ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

چه پلاگین هایی برای سایت وردپرس من ضروری اند؟

افزونه ها یکی از مهم ترین نیازهای یک سایت وردپرس هستند. هر چند یک قالب، امکانات قوی و مورد نیاز ما را داشته باشد، با این حال برخی نیازهای تخصصی سایت ما، باید با پلاگین ها برطرف شود. از سوی دیگر، افزونه ها سریع ترین و مطمئن ترین روش برای گسترش قابلیت های وردپرس هستند.

0
06 شهریور 1397
آخرین بروزرسانی: 22 اسفند 1402

اگر چه جزئیات قالب وردپرس شما، عمدتا تعیین کننده این است که چه افزونه هایی قابلیت استفاده را دارند، اما برخی، در اغلب سایت ها بدون هیچ مشکلی، قابل استفاده هستند. مثل پلاگین هایی که برای افزایش سرعت یا سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

خبر خوب آن است که بیش از 47000 افزونه وردپرس برای این سیستم مدیریت محتوا در مخزن اصلی آن طراحی و ایجاد شده است. این یعنی توسعه سایت های wordpress بسیار آسان و سریع خواهد بود. اما اینجا یک نکته مهم وجود دارد. از چه منبعی پلاگین مورد نیاز دریافت می شود؟

نکته 1: بسیار مهم است که از یک منبع موثق و مورد اعتماد افزونه های خود را دریافت کنید. چرا که ویروس ها در کمین سایت شما هستند. بسیاری از افزونه های رایگان، دارای فایل های مخرب اند و شما بدون آنکه خبر داشته باشید، به سایت خود آسیب می زنید. پس از منبعی مورد اعتماد افزونه های خود را خرید و دانلود کنید. حال به سراغ لیست این پلاگین های جذاب می رویم.

نکته 2: تمامی افزونه های راست چین بصورت کاملا فارسی در اختیار شما قرار می گیرد.

 افزونه های ضروری وردپرس : بهینه سازها

بهینه سازی سایت را می توان با روش های متعددی انجام داد. البته هر کدام هزینه و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت و نیاز به متخصص دارد. اما به کمک افزونه های بهینه ساز که در اینجا لیست کرده ایم، فرایند بسیار ساده تر و خودکار شده. به کمک Yoast SEO بدون نیاز به متخصص سئو با کمک چراغ های راهنما می توانید سئو سایت را پیش ببرید. یا با کمک راکت سرعت سایت را یک سری تنظیمات ساده افزایش دهید.

افزونه Yoast SEO Premium

برای هر وب مستری کسب جایگاه مناسب در جستجوهای گوگل اهمیت دارد. و به دنبال روش های مختلف سئو است. اما مدیران سایت های وردپرس به راحتی با افزونه Yoast SEO پرمیوم می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن سئو سایت خود را بهبود بدهند. در واقع این پلاگین، چراغ راهنمای سئو سایت و دستیار شما برای بهینه سازی خواهد بود.

البته یواست یک نسخه رایگان هم دارد. اما محدودیت های بسیاری برای شما ایجاد می کند. راست چین نسخه پرمیوم این پلاگین را با برترین کیفیت، بروزرسانی منظم و پشتیبانی قدرتمند برای شما فراهم کرده است.

افزونه ضروری وردپرس

دانلود افزونه yoast پرمیوم

افزونه گوگل آنالیتیکس، افزونه Analytify pro

google analytics را با قطعیت می توان برترین ابزار رایگان تحلیل سایت، نام برد. این سایت آمار های متفاوت مثل تعداد بازدید ها، زمان حضور کاربر در سایت، خروج آن ها، مسیرهای ورودی به سایت و … را در اختیار شما قرار می دهد. افزونه گوگل آنالیتیکس به عنوان یک پل، به پنل analytics شما عمل می کند.

نکته مورد توجه عدم نیاز به فیلتر شکن این افزونه است. با کلیک روی عکس می توانید به صفحه آن منتقل شده و اطلاعات کامل تری کسب کنید.

افزونه Analytify pro، افزونه گوگل آنالیتیکس

افزونه WP Rocket

افزونه راکت، از بهترین گزینه ها برای افزایش سرعت سایت وردپرس است؛ از این رو جزو لیست افزونه های ضروری وردپرس قرار می گیرد. راکت گزینه های متعددی برای بهینه سازی دارد. برای مثال، امکان ذخیره صفحات سایت(کش) سایت را سریع تر لود می کند. پلاگین موشک وردپرس، کش موبایل، کش کاربران و طول عمر کش را به ساده ترین روش بهینه می کند.

همچنین امکان فشرده سازی پیشرفته فایل های JS CSS، افزایش نرخ تبدیل سایت در بهینه سازی، بهینه سازی دیتابیس و … از دیگر ویژگی های این افزونه کاربردی هستند. برای مشاهده مفصل امکانات راکت پیشنهاد می کنم آموزش افزونه WP Rocket را مطالعه کنید.

افزونه WP Rocket

افزونه WP Rankie

نظارت بر کلمات کلیدی و جایگاهی که برای هر کدام از آنها تلاش می کنیم به دست آوریم بسیار مهم است. ابزارهای متعددی در اینترنت برای این کار وجود دارد. به این صورت که یک کاربری می سازید و بعد از معرفی سایت، تحلیل ها را می توانید در یافت کنید. البته معمولا پرداخت های ماهیانه سنگینی هم دارند. افزونه WP Rankie یک پلاگین سبک، با تنظیماتی ساده است.

با کمک این پلاگین می توانید رتبه سایت در گوگل را مشاهده و ردگیری کنید. مزیت این روش نسبت به دیگر ابزارها، رایگان بودن پنل بررسی و مدیریت، ضمانت بازگشت وجه ، پشتیبانی ایرانی است. از طرف دیگر شما همه این اطلاعات را در پنل مدیریت سایت خود دسترسی دارید.

افزونه WP Rankie

افزونه WP Smush Pro

تصاویر در همه انواع سایت ها، گزینه مهمی محسوب می شوند. برای مثال، در یک سایت فروشگاهی، کاربران به کمک تصاویر محصولات نسبت به خرید آنها اقدام می کنند. از طرف دیگر، اگر از تصاویر بهینه استفاده نکنید، سرعت سایت شما افزایش یافته و باعث نارضایتی کاربران و در نهایت افت رتبه سئو سایت شما می شود.

افزونه WP Smush Pro، پلاگینی است که به شما کمک می کند، به صورت خودکار، تصاویر سایت را بهینه کنید. به این صورت هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی بسیار مفیدی می کنید.

افزونه WP Smush Pro

افزونه Autolinks Manager

همانطور که می دانید، لینک ها از مهم ترین ویژگی های سئو سایت هستند. البته به دو صورت دستی و خودکارمی توان لینک دهی را انجام داد. لینک دهی دستی فرایندی سخت و وقت گیر است. اما اگر فرایند خودکار باشد، کار راحت تر و بهینه تر است. افزونه لینک ساز خودکار وردپرس به شما امکان می دهد به صورت خودکار فرایند لینک دهی سایت را انجام دهید.

علاوه بر این، تحلیل و محاسبه لینک های داخلی، رهگیری لینک ها، سازگاری با ووکامرس و edd و فرایند گزارش گیری از دیگر امکاناتی است که در این پلاگین سبک در اختیارتان قرار می گیرد.

افزونه Autolinks Manager

افزونه dokan

یکی از امکانات جذابی که سایت های چند فروشندگی وردپرس می توانند داشته باشند، چند فروشندگی است. در واقع به دیگر افراد اجازه می دهید، محصولات را در سایت شما به فروش برسانند و از این راه درآمد اضافه تری برای سایت داشته باشید. ضمن اینکه به افراد دیگر هم برای کسب درآمد کمک می کنید. این کار فرایند پیچیده ای ندارد. کافی است، از افزونه دکان استفاده کنید و تنظیمات را انجام دهید.

افزونه dokan

افزونه دکان یک افزونه کامل است و روز به روز درحال ارتقا است به خصوص وجود افزودنی ها مختلف مانند افزونه دکان پلاس پلاس باعث شده امکانات متنوعی را بتوانید به سایت چندفروشندگی تان اضافه کنید و مدیریت بهتری بر روی محصولات و فروشندگان داشته باشید.

افزونه WooCommerce Dynamic Pricing & Discounts

یک فروشگاه آنلاین برای افزایش مخاطب جدید از یک طرف و نگهداشتن مشتریان قبلی نیاز دارد جذابیت های ویژه ای داشته باشد. تخفیف یکی از این راه هاست. البته که همه فروشگاه ها تخفیف دارند؛ اما با WooCommerce Dynamic Pricing & Discounts می توانید تخفیف های هوشمند در سایت ایجاد کنید. به هر سبکی تمایل داشته باشید این تخفیف ها را می توانید ایجاد کنید.

برای کاربران VIP، کاربران خاص، تازه واردهای سایت شما و … تخفیف ایجاد کنید. برای افراد یک منطقه خاص، ساعات زمانی خاص و … هم می توانید تخفیف های ویژه بسازید. خلاصه اینکه یک فروشگاه خاص برای مشتریانتان باشید.

افزونه Dynamic Pricing

افزونه Mobile register

در یک سایت فروشگاهی، عضویت کاربران مسأله ی فوق العاده مهمی است. اگر کاربری نتواند در سایت شما عضو شود، خرید از شما هم منتفی می شود. نکته ای که در عضویت های سایت های ووکامرسی دیده ایم، اجباری بودن ایمیل است. با افزونه Mobile register می توانید این اجبار را بردارید و اجازه دهید کاربران با شماره موبایل خود عضو شوند.

به این صورت سریعتر وارد شده و دردسر کمتری برای خرید آنلاین دارند. دقت کنید، این مورد علاوه بر سهولت کار با سایت شما، احتمال وفاداری را هم برای مشتریان افزایش می دهد. با وصفی که گفته شد، Mobile register حقیقتا جزو افزونه های ضروری وردپرس برای فروشگاه های آنلاین به شمار می رود.

افزونه Mobile register

افزونه Gravity Forms

افزونه گراویتی فرمز امکان ساخت فرم های متعددی برایتان فراهم می کند. شما هر سایتی که داشته باشید، Gravity Forms مورد نیازتان خواهد بود. از یک فرم تماس ساده تا فرم های استخدام، ثبت نام، دریافت نمایندگی، نظرسنجی،فرم های سفارش و وقت ملاقات و روزرو هتل با امکان پرداخت آنلاین همه در یک پلاگین در اختیار شما خواهد بود.

گراویتی فرمز با امکان کشیدن و رها کردن در ساده ترین شکل ممکن تمامی فرم های مورد نیاز سایت شما را بدون محدودیت می سازد. از سوی دیگر، برای بالا رفتن سرعت کار، بیش از 15 فرم های آماده ای مهیا شده تا با درون ریزی بسیار ساده، در کوتاه ترین زمان ممکن، پیشرفته ترین فرم ها را بسازید. همچنین برای ساخت فرم هایی که نیاز به پرداخت دارند، امکان همزمان واریز وجه از طریق درگاه پرداخت، همراه با پر کردن فرم برای شما فراهم شده.

 

افزونه Gravity Forms

افزونه Layer Slider

تصاویر همیشه راهی برای جذب مخاطبان هستند. یکی از راه های استفاده از تصاویر در سایت، قرار دادن آنها در یک اسلایدر شکیل و زیباست. افزونه وردپرس لایر اسلایدر با اسلایدر ها و افکت های جذاب و استفاده حداقلی از منابع سرور کار شما را بسیار راحت می کند.

افکت های دو بعدی و سه بعدی این پلاگین اسلایدری منحصر به فرد در اختیارتان قرار می دهد. همچنین 15 اسلاید آماده وجود دارد که در کار شما را ساده می کند. البته استفاده حداقلی منابع سرور و قابلیت استفاده از لایه ها و المان های مختلف هم از مهم ترین ویژگی های آن هستند.

افزونه Layer Slider

پلاگین Visual composer

افزونه ویژوال کامپوزر را می توان حرفه ای ترین افزونه وردپرس صفحه ساز نامید. امکانات بسیار قدرتمند در کنار استفاده آسان، بهترین گزینه برای طراحی صفحات سایت شماست. البته یک نکته در اینجا لازم است. بعضی قالب های راست چین صفحه ساز منحصر به فرد دارند و البته بسیار گزینه مناسبی است. اما سایت های ساده تر برای سرعت بخشیدن به روند کار قطعا به این پلاگین نیازمند هستند.

نکته جالب در مورد Visual composer تغییر برند آن است. از نوامبر سال 2017، این پلاگین به نام افزونه wpbakery جایگزین شده است. البته آپدیت های جدید این پلاگین برای کسانی که قبل از آن کاربر افزونه ویژوال کامپوزر Visual composer بوده اند، همچنان رایگان است.

افزونه visual composer

افزونهYellow Pencil

افزونه Yellow Pencil پلاگینی ساده در عین حال قدرتمند است که به شما کمک می کند، بدون اینکه برنامه نویسی بدانید، کد css قالب وردپرس تان را مطابق سلیقه تغییر دهید. این ویرایش ها به صورت زنده انجام می شود. نکته هیجان انگیز آن است که با تمام پوسته های وردپرس سازگار است. فرقی نمی کند از کدام قالب استفاده کنید.

افزونه مداد زرد، 3 پالت رنگی متفاوت، 300 تصویر زمینه، 60 فونت زیبای فارسی، ابزار اندازه گیری، سلکتور رنگ زنده، 50 انیمیشن آماده، پس زمینه پارالاکس، فیلترهای متنوع css، پشتیبانی کامل از فارسی و … از دیگر ویژگی های yellowpencil است.

افزونه Yellow Pencil

افزونه Membership Pro

 

وقتی حرف از یک سایت حرفه ای به میان می آید، یکی از آپشن ها، نحوه عضویت است. Membership Pro

افزونه Membership Pro

افزونه WP AMP

وبگردی با ابزارهای مختلفی مرسوم شده. شاید بتوان گفت محبوب ترین وسیله، گوشی تلفن همراه است. اما یک نکته را توجه داشته باشید، افرادی که موبایل برای وب گردی استفاده می کنند، چندان حوصله ای برای منتظر ماندن ندارند، بنابراین بسیار مهم است که سرعت سایت شما مناسب باشد.

افزونه وردپرس WP AMP این امکان را براحتی برای شما فراهم می کند. این پلاگین با کم کردن حجم صفحات سایت شما، سرعت لود را در موبایل افزایش می دهد. این محصول به صورت کاملا فارسی برای خرید و دانلود فراهم است.

افزونه وردپرس
ممنون از اینکه با ما همراه بودید. برای دریافت نظرات شما آماده هستیم.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.