ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
فعالسازی SSL رایگان در cpanel
میزبانی وب

آموزش مراحل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل

یکی از اقدامات ضروری که در طراحی سایت قبل از هر چیز باید انجام دهید نصب گواهینامه SSL است که در واقع اولین اقدام برای تضمین امنیت سایت می باشد. نصب SSL برای همه سایت ها ضروری است به خصوص سایت های فروشگاهی که با اطلاعات بانکی کاربران سر و کار دارند. فعالسازی SSL رایگان از طریق سی پنل یکی از روش های نصب گواهینامه است که در این مقاله به آن می پردازیم.

12
25 مرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1403

SSL چیست؟ SSL یک پروتکل امنیتی است که داده های بین مرورگر و سرور را رمزگذاری می کند و یکی از فاکتورهای نشان دهنده سایت ایمن است. SSL نشان دهنده اعتبار دامنه است و باعث اعتماد بیشتر کاربران به سایت می شود. همه سایت ها نیاز به فعالسازی SSl رایگان دارند و در غیر این صورت در نوار آدرس مرورگر با برچسب not secure نشان داده می شوند. مراحل دریافت و نصب گواهینامه SSL که یکی از مراحل بالابردن امنیت سایت است را توضیح داده و در نهایت راه کارهایی برای رفع Not secure ارائه می دهیم:

چگونه SSl رایگان را فعال کنیم؟

  1. از هاست وارد قسمت Security> SSL / TLS Status شوید
  2. دامنه مورد نظر را انتخاب کنید
  3.  رو دکمه Run AutoSSL بزنید

برای فعالسازی SSL رایگان در سی پنل ابتدا با اطلاعاتی که از هاست( host ) خود دریافت کردید وارد سی پنل شوید. از بخش Security، گزینه  SSL / TLS Status را انتخاب کنید. در این صفحه می توانید وضعیت SSL یا گواهینامه را برای دامنه های مختلف ببینید.

فعالسازی SSL از هاست سی پنل

برای فعالسازی SSL رایگان هر دامنه و زیر دامنه ای که بخواهید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا از گزینه سمت چپ دامنه را انتخاب کرده و تیک آن را بزنید. با 3 گزینه زیر روبرو هستید:
  2. include Domain during AutoSSL: بعد از انتخاب دامنه با زدن این دکمه اعلام می کنید که فعالسازی SSl تنها برای این دامنه انجام شود.
  3. Exclude Domain from AutoSSL: این گزینه می گوید که فعالسازی SSL برای دامنه یا دامنه های انتخاب شده انجام نشود.
  4. Run AutoSSL: در نهایت برای تکمیل فعالسازی SSL  رایگان در سی پنل باید این دکمه را بزنید.

هر دامنه ای که نصب گواهینامه SSL رایگان برای آن انجام شده باشد مانند تصویر، یک آیکن سبز رنگ در سمت چپ آن نمایش داده می شود. در ستون سمت راست یعنی Certificate Status عبارت Domain Validated را مشاهده می کنید.

مراحل دریافت و نصب گواهینامه SSL

با فعال کردن گواهی SSL می توانید تا حدود زیادی احتمال بروز خطای your connection is not private را کاهش دهید.

فعالسازی ssl اولین قدم برای افزایش امنیت سایت شما است. در دوره امنیت وردپرس همه راهکارهایی که باید برای بهبود امنیت و مقابله با هکرها انجام دهید را گفته‌ایم.

چطور فعالسازی SSl رایگان را در سایتم تشخیص دهم؟

بعد از نصب و فعالسازی SSL رایگان در Cpanel آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید، در صورتی که فعالسازی با موفقیت انجام شده باشد یک علامت قفل 🔒 در سمت چپ آدرس دامنه شما به نمایش در می آید. به علاوه آدرس سایت شما به جای http با https شروع خواهد شد.

چرا همچنان ارور not secure را مشاهده می کنیم؟

اگر شما نصب گواهینامه SSL رایگان را انجام دادید و همچنان پیغام not secure را در آدرس بار مرورگر مشاهده می کنید، اقدامات زیر را انجام دهید.

✔️ گزینه  Force Https Redirect در Cpanel

شما می توانید از cpanel ریدایرکت http به https را فعال کنید. از cpanel وارد بخش Domains شوید. فهرست کلیه دامنه ها را در اینجا می توانید ببینید. در این بخش می توانید دامنه تان را مدیریت کنید و گزینه  Force Https Redirect را on کنید. این عمل همان ریدایرکت 302 است که لینک ها را از http به https تبدیل می کند.

 Force Https Redirect برای تکمیل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل

✔️ تغییر لینک ها از http به https در دیتابیس

بعد از فعالسازی SSl رایگان در سی پنل اگر همچنان ارور not secure را مشاهده می کنید باید آدرس سایت را در دیتابیس وردپرس از http به https تغییر دهید. در صورتی که تغییر انجام نشود تصاویری که بعد از این در سایت تان آپلود می کنید با آدرس http ذخیره می شوند. بعد از فعالسازی SSL رایگان باید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و از بخش تنظیمات > عمومی، نشانی وردپرس و سایت خود را با https وارد کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

تغییر آدرس وردپرس و سایت از http و https بعد از فعالسازی SSL رایگان

✔️ تصاویر با لینک http

در صورتی که هنوز در یک صفحه خطای not secure را مشاهده می کنید ممکن است لینک بعضی از تصاویر یا بخشی از محتوا http باشد. روی صفحه کلیک راست کنید و با زدن گزینه inspect می توانید تصاویر، محتوا و لینک هایی که با http فراخوانی می شوند را پیدا کرده و اصلاح کنید.

برای آشنایی با راهکارهای کدنویسی برای تغییر http را به https مطلب زیر را بخوانید.

حتماً بخوانید آموزش تبدیل http به https

اگر از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می‌کنید برای فعالسازی گواهینامه SSL در این پنل، نصب SSL در دایرکت ادمین را ببینید.

غیرفعالسازی گواهینامه SSL رایگان

دلایل مختلفی برای غیرفعالسازی SSL مانند فعالسازی گواهینامه تجاری وجود دارد. برای حذف SSL از طریق هاست Cpanel، از منوی Security وارد بخش Let’s Encrypt شوید. شما می توانید از این بخش گواهینامه های نصب شده را ببینید. با گزینه remove گواهینامه مربوط به هر دامنه را حذف کنید. با گزینه Reinstall می توانید مجددا گواهینامه SSL را فعال کنید.

SSL یکی از اقدامات مهم برای بهبود امنیت سایت است یکی دیگر از اقدامات ضروری برای هر سایت وردپرسی استفاده از پلاگین های امنیتی مثل افزونه وردفنس است؛ این افزونه به عنوان یک اسکنر و فایروال قدرتمند از سایت شما در برابر هک و حملات مهاجمان محافظت می‌کند.

با نصب و فعالسازی SSL رایگان در سی پنل به کاربران کمک می کنید تا تبادل اطلاعات را در یک محیط امن انجام دهند. راهکارهایی که در این مقاله گفته شد را به کار ببندید تا این هدف مهم را محقق کنید.

فعال سازی SSL یک اقدام مهم در امنیت سایت است برای مشاهده سایر اقدامات مهم را در آموزش افزایش امنیت وردپرس ببینید و تمام موارد را در سایتتان پیاده سازی کنید.
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول
  • انتخاب گزینه ssl/tls در هاست
  • انتخاب manage ssl sites
  • انتخاب نام دامنه موذد نظر از قسمت domain

برای دیدن آموزش تصویری و ویدئویی مقاله را مطالعه کنید.

https نشان دهده این است که ترافیک وب ساتی شما با یک ssl رمز نگاری شده است.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین هاست ووکامرس؛ مقایسه هاستینگ های معروف ایران
اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید و با چالش خرید هاست ووکامرس روبرو هستید و نمی دانید از کدام شرکت برای سایت فروشگاهی تان هاست خریداری کنید تا آخر مقاله همراه ما باشید.
12 دیدگاه
amir_wordpres
amir_wordpres
22 دی 1402 16:55

سلام من هاست و دامنه م فعاله ولی سایتم بالا نمیاد و تو سی پنل هم نمیتونم ssl رو فعال کنم auto ssl رو میزنم ولی سبز نمیشه اگه میشه راهنمایی کنید

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
23 دی 1402 08:21

سلام وقت بخیر
علت بالا نیومدن سایتتون چیه؟ باید بررسی کنید که چه پیغام خطایی می بینید. و فعال نشدن SSL نیز میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که اگر مراحل را درست پیش میرید اینو باید از هاستتون پیگیری کنید.

آیا مفید بود ؟
ramin.sh
ramin.sh
19 آبان 1402 08:04

قسمت Let's Encrypt™ SSL برای من این خطا رو میده:
There was a problem processing your request

Error issuing certificate
Failed to issue certificate
Updating challenge for dayanpush.ir: acme: error code 400 "urn:ietf:params:acme:error:dns": DNS problem: NXDOMAIN looking up A for dayanpush.ir - check that a DNS record exists for this domain; DNS problem: NXDOMAIN looking up AAAA for dayanpush.ir - check that a DNS record exists for this domain (order URL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/order/1405707826/221139614326)
طبق فیلم هم رفتم جلو ولی اون دایره سبزه اضافه نشد.
چیکار کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
21 آبان 1402 09:08

درود و عرض ادب
لطفا این مورد را از طریق هاست خود پیگیری کنید. تیکت زده و خطا را ارسال کنید تا بررسی کنند.
موفق باشید

آیا مفید بود ؟
kazem khosravi
kazem khosravi
09 بهمن 1401 12:40

سلام
برای هاست رایگان هم امکان فعالسازی ssl رایگان هست؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
09 بهمن 1401 13:36

درود
کاظم عزیر خیلی از هاستینگ های رایگان محدودیت دارند و قابلیت ssl رایگان رو ندارند.

آیا مفید بود ؟
HOOMAN SHAKERI
HOOMAN SHAKERI
09 بهمن 1401 11:16

سلام من همه این کارا را کردم ولی هنوز http هست و ssl روی url نیومده چکار کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
09 بهمن 1401 11:23

درود عرض ادب
شما می توانید در پیشخوان وردپرس در بخش تنظیمات > عمومی به صورتی دستی، آدرس سایت را از http را به https تغییر بدید.

آیا مفید بود ؟
mehrdad1356
mehrdad1356
02 شهریور 1401 11:58

خیلی خوب و کارگشا هست . فقط امیدوارم که این راهکار برای همه هاستینگ ها جوابگو باشه

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
02 شهریور 1401 14:48

سلام وقت بخیر
بله همه هاست های دایرکت ادمین و سی پنل معتبر این امکان را دارند.

آیا مفید بود ؟
گروه انفورماتیک منتوروید
گروه انفورماتیک منتوروید
29 مرداد 1401 15:04

سلام خداقوت ،
بعضی از هاستینگ ها lets encrypt ssl روی سی پنل دارندو خیلی خوب هست بودن این کار رو راحت میکنه برای کاربر. و با یک کلیک ssl فعال میشه.

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
30 مرداد 1401 09:45

سلام وقت بخیر
بله در تصویر اول نیز گزینه Let’s Encrypt در هاست موجود است. شما با زدن این گزینه مطابق تصویر زیر می توانید گزینه issue را بزنید و با مشخص کردن بخش هایی از دامنه و سی پنل که قصد فعالسازی SSL را برای آنها دارید به راحتی SSL را فعال کنید.
نحوه فعااسازی ssl با Let’s Encrypt

آیا مفید بود ؟