحله تغییر رمز جیمیل

✔️ بازیابی رمز جیمیل به وسیله لینک ارسالی به ایمیل

اگر به هر دلیلی از دو روش فوق موفق به بازیابی رمز جیمیل نشدید و به شماره موبایل‌تان و ایمیل پشتیبان دسترسی ندارید اما به حساب جیمیلی که قصد تعویض رمز آن را دارید، دسترسی دارید این روش برای بازیابی رمز جیمیل به شما کمک می‌کند. وارد همان لینکی شده که در بخش قبل برای بازیابی رمز جیمیل استفاده کردید و به عنوان آخرین روش برای بازگردانی رمز جیمیل، مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید.

1. بعد از ورود به لینک بازیابی رمز جیمیل، در این قسمت آدرس ایمیل خود را وارد کرده و گزینه Next را بزنید.

2. برای بازیابی جیمیل روی گزینه Try another way کلیک کنید.

3. اگر آخرین رمز عبور خود را به یاد دارید آن را در این قسمت قرار دهید. این کار باعث می‌شود گوگل راحت تر هویت شما را برای بازگردانی ایمیل تایید کند. در غیر این صورت روی گزینه Try another way کلیک کنید.

بازیابی رمز جیمیل به وسیله لینک ارسالی به ایمیل

4. روی گزینه Try another way کلیک کنید.

5. اگر به شماره تلفن پشتیبانی دسترسی ندارید، روی گزینه I dont have my phone کلیک کنید.

6. طی 6 ساعت آینده یک ایمیل برای بازگردانی رمز جیمیل به حساب کاربری شما ارسال می‌شود. روی آن لینک کلیک کنید و رمز جدید را وارد کنید.

بازیابی رمز جیمیل از طریق ارسال ایمیل ریکاوری

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای جیمیل شما به وجود آید اسپم شدن ایمیل است با مطالعه راه‌های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ایمیل‌های خود را بهینه کرده و مطمئن خواهید شد که ایمیل‌های ارسالی نتیجه بخش هستند.

در این مقاله روش‌های تغییر رمز ایمیل و روش‌های بازگردانی آن اشاره کردیم. اگر در این زمینه سوالی دارید می‌توانید از طریق دیدگاه‌ها بپرسید. قبل از آن پاسخ تعدادی از سوالات خود را در ادامه ببینید.

پاسخ به برخی از سوالات شما درباره بازیابی جیمیل

✔️ قسمت try another way به مراحلی که اینجا گفته شده نمی‌رود و پیام need more info هست! چه باید کرد؟
دلیل نمایش این پیغام این است که شما هیچ روشی را برای بازگردانی ایمیل تعیین نکرده اید. به همین دلیل است که در زمان ساخت جیمیل باید ایمیل و شماره تلفن پشتیبانی را وارد کنید.

✔️ به ایمیل بازیابی ام دسترسی ندارم، آیا می‌توانم آنرا برگردانم؟
بله. به طور معمول به 3 روش می‌توانید این کار را انجام دهید:
1. بازیابی با شماره تلفن
2. بازیابی جیمیل به وسیله ایمیل پشتیبانی
3. بازیابی رمز جیمیل به وسیله لینک ارسالی به ایمیل
هر سه این موارد را در این مقاله بررسی کردیم.
✔️با بازگردانی جیمیل، حساب من در همه دستگاه‌های دیگر خارج می‌شود؟
بله. تمامی دستگاه‌های متصل به حساب شما، بیرون انداخته می‌شوند.

✔️ دو تا اکانت جیمیل دارم هر دو آنها ریکاوری هم هستند. رمزهایشان را یادم رفته، چه کار کنم؟
در این شرایط به شما پیشنهاد می‌کنم اگر به شماره تلفن‌های آن‌ها دسترسی دارید، از طریق بازیابی جیمیل با شماره تلفن اقدام کنید. یکی از ایمیل‌ها را که بازگردانی کردید، ایمیل دیگر را هم می‌توانید از طریق بازگردانی رمز جیمیل از طریق ایمیل پشتیبانی برگردانید.

پاسخ به سوالات متداول درباره تغییر رمز جیمیل

✔️ میخواهم رمز جیمیلم را تغییر دهم اما پسوورد فعلی را به یاد نمی‌آورم. چه کار کنم؟
شما باید ایمیل خود را بازیابی کنید. در همین مقاله درباره این موضوع صحبت می‌کنیم. کمی به پایین اسکرول کنید.

✔️ چگونه کلید واژه قوی بسازیم؟
از حروف، اعداد و علایم استفاده کنید. بهترین حالت یک رمز قوی به این صورت است: Sh!689n@m✔️ برادرم به حساب جیمیل من دستی دارد. با تغییر رمز اکانت، دسترسی آن هم قطع می‌شود؟ بله. دسترسی ایشان به طور کامل قطع می‌شود. باید دوباره لاگین کنند.
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

بله برای بازیابی و تغییر رمز جیمیل با کافیست forget password را بزنید سپس با انتخاب ارسال کد احراز هویت به شماره موبایل رمزتان را تغییر دهید.

بنا به دلایل امنیتی، بهتر است به صورت دوره ای رمز جیمیل را تغییر دهید. گاهی اوقات هم پیش می آید که رمز جیمیل ما لو میرود و یا اخطار هایی از طرف جیمیل مبنی بر "خطای امنیتی" دریافت می کنیم. در این مواقع حتماً باید عوض کردن رمز جیمیل را در اولویت قرار دهید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
8 دیدگاه
طاها رسول زاده
طاها رسول زاده
06 آذر 1401 14:19

من ارسال کد را انتخاب می کنم و خیلی طول می کشه تا ارسال بشه بعد چرا کدی که جیمیل برای من ارسال می کنه را وارد می کنم میزنه اشتباه؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
06 آذر 1401 14:23

کدی که ارسال میشه را بلافاصله باید وارد کنید شما احتمالا کدهای قبلی را وارد می کنید
کمی صبر کنید مجدد ارسال کد را بزنید و آخرین کد ارسالی را وارد کنید

آیا مفید بود ؟
ریحانه فولادی
ریحانه فولادی
06 آذر 1401 14:08

من ایملیم را توی ی کافی نت باز کردم و مطئنم خروج نزدم الان که رمزم را عوض کنم حتما از اونجا باید مجدد لاگین کنه یا توی حساب ایمیل می مونه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
06 آذر 1401 14:21

نگران نباشید
بعد از تغییر رمز جیمیل تمام جاهایی که ایمیل اتون باز بوده مجدد باید لاگین کنند و رمز جدید وارد بشه

آیا مفید بود ؟
nikirosha
nikirosha
21 مهر 1401 09:12

بازیابی رمز جیمیل رو میزنم اما هیچ کدام از این هایی که شما نشان دادید برای من نشون داده نمیشون
لطفا کمکم کنید

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 مهر 1401 09:26

سلام دوست عزیز.
اگر که این مواری که در آموزش بازیابی رمز جیمیل گفته شده رو براتون نشون نمیده باید بهتون بگم که، زمان ساخت جیمیل هیچ کدام از روش ها رو برای بازگردانی رمز جیمیل انتخاب نکردید.
در ضمن حسابی هم که شما ساخته اید، حساب کودکان بوده. به همین دلیل هستش که شماره تلفن بازیابی نداشته.
متاسفانه باید بهتون بگم در حال حاظر راهی برای بازگردانی حساب جیمیل شما وجود نداره.
اما بهتون توصیه می کنم در مقاله ساخت جیمیل طبق آموزش ها پیش برید و جیمیل جدید بسازید تا دیگه این جور مسائلی براتون پیش نیاد.
موفق و پیروز باشید.

آیا مفید بود ؟
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده
20 مهر 1401 14:00

ی سوال از خدمتتون دارم
با تغییر رمز جیمیل از تمنامی دستگاه ها لاگ اوت میشه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 مهر 1401 09:37

بله.
فرقی نمیکنه، بازیابی رمز رو انجام داده باشید یا تغییر رمز؛ در هر دو صورت رمز شما تغییر می کنه و همین باعث میشه که ار تمامی مرورگر ها و سیستم های دیگه خارج بشید.

آیا مفید بود ؟