ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
فعالسازی ssl در دایرکت ادمین
امنیت

آموزش نصب SSL در دایرکت ادمین (در 2 دقیقه)

بسایر از سایت‌ها از هاست دایرکت ادمین استفاده می‌کنند. با SSL رایگان Let`s Encrypt می‌توانید بدون هزینه این گواهینامه را برای سایت‌تان فعال کنید. نحوه فعالسازی SSL در دایرکت ادمین را به صورت ویدیویی و تصویری در این مقاله آورده‌ایم.

0
02 آبان 1402
آخرین بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1403

یکی از اقدامات مهم قبل از نصب قالب و طراحی سایت، نصب SSL در DirectAdmin است. گواهینامه امنیتی SSL یک پروتکل‌ رمزنگاری شده و روشی برای برقراری اتصال امن است که مانع از دسترسی هکرها به اطلاعات رد و بدل شده می‌شود. نصب SSL در دایرکت ادمین یکی از آموزش افزایش امنیت وردپرس است که در ویدیوی زیر نحوه نصب این گواهینامه را در 2 دقیقه توضیح دادیم.

قبل از شروع فعالسازی SSL رایگان در دایرکت ادمین با هم ببینیم که مفهوم گواهینامه امنیتی SSL چیست؟

گواهینامه SSL چیست؟

گواهی SSL، مخفف Secure Sockets Layer و به معنای لایه اتصال امن است که برای رمزنگاری اطلاعات مبادله شده بین کلاینت (Client) و سرور (Server) به کار می‌رود. به طور پیش‌فرض، ارتباطات اینترنتی از پروتکل HTTP  که مخفف Hyper Text Transfer Protocol به معنای «پروتکل انتقال امن ابرمتن» استفاده می‌کنند. اما با نصب گواهی SSL (SSL Certificate Install)، پروتکل سایت از HTTP به HTTPS تغییر می‌کند و یک اتصال امن از سرور (Server) به مرورگر کاربر برقرار می‌شود. این گواهینامه دیجیتالی، هویت سایت را تایید می‌کند و یک اتصال رمزنگاری شده برقرار می‌کند.

HTTPS نشانگر فعال بودن گواهی SSL بر روی وبسایت است. در واقع فرآیند انتقال اطلاعات حساس و محرمانه اشخاص به طور کامل ایمن شده و ورود به پروفایل کاربری در وبسایت‌های مختلف در یک بستر امن انجام شده و از دسترسی افراد ناشناس جلوگیری می‌شود. در واقع این پروتکل از SSL یا TLS برای رمزنگاری استفاده می‌کند؛ برای انتقال اطلاعات حساس مانند اطلاعات بانکی، نام کاربری و رمز عبور در سطح بالای امنیتی نیاز است و یک لایه امنیتی به سایت شما اضافه می‌کند.

دقت کنید که حتما قبل از نصب گواهینامه اس اس ال، هاست و دامنه خود را به هم متصل کرده و DNSهای خود را برای دامنه ست کرده باشید. اگر ثبت دامنه ir انجام داده اید با استفاده از تغییر dns دامنه ایرنیک اقدام کنید.

نصب SSL در دایرکت ادمین و فعالسازی پروتکل HTTPS

چطور گواهینامه SSL را نصب کنیم؟ قبل از نصب وردپرس روی دایرکت ادمین، اولین گام نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین ورود به پنل هاست است:

  1. ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل دایرکت ادمین شوید.
  2. سپس مطابق تصویر از بخش Acoount Manager  روی SSL Certificate کلیک کنید.

نصب SSL در دایرکت ادمین از Acoount Manager؛ فعالسازی SSL رایگان در دایرکت ادمین

3. سپس صفحه زیر با چند سربرگ به شما نشان داده می‌شود؛ سربرگ اول یعنی گزینه free and automatic certificate from let’s Encrypts را انتخاب کنید. در این قسمت دامنه خود را با گزینه‌هایی مثل Mail، WWW، FTP را مشاهده می‌کنید که باید هر کدام از آدرس‌ها (URL) را که می‌خواهید SSL برای آن فعال شود، تیک زده و سپس روی دکمه save یا ذخیره تغییرات کلیک کنید.

نکته: نسخه همراه با WWW و بدون آنرا حتما انتخاب کنید.

فعالسازی SSL در دایرکت ادمین و تنظیمات آن

 

4. در آخرین مرحله از نصب SSL در دایرکت ادمین پیغام زیر به شما نمایش داده می‌شود که نشان دهنده فعال بودن SSL است؛ به این ترتیب گواهینامه SSL برای سایت شما فعال می‌شود.

با خالی کردن کش مرورگز تغییرات اعمال می‌شود.

تکمیل نصب SSL در دایرکت ادمین (SSL Certificate)

نکته: سربرگ‌ Paste a pre-generated certificate and key برای فعالسازی SSL تجاری و سازمانی به کار می‌روند.

یکی از مراحل دوره امنیت وردپرس؛ نصب SSL در دایرکت ادمین

کد تخفیف: CONFINITY30MAG

حتماً بخوانید فعالسازی SSL در Cpanel

برای فعالسازی SSL می‌توانید از بهترین افزونه امنیت وردپرس استفاده کنید تا یک اتصال امن بین سایت شما و مرورگر برقرار کنید.

یک پیشنهاد ویژه: برای اینکه تا %99 خیال خود را از امنیت سایتتان راحت کنید دوره امنیت وردپرس را مشاهده کنید.

دوره امنیت وردپرس 

رفع مشکل عدم فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید و با نصب SSL در دایرکت ادمین، این مجوز دیجیتالی فعال نشد، اقدامات زیر را انجام دهید. به عبارت دیگر اگر قفل سبز رنگ در مرور گر و در کنار اسم دامنه نشان داده نشد مراحل زیر را طی کنید:

  1. تغییر آدرس‌های سایت از پیشخوان: برای این منظور ابتدا وارد پیشخوان سایت وردپرس شوید. سپس به مسیر تنظیمات > عمومی رفته و در این مرحله، دو فیلد با نام «نشانی وردپرس (URL)» و «نشانی سایت (URL)» وجود دارد که آدرس سایت و نشانی که وردپرس بر روی آن نصب شده است را نشان می‌دهند.

به طور پیشفرض، آدرس‌های این فیلدها با پروتکل HTTP شروع می‌شوند. برای تغییر آدرس به پروتکل امن HTTPS، آدرس‌های هر دو فیلد را به «HTTPS» تغییر دهید. سپس روی دکمه ذخیره تغییرات در انتهای صفحه کلیک کنید تا آدرس‌ها در دیتابیس تغییر داده شوند.

تغییر آدرس سایت و پیشخوان برای فعالسازی گواهینامه دیجیتالی بعد از نصب SSL در دایرکت ادمین

2. اگر باز هم قفل سبز رنگ نمایش داده نشد به این معناست که یکسری از منابع تصویری و احتمالا فایل های استایل با آدرس HTTP در حال بارگزاری هیتند. افزونه Really SSL را نصب کنید تا آدرس‌هایی از سایت‌تان که هنوز گواهینامه SSL برای آنها فعال نشده را به HTTPS تبدیل کند.

همانطور که مشاهده کردید نصب SSL در دایرکت ادمین بسیار ساده است و در چند گام می‌توانید آن را فعال کرده و پروتکل HTTP را به HTTPS تبدیل کنید. اگر به محافظت از اطلاعات کاربران و ارائه یک تجربه کاربری خوب به آنها اهمیت می‌دهید حتما  به فعالسازی HTTPS اقدام کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

بعد از ورود به پنل دایرکت ادمین از بخش Acount Manager > SSL Certificate، سربرگ Get automatic certificate from ACME Provider را بزنید و بخش‌هایی که می‌خواهید SSL برای آنها فعال شود را انتخاب کنید. سپس دکمه ذخیره تغییرات را بزنید تا گواهینامه SSL فعال شود.

در مرورگر و بخش آدرس با کلیک روی علامت قفل باید پیغامی به نام اتصال امن است یا Connection is Secure به شما نشان داده شود که این نشان دهنده فعال بودن SSL است.

با فعالسازی SSL اطلاعاتی که بین کاربر و مرورگر ارسال می‌شود رمزنگاری شده و یک اتصال امن برقرار که مانع از دسترسی هکرها به اطلاعات رد و بدل شده مثل اطلاعات حساب کاربری می‌شود.

 

 

 

مقالات مرتبط
بنر
رفع خطاهای سایت، راهنمای حل 36 خطای رایج
مواجه شدن با خطاهای سایت تجربه ناخوشایندی را به کاربران منتقل می‌کند و اگر کاربر با آنها مواجه شود ممکن است خارج شده و دیگر به سایت شما بر نگردد پس وظیفه شما به عنوان صاحب کسب و کار یا دارنده سایت این است که در اسرع وقت آن خطا را رفع کنید. اگر شما هم در هنگام مواجهه با این خطاها نمی‌دانید چه ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
بنر
آموزش مراحل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل
یکی از اقدامات ضروری که در طراحی سایت قبل از هر چیز باید انجام دهید نصب گواهینامه SSL است که در واقع اولین اقدام برای تضمین امنیت سایت می باشد. نصب SSL برای همه سایت ها ضروری است به خصوص سایت های فروشگاهی که با اطلاعات بانکی کاربران سر و کار دارند. فعالسازی SSL رایگان از طریق سی پنل یکی از روش ...
بنر
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از متداول ترین و آسان ترین کار ها برای بالا بردن سطح امنیت وب سایت های وردپرسی است تا این صفحه از دسترس هر چه راحت هکر ها در امان بماند.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.