ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

رفع خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست

امکان دارد خطای لودینگ یا بارگذاری پیش نمایش در المنتور ممکن است به دفعات در هنگام استفاده از این صفحه ساز برای شما اتفاق بیفتد. داشتن یک برنامه و راهکار مناسب برای رفع آن می تواند شما را از سردرگمی هنگام مواجه با آن رها کند. اگر نمیدانید در هنگام روبرو شدن با آن چه کنید با ما همراه باشید.

0
02 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

یکی از خطاهای رایج افزونه Elementor، خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست ( preview could not be loaded) می باشد. این خطا زیاد اتفاق می افتد و احتمالا همه کسانی که با المنتور کار کرده اند تا به حال با آن برخورد داشتند. در این حالت به المان های وردپرس دسترسی ندارید و زمانی که صفحه را باز می کنید یا ویرایش با المنتور را می زنید این خطا را نمایش می دهد. در این مقاله قصد داریم دلایل به وجود آمدن خطای بارگذاری در المنتور و روش های رفع این خطا را آموزش دهیم. این مساله همیشه از سمت المنتور نیست و باید راهکارهایی را به کار ببریم تا مشکل لود شدن المنتور برطرف شود.

دلایل به وجود آمدن خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست

خطای بارگذاری پیش نمایش در المنتور ممکن است به دلایل زیر به وجود آید.

  1. بعضی از فایل های قالب از دست رفته یا مشکل داشته باشند.
  2.  این خطا ممکن است به دلیل وجود مشکل در فایل htaccess به وجود آید. یا به اصطلاخ فایل htaccess خراب شده باشد.
  3. ممکن است مجوزها و سطح دسترسی های فایل های شما مشکل داشته باشد که باید از هاستینگ خود بخواهید تا بررسی های لازم را انجام دهد.
  4. این مشکل می تواند به خاطر برخی افزونه های امنیتی به وجود بیاید.
  5. فایروال سرور شما مثل حالت mod_security باشد که باید به هاست خود اطلاع بدهید تا آن را بررسی کند.
  6. ممکن است نداخل یکی از افزونه ها باعث بروز این مشکل شده باشد.

 خطای لودینگ المنتور به صورت زیر است.

خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست در المنتور

اگر با این افزونه کار کرده‌اید احتمالا با این خطا مواجه شده‌اید و بدون رفع آن نمی‌توانید اقدامی انجام دهید. برای مثال ممکن است در راه‌اندازی یک سایت مثل طراحی سایت شرکتی با این خطا مواجه شده‌اید برای اینکه بتوانید بخش‌های مختلف آن را ویرایش کنید باید این خطا را رفع کنید. در ادامه روش‌های رفع خطای پیش‌نمایش قادر به بارگذاری نیست را با هم می‌بینیم.

چطور خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست را رفع کنیم؟

در این بخش همه راه حل های رفع خطای بارگذاری یا لودینگ در المنتور را آموزش می دهیم.

نکته: اگر این خطا را در یک قالب فروشگاهی یا صفحات بایگانی مشاهده میکنید ویرایش صفحه را مستقیم انجام ندهید و از Theme Builder یا Woocommerce Builder استفاده کنید.

بررسی و غیرفعالسازی قالب نصب شده

به عنوان اولین راهکار قالب را از بخش نمایش > پوسته ها مطابق تصویر غیر فعال کرده و یکی از قالب های پیش فرض وردپرس یا سلام المنتور را فعال کنید. اگر مساله حل شد ممکن است فایل های قالب مشکل داشته باشند و برای بررسی باید با پشتیبان قالب در ارتباط باشید.

غیرفعالسازی قالب برای رفع خطای بارگذاری در المنتورامکان دارد در هنگام کار با المنتور با خطاهای دیگری نیز مواجه شوید.

فعالسازی حالت ایمن برای المنتور

در آموزش افزونه المنتور درباره تنظیمات آن صحبت کردیم حال برای فعال سازی حالت ایمن به  پیشخوان وردپرس > المنتور > ابزارها در سربرگ عمومی بروید و حالت ایمن را فعال کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید. این یک راه حل موقتی است و باید این مشکل را اساسی حل کنید.

فعالسازی حالت ایمن برای رفع خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست المنتور

اصلاح مشکل فایل htaccess

به عنوان اولین قدم، ساختار پیوندهای یکتا را به روزرسانی کنید. برای این کار از پیشخوان وردپرس وارد تنظیمات > پیوندهای یکتا شوید و بدون هیچ تغییری ذخیره تغییرات را بزنید.

اصلاح مشکل فایل htaccess برای رفع خطای بارگذاری در المنتور

سپس وارد هاست خود شده و از مسیر Public-html می توانید فایل htaccess را مشاهده کنید. یک کپی یا بکاپ بگیرید و سپس فایل htaccess را حذف کنید و از پیشخوان وردپرس وارد مسیر پیوندهای یکتا شوید و دکمه ذخیره تغییرات را بزنید.

حذف فایل Htaccess برای رفع خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست

ورود به صفحه با حالت ناشناس

برای رفع خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست به پیشخوان وردپرس با حالت ناشناس incognito یا کلیدهای Ctrl+Shift+N وارد شوید. با مرورگر incognito وارد صفحه ای که در ویرایش آن مشکل دراید شوید. چنانچه از این طریق توانستید وارد شوید برای حل مشکل باید کش مرورگر خود را پاک کنید.

پیگیری از هاست

همانطور که گفتیم برای ایجاد فایل htaccess در بخش پیوندهای یکتا ذخیره تنظیمات را بزنید. پس از آن چک کنید اگر فایل htaccess ایجاد نشد این مشکل را از هاست تان پیگیری کنید.

غیرفعالسازی افزونه ها

ممکن است این مشکل به دلیل ایراد یکی از افزونه ها باشد. از پیشخوان > وردپرس > افزونه ها همه افزونه ها به جر المنتور را غیرفعال کنید، اگر خطای پیش نمایش المنتور حل شد یکی یکی افزونه ها را فعال کنید تا افزونه دارای مشکل را پیدا کنید. استفاده از افزونه های نال شده می تواند باعث بروز این مشکل شود.

تغییر روش بارگذاری ویرایشگر

از پیشخوان وردپرس > المنتور > تنظیمات > سربرگ پیشرفته گزینه تغییر روش بارگذاری ویرایشگر را فعال کنید.

 

تغییر روش بارگذاری ویرایشگر برای رفع خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست در المنتور

بررسی نسخه PHP و حافظه در هاست

نسخه PHP شما باید روی 7.3 یا 7.4 باشد. برای تغییر نسخه PHP وارد هاست خود شوید و از بخش Software > Select PHP Version را بزنید. در بخش Current PHP Version می توانید ورژن فعلبی را تنظیم کنید. سپس از همان مسیر وارد سربرگ option شوید و مقادیری مانند Memory_Limit را که در تصویر مشخص شده است تغییر دهید. اگر مشکل محدودیت حافظه باشد با این تنظیمات رفع شده و صفحه موردنظر بارگذاری می شود.

تغییر نسخه PHP برای رفع خطای بارگذاری در المنتور

تغییر PHP برای رفع خطای لودینگ المنتور

اگر کار شما طراحی سایت با وردپرس است احتمالا با سایر خطاهای وردپرس روبرو شده‌اید؛ اگر نمی‌دانید که چه اقداماتی برای آنها انجام دهید پیشنهاد می‌کنم دوره عیب یابی خطاهای وردپرس راست چین که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است را ببینید.

دوره عیب یابی وردپرس

غیر فعالسازی افزونه های کش به طور موقت

اگر افزونه کش دارید ممکن است این مشکل به خاطر این افزونه ها باشد. افزونه کش خود را غیر فعال کنید و اگر صفحه لود و مشکل حل شد افزونه را فعال کرده و سپس کش افزونه را پاک کنید. به علاوه کش مرورگر را نیز از تنظیمات آن یا با کلیدهای Ctrl+f5 پاک کنید.

امیدوارم با این آموزش بتوانید خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست المنتور را رفع کنید. اگر راه حل دیگری به ذهن شما می رسد لطفا در دیدگاه ها با ما اشتراک بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول
  • غیرفعالسازی افزونه ها
  • اصلاح مشکل فایل htaccess
  • فعالسازی حالت ایمن برای المنتور
  • و غیره
  • بعضی از فایل های قالب از دست رفته اند
  • وجود مشکل در فایل htaccess
  • مشکل در مجوزها و سطح دسترسی های فایل های شما
  •  برخی افزونه های امنیتی
  • نداخل یکی از افزونه ها
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.