ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
حل مشکل لود نشدن المنتور
مجموعه مقالات وردپرس

حل مشکل لود نشدن المنتور

خطای لودینگ المنتور یکی از رایج ترین خطاهایی است که ممکن است در کار با المنتور ایجاد شود. اگر از کاربران صفحه ساز محبوب المنتور هستید و با خطای Elementor stuck on Loading Screen یا مشکل لود نشدن المنتور روبرو شده اید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

8
20 تیر 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

لود نشدن المنتور یا “Elementor stuck on Loading Screen” زمانی اتفاق می‌افتد که بخش ویجت‌های المنتور در سمت راست صفحه لود نشوند. در اینصورت، مشکل بیشتر مربوط به تداخل افزونه المنتور با دیگر افزونه ها و یا قالب می‌باشد. یا خطا در زمان بارگیری المنتور صفحه خالی ایجاد شود. یکی از دلایل آن می‌تواند مشکلات حافظه سرور باشد. در صورت بروز خطای لودینگ المنتور، پنل ویجت کاملاً خاکستری می‌شود یا مانند تصویر زیر به طور بی وقفه بارگیری می‌شود. اولین اقدام بررسی تداخل افزون‌ها است که در ویدیوی زیر میبینیم.

  • بررسی تداخل افزونه ها

اولین اقدام برای حل مشکل لود نشدن المنتور این است که همه افزونه ها به جز المنتور و المنتور پرو را غیر فعال می‌کنیم. سپس صفحه ای که با خطا روبرو شده را با المنتور اجرا می‌کنیم. اگر بدون مشکل اجرا شد یعنی با یکی از افزونه ها تداخل داریم. مجددا به بخش افزونه ها مراجعه می‌کنیم و تک تک افزونه ها را فعال می‌کنیم و به صفحه المنتور بر می‌گردیم. این کار را برای تک تک افزونه ها و تا زمانی که المنتور با مشکل روبرو شود ادامه می‌دهیم. اگر با فعال شدن یکی از افزونه ها با لود المنتور به مشکل خوردیم پس با همان افزونه تداخل داریم. مهمترین دلیل خطای لودینگ، تداخل افزونه هاست که معمولا در همین مرحله مشکل برطرف می‌شود. ویدیو زیر غیر فعال کردن افزونه ها را نمایش می‌دهد.

  • تداخل با قالب سایت

تداخل افزونه المنتور با قالب سایت نیز می‌تواند موجب خطای لودینگ المنتور شود. هر چند این اتفاق نادر است اما می‌تواند یکی از دلایل مشکل لود نشدن المنتور باشد. برای بررسی این موضوع قالبی سازگار یا قالب پیشفرض وردپرس خود را جایگزین قالب فعلی کنید. اگر مشکل حل شد متوجه تداخل المنتور با قالب سایت خواهید شد.

نکته: برای اینکه کار با افزونه المنتور را به طور کامل یاد یگیرید با آموزش افزونه المنتور می‌توانید صفر تا 100 کار با این صفحه‌ساز را یاد بگیرید.

  • بررسی نسخه PHP

اگر هاستینگ شما از نسخه های قدیمی PHP استفاده می‌کند. ممکن است منجر به خطای لودینگ المنتور شود. المنتور نسخه 7 و بالاتر را برای استفاده پیشنهاد داده است. پیشنهاد ما اینست که حداقل نسخه PHP 7.3 را داشته باشید.

در سی پنل، در بخش SOFTWARE، بر روی MultiPHP Manager و در دایرکت ادمین  گزینه Domain Setup سپس PHP Version Selector کلیک کنید. آخرین ورژن را انتخاب کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

بررسی نسخه PHP و مشکل لود نشدن المنتور

  • حل مشکل لود نشدن المنتور به دلیل کمبود حافظه سرور

مقدار حافظه  RAM باید 128 مگابایت بالاتر باشد. اگر سایت شما از افزونه های زیادی استفاده می‌کند باید حافظه بیشتری هم داشته باشید. برای اینکار به فایل wp-config.php مراجعه کنید و کد زیر را در انتهای کدها قرار دهید.

;define('WP_MEMORY_LIMIT', '512M')

برای بررسی حافظه سرور در سی پنل، در بخش SOFTWARE، وارد MultiPHP INI Editor شوید و memory_limit را بررسی کنید.

کمبود حافظه سرور در خطای لود نشدن المنتور

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور (دانلود المنتور پرو Elementor Pro)
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
18753
فروش
88%
رضایت
  • بررسی فایل htaccess. برای مشکل لود نشدن المنتور

اگر سایت شما بر روی وب سرویس آپاچی اجرا می‌شود که اغلب هاست های اشتراکی بر روی این وب سرویس اجرا می‌شوند، تنظیمات داخل این فایل برای شما قابل مشاهده هستند. تنظیمات اشتباه فایل htaccess. ممکن است عملکرد سایت شما را خراب کند. برای قرار دادن فایل htaccess. پیش فرض وردپرس ابتدا از فایل خود بکاپ بگیرید. سپس از طریق هاست این فایل را حذف کنید. در تنظیمات وردپرس، بخش پیوند های یکتا یکبار دکمه ذخیره را بزنید، تا فایل htaccess. وردپرس ساخته شود برای حل مشکل لود نشدن المنتور حتما این گزینه را امتحان کنید.

تغییر روش بارگزاری ویرایشگر

یکی از روش های حل مشکل لود نشدن المنتور داخل تنظیمات این افزونه است. برای استفاده از این گزینه کافیست به تنظیمات المنتور مراجعه کنید. در تب پیشرفته گزینه تغییر روش بارگزاری ویرایشگر را فعال کنید.

  • پیگیری از طریق میزبانی هاست

گزارش های خطای ModSecurity را از شرکت میزبان هاست بخواهید. همچنین مطمین شوید که افزونه PHPZlib و cURL بر روی سرور شما فعال است.

بطور کلی همه موارد زیر را در هاست میزبانی خود چک کنید:

  • نسخه PHP  : نسخه ۷.۳ به بالا
  • نسخه  ام اس کی یو ال:6 به بالا
  • نسخه وردپرس مورد نیاز : ۵ به بالا
  • Max Execution Time : حداقل ۱۲۰ به بالاتر
  • Max Upload Size : حداقل ۲۵۶ به بالاتر
  • Memory limit : حداقل ۲۵۶ به بالاتر
  • PHP Zilp : باید روی سرور فعال باشد.
  • cURL : باید روی سرور فعال باشد.

✔️ همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید.

  • افزودنی های المنتور

در بین افزونه های مکمل المنتور، از افزونه هایی استفاده کنید که بیشترین کارایی را برای شما دارد انتخاب کنید. استفاده از همه افزودنی های المنتور حجم زیادی از منابع سرور را درگیر می‌کند. افزونه های Jet Elements، Ultimate Addons و Element Pack  محبوب ترین افزونه های طراحی صفحه هستند.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Element Pack، افزونه المنت پک
دسته بندی : افزودنی های المنتور
2617
فروش
88%
رضایت
  • خاموش کردن RocketLoader در Cloudflare

اگر در وب سایت از Cloudflare استفاده می‌کنید و گزینه RocketLoader را فعال کردید بدلیل ناسازگاری افزونه المنتور با RocketLoader مشکل لودینگ المنتور اتفاق میافتد. در اینصورت با خاموش کردن RocketLoader مشکل حل خواهد شد. برای غیر فعال کردن rocket loader به مسیر Speed tab>Optimization مراجعه کنید.

  • ابزارک های استفاده نشده را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن ویجت های استفاده نشده افزونه های المنتور، مصرف منابع را کاهش می‌دهد و ممکن است مشکل لود نشدن المنتور را رفع کند.

  • اکستنش های مرورگر را بررسی کنید.

برای بررسی این مورد وبسایت خود را با یک مرورگر دیگر باز کنید و بارگیری المنتور را در مرورگر جدید بررسی کنید.

  • بروز نبودن افزونه ها و خطای لودینگ المنتور

به عنوان آخرین راه حل برای لود نشدن المنتور می‌توان آپدیت بودن افزونه ها را مطرح کرد. تمام افزونه ها مخصوصا افزونه المنتور و المنتور پرو را بروز نگه دارید.

در طراحی سایت با وردپرس احتمالا با سایر خطاهای WordPress روبرو شده‌اید؛ اگر نمی‌دانید که چه اقداماتی برای آنها انجام دهید پیشنهاد می‌کنم دوره عیب یابی خطاهای وردپرس راست چین که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است را ببینید.

دوره عیب یابی خطاهای وردپرس

در طراحی سایت شرکتی با المنتور برای ویرایش صفحات با این صفحه‌ساز، اگر با این مشکل مواجه شدید حتما این نکات را بررسی کنید و در صورت حل نشدن به سراغ راه حل بعدی بروید.

خطای لودینگ در صفحه ویرایشگر المنتور بسادگی قابل شناسایی و حل است. موارد بالا خطای لودینگ المنتور را حل خواهد کرد. اگر هنوز مشکلی با این موارد دارید حتما در دیدگاه ها مطرح کنید تا با هم آن را بررسی و حل کنیم و یا اگر برای حل مشکل لود نشدن المنتور ایده ای دارید در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
8 دیدگاه
alimalaki75
alimalaki75
07 آبان 1402 20:01
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
21 آبان 1402 07:59
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
ahurawp
ahurawp
11 خرداد 1402 16:26

سلام ، خیلی خیلی مفید بود و ممنون از روش ها ؛ عوض کردن مرورگر برای بنده انجام شد :)

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
13 خرداد 1402 08:35

سلام خوشحالیم که براتون مفید بوده

آیا مفید بود ؟
محمد مهدی
محمد مهدی
14 مرداد 1401 16:36

سلام المنتور من مشکل لودینگ دارد برسی هم کردم در تداخل افزونه ها که همه افزونه ها به جز المنتور را غیر فعال کردم که مشکل حل شد و تک تک افزونه ها را فعال کردم ببینم مشکل از کجاست اما مشکلی پیدا نشد المنتور کار کرد بعد از چند روز دوباره این مشکل آمد و همین روش را دوباره امتحان کردم و خوب شد احتمال میدهم مشکل هنوز رفع نشده و صفحه قالب های ویرایشگرم اینگونه شده اگر مشکلم را میدانید به من بگویید تا رفع کنم
https://s6.uupload.ir/files/6639526380_eczz.png

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
19 مرداد 1401 09:10

سلام. این مشکل از تنظیمات صفحه پیشخوان هست. برای اینکه مشکلتون رفع شه وارد تنظیمات صفحه پیشخوان بشید و تعداد ستون های کمتری برای نمایش انتخاب کنید.
تنظیمات صفحه پیشخوان

آیا مفید بود ؟
شرکت تاجران پردازش پویا
شرکت تاجران پردازش پویا
30 خرداد 1401 11:57

با سلام.المنتور من فعالسازی را نمایش میدهد بدون خطا اما تغییرات را اعمال نمیکند.و کارهای انجام شده اعمال نمیشود .لطفا راهنمای بفرمایید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
31 خرداد 1401 08:34

المنتور پرو راست چین را خریداری کردید و این مشکل را دارید؟ اگر المنتور راست چین هست با پشتیبان محصول ارتباط بگیرید مشکل شما رفع خواهد شد.

آیا مفید بود ؟