ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

وردپرس را می توانید بر روی لوکال هاست، دایرکت ادمین و سی پنل نصب کنید و یا افزونه قالب های جذاب و افزونه های متنوع یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید. در ادامه مراحل نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین می پردازیم.

4
09 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 11 بهمن 1402

بهترین هاست برای وردپرس، هاست لینوکس است و از میان پنل های آن، هاست سی پنل و دایرکت ادمین طرفداران بیشتری دارند. اگرچه دایرکت ادمین به لحاظ گرافیکی کمی ضعیف تر است اما هنوز طرفداران خود را داد با این مقدمه کوتاه نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را شروع می کنیم. مراحل نصب وردپرس در دایرکت ادمین بسیار ساده است در ویدئوی زیر مراحل نصب وردپرس در Direct Admin را مشاهده کنید و مراحل را طبق ویدئو پیش ببرید.

مراحل نصب وردپرس در دایرکت ادمین

بعد از خرید هاست دایرکت ادمین، با یوزر پسوردی که شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار داده، وارد هاست خود شوید. File Manager را پیدا کرده و از بین گزینه های آن، روی public html کلیک کنید. این بخش روت اصلی هاست شماست. اگر هاست شما Cpanel است مراحل نصب وردپرس در سی پنل مشابه نصب وردپرس در دایرکت ادمین است.

شما می‌توانید در برخی از هاستینگ ها با ارسال تیکت درخواست تغییر پنل کاربری خود را از دایرکت ادمین به سی پنل بدهید.

1. ساخت دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

برای نصب وردپرس نیاز به ایجاد دیتابیس دارید. در صفحه Home کنترل پنل MySQL Management را انتخاب کنید تا وارد بخش مدیریت پایگاه داده خود در دایرکت ادمین شوید.

my sql management برای ایجاد دیتابیس

هر تعدادی پایگاه داده ایجاد کرده باشید در اینجا قابل مشاهده و مدیریت است روی دکمه Create new Database کلیک کنید.

ایجاد دیتابیس در دایرکت ادمین

  • Database Name: یک نام برای دیتابیس انتخاب کنید. هنگام انتخاب اسم دیتابیس در نظر داشته باشید که به حروف کوچک و بزرگ حساس است؛ پس حتما نام و پسورد را ذخیره کنید.
  • Database Username: نامی انتخاب کنید تا به این دیتابیس دسترسی داشته باشد بهتر است نام پایگاه داده با نام کاربری متفاوت باشد.
  • Username Password: در این فیلد یک پسورد پیچیده شامل عدد،حروف کوچک و بزرگ و کاراکترها استفاده کنید.
  • Confirm Password: پسوردی که در بالا ثبت شده را یک بار دیگر در فیلد confirm password وارد کنید. در نهایت هم دکمه create را بزنید.

ثبت اطلاعات دیتابیس برای نصب وردرپس

2. دانلود وردپرس

تا اینجای آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین، دیتابیس را ایجاد کردیم حالا به سراغ دانلود وردپرس می رویم پیشنهاد می کنیم برای امنیت بیشتر آخرین نسخه وردپرس را از سایت اصلی وردپرس دانلود کنید و از سایر سایت ها وردپرس را دانلود نکنید:

دانلود وردپرس فارسی آخرین ورژن

اگر وردپرس را به صورت اصولی یاد بگیرید به راحتی می‌توانید هر نوع سایتی را راه‌اندازی کنید. نحوه نصب وردپرس در دایرکت ادمین و سایر تنظیمات این CMS را در دوره هیرو وردپرس ببینید.

آموزش وردپرس دوره هیرو

3. آپلود فایل های وردپرس روی هاست Direct Admin

برای نصب وردپرس به پنل دایرکت ادمین بروید و وارد File Manager شوید.

ورود به file manager برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

فایل وردپرس را باید در پوشه Public_html آپلود کنید.

نصب وردپرس در public_html دایرکت ادمین

برای بارگذاری فایل ها دکمه + را بزنید و یا گزینه Upload Files را انتخاب کنید.

آپلود فایل وردپرس برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

در پایان پیغام موفقیت آمیز بودن را مشاهده می کنید. دکمه “Click here to go back” را بزنید تا به ادامه نصب وردپرس بپردازیم.

4. Extract کردن فایل وردپرس

فایلی که در مرحله قبل آپلود کردید یک فایل زیپ بوده که برای نصب حتما باید آن را Extract کنید. بر روی فایل کلیک راست کرده و دکمه Extract را بزنید. بعد از این کار 3 پوشه wp-admin، wp-content، wp-includes و تعدادی فایل دیگر در اختیارتان قرار می گیرد که در پوشه ای به نام WordPress قرار دارند که باید از آن خارج شوند.

اکسترکت کردن فایل در دایرکت ادمین

نکته: فایل های وردپرس حتما باید در ریشه هاست یعنی، public_html قرار گیرد. چون هر فایلی که اینجا قرار داده شود، با دادن آدرس سایت بالا می آید. به عنوان مثال اگر آدرس سایت شما www.rtl-theme.com است زمانی وردپرس بالا می آید که آدرس www.rtl-theme.com/wordpress زده شود. پس لازم است که تمامی فایل های مربوط به وردپرس را انتخاب کرده و گزینه copy یا move را بزنید و سپس با انتخاب مسیر public_html انتقال دهید یا می توانید همانند ویدئو محتویات فایل wordpress را zip کنید و آپلود کنید تا نیاز به انتقال فایل ها نباشد.

5. نصب وردپرس

 بعد از مرحله ایجاد دیتابیس و آپلود فایل وردپرس حالا به مرحله اصلی نصب وردپرس در Direct admin می رسیم.  آدرس دامنه خود را در یکی از تب های مرورگر بزنید. بعد از این کار با تصویر زیر روبرو می شوید دکمه “بزن بریم” را کلیک کنید.

نصب قالب وردپرس در دایرکت ادمین و انتخاب بزن بریم

مواردی که باید پر شود شامل نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور است که مرحله اول ایجاد کردید. میزبان پایگاه داده را localhost قرار دهید و می توانید برای امنیت بیشتر پیشوند جدول را تغییر دهید.

ورود نام کاربری و رمز پایگاه داده در نصب وردپرس در دایرکت ادمین

در مرحله بعد نصب قالب وردپرس در دایرکت ادمین، باید اطلاعات سایت که بسیار مهم هستند را وارد کنید.

فیلدهایی که در این صفحه باید تکمیل شوند:

  • عنوان سایت : سایت شما علاوه بر دامنه، یک عنوان هم دارد که برای نمایش نام سایت در title مرورگر است البته نگران نباشید بعداً می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید.
  • نام کاربری: نام کاربری که در این صفحه وارد می کنید، در واقع نام اکانت کاربری مدیر سایت برای ورود به پیشخوان وردپرس است. این نام کاربری را در جایی آن را ذخیره کنید.
  • رمز عبور: به صورت خودکار، وردپرس برای شما رمزی قدرتمند می سازد که البته خودتان هم می توانید پسورد را ایجاد کنید.
  • ایمیل شما: در این فیلد هم باید ایمیل خود را ثبت کنید. با کمک این ایمیل، می توانید فعالیت های مختلفی مثل بازیابی رمز اکانت مدیریت را داشته باشید. پس حتما ایمیلی ثبت کنید به آن دسترسی داشته باشید.

تعیین نام کاربری و رمز وردپرس در بسته نصب آسان در direct admin

یک گزینه دیگر که در پایین صفحه می بینید، نمایش به موتورهای جستجو است. اگر نمی خواهید سایت را تا نهایی شدن در معرض ایندکس موتورهای جستجو قرار دهید. برای آشنایی با این گزینه و زمان فعالسازی آن مقاله کارهای بعد از نصب وردپرس را ببینید.

نکته: لطفا از یوزر و پسورد مدیریت خود را admin انتخاب نکنید که کار هکر ها را ساده می کنید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند به جلوگیری از هک شدن وب سایت شما کمک کند. پیشنهاد می کنم راهکارهای افزایش امنیت وردپرس را مطالعه کنید.

بعد از زدن دکمه راه اندازی وردپرس صفحه زیر را می بینید که به شما اعلام می کند سایت شما راه اندازی شده است. به همین سادگی.

مرحله آخر راه اندازی و نصب وردپرس

معرفی هاست وردپرس راست چین

اگر به دنبال هاست پرسرعت وردپرس هستید، هاست وردپرس راست چین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هاست راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت بهینه شده برای سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و کاملا سازگار با محصولات راست چین است.
راست چین کلود با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، جدیدترین نسل سرورهای HPE، استفاده از رم‌های DDR4، سرویس امنیتی IMUNIFY360، بکاپ گیری منظم و راه اندازی سریع بعنوان یک شرکت هاستینگ قدرتمند ظاهر شده است، مهم‌ترین دلایل خرید هاست وردپرس راست چین عبارتند از:

  • استفاده از وب سرور لایت اسپید
  • استفاده از هاردهای پر سرعت NVME
  • استفاده از آخرین تکنولوژی سرور نسل 10 HPE
    خرید هاست وردپرس راست چین

برای راه اندازی سایت خود روی لوکال هاست با نصب ورودپرس روی لوکال هاست  هم می توانید یک سایت کامل را روی سرور مجازی طراحی کنید. امیداورم این آموزش برای شما مفید باشد در صورتی که در هر کدام از مراحل نصب وردپرس در دایرکت ادمین سوالی داشتید در قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1.ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین

2.آپلود فایل های وردپرس روی Direct Admin
3. Extract کردن فایل وردپرس
4. نصب وردپرس

مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
4 دیدگاه
elhamsalehi
elhamsalehi
09 آذر 1402 17:58
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
11 آذر 1402 12:35
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
میلاد
میلاد
10 مهر 1401 13:09

ممنون از توضیحات خوبتون
من دیتابیس را ایجاد کردم و فایل وردپرس را هم به پوشه public_html منتقل کردم ولی هرچی آدرس سایت را میزنم وارد مراحل نصب وردپرس در دایرکت ادمین نمیشم ؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 مهر 1401 23:09

سلام
دوست عزیز احتمالا فایل وردپرس را ازحالت فشرده خارج نکردید چک کنید اگر فایل را ازحالت فشرده خارج کردید و همچنان برای نصب وردپرس در دایرکت ادمین مشکل داشتید متن خطا را ارسال کنید.

آیا مفید بود ؟