ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت
امنیت

رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت

هک شدن سایت ها از کابوس های وبمستران است. هکرها همیشه در کمین سایت نشسته‌اند.
از جمله کارهایی که هکرها برای هک سایت انجام میدهند درج اسکریپت ها و بد افزارها است. هک شدن آسیب زیادی به سایت می زند وبمستر باید سریعاً متوجه هک سایت خود شده و اقدامات لازم را برای پاکسازی سایت انجام دهد.

3
12 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

حملات هکری مختلفی وجود دارد مثلا حملات DDoS و حمله بروت فورس. یکی دیگر از نمونه های حملات هکری نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت و صفحات می باشد. در این روش هکرها با قرار دادن محتوای اسپم سایت ها را مورد حمله قرار می‌دهند و تمامی اقدامات سئویی سایت را از بین می برند بنابراین برای اینکه سئو سایت شما به باد نرود بهتر است که این مقاله را تا پایان بخوانید تا اگر دچار حمله هکری japanise keyword hack شدید بتوانید به رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت  وصفحات سایت خود بپردازید.

 japanise keyword hack چیست؟

هک کلمه کلیدی ژاپنی یک بدافزار است که در آن هکرها متون ژاپنی اسپم را به صفحات شما تزریق می کنند. هنگامی که صفحه سایت توسط گوگل ایندکس می شود، ظاهر متا و عنوان در نتایج جستجو دستکاری می شود.

هدف این حمله هکری به وب سایت شما افزایش رتبه وب سایت های دیگر است که توسط هکرها استفاده می شود زیرا آنها می خواهند وب سایت ها و محصولاتی را تبلیغ کنند که کالاهای برند های جعلی را می‌فروشند (بازار خاکستری یا محصولات و خدمات غیرقانونی) و معمولاً با استفاده از Google Ads درنتایج صفحه serp گوگل نمایش داده می شوند. همچنین این بدافزار می تواند کاربران وب سایت شما را به وب سایت های اسپم هدایت کند. بنابراین در صورت که مورد این حمله قرار گرفتید حتما به فکر رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت باشید.

japanise keyword hack چیست؟

نشانه های هک شدن توسط  japanise keyword hack

برای اینکه بفهمید آیا سایت شما دچار حمله هکری japanise keyword hack شده است چک لیست زیر را انجام دهید:

سرچ کردن URL در گوگل: اولین کار سرچ کردن URL سایت در گوگل به صورت (site:url) است. اگر سایت شما توسط این بد افزار هک شده باشد، عنوان های صفحات سایت شما در نتایج گوگل به صورت کلمات ژاپنی و چینی نمایش داده می شود.

بررسی دسترسی های افراد در سرچ کنسول: اگر شما پیغام تایید شخص ناشناس در search console دریافت کردید به احتمال زیاد سایت شما در معرض هک شدن است. در این نوع هک، هکر معمولاً خود را به عنوان مالک سایت در سرچ کنسول اضافه می کند تا با دستکاری تنظیمات سایت مانند لوکیشن و یا سایت مپ، سود خود را افزایش دهد.

افزایش ناگهانی تعداد هرزنامه های سایت: ممکن است با افزایش ناگهانی هرزنامه های سایت ( حتی صد هزار) مواجه شوید، هم چنین در جدول wp-posts پایگاه داده هم می توانید این هرزنامه ها را ببینید.

توجه: پایگاه داده برای سایت بسیار مهم است بنابراین دانستن راه های افزایش امنیت پایگاه داده وردپرس ضروری است.

بررسی تعداد ایندکس صفحات: تعداد ایندکس های صفحات خود را سرچ کنسول بررسی کنید که به صورت ناگهانی زیاد نشده باشند.

ریدایرکت شدن  صفحات سایت به صفحات اسپم: ممکن است کاربران سایت شما هنگام باز کردن صفحات سایت تان به صفحه اسپم هدایت شوند.

با انجام مراحل بالا متوجه می شوید که آیا سایت دچار حمله هکری شده است یا نه؟ اگر دچار حمله شده اید روش های رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت و صفحات که در ادامه مقاله آورده شده است را مطالعه کنید.

نمونه سایت هک شده توسط کلمات کلیدی ژاپنی

نمونه زیر یک وب سایت در حوزه حسابداری است که مشکل هک شدن توسط کلمات کلیدی ژاپنی برای آن پیش آمده است.

نمونه سایت هک شده توسط کلمات کلیدی ژاپنی

این ویروس اثر بسیار بدی روی سایت داشته به طوری که نام برند هم از نتایج حذف شد و به تدریج تمام ورودی گوگل را از دست داد. در تصویر زیر می توانید تاثیر از دست رفتن ورودی را در سرچ کنسول مشاهده کنید.

سرچ کنسول سایت هک شده توسط کلمات کلیدی ژاپنی

قبل از اینکه به سراغ راه حل نمایش حروف ژاپنی برویم می توانید با رعایت نکات ساده از حملات مختلف به سایتتان جلوگیری کنید، در  دوره امنیت وردپرس صفر تا 100 امنیت وردپرس را یاد بگیرید.

رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت و صفحات

اگر در بررسی هایی که انجام دادید به این نتیجه رسیدید که سایت شما هک شده است. اولین اقدام حفظ آرامش و خونسردی است!

حالا به سراغ رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت و صفحات می رویم:

1: بکاپ گیری از سایت

اولین مرحله برای رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت بک آپ گیری از سایت هک شده است. اگر سایت شما برای اولین بار دچار حمله هکری شده است حتما قبل از هر گونه تغییر از سایت بکاپ تهیه کنید، هم چنین ممکن است هاست شما به صورت دوره ای از سایت بکاپ گیری کند برای اینکه مطمین شوید هاست بکاپ گیری کرده است یا خیر می توانید با پشتیبان هاستینگ تماس بگیرید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه BackupBuddy، افزونه پشتیبان گیری بک آپ بادی
دسته بندی : افزونه بکاپ وردپرس
430
فروش
74%
رضایت

2: بررسی search console در رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت

وارد قسمت مدیریت سرچ کنسول شوید و دسترسی حساب هایی که جدیدا اضافه شده اند و شما آنها را نمی شناسید، لغو کنید.

حالا به سراغ بررسی sitemap بروید و تمام سایت مپ هایی که خودتان ایجاد نکرده اید حذف کنید.

3: بررسی فایل های htaccess.

برای اینکه فایل های آلوده را ببینید وارد قسمت public html هاست شوید و اگر فایل های با اسامی عجیب دیدید مطمین باشید که آلوده به ویروس هستند ( برای این مقایسه فایل های یک وردپرس سالم را مشاهده کنید). بعد از این بررسی به سراغ پوشه htaccess. بروید و به بررسی کدهای این فایل ها بپردازید.

این فایل ممکن است مخفی باشد برای اینکه از حالت مخفی خارج شود روی گزینه setting  کلیک کنید تا پنجره perferences نمایش داده شود و گزینه Show Hidden Files را بزنید و در نهایت save کنید. حالا فایل htaccess قابل دسترسی است. می توانید کد های مخرب را حذف کنید و یا همه فایل‌های htaccess. را با نسخه پیش‌فرض فایل htaccess. جایگزین کنید.

بررسی فایل های htaccess. در هک کلمات ژاپنی

4: بررسی فایل های مهم سایت

در مرحله بعد رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت باید به سراغ بررسی فایل های index.php، wp-config.php، wp-settings.php و  wp-load. php. و htaccess.و robots.txt بروید و ببینید آیا کدهای عجیب و غریبی در این فایل ها پیدا می کنید یا خیر. برای اینکار می توانید با اخرین نسخه بک آپ سالم مقایسه کنید.

مثلا پوشه wp-uploads به هیچ وجه نباید هیچ فایل php و ico و js داشته باشد، بنابراین هر چیزی که در آنجا می بینید که این پسوندها را دارد بدون فکر پاک کنید.

افزایش امنیت وردپرس با فایل wp-config.php بسیار مهم است برای همین حتما توجه ویژه به این فایل داشته باشید در فایل wp-config.php اطلاعات دیتابیس را در wp-config-sample.php کپی کنید و سپس کدهای فایل sample را در wp-config.php قرار دهید. حتما به سراغ بررسی فایل robots.txt بروید چون هدف این حمله دستیابی به نتایج سایت شماست.

برای بررسی راحتتر فایل های سایت بهتر است:

  • فایل ها را براساس تاریخ مرتب کنید و ببینید آخرین تغییرات روی کدام فایل ها صورت گرفته است.
  • فایل ها را بر اساس اندازه مرتب کنید و فایلی که بطور مشکوک بزرگ است را بررسی کنید.
  • اگر با کدنویسی آشنایی ندارید بهتر است برای بررسی و اصلاح فایل های php از یک برنامه نویس کمک بگیرید.
  • فایل های مشکوک و  آلوده را اسکن کنید وبه دنبال کدهای مبهم و عجیب مثل حروف و اعداد در هم برهم بگردید.

5: جایگرینی فایل های وردپرس

اگر سایت شما وردپرسی است بهتر است که بطور کامل نسخه جدید وردپرس را دانلود کنید و همه فایل ها را به جز wp-content جایگزین کنید. (  پوشه wp-content  دارای فایل های بسیار مهم مثل افزونه ها وقالب ها و فایل های ضروری دیگر است و بهتر است که با پوشه  پیش فرض جایگزین نشود)

6: نصب مجدد افزونه ها و قالب

هم چنین فهرستی از افزونه ها و تم های وب سایت همراه با ورژن نصبی آنها  تهیه کنید. در حالت ایده آل باید از آخرین نسخه ها استفاده کنید. قالب و تمام افزونه های خود را مجدد نصب کنید.

احتیاط: سفارشی‌سازی‌ های سایت شما ممکن است با نصب مجدد فایل ها از بین بروند برای همین قبل از نصب مجدد، حتماً یک نسخه پشتیبان از پایگاه داده و همه فایل ها بگیرید.

توجه: اگر نرم افزار نال شده در سایت خود دارید بهترین زمان برای حذف است زیرا نرم افزار های null شده بهترین محل برای نفوذ بد افزار ها هستند.

آیا سایت پاکسازی شده است؟

برای اینکه ببیند مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت و صفحات حل شده است یا خیر؟ باید آدرس صفحاتی که دچار هک اسپم کلمات ژاپنی و چینی شده بودند را در گول Fetch کنید و ببینید که با چه پیغامی رو به رو می شوید اگر Not Found ظاهر شد سایت در وضعیت بهبود است و می توانید به ادامه کارهای اصلاحی سایت خود بپردازید.

پاکسازی هک کلمات ژاپنی

چگونه از هک شدن مجدد جلوگیری کنیم؟

آخرین مرحله ضروری برای تعمیر سایت شما رفع راه های آسیب پذیری است. مطالعات نشان داده است که 20 درصد از سایت های هک شده در عرض 1 روز دوباره هک می شوند. چک لیست زیر کارهایی است که باید انجام دهید تا از هک مجدد جلوگیری شود.

به طور منظم رایانه خود را اسکن کنید: از هر اسکنر ویروسی محبوب برای بررسی ویروس ها استفاده کنید.

می توانید  از میان افزونه های امنیتی وردپرس عالی که وجود دارد افزونه وردفنس را نصب کنید و از بابت امنیت وب سایت خیال خود را راحت کنید.

گذرواژه های خود را به طور منظم تغییر دهید: تغییر منظم رمزهای عبور برای تمام حساب های وب سایت خود مانند هاست، FTP و CMS می تواند از دسترسی غیرمجاز به سایت شما جلوگیری کند. ایجاد یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای هر حساب بسیار مهم است.

استفاده از احراز هویت دو مرحله ای (2FA): فعال کردن 2FA در هر سرویسی که نیاز به ورود به سیستم دارد را در نظر بگیرید. 2FA حتی اگر با موفقیت رمز عبور شما را به دست بیاورند، ورود به سیستم را برای هکرها سخت تر می کند.

CMS،افزونه‌ها و ماژول‌های خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید:بسیاری از سایت ها به دلیل استفاده از نرم افزار قدیمی در حال اجرا در یک سایت هک می شوند. برخی از CMS ها از به روز رسانی خودکار پشتیبانی می کنند.

حتماً بخوانید آموزش امنیت وردپرس

در این مقاله به مشکل وجود کلمات ژاپنی در اثر حمله هکری به سایت پرداختیم و گفتیم که هدف این حمله هکری چیست و در ادامه روش رفع مشکل نمایش حروف ژاپنی در عنوان سایت و صفحات را مطرح کردیم. و در قسمت آخر مقاله به سوال مهم چگونه از هک شدن مجدد جلوگیری کنیم؟ پاسخ دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و هیچوقت سایت دچار حمله هکری نشود.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
رفع خطاهای سایت، راهنمای حل 36 خطای رایج
مواجه شدن با خطاهای سایت تجربه ناخوشایندی را به کاربران منتقل می‌کند و اگر کاربر با آنها مواجه شود ممکن است خارج شده و دیگر به سایت شما بر نگردد پس وظیفه شما به عنوان صاحب کسب و کار یا دارنده سایت این است که در اسرع وقت آن خطا را رفع کنید. اگر شما هم در هنگام مواجهه با این خطاها نمی‌دانید چه ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
بنر
آموزش مراحل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل
یکی از اقدامات ضروری که در طراحی سایت قبل از هر چیز باید انجام دهید نصب گواهینامه SSL است که در واقع اولین اقدام برای تضمین امنیت سایت می باشد. نصب SSL برای همه سایت ها ضروری است به خصوص سایت های فروشگاهی که با اطلاعات بانکی کاربران سر و کار دارند. فعالسازی SSL رایگان از طریق سی پنل یکی از روش ...
بنر
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از متداول ترین و آسان ترین کار ها برای بالا بردن سطح امنیت وب سایت های وردپرسی است تا این صفحه از دسترس هر چه راحت هکر ها در امان بماند.
3 دیدگاه
امیر دیزاین
امیر دیزاین
13 بهمن 1400 21:08

در مورد اینکه چطور نتایج گوگل رو درست کنیم و لینک های ویروسی رو حذف کنیم بیشتر توضیح بدید
چون مشکل اساسی طراح ها این هست که لینک های آلوده روی گوگل باقی میمونه و به سختی میشه حذفشون کرد
حتی clear cache هم برای سرچ کنسول بزنیم باز هم خیلی طول میکشه که شاید بعد از چندین ماه بشه حذفشون کرد
ممنون

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 بهمن 1400 12:19

سلام دوست عزیز. برای اینکه گوگل صفحات مشکل دار شما رو از ایندکس خارج کنه می تونید با استفاده از removal سرچ کنسول صفحات رو حذف کنید یا اگر تعداد اونها زیاد هستن ناچارا از لیست پستهای پیشخوان به صورت دسته جمعی حذف کنید و 404 میشن.
ببینید این مشکل که منجر به از دست رفتن رتبه میشه نتیجه عدم توجه به مساله امنیت سایت هست و تبعاتی هست که بدنبال داره و باید واقعا تلاش چندبرابری بشه گاها که به جایگاه قبلی خودش برگرده.

آیا مفید بود ؟
امیر دیزاین
امیر دیزاین
19 بهمن 1400 13:56

ممنون
الان تقریبا 2 ماهی هست دارم removal میزنم هم کش گوگل هم خود دامنه
ولی همچنان صفحات مشکل دار توی سرچ گوگل هستش

آیا مفید بود ؟