ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

معیارهای کیفیت صفحه (Quality Score) در گوگل ادز

استفاده از تبلیغات گوگل ادز برای قرار گرفتن در نتایج اول گوگل کاربرد دارد. اما فقط صرف هزینه کافی نیست و گوگل با توجه به کیفیت یک تبلیغ، کلمات کلیدی و صفحات فرود تبلیغ شما را نمایش می دهد. Quality Score، معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز است. هر قدر کیفیت یک تبلیغ بالاتر باشد، هزینه تبلیغ پایین تر می آید و تبلیغ در محل بهتری برای نمایش قرار می گیرد. مبحث جذاب و البته کمی پیچیده گوگل ادز نیاز به تخصص دارد در ادامه با این معیارها آشنا می شوید.

0
25 بهمن 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

معیار کیفیت صفحه در گوگل ادز چیست؟

کوالیتی اسکور یا همان معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز، مشخص می کنند که کلمات کلیدی و PPC تبلیغات شما تا چه حد معنادار و با کیفیت است.  معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز به موارد مختلفی بستگی دارند. از جمله این موارد عبارت هستند از:

  • نرخ CTR شما
  • میزان ارتباط هر کلمه کلیدی به اد گروپ آن
  • مرتبط بودن و کیفیت صفحات فرود یا همان لندینگ پیجز
  • مرتبط بودن متن تبلیغاتی شما
  • تاریخچه عملکرد حساب گوگل ادز شما

معیار کیفیت صفحه در گوگل ادز چیست؟

این ها هسته معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز محسوب می شوند. هیچکس نمی داند که هر کدام از این معیار ها تا چه حد روی تعیین کوالیتی اسکور تاثیر می گذارند. اما این را می دانیم که نرخ CTR از همه موارد مهم تر است و نقش مهمی در کوالیتی اسکور ایفا می کند. تعداد کلیک زیاد روی یک لینک تبلیغاتی، پیامی واضح و محکم به گوگل است که این لینک اطلاعات خوبی در خود دارد و برای کاربران مفید است. جایزه گوگل به این لینک ها را در دو مورد می شود خلاصه کرد:

  • رتبه بندی بالا برای تبلیغ مورد نظر
  • قیمت کمتر برای ثبت تبلیغ

معیار کیفیت صفحه در گوگل ادز

حتماً بخوانید گوگل آنالیتیکس چیست

معیار کیفیت صفحه در گوگل ادز

کوالیتی اسکور در واقع مجموعه ای از تخمین ها است که عملکرد کلمات کلیدی را می سنجد. بر اساس این اطلاعات و تخمین ها، هر کدام از کلمات کلیدی شما در یک مقیاس از ۱ تا ۱۰ نمره داده می شوند که به آن کوالیتی اسکور می گویند. ۱ کمترین نمره و نشان از کیفیت پایین بخش های مختلف تبلیغ دارد و ۱۰ بیانگر بی نقص بودن یک تبلیغ و اجزای مختلف آن است.

معیار های کیفیت صفحه در گوگل ادز شامل نرخ CTR قابل انتظار، مرتبط بودن تبلیغ به سرچ و تجربه کاربری صفحات فرود می شوند. Quality Score یا همان معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز، چیزی شبیه به اعتبار حساب بانکی هستند. همانطور که اگر حساب بانکی خوبی داشته باشید می توانید وام های بیشتر با سود کمتری بگیرید، در صورت داشتن کوالیتی اسکور بالا نیز می توانید بهای کمتری برای تبلیغ بپردازید و کمپین تبلیغاتی موثرتری داشته باشید.

نکته: وقتی جدول کوالیتی اسکور برای تبلیغات خود را بررسی می کنید، ممکن است در برخی از ستون ها به علامت  “—”  بر بخورید. این علامت نشان دهنده کوالیتی اسکور نال (Null) است. منظور از این کوالیتی اسکور این است که تبلیغ مورد نظر نتوانسته توجه کافی یا کلیکی جلب کند و در نتیجه اطلاعات لازم برای کوالیتی اسکور کلمات کلیدی این تبلیغ در دسترس نیست.

چک کردن معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز

اگر می خواهید بدانید که تبلیغات و صفحات فرود تبلیغ شما تا چه حد به کلمات کلیدی که انتخاب کردید مرتبط هستند، باید کوالیتی اسکور خود را چک کنید. وضعیت کوالیتی اسکور فعلی شما و اجزای مختلف در گوگل اذر در چهار ستون دسته بندی و نمایش داده می شوند:

  1. کوالیتی اسکور
  2. تجربه کاربری صفحات فرود
  3. مرتبط بودن تبلیغ
  4. نرخ کلیک قابل انتظار (CTR)

بررسی میزان معیارهای کیفیت صفحه در google ads

اضافه کردن ستون کوالیتی اسکور به جدول گزارش کلمات کلیدی

در جدول مربوط به کلمات کلیدی در داشبورد گوگل ادز اجزای مختلف یک تبلیغ در گوگل ادز به شما نشان داده می شود. در صورتی که quality score در لیست ستون های جدول کلمات کلیدی نبود به قسمت Column در بالای جدول کلمات کلیدی بروید و Quality Score را سرچ کنید افزودن ستون کوالیتی اسکور به جدول کلمات کلیدی در گوگل ادز

choosearea

در لیست Quality Score را انتخاب کنید و سپس Apply انخاب کنید تا به ستون های جدول اضافه شود.

افزودن ستون quality score درز گئپوگل ادز

choosearea

البته از این مسیر می توانید قسمت های دیگر را به جدول کلمات کلیدی اضافه کنید. قسمت ها که می توانید اضافه کنید شامل موارد زیر است:

  • Quality Score

به شما نشان می دهد که تبلیغات، کلمات کلیدی و لندینگ پیج های شما تا چه حد برای کاربران مفید و مرتبط است. هرچقدر این نمره بالا تر باشد (سقف آن ۱۰ است) باعث می شود هزینه کمتری برای تبلیغات بپردازید و همچنین تبلیغ شما در مکان بهتری قرار بگیرد.

  • Quality Score (hist.)

 آخرین کوالیتی اسکور ثبت شده برای بازه زمانی که انتخاب کرده اید را نشان می دهد. برای آن که نمره معیار کیفیت خود را به شکل روزانه چک کنید، این ستون را به شکل روزانه تقسیم بندی نمایید.

 

  • Landing Page Exper

 تخمین می زند که صفحات فرود یا همان لندینگ پیج های شما تا چه حد برای افرادی که روی لینک تبلیغی شما کلیک می کنند مفید و مرتبط است. همچنین این معیار مواردی مانند این که محتوای لندینگ پیج شما تا چه حد به عبارات سرچ شده مرتبط است و این که گشت و گذار در لندینگ پیج چقدر راحت است را در نظر می گیرد.

  • Landing Page Exper. (hist.)

 به شکل تقریبی به شما نشان می دهد که صفحات فرود شما تا چه حد برای افرادی که روی آن کلیک کرده بودند مفید واقع شده. این ستون آخرین امتیاز ثبت شده در بازی زمانی مورد نظر را نشان می دهد. برای آن که امتیاز خود را به شکل روزانه چک کنید، تقسیم بندی روزانه را انتخاب کنید.

  • CTR

 این معیار از مجموعه معیارهای کیفیت صفحه در گوگل ادز، تخمین می زند که چقدر احتمال دارد وقتی تبلیغ شما نمایش داده می شود، کاربر روی آن کلیک کند. این تخمین بر پایه سابقه عملکرد CTR تبلیغات شما صورت می گیرد. گوگل از تاثیر دیگر عوامل مانند محل قرارگیری تبلیغ و افزونه هایی که باعث بیشتر دیده شدن تبلیغ می شوند چشم پوشی می کند.

  • CTR. (hist.)

 این ستون از معیار کیفیت صفحه در گوگل ادز، به شما نشان می دهد که در طول زمان چقدر احتمال داشته است تا کاربران روی لینک شما کلیک کنند. در این ستون آخرین امتیاز ثبت شده برای بازه زمانی مورد نظر قابل بررسی است. برای بررسی روزانه، تقسیم بندی روزانه را انتخاب کنید

  • Ad Relevance

 این معیار تخمین می زند که کلمات کلیدی شما تا چه حد به محتوای پیام تبلیغ شما مرتبط هستند. اگر نمره این معیار کمتر از میانگین باشد، معنای آن این است که تبلیغات شما بیش از حد کلی و یا بیش از حد جزئی است و نمی تواند پاسخ سرچ کاربر را بدهد. یا آن که تبلیغات شما اصولا به کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید چندان مرتبط نیست.

  • Ad Relevance (hist.)

 نشان می دهد که متن پیام تبلیغاتی شما تا چه حد برای افرادی که آن را دیده اند مفید و مرتبط بوده. این ستون آخرین امتیاز ثبت شده برای بازه زمانی مورد نظر را نمایش می دهد. برای آن که امتیاز خود را هر روز چک کنید، آن را به شکل روزانه تقسیم بندی نمایید.

 

برای دیدن آمار و ارقام سابقه معیار کیفیت و اجزای آن، می توانید آن را در بازه های زمانی روزانه دسته بندی کنید. سپس هر کدام از بخش های زیر را که می خواهید به جدول اضافه کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.