ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
امنیت

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از متداول ترین و آسان ترین کار ها برای بالا بردن سطح امنیت وب سایت های وردپرسی است تا این صفحه از دسترس هر چه راحت هکر ها در امان بماند.

11
23 آبان 1401
آخرین بروزرسانی: 11 فروردین 1403

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از فعالیت های امنیتی برای جلوگیری از ورود هکر ها به سایت است. با انجام این کار، دیگر آدرس ورود به مدیریت وردپرس سایت به راحتی قابل حدس زدن نیست. در همین آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس با افزونه و بدون افزونه را به شما یاد می دهیم.

چرا باید آدرس ورود به پیشخوان وردپرس را تغییر دهیم؟

زمان نصب و راه اندازی وردپرس، آدرس صفحه لاگین وردپرس به دو صورت زیر است:

www.site.com/wp-login.php

www.site.com/wp-admin

این آدرس را تمام هکر ها و بد افزار های مخرب می دانند. با داشتن این آدرس تنها دو مورد User Name و Password برای ورود به پیشخوان وردپرسی باقی می ماند. حال اگر نام کاربری شما در URL صفحه نویسنده نمایش داده شود، هکر فقط به رمز عبور برای ورود به پیشخوان مدیریت سایت نیاز دارد. طبق آمار Statista که از افراد مقیم آمریکا جمع آوری شده است بیش از 50 درصد از این افراد رمز های ساده و قابل حدس مثل تاریخ تولد، 123123، password استفاده کرده اند. هکر ها در چنین مواقعی با استفاده از یک ربات حدس رمز عبور کار سختی در پیش ندارند.

این واقعیت قابل تعمیم برای بسیاری از کشور ها از جمله ایران است و اگر شما هم عادتِ بدِ انتخاب رمز آسان را دارید اول از همه تغییر رمز عبور وردپرس را انجام دهید. بعد از آن همین امروز برای افزایش امنیت وردپرس آدرس ورود به پیشخوان وردپرس خود را تغییر دهید.


با توجه به اهمیت امنیت سایت در دوره امنیت سایت نکات مهم برای جلوگیری از حملات هکرها را یاد بگیرید.

بکاپ گیری قبل از تغییر آدرس صفحه ورود به پیشخوان وردپرس

اگر تغییرات به درستی اعمال نشود، این کار احتمال خرابی فایل های هاست را در پی دارد (به خصوص در تغییر صفحه ورود به پیشخوان وردپرس بدون افزونه). پس فرقی نمی کند که از کدام روش برای انجام این کار استفاده می کنید، حتماً از سایت خود بک آپ تهیه کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان، آموزش بکاپ گیری با Duplicator را مشاهده کنید.

تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس

در این آموزش دو روش (تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس بدون افزونه و افزونه تغییر صفحه لاگین وردپرس ) را به شما یاد می دهیم.

تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس با افزونه

تغییر صفحه ورود به وردپرس با افزونه یکی دیگر از راه های تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس است. در این آموزش دو افزونه تغییر صفحه لاگین وردپرس زیر را به شما معرفی می کنم:

  1. افزونه آیتم سکیوریتی: این افزونه پولی یکی از موفق ترین و قدرتمند ترین افزونه های امنیتی است که از سایت شما در برابر حملات بروت فورس هکر ها و بد افزار ها محافظت می کند. این افزونه قابلیت های بسیاری دارد و یکی از این قابلیت ها تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس است.
  2. افزونه WPS Hide Login: این افزونه رایگان را از مخزن وردپرس تهییه کنید و به راحتی صفحه ورود به سایت خود را تغییر دهید.

در کل تغییر آدرس پیشخوان یکی از اقدامات امنیتی است که می‌توانید برای امنیت سایت‌تان و ایجاد یک سد دفاعی در برابر حملات هکرها استفاده کنید. افزونه وردفنس یکی دیگر از افزونه‌های امنیت وردپرس است که کمک می‌کند همه اقدامات امنیتی ممکن را برای سایت‌تان انجام دهید.

تغییر صفحه ورود به وردپرس با افزونه آیتم سیکوریتی

بعد از خرید و نصب این افزونه وارد بخش تنظیمات آن شوید. به مسیر پیشرفته> مخفی کردن بک اند> آدرس ها بروید. حال به راحتی آدرس جدید را در فیلد مقابل وارد کنید و گزینه ذخیره را بزنید.

تغییر آدرس لاگین وردپرس با افزونه آیتم سکیوریتی

تغییر لینک ورود به وردپرس با افزونه WPS Hide Login

افزونه WPS Hide Login را نصب کنید. بعد از نصب به مسیر تنظیمات> عمومی رفته و صفحه را تا به انتها اسکرول کنید. یک بخش جدید با عنوان WPS Hide Login به تنظیمات اضافه شده است. برای تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، در فیلد “آدرس ورود” آدرس جدید را وارد کنید.

تغییر آدرس ورد به مدیریت وردپرس با افزونه wps hide login

اگر ظاهر صفحه لاگین به وردپرس هم برای شما مهم است و قصد سفارشی سازی آن را دارید می توانید مقاله سفارشی سازی صفحه ورود به پیشخوان وردپرس را مطالعه کنید.

تغییر آدرس با افزونه یا بدون افزونه؟

به طور کلی اضافه کردن قابلیت ها اگر به وسیله کد نویسی باشد بهتر است. زیرا نصب افزونه سرعت، امنیت و میزان فضای خالی هاست را کاهش می دهد.

اقدامات مختلفی برای افزایش امنیت سایت وجود دارد پیشنهاد می کنیم علاوه بر تغییر آدرس پیشخوان یک روش ساده اما مهم یعنی تغییر پیشوند جداول وردپرس را هم انجام دهید. اگر کاربر مبتدی هستید و دانش کافی در زمینه کد نویسی ندارید به شما پیشنهاد می کنم از افزونه برای انجام این کار استفاده کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

تغییر صفحه لاگین وردپرس برای پنهان ماندن صفحه ورود به سایت از دید هکر ها و بد افزار ها صورت می گیرد تا در نهایت امنیت سایت افزایش پیدا کند.

به دو روش نصب افزونه و ویرایش بخشی از متن های هاست به راحتی بعییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس قابل انجام است.

مقالات مرتبط
بنر
رفع خطاهای سایت، راهنمای حل 36 خطای رایج
مواجه شدن با خطاهای سایت تجربه ناخوشایندی را به کاربران منتقل می‌کند و اگر کاربر با آنها مواجه شود ممکن است خارج شده و دیگر به سایت شما بر نگردد پس وظیفه شما به عنوان صاحب کسب و کار یا دارنده سایت این است که در اسرع وقت آن خطا را رفع کنید. اگر شما هم در هنگام مواجهه با این خطاها نمی‌دانید چه ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
بنر
آموزش مراحل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل
یکی از اقدامات ضروری که در طراحی سایت قبل از هر چیز باید انجام دهید نصب گواهینامه SSL است که در واقع اولین اقدام برای تضمین امنیت سایت می باشد. نصب SSL برای همه سایت ها ضروری است به خصوص سایت های فروشگاهی که با اطلاعات بانکی کاربران سر و کار دارند. فعالسازی SSL رایگان از طریق سی پنل یکی از روش ...
بنر
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از متداول ترین و آسان ترین کار ها برای بالا بردن سطح امنیت وب سایت های وردپرسی است تا این صفحه از دسترس هر چه راحت هکر ها در امان بماند.
11 دیدگاه
mohammad7677
mohammad7677
08 بهمن 1402 11:34

با تشکراز آموزش خوبتون :))) عاااااااالی بود در عرض چند ثانیه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
08 بهمن 1402 13:12

سلام محمد عزیز
خوشحالیم که آموزش براتون مفید بوده
موفق باشی

آیا مفید بود ؟
dornikaland
dornikaland
08 دی 1402 00:20

من به صورت دستی ادرس سایت از wp-login تغییر دادم و درسته بالا میاد با ادرس جدید منتهی مشکلی که هست وقتی داخل پیشخوان هستم میخوام خارج بشم از پنل صفحه 404 سایت میاره و خارج نمیشه از پنل

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
09 دی 1402 09:19

سلام دوست عزیز
من دقیقا نمیدونم شما به چه روالی پیش رفتید چون آموزش ما با استفاده از افزونه هست و آموزش دستی نداریم ولی بطور کلی مراحل دستی به صورت زیر هست، چک کنید که درست انجام دادید:
اول باید در htaccess نام پوشه wp-login.php را به نام مورد نظرتون تغییر بدید و اون را ذخیره کنید بعد فایل را در نوتپد باز کنید و همه wp-login.php ها را با اسم مورد نظرتون عوض کنید، بعد وارد پوشه wp-includes بشید و فایل general-template.php را ویرایش کنید و در این قسمت هم تمام عبارات wp-login.php را با اسم دلخواهتون عوض کنید، به جز خط ۳۲۰ این فایل را باید عبارت wp-login.php را برابر index.php قرار بدید و در نهایت فایل را ذخیره کنید.
همه مراحل را مجدد چک کنید که درست انجام داده باشید
ولی راه آسونتر استفاده از افزونه هست که آموزشش رو در همین مقاله می تونید بخونید.

آیا مفید بود ؟
hamid3pnn
hamid3pnn
15 خرداد 1402 01:15

با سلام و تشکر فراوان قطعه کدی که به این شکل زیر هست باید تغییر کنه؟ در این کد ، دومین آدرس ورود هست که برای بنده اولین دامنه در 420 هست و دومین در خط 445 هست
function wp_login_url( $redirect = ”, $force_reauth = false ) { $login_url = site_url( ‘index.php’, ‘login’ ); if ( ! empty( $redirect ) ) { $login_url = add_query_arg( ‘redirect_to’, urlencode( $redirect ), $login_url ); } if ( $force_reauth ) { $login_url = add_query_arg( ‘reauth’, ‘1’, $login_url ); }

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
16 خرداد 1402 11:00

سلام حمید عزیز
اگر منظورتون ترتیب خط های کد هست بله درسته ولی اگر منظورتون چیزی دیگه هست لطفا دقیق تر بفرمایید تا راهنماییتون کنم

آیا مفید بود ؟
hamid3pnn
hamid3pnn
16 خرداد 1402 22:43

ممنونم منظورم اینه کدوم خط کد باید به index.php تغییر کنه؟ چون در سایتهای مختلف ترتیب خطها متفاوت هست

آیا مفید بود ؟
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
17 خرداد 1402 09:32

شما باید دومین آدرس دامنتون را پیدا کنید و این بخش را به index.php تغییر دهید

آیا مفید بود ؟
mohammadhosein
mohammadhosein
15 شهریور 1402 02:44

$login_url = site_url( 'wp-login.php', 'login' );
لطفا این رو به index.php یا هر اسمی که دوست دارید تغیر بدید این فایل ریدایرکت wp-admin و wp-login هست من گذاشتم rahe-derazi-ta-safhe-ro-peyda-koni

آیا مفید بود ؟
amirivafali
amirivafali
09 اردیبهشت 1402 19:44

سلام
خیلی وقت پیش یک افزونه برای تغییر مسیر نصب داشتیم؛ در حال حاضر این افزونه نیست (قبلا حذفش کردیم) ولی همچنان آدرس مسیر ورود همونی هست که قبلا ثبتش کردیم.
این مساله چطور ممکنه؟
روش های بدون کد نویسی رو هم چک کردیم تا ببینیم شاید از این روش تغییراتی ایجاد کردیم، دیدیم خیر؛ از طریق کد نویسی نبوده.
ممنونم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
10 اردیبهشت 1402 13:31

سلام امیر عزیز
سری به فایل htaccess بزنید احتمالا مسیر ورود شما ریدایرکت شده، از اونجا ادرس های ریدایرکت شده رو حذف کنید.

آیا مفید بود ؟